Autor Subiect: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!  (Citit de 22608 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline IuliVoshod

  • Automobilwerk Zwickau
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 556
  • PH-88-DDR
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #15 : Ianuarie 06, 2015, 09:19:11 am »
cand e motorul rece; iarna niciun frei nu cupleaza... stiu de la warby de cand eram mic! Si la trabi am patit sa merg cu el mult, si apoi sa nu cupleze...ce e curios, cand face figuri, trebuie sa-i dau 4 cu motorul subturat si mai in scurt...cam 40 kmh! Daca urc cu el in ture nu cupleaza...dar asta nu mereu! Si am patit sa nu cupleze mai des dupa ce am completat cu ulei in cutie!  :icon_salut:
Trabantist de cursă lungă!!!
e-mail: iulianpruna11@yahoo.com
Tel: 0729111645

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #16 : Ianuarie 06, 2015, 10:07:02 am »
cat timp uleiul nu este "incalzit" nu va cupla, si este indicat sa se cupleze in a4a dupa 50km/h chiar daca uneori (vara) intra si dupa 40km/h

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #17 : Ianuarie 06, 2015, 04:33:27 pm »
Sigur nu aveți voi freiurile obosite?  Eu mi l-am schimbat singur și e nou, iar de sărit, nu mi-a sărit niciodată de când l-am pus. PS: mașina mea stă în garaj ce este încălzit peste zi de obicei.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #18 : Ianuarie 06, 2015, 05:15:49 pm »
nici mie nu imi sare dar nici nu il fortez, adica nu schimb cand am mai putin de 40km/h (asta vara, ca iarna schimb dupa 50km/h)
Am citit intr-o carte tehnica auto pe la Tavi unde un inginer descria modul de exploatare iar daca vrei sa te tina mult si sa nu il uzezi prematur atunci trebuie sa tii cont de ulei si viteza.

Offline IuliVoshod

  • Automobilwerk Zwickau
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 556
  • PH-88-DDR
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #19 : Ianuarie 08, 2015, 11:44:57 am »
mie nu imi sare in mers, ci cand schimb nu cupleaza mereu, mai ales cand e frig afara! Dar am patit si vara sa merg n+1 km si apoi cand dau vit4 sa nu o ia! Acolo sunt semne de oboseala zic!
Trabantist de cursă lungă!!!
e-mail: iulianpruna11@yahoo.com
Tel: 0729111645

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #20 : Martie 10, 2015, 10:35:53 am »
Buna ziua !!!   Vine primavara si ma gandeam care ar fi lista de prioritati pentru trabi...

Am ajuns la concluzia ca trebuie sa continui treaba cu frei-ul !!! Imi poate zice cineva ce fel de ulei trebuie bagat in cutie si care este cantitatea care trebuie bagata?

Mersi O zi buna!

if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #21 : Martie 10, 2015, 10:47:03 am »
Ulei de transmisie de orice fel, chiar si atf pt cuti automate, cantitatea e 1,5 l.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Mihai wartburgist

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 579
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #22 : Martie 10, 2015, 11:11:48 am »
Merge incalzita cutia pe dedesubt.

Se ia un bat  carpa inodata la un capat  imbibata cu gaz de gratar d-ala parfumat , neaparat,   :tongue5:
 si... burn the mother f..er.  Asa se facea la SR   si la Warby cand era asta mic , dar n-a vazut ca era prea mic si copii erau protejati de riscul major . 

     Acum sa fim seriosi .  Cineva mega expert in ale Wartburg-ului mi-a spus ca frei-ul se protejeaza .Nu bruschezi acceleratia si chiar daca pare aiurea il " ajuti " putin cu ambreiajul .Multi vor spune ca mine ca astfel va creste uzura cablului , discului,  gumei de pe pedala , dar replica primita a fost ca frei nu prea gasesti pe cand disc ( adevarul e ca in mers uzura e minima ) si cablu de ambreiaj sunt mai usor de procurat .  Totul depinde de "blandetea" soferului  .Sa nu cadem in extrema cealalta - a domnisoarelor pe masina de scoala   :3some:

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #23 : Martie 10, 2015, 11:42:33 am »
Mersi Alex ... :hello2:
Ideea e ca trebuie zilele astea ( numa sa se mai incalzeasca afara ) trebuie sa vad in carti de unde dau jos uleiul si pe unde il bag :P si vroiam sa stiu ce cantitate si de care !

:D ( pupaza pe colac cand l-am pornit am auzit ca sufla bine la garnitura de tabla dintre chiuloasa si bloc ) care trebuie schimbata si aia !
Gasesc eu ceva pe forum sa vad cum se face !

if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #24 : Martie 10, 2015, 10:17:21 pm »
Pai are doua capace /dopuri, unul deasupra si unul sub cutie.Daca uleiul e foarte uzat si are o tenta de pamant, dupa ce ai scos uleiul amesteca 500g ulei curat cu 1l de motorina, umple cutia cu amestecul respectiv si da doua ture scurte in toate treptele pentru a spala interiorul de ceea ce a mai ramas.La final bagi ulei curat si curat va ramane, asa tu bagi curat si se amesteca cu resturi ramase.Bafta.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #25 : Martie 11, 2015, 09:04:06 am »
Mersi de sfat Alex .... cred ca o sa suspend masina de fata si o sa fac treaba asta ca nu o pot scoate pe drum ca nu am nici ITP nici RCA :) 
if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #26 : Iulie 07, 2015, 09:57:06 pm »
SALUT !!!

Azi am reusit dups multe luni sa schimb uleiul la cutir am pus ceva ulei TEXACO de cutii automate ( de asta am avut  ;D ;D e ceva de culoare rosie ). ashtept sa dau o tura sa vad cum e cu frei-ul ! Poate fac un check pe lista de remedieri in ashteptare !!! :blob7: :blob7:
if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #27 : Decembrie 12, 2015, 10:08:04 pm »
Sunt curios daca s'a rezolvat cu freiul- din experienta- depinde de CAT DE MULT e uzat freiul..
 Uleiul de cutie automata e numai bun pentru frei- in carte SCRIE ca neamtul a bagat-recomandat T68, la ei.. T80 la poloneji, unguri.. si NUMAI LA NOI se baga T90  :BangHead:.. sau.. ,,ce gaseai''..Adica ulei gros, care cumva, face ca sa nu mai sara rolele (eu cred ca de fapt aluneca pe interiorul pinionului de a 4-a, fara sa ,,intre'' in contact direct cu pinionul).
Conteaza DESIGUR si cum ii dai ,,pedala'' dupa ce a mers liber- adica daca a intrat zmucit-brusc in sarcina.. ca NU e bine.. :protest: se preseaza in locul de contact..
Ca idee, dupa ce am desfacut- colectionat mai multe pinioane de frei am observat ca.. cumva, santurile de la role NU erau in acelasi loc la toate.. Asa ca, la prima ocazie-cand am scos un frei- am pus ,,colectia'' alaturi si am bagat un frei folosit dar cu uzura in alta pozitie. Nu trebuie sa explic ca a mers DIN PRIMA.. :wav:
popandau de trabante

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #28 : Iulie 18, 2016, 12:37:18 am »
Am recondiționat frei și a funcționat cel puțin un an, apoi am vândut trabantul și mi-am luat altul.
Considerând că freiul e alcătuit din 3 componente: corp, role și carcasă role (nu cunosc denumirile tehnice), uzura lui constă în faptul că rolele formează un mic șanț pe fiecare față a corpului freiului și nu mai pot trece de acest șanț, motiv pentru care nu mai cuplează.
Se rectifică, folosind o piatră de rectificat, sau chiar la polizor, cu simț, fiecare față până dispare șanțul, se montează la loc și va funcționa normal.
Merită să încercați.

Offline Schumy

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 116
Re: PROBLEME '' FREI '' NU SE CUMPLEAZA VITEZA A-4-A!!!
« Răspuns #29 : Iulie 30, 2019, 09:04:59 am »
Ma poate ajuta si pe mine cineva cu schimbarea de frei in Bucuresti? Multumesc