Am zis că voi continua povestea și acuma aș avea șansa... încerc s-o fac scurtă...
După ce am făcut actele, am ieșit (în aceeași zi cu motocicleta la plimbare din Ljubljana la Skofja Loka. A fost super tare acel drum! Era seară deja, mergeam pe drum național (foarte liber că toți sunt pe autostradă) deoarece nu aveam vinietă de autostradă și e și mai frumos. În fine, la câteva zile a venit timpul să plec din Slovenia și să vin în România. Am rămas extrem de impresionat la discuția cu vameșul din partea Slovenă a graniței cu Croația. M-a întrebat „carnet de conducere mister Mortu?”... vorbise în limba mea... eu știam să zic bună ziua și mulțumesc și cam atât, dar el mi-a cerut carnetul în română!... un alt lucru am reflectat foarte bine ca să-mi dau seama de el... aveam și mult timp pe autostrada Croată până-n Serbia. Vameșul sloven o fi vorbit el în RO dar după ce i-am arătat carnetul și pașaportul, m-a lăsat să trec. Aveam o mie de hârțoage la mine care mi le putea cere și totuși n-a întrebat nimic de Transalp. Am rămas cu ideea că în vest, există încredere între organele administrative... poliția vamală avea încredere deplină în cei ce mi-au făcut actele de export.
Am ajuns în RO la vamă, m-au întrebat de pașaport și m-au lăsat să trec fără să mă întrebe de motocicletă...
Credeam că trebuie declarată sau ceva... În fine, am ajuns acasă și a început procesul de înmatriculare... câteva puncte de evidențiat :
1) R.A.R.-ul a fost ok! Mi-au făcut certificat și ITP cu 300 lei parcă... mi-au zis că a trecut cam la limită testul de frână pe spate dar cred că a fost eronat rezultatul că frânează super.
2) După consultarea online a site-ului DRPCIV sau cum îi zice am făcut teancul de acte și m-am dus la poliție... după n ore de stat la coadă, îmi zic că totul e ok dar că trebuie să mă duc la ANAF să iau o foaie care să demonstreze că nu sunt plătitor de TVA...
I-am zis agentului de la ghișeu că pe site nu scrie asta și chiar cu 1-2 zile înainte consultasem lista... a zis că probabil nu e actualizat site-ul... am plecat înjurând și am ajuns la ANAF a 2-a zi că aveau program scurt. Mă duc la ghișeu, explic ce mi-a zis agentul și mi-a cerut carte motocicletei (era în SLO) că vrea să vadă data primei înmatriculări... scria acolo anul 2008 luna X dar a zis „eu nu înțeleg limba asta, duceți-vă la un traducător legalizat...” și mi-a dat jet! Caut un traducător de Slovenă... unul singur în tot Bucureștiul (zicea el - bullshit!), m-a întrebat ce vreau tradus, am zis fața cu data primei înmatriculări... aștept n ore, vine cu o foaie numa față (că n-am specificat față-verso dar îmi convenea ca să iasă mai ieftin), îmi cere 100 de lei și pleacă (avea birou în altă parte traducătorul față de biroul notarial la care mă dudesem și de unde fusese el sunat). Mă uit pe traducere și EXACT dar exact rubrica care avea data de înmatriculare nu era tradusă! E ca la noi cu 1A 2E 5C ca pe permis cu rubrici numerotate și comparam... sărise rubrici insignifiante aparent și pe cea cu data de care-i zisesem că am nevoie. Mă plând la notariat acolo, sună pe traducător, nu răspunde, îmi dau adresa, ard benzina la Cub până acolo, dau peste el în birou, îi zic de greșală, bagă Google Translate și-mi face data pe foaie... semnătură avea de la notariat dar a trebuit să mă duc din nou ca să semneze ăia iară pe exemplarul cu data... benzina mea, timpul meu. Mă duc la ANAF... închis. Mă duc ziua următoare, las documentele, întreb când sunt gata că vreau să ajung la poliție. „Nu sunt gata azi că directorul are program scurt și doar el semnează...” Mii de draci, mă duc acasă cu draci... mă duc Luni, nu era semnat, mă duc Marți, nu era semnat (ziseseră că Marți e semnat), Miercuri iau drăcia de ANAF și mă duc la poliție... totul ok, în 2 ore aveam nr și talon. Tot procesul a durat 7 zile în cap! Slovenia = 4 ore în cap!
Chiar cum am ajuns de la Întâlnirea Trabi de la Sibiu de acum 2 ani, a trecut un amic pe la mine Duminică 22.05.2011 să-mi dea cadou de ziua mea... îmi luase kit de încălzire în ghidon! Ne-am apucat de tras de manșoane ca nebunii până le-am scos și am reușit să punem kit-ul. :
În vara lui 2011 nu am făcut decât să trag tare la Trabi cu motorul deoarece Sibiu 2011 a fost ultimul răgaz al ambielajului meu... Aici vedem Transalp-ul la datorie cu Top Case-ul plin de piese de motor de Trabant în curte la Ursuleac și-l vedem pe Dl. Rafail în acțiune cu B-98-EXE-ul lui din dotare :
Prima ieșire adevărată a fost pe 01.10.2011... am început sezonul cum trebuie, cam târziu, cu o tură de Transalpina... că doar e Transalp :
Am fost cu Tata (el pe Shadow). Am stat în Petroșani și Atty a vrut să ne vedem dar nu am reușit. Ne-am întors pe valea Jiului... a fost extraordinară plimbarea aceea de 2 zile!
O altă ieșire cu moto a fost pe data de 04.12.2011... imediat după întâlnirea Trabi de la București, am profitat de căldura de afară și am ieșit la Comana :
Am mai fost eu prin Pădurea Băneasa intrând peste o dună special făcută ca să nu poți intra dar Transalpul a reușit să treacă peste... și ilegal m-am dat prin pădure. Data de 18.12.2011:
Am ieșit cu Joe la Comana când era mai cald pe afară că nu mai puteam fără moto... Era pe la sfârșitul lui Februarie, începutul de Martie 2012... erau munți de zăpadă pe marginea drumului dar drumurile uscate... cât de cât. Poze la destinație :
Prin garaj pe lângă Trabi (10.03.2012) :
Apoi am fost la Barajul Paltinu într-o nebunie cu Pater în noaptea dinspre 31.03-01.04.2012... și nu e păcăleală! Am făcut un frig amândoi de nu prea mai știam de noi... plecați pe la 21:?? și pe la 1-2 noaptea eram în Câmpina la benzinărie să mai punem ceva benzină și să venim acasă :
De sărbătorile de Paști ale anului 2012 am mers cu Transalpul în Slovenia! O aventură pe cinste! Nu am poze de pe drum și nici filmulețe... are tatăl meu dar nu știu pe unde... a plouat întruna! Eram la Craiova pe centură și deja aveam apă în bocanci de nu mai știam ce să fac! Pe defileul Dunării stăteam să mă gândesc cum ajung întreg în Ljubjana... mai aveam de mers 800-900 km și deja încercam să mă mobilizez și să mă reglez la picioare... S-a oprit ploaia la intrare pe Autostrada de Belgrad și mi-am schimbat șosetele și încălțările cu unele sub gleznă... deci erau ultimile încălțări și tot înnorat era. Prin Croația, ploaie torențială! Mergeam cu 130 km/h cu picioarele pe Crash Bar ca să nu mă ud la picioare dar îmi stătea la fund apa în acea poziție... aveam pantaloni impermeabili și am preferat să stau așa... abia prin Slovenia s-a mai lăsat ploaia... am ajuns destul de ud dar la picioare eram ok cât de cât. Nu am răcit. Am mers cu Transalpul la Sloveni că vroiam să-mi schimb cauciucurile și la noi nu am găsit ce vroiam. Ei mi-au făcut un preț bun acolo și am zis că mă și plimb 1266 km până acolo într-o zi... + ce drumuri am făcut și încă 1266 km întors... am mers ceva. Urmează Slovenia.