Asiguratorii nu fac munca patriotica, iar taxele/impozitele sunt destul de mari pentru noi. Nu platim numai taxe la masini, avem si impozite la case, terenuri, trebuie sa ne imbracam, sa mancam, sa ne educam copiii,etc. La noi in tara viata este destul de grea, nu ne permitem multe lucruri. Din pacate, sunt oameni ca Bong (politicienii de azi), care gandesc ca suntem taxati prea putin si in continuare ne baga pe gat tot felul de alte taxe. Nu cred ca vom scapa de ei prea curand...cu cata rautate si inversunare scrie Bong, va dati seama cam in ce directie ne indreptam.
vă mai dau exemple întâlnite în lumea civilizată, atât auto cât și de alte taxe, că cine vrea să înțeleagă o să înțeleagă, apoi vă las să mă înjurați și să vă plângeți în continuare, pentru că asta rezolvă de fiecare dată problemele, nu progresul și nu munca.
o fostă prietenă de-a mea lucrează într-o țară din Vest și plătește anual o taxă de 2000 de euro pentru că....e nemăritată și nu are copii. taxa se retrage din brut, iar dacă ea ar fi măritată\copii etc salariul ei brut ar fi același dar i-ar crește salariul net. practic aproape ar mai lua un salariu. în fiecare an.
în Singapore (unul dintre locurile cu cel mai ridicat nivel de trai de pe glob) , pentru a putea să-ți cumperi o mașină, INDIFERENT de valoarea acesteia, ai de următoarele taxe :
1) certificate of ownership - o hârtie ordinară care îți dă dreptul de a-ți achiziționa mașină. aceasta costă undeva în jurul sumei de 70.000$ fără aceasta nu ai dreptul de a-ți achiziționa mașină.
2)taxa de înmatriculare, care are o valoare de 100% din valoarea de catalog a mașinii, stabilită de dealer pentru mașinile noi și în baza unor calcule pentru mașini mai vechi. dacă îți iei un Ferarri de 200.000$ practic mai dai încă o dată pe atât statului.
3) certificate of ownership este valabil 5 ani. pentru a se înnoi, se plătește o taxă suplimentară de aproape aceeași valoare cu obținerea inițială a acestuia, în caz contrar statul îți ridică mașina și o duce la casat.
salarium minim BRUT este de 750$, iar cel mediu este de 4100$ lunar în această țară, în 2016, în 2006 fiind 2450$.
în Japonia (nu sunt 100% sigur dacă e valabil pentru toată țara sau doar pentru zonele urbane foarte aglomerate), nu ai dreptul de a-ți cumpăra mașină dacă nu faci dovada faptului că ai loc de parcare pentru ea, fie privat fie în baza unui contract de închiriere. Dacă nu ai posibilitatea să ai un loc de parcare, singura clasă de mașină pe care ai dreptul să o deții este Kei-car, o clasă de mașini mici strict reglementate de stat.,care trebuiesc să se încadreze în anumite dimensiuni și motorul să nu fie mai mare de 660cmc.
dacă toate locurile astea civilizate cu un nivel de trai extrem de ridicat au astfel de reguli și de taxe, cam ce concluzii putem trage ? contrar opiniei publice, la ei nu a început mierea, apoi au venit taxele, pentru că mierea aia nu a picat din cer.
încă o chestie...salariile în România pot fi și mari, în funcție de domeniu și de nivelul fiecăruia. eu unul cunosc foarte mulți oameni care din muncă cinstită câștigă niște sume de stă mâța în coadă, dar aceștia sunt foarte buni în ceea ce fac, în continuu își îmmulțesc cunoștiințele și se îmbunătățesc, nu rup ușa la 5 și-și deschid o bere, asșteptând să se îmbunătățească ceva. apoi mai ies și 2-3 ore în fața guvernului să înjure conducerea votată de majoritate, în speranța că poate și majoritatea o să o ducă mai bine, dar din păcate majoritatea la 5 e acasă în fața televizorului.
eu cred sincer că nu de oameni ca mine trebuie să scăpăm, ci de alte 2 categorii : cei care vor să taxeze populația dar irosesc banii pe ajutoare sociale și pe furăciuni și cei care se așteaptă ca înainte să le fie bine, apoi să plătească taxe. aceste categorii, în opinia mea, sunt toxice pentru țară și trebuiesc fie eliminate fie educate, după caz.