Autor Subiect: probleme la alternator  (Citit de 13729 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline codrut

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 36
probleme la alternator
« : Noiembrie 10, 2011, 04:53:06 pm »
daca cineva poate sa ma lamureasca si pe mine as fi foarte recunoscator,problema este urmatoarea: alternatorul nu incarca suficient,am schimbat 3 alternatoare si inca vro 3 relee separat,valorile sunt aceleasi,cand bateria este incarcata,avand 13v,valoarea de incarcare este 13,6,dupa vro 3 saptamani- o luna curentul din baterie scade la 12v iar valoare de incarcare este 13v(bateria este noua,am incercat si cu alta si aceiasi problema),mentioneza ca fac drumuri scurte,zilnic cam 1-2 km,de acasa pana la atelier si tot atata seara la intoarcere,banuiesc ca si asta afecteaza dar totusi cand bateria este incarcata 13,6v,nu este prea putin,chiar toate cele 3 alternatoare si 6 relee sa fie defecte.Mai mentionez ca a-m curatat masele,bornele,am verificat electromotorul sa nu fure curent,nu am consumatori suplimentari,chiar nu stiu ce are,astept si parerile voastre,multumesc anticipat.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: probleme la alternator
« Răspuns #1 : Noiembrie 10, 2011, 05:43:36 pm »
Porneste masina si masoara cu voltmetrul. Trebuie sa ai in jur de 13,5-14 ;) Daca ai asa, atunci alternatorul incarca ;) Asteptam sa ne zici si mai vedem ;) Totusi, se pare ca ''fura'' curent pe undeva :dontknow:

Offline codrut

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 36
Re: probleme la alternator
« Răspuns #2 : Noiembrie 10, 2011, 06:05:47 pm »
cu motorul pornit,cand bateria este incarcata,arata 13,6,dar dupa 3 saptamani-o luna,depinde cat merg cu ea,scade curentul din baterie la 12v si tot cu motorul pornit aparatul arata 13v.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: probleme la alternator
« Răspuns #3 : Noiembrie 10, 2011, 07:07:48 pm »
In mod normal, tot 13,6 V trebuie sa incarce :dontknow: Sa influenteze acumulatorul daca este descarcat?

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: probleme la alternator
« Răspuns #4 : Noiembrie 10, 2011, 08:25:22 pm »
In mod normal, tot 13,6 V trebuie sa incarce :dontknow: Sa influenteze acumulatorul daca este descarcat?

Da. Din cate inteleg, face numai drumuri scurte. La fiecare pornire, demarorul suge curent din baterie, si pana ajunge la destinatie, bateria nu apuca sa primeasca tot atata energie cata s-a consumat din ea. In concluzie, pe zi ce trece, bateria e din ce in ce mai vlaguita, pana cand, nu va mai putea sa invarta electromotorul.. Daca o sa faca un drum mai lung, de...100 km, sa zicem, se va incarca si bateria. Oricum, bateria functioneaza in regim "tampon", iar daca  mai sunt si alti consumatori (becuri aprinse, casetofon, etc), energia pe care o da alternatorul este "furata" si de acei consumatori. Asa se face ca bateria nu prea mai are cu ce sa se incarce...

Deci, Codrut, macar o data la 2 saptamani, conecteaza un redresor la bateria ta, si o incarci conform prescriptiilor. Adica, in functie de capacitatea bateriei, si de curentul pe care redresorul e capabil sa ti-l furnizeze. Ca de obicei, redresoarele astea uzuale sunt redreseare in curent, la tensiune constanta, nu cu variatie de tensiune...

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: probleme la alternator
« Răspuns #5 : Noiembrie 10, 2011, 09:26:40 pm »
confirm ce a spus Dinulescu. Drumurile scurte "omoara" bateria chiar daca nu ai alti  consumatori in afara de demareor , faruri, semnalizare etc. Am patit si eu la fel, insa dupa un drum ceva mai lung (nu 100km ci 15-20km) bateria si-a revenit. AMintesc ca bateria am cumparat-o noua din magazin si in primavara face onorabila varsta de 5 ani si inca se tine bine. Ba transfer de pe dacie, ba pe trabant, acum doar pe Traby sta.

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: probleme la alternator
« Răspuns #6 : Noiembrie 10, 2011, 10:04:14 pm »
-eu am o varta de vre-o 3 ani (de noua), si cat am fost plecat din tara , a mai fost pornit de rafael , o data la 4 luni (aprox), si cand am venit inapoi , am dat cheie si a luat-o din prima (bateria stand numai pe masina)
-acum ca nu mai merg cu el , la 2-3-4 zile daca sta , nu mai are curent deloc ,bateria, dar daca as merge zilnic , si-ar reveni,dar ma toaca la bani (la consum)
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline codrut

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 36
Re: probleme la alternator
« Răspuns #7 : Noiembrie 10, 2011, 11:52:06 pm »
am mai citit undeva pe net,asa cum zice dragosdinulescu,ca pentru drumurile scurte efectuete cu masina este recomandat ca o data pe luna bateria sa fie incarcata suplimentar pa redresor.Am sa fac acest lucru,vroiam sa vad si parerile voastre,m-i se parea cam putin valoarea de incarcare 13,6v,dar daca este normal acum stau linistit,va multumesc pentru raspunsurile voastre.

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: probleme la alternator
« Răspuns #8 : Noiembrie 11, 2011, 12:36:51 am »
Stai linistit,daca becul dupa bord se aprindea,iar bateria parea din ce in ce mai slaba,pana atunci cand ea se epuiza trebuia sa fi nelinistit.Eu cred ca din doua alternatoare si N relee nu pot fi toate defecte.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: probleme la alternator
« Răspuns #9 : Noiembrie 11, 2011, 04:35:18 pm »
..mai e o chestie- DACA are cablurile originale de aluminiu... alea ,,ajuta'' mult la pierderea de curent... cand le-am schimbat pe cupru,  s'a dublat aproape turatia la demaror, scurtand momentul de  solicitare a bateriei- cu demarorul... si incarca si mai bine...
-de asemenea, daca are pus firul de masa unde trebuie.. si, esential, daca sunt stranse bine  bornele la baterie...
-mai depinde si de densitatea acidului din baterie, daca mai e...
..inainte, faceau cabluri din aluminiu si nu de cupru, din economie- erau mai ieftine si mai usor de prelucrat...
popandau de trabante

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: probleme la alternator
« Răspuns #10 : Noiembrie 11, 2011, 09:20:21 pm »
asta cu cablurile de cupru am mai auzit-o. Uite ... stau acu' si giudec/dau search in creier ... dar nu mai imi aduc aminte ... cred ca si eu am puse de cupru. Cel putin ala de (+) este. Hmmm ... cred ca o sa ma organizez si sa pun si (-) de cupru. Ca am cablu gros,fain,nou (adica nefolosit si invelis stare foarte buna).
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: probleme la alternator
« Răspuns #11 : Noiembrie 12, 2011, 01:51:30 am »
..sa inteleg ca, in felul tau, imi multumesti ca ti-am adus aminte??  :toothy1:  ..cu placere, sa fii sanatos! :icon_thumleft:
pune, sa vezi diferenta... :wav:
popandau de trabante

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: probleme la alternator
« Răspuns #12 : Noiembrie 20, 2011, 04:21:57 pm »
Argint:      Conductibilitate electrică   63x10 la puterea 6 ohmi/m
Cupru:      Conductibilitate electrică   59,6x10 la puterea 6 ohmi/m
Aluminiu:  Conductibilitate electrică   37,7×10 la puterea 6 ohmi/m

Deci, se observa o mare diferenta intre conductiblitatea aluminiului si cea a cuprului. Sigur, argintul e si mai bengos, da` ye cam scump... ;D

Offline boggi

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 296
  • Ieftin nu rezista,gratis nu exista.
Re: probleme la alternator
« Răspuns #13 : Noiembrie 20, 2011, 04:36:28 pm »
Da auru",cat are auru"?

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 846
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: probleme la alternator
« Răspuns #14 : Noiembrie 20, 2011, 05:07:37 pm »
Astea sunt valorile rezistivitatii, rezistivitatea fiind inversul conductibilitatii.

Aluminiu      2,65x10 la minus 8 ohm x metru
Aur              2,21
Cupru      1,67
Argint      1,58

Deci aurul are conductibilitate mai mica decat argintul (eu stiam ca mai mare, dar uite ca aflu si eu ceva nou) Aantajul aurului este ca nu oxideaza! De aceea, la toate aparatele moderne, conectorii si cablajele sunt aurite!

In concluzie: ascultati sfatul lui Liviu, si inlocuiti-va cablurile de Al cu cabluri din Cu!