se poate intampla si ca la tine, cu discul de... fir-ar, ca am uitat cum ii zice... magnetizat. bine c-ai descoperit!
acum, recapituland, mie nu mi se pare ceva in neregula cu mersul motorului tau; adica, nu aud ca si cum ar merge numai intr-un cilindru. dar tu stii mai bine si-ti dai seama mai corect fiind acolo, langa el. acum, daca crezi ca macar jos, la aprindere, totul e in regula si totusi nu merge cum ar trebui, trebuie, parca am mai zis, sa mergi mai departe pe firul electric (pt ca deja e clar ca nu e din carburatie, de vreme ce functioneaza). vericica continuitatea (rezistenta) firelor ce duc de la cutia de comanda la platou. verifica -foarte bine- bobinele! atent si cu grija, curata partea de bachelita interior cat se poate si exterior si uita-te (n-ar strica o lupa) dupa cea mai mica fisura! daca e sa fie, sunt axiale pe corpul bobinei, adica in lungul ei, pornind dinspre capat inspre partea metalica/de aluminiu. daca vezi asa ceva, bobina e crapata si pierde curent pe acolo, atat la ralanti, cand ai o descarcare mai mica de volti, dar si pe vreme umeda, de exemplu (condens, ploaie), cand apa favorizeaza un tranzit mai usor inspre masa decat prin cablul de inalta tensiune. Asta e problema acum, in prezent, la mine. Noroc ca fisura e la inceput si, daca sunt perfect uscate capetele bobinelor, nu mai declanseaza aiurea.
o alta cauza e si cea semnalata de Liviu. Am fost si eu acolo, mai acum doi ani. Teribila intamplare! T|in minte c-am desfacut de doua ori in 3 luni motorul ala, si ambele dati, ori a plouat, ori, ca a doua oara, era zapada de 30 de cm si vreo 10 grade sub minus! Insa am descoperit ca, la rupere, unul dintre segmentii unui piston, antrenasera si o bucatica (un 10-15mm) din peretele despartitor al pistonului, frezat in aluminiu. Ei, numai cu bucatica aia lipsa, rupta si cu bucatica de segment la fel de rupta, nu aveam ralanti! Sa vad daca am timp, dar inca mai am pistonul; poate-i fac o poza, de exemplificare!
Asadar, daca sub nici o forma nu reusesti sa stabilizezi motorul la ralanti cautand pe electrica/aprindere, problema e in cilindri/pistoane/segmenti! Spor!
p.s. mi-am adus aminte: disc de ferita!