TRABY CLUB ROMANIA

Tehnică => Tuning => : victor February 25, 2011, 06:04:29 PM

: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: victor February 25, 2011, 06:04:29 PM
In alt topic, s-a inceput o discutie despre ramforsare , schimbare motor etc , intr-un cuvant, modificare radiala a unui Trabant pentru a face un bolid de curse (ne)omologat. O sa incercam mai jos sa dam drumul discutiilor pro si contra referitor la ce trebuie si ce nu trebuie facut la o astfel de masina. Pentru inceput, am zis sa pornim de la un mic si foarte sumar articol. L-am atasat mai jos. Imi pare rau ca nu am gasit poze mai mari si mai detaliate. Daca gasiti in alte parte, postati aici. Orice informatie si/sau poze referitoare la aceste modificari este binevenita .


Cum să construim un Rally car ?

 Nu aveam bani pentru a cumpăra o maşină de competiţie aşa că ne-am hotărat, să ne construim o maşină de competiţie cu care să ne dăm in campionat. Bineinţeles, cu bani puţini nu puteam să luăm decat un Trabant.
 
Date tehnice:
(http://thumbnails30.imagebam.com/12108/ff3807121078624.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ff3807121078624)
Caroserie: Trabant 601, cu 2 uşi
Masa proprie: 720 kg
Lungime: 2900 mm
Lăţime: 1590 mm
Motor: Opel cu 4 pistoane, monopunct
Cilindree: 1399
Nr. supape: 4
Putere: 60 CP
Sistemul de direcţie: Opel Koni reglabil
Cutia de viteze: Opel cu 5 trepte tip F10 de fabrică
Roata: jantă metalică
Anvelope: 195/50/R13
Jantă: 6,5 J13
Sistemul de direcţie: cu cremalieră, fără servo
Sistemul de frînare: cu dublu circuit hidraulic
Roata faţă: cu disc, răcire cu aer
Roata spate: cu tambur

Performanţe:
Accelerare: 10 sec / 100 km
Viteza maximă: 150 km /h

Dotări de securitate:
Cuşcă de securitate din oţel carbon tras la rece
Scaune OMP
Centură de siguranţă in 6 puncte OMP
Intrerupător general de curent electric
2 buc. stingător - 2 kg

Fazele de lucru mai importante de modificare a maşinii:

1. Pregătire

Construcţia unei maşini de cursă cere o documentare atentă, dar şi o notă de inventivitate. Performanţele tehnice ale maşinii sunt influenţate, in primul rînd, de alegerea corespunzătoare a pieselor competitive.

2. Demontare

Fiecare maşină se desface in bucăţele prin demontarea pieselor componente, a parbrizelor, a tapiţeriei. Un lucru minuţios care iţi ia un timp destul de indelungat.
(http://thumbnails39.imagebam.com/12108/5a4be9121078568.jpg) (http://www.imagebam.com/image/5a4be9121078568)
   

3. Intărirea caroseriei

Se intăreşte structura de rezistenţă a caroseriei. Armăturile de securitate trebuie să indeplinească condiţiile prevăzute in anexa J a Codului Sportiv Internaţional. Spre binele pilotului, aceste condiţii trebuie respectate riguros.
Trabantul nostru a primit un element nou de caroserie, adică un ansamblu faţă Opel. Din acest motiv aripile faţă trebuia să fie modificate şi lăţite cu 10 cm. Pentru design am lăţit şi aripile din spate.
(http://thumbnails34.imagebam.com/12108/205e31121078582.jpg) (http://www.imagebam.com/image/205e31121078582)  (http://thumbnails38.imagebam.com/12108/c4ecaf121078588.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c4ecaf121078588)  (http://thumbnails39.imagebam.com/12108/65ab08121078593.jpg) (http://www.imagebam.com/image/65ab08121078593)  (http://thumbnails37.imagebam.com/12108/81a077121078609.jpg) (http://www.imagebam.com/image/81a077121078609)  (http://thumbnails26.imagebam.com/12108/f3f675121078613.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f3f675121078613) 

4. Vopsirea

Inainte de vopsire se modifică bordul maşinii, deoarece cuşca de securitate nu permite montarea iniţială, şi se fac toate ajustările necesare şi posibile. Caroseria se vopseşte in mai multe straturi atat la exterior cat şi la interior.

(http://thumbnails33.imagebam.com/12108/29b8e1121078599.jpg) (http://www.imagebam.com/image/29b8e1121078599)  (http://thumbnails9.imagebam.com/12108/66ba6c121078604.jpg) (http://www.imagebam.com/image/66ba6c121078604)

5. Montarea

Se incep lucrările finale, prima fiind montarea cablajelor electrice şi bordul maşinii, după care urmează montarea sistemului de frînare, şi de alimentare, toate fiind executate in habitaclul maşinii pentru a asigura o protecţie şi o siguranţă maximă. Urmează montarea elementelor de propulsie: motor, diferenţial, sistemul de direcţie şi suspensie.
(http://thumbnails34.imagebam.com/12108/205e31121078582.jpg) (http://www.imagebam.com/image/205e31121078582)  (http://thumbnails40.imagebam.com/12108/3f65de121078580.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3f65de121078580)  (http://thumbnails36.imagebam.com/12108/cf536a121078577.jpg) (http://www.imagebam.com/image/cf536a121078577)  (http://thumbnails39.imagebam.com/12108/dce1e5121078573.jpg) (http://www.imagebam.com/image/dce1e5121078573)  (http://thumbnails35.imagebam.com/12108/089a39121078570.jpg) (http://www.imagebam.com/image/089a39121078570)


6. Teste

Am ajuns in faza finală cand urmează reglarea maşinii după cerinţele pilotului. Cel mai important este sistemul de direcţie pentru că de acesta depinde foarte mult obţinerea de rezultate bune.

7. Preţuri la cateva piese.

Sistemul de direcţie (Opel Koni): 300 €
Cuşca de securitate: 1500 RON
Scaune (OMP): 250 €
Centură de siguranţă in 6 pct(OMP): 150 €

Această lucrare am executat-o in 2 luni de zile şi nu regretăm timpul pierdut! Dorinţa noastră a devenit o realitate şi din anul 2004 participăm in Campionatul de VTM, unde am obţinut şi cateva rezultate bune la grupa noastră.

(http://thumbnails30.imagebam.com/12108/ff3807121078624.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ff3807121078624)






dupa un material de pe http://www.autocrono.ro/modules.php?name=Page&op=show&id=3
: Răspuns: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: alex giani February 25, 2011, 06:39:08 PM
Nu prea ma pricep eu la tunning insa cert e ca pentru a putea avea un rallycar,sau o masina de strada modificata(motor,frane si sisteme de siguranta)iti trebuiesc dupa mine cam 2000 euro e posibil si un pic mai mult si aici intervine.
Intarirea caroseriei ,motor+cutie,sisteme de frana pe disc fata,omologarea+ce o mai fi .
: Răspuns: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: victor February 25, 2011, 06:44:19 PM
depinde de pe ce masina pornesti , in ce stare se afla si cat ai de lucru la caroseria ei, apoi ce anume vrei sa pui. Daca vrei un motor ceva mai micut, de 1.3 Vw nu e chiar asa "paguba" insa daca vrei ceva VR6 atunci se schimba datele problemei. DIfera de la fiecare masina in parte.
Da oricum, papa bani frumosi un astfel de proiect.
: Răspuns: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: alex giani February 25, 2011, 06:49:24 PM
Eeeeee vere ce VR6 ceva mai modest un 1,3 vw pe un trabant,si restul elementelor+omologare.
: Răspuns: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: victor February 25, 2011, 06:54:04 PM
sunt pe la unguri si VR6 ;)) am vazut cateva pe youtube . Oricum, la aia trebuie sa ai asigurare de sanatate, de viata si de urmasi inainte sa te sui la volanul ei. Aaa si sa nu ai probleme de inima.
=)) =))
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: akrompaczki January 27, 2012, 09:05:29 PM
m-am gandit la o transformare pt traby meu 601 .as avea un motor de vw golf 2 .motorul e de 1.8 benzina ;am cutia pentru el si inca ceva piese,ce parere aveti?
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: remi January 27, 2012, 09:45:36 PM
daca ai mai avea inca un trabi , pe care sa experimentezi , ar merge , dar pe asta gata terminat (original), o sa iti para rau mai tarziu, sau nu te vei folosi de el , asa cum ai vrea (consum mare, greu sau imposibil de omologat) ai sa vazi mai tarziu
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: victor January 27, 2012, 09:53:07 PM
nu pe scheletul unui 601, poate pe sasiul unui 1.1 cu frane disc ar mai merge
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: akrompaczki January 27, 2012, 11:25:11 PM
poi ma gandeam sa pun si cutie ,planetare,fuzete de la golf +frane neaparat
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: alex giani January 28, 2012, 02:03:15 AM
Eu am o vorba ,"o masina pastrata original are o valoare mai mare decat una modificata",gandeste-te ca ai in curte o bucatica din istorie si este pacat sa o profanezi.
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: Cristian1 January 28, 2012, 12:17:29 PM
Foarte frumos proiectul :thumbsup:
Pe traby cred ca ar da bine si motoarele de suzuki GSX-R 750cc, 1200 cc de pe hayabusa 1300cc care are 175 cai si cu minime modificari ajung la si mai multi cai. Are 16 valve si ce-l mai important lucru, este foarte usor.  :headbang:

PS: ultimul model de busa are 197 de cai  ;D
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: gabi trabi January 28, 2012, 01:06:10 PM
Pe traby cred ca ar da bine si motoarele de suzuki GSX-R 750cc, 1200 cc de pe hayabusa 1300cc care are 175 cai si cu minime modificari ajung la si mai multi cai. Are 16 valve si ce-l mai important lucru, este foarte usor. 

Cum ai de gand sa transmiti puterea la roti ?  :violent1:
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: Cristian1 January 28, 2012, 01:26:07 PM
Exista doua variante dar una e mai complicata.
-motorul montat longitudinal si unde e pinionul de atac pentru lant, se monteaza un cardan spre puntea spate la un diferential. Motorul poate fi montat fata sau central. Dupa scaunele fata cred ca este mai bine fiindca se mai echilibreaza masina.
-modificata cutia care este corp comun cu motorul sa poata avea iesire si spre stanga , adica spre planetara pereche.

PS: e si turbo motorasul  :icon_pale:
PS2: este un material pe forumul acela de tuning cu modificarea unui golf mk1 cu motor de busa. As pune linkul dar sa nu se considere reclama....
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: gabi trabi January 28, 2012, 01:30:27 PM
Pune nene linku ...pana acum n-a mai fost reclama :P
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: Hunor January 28, 2012, 01:37:02 PM
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=60215 (http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=60215)

http://www.youtube.com/watch?v=MFV-NDFxN4Q (http://www.youtube.com/watch?v=MFV-NDFxN4Q)
http://www.youtube.com/watch?v=YU-qhEor6rQ (http://www.youtube.com/watch?v=YU-qhEor6rQ)
http://www.youtube.com/watch?v=XqbzwLTo2Mk (http://www.youtube.com/watch?v=XqbzwLTo2Mk)
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: gabi trabi January 28, 2012, 01:53:03 PM
Interesanta treaba , dar adoptand varianta asta ,nu vei putea omologa in veci masina , vei schimba des pneurile spate ....
Din ce vad eu , vrei sa te inscrii intr-un raliu si nu ai masina de concurs   =))
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: LIVIU/RATB January 28, 2012, 02:10:32 PM
trabul de la inceput, ala bleu, e vazut personal  la raliul de la RASNOV, prin 2009, parca... am poze cu el... am prins cursa aia cand ne intorceam de la intalneala de vw din Bran... :icon_thumleft:
...mergea brici trabul ala... am si poze, cine vrea, pot sa-i trimit sa le puna pe forum..(sa-mi zica sa'i trimit) :icon_thumleft:

on topic: ala e modificat cu mot. in 4 timpi.. nemtii au ,,bricolat'' p'ala in doi timpi, pentru intalnelile lor:
-aprindere electronica, tobe golite, galerie lustruita si largita, marita compresia, carb tip vechi cu jiglere marite, pistoane cota 6, cusca... sunt o gramada de filmulete la raliuri cu trabi.. :icon_thumleft:
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: moskyno93 January 28, 2012, 04:17:58 PM
Foarte frumos proiectul :thumbsup:
Pe traby cred ca ar da bine si motoarele de suzuki GSX-R 750cc, 1200 cc de pe hayabusa 1300cc care are 175 cai si cu minime modificari ajung la si mai multi cai. Are 16 valve si ce-l mai important lucru, este foarte usor.  :headbang:

PS: ultimul model de busa are 197 de cai  ;D
Am si eu o intrebare, ve fel de transmisie va avea masina montand un motor de motocicleta care are cutia de viteze la un loc? Prin ce?
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: Cristian1 January 28, 2012, 05:55:52 PM
Dupa cum am zis mai inainte, cutia e unicorp cu motorul adica lipite una de alta. Pentru tractiunea spate ca asta e ce-l mai simplu de facut este ca acolo unde iese pinionul de atac din cutie, sa pui o flansa de care legi cardanul spre puntea spate. Cutia ramane aia de motoreta cu rapoarte foarte bunicele in sensul vitezei. Motorul fiind pus longitudinal ca si la dacie spre exemplu.
http://forum.4tuning.ro/137-volkswagen-tuning/111348-golf-mk1-hayabusa-350-bhp-project.html (http://forum.4tuning.ro/137-volkswagen-tuning/111348-golf-mk1-hayabusa-350-bhp-project.html)
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: moskyno93 January 29, 2012, 12:00:41 AM
Ca pinion de atac te referi la pinionul la care atunci cand motorul e motat pe motocicleta vine montat lantul nu? Nu la ultimul pinion din cutie legat la pinionul pt lant. Asa, acum, pentru a putea face totusi un atac pt cardan, trebuie schimbat totusi pinionul,si montat altceva pe axul lui cu o roata dintata in genul cum se gaseste in diferential? Asta pentru a putea transmite miscarea de rotatie care in acel moment ar fi pe longitudinal pe transversal la cardan. Nu am vazut niciodata motor de motocicleta montat pe masina,si asta e ''singurul'' mod prin care eu as vedea treaba functionala. Am pus cuvantul singurul intre ghilimele pentru caci poate nu este singura modalitate.
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: Cristian1 January 29, 2012, 10:32:45 AM
Exact,  e pinionul de lant de la transmisia finala a motocicletei. Se da pinionul jos si se face o flansa cu 4 gauri pentru cardan.

Cred ca suntem cam off-topic aici... Sa deschid un topic nou sau sa continuam aici ?
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: moskyno93 January 29, 2012, 11:34:40 AM
Daca moderatori nu se supara pe noi si nu ne vor da ban putem continua si aici. Daca nu, hai sa deschidem un nou subiect la categoria mecanica sub denumirea'' monatare motor de motocicleta pe traby''. o sa-l deschid eu.  Dar astept intai un raspuns de le moderatori.
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: remi January 29, 2012, 12:11:20 PM
eu sunt curios, cat consuma un astfel de motor (montat normal pe motocicleta), si cat va consuma pe trabi , automat putin mai mult dar daca nu trece de 5-6 l pe suta de km , nu e rau (si sa fuga cum vrei)
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: moskyno93 January 29, 2012, 12:24:19 PM
@remi motorul consuma cam atat sau un pic ai mult cand este pe motocicleta si care are o greutate de vreo 200kg. deci pe traby cred ca se va ridica pe la un 8,9....mers semi sportiv.
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: victor January 29, 2012, 12:35:28 PM
subiectul deja exista aici : http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,50.0.html (http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,50.0.html) un mic search nu strica :P
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: nello February 19, 2012, 05:51:22 AM
La modificarea motorului pe un trabant 1,1 eu am optat ptr un motor vw gti -cu tot cu cutie
am analizat f mult ideea unui motor de motocicleta dar påna la urma am renuntat din mai multe motive printre care cel mai imp era amplasarea (montarea unui cardan ,necesita multå munca ,apoi un diferential usor care sa si reziste la 125 cai...mai greu de gasit) apoi marea pb ...la care multi nu se gandesc e fiabilitatea -si aici nu må refer neaparat doar la motor ci la ambreiaj si la cutie .....Mda...sa nu mai luåm in calcul ca nu mai ai posibilitatea de a parca masina oriunde ptr ca nu mai ai mersul inapoi (marsalier)
am avut oferta ptr un motor honda 1100cmc la 1500 euro,pe cand eu am deja un golf 1 gti cu multe modificåri la motor pe care l-am achizitionat ...ffff ieftin
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: gabi trabi February 19, 2012, 09:13:37 AM
Interesant , asteptam poze , cat mai multe poze  :laughing7:
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: Teo February 19, 2012, 09:15:25 AM
super proiectul! de cand sunt eu pe forum nu am mai auzit pe cineva de asa o modificare(de fapt am auzit dar nu s-a realizat nimic concret).125caluti pe caroseria usoara a trabantului or sa dea bine de tot :D bafta la proiect !
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: alex giani February 19, 2012, 01:22:33 PM
O sa fie un esec total,nu o va omologa rar-ul in vecii vecilor.Bani investiti care nu se vor justifica si vor sta blocati in masina fara a avea vreun placere dupa urma modificarilor.Scuza-ma dar e parerea mea.
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: Teo February 19, 2012, 03:31:29 PM
de ce sa fie un esec daca reuseste sa construiasca un trabant 'potent'? toate proiectele cu motoare puternice pe masini fara pretentii ti se pare ca sunt esecuri?
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: gabi trabi February 19, 2012, 04:10:17 PM
O sa fie un esec total,nu o va omologa rar-ul in vecii vecilor.Bani investiti care nu se vor justifica si vor sta blocati in masina fara a avea vreun placere dupa urma modificarilor.Scuza-ma dar e parerea mea.

Omu zicea ceva de Suedia , sigur RAR-ul lor este cu 3 clase peste al nostru  :violent1: :violent1: :violent1:
Daca e masina  doar de liniutze , nu mai are treaba cu omologarea  ::)
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: dalcaran February 19, 2012, 06:21:27 PM
Eu daca as face o masina ilegala de liniute,as pune un motor de barca.Da, BARCA! Ati vazut un motor de 200 de cp?E putin mai mare decat cel de traby si foarte usor. Si la ce cuplu si ce turatie are cred ca merge cuplat in priza directa,direct intr-un diferential. Ca la 400 de metri-plat nu iti trebuie multe trepte de viteza...Singura problema e capacitatea rezervorului de combustibil, un rezervor de traby- o liniuta!               
Da' daca e bal, bal sa fie!!                 
 Gabi,pui pariu ca in suedia nu exista RAR?
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: nello February 21, 2012, 01:01:32 AM
masina nu va avea ``doar `` 125 de cai ...ci undeva la 140-150 . este un motor de vw 1,8  la care s-au adus cateva modificari ,alte pistoane ,arcuri mai tari la supape ,alt ax cu came ,chiuloasa alezatå,mårite gåurile la partea de admisie ,supape mai mari.....etc nu am reusit sa o pun pe banc de probå ptr ca am avut ocazia sa trimit masina ieftin  in ro  si asta e ,dar pot sa spun ca golful scotea fum  in treapta a3-a de viteza ....cu roti pe 15``
pe mine inmatriculatul si omologarea chiar nu må intereseaza ,dar daca as vrea cu adevårat s-ar putea omologa  trabantul (in suedia) si cu motorul de golf ,au niste reguli pe care tre sa indeplineasca masina si asta e...
cu poze voi reveni ,deocamdata singura modificare care este spre finalizare este roll-barul ,eu sunt in suedia ,masina e la tg-mures ....asa ca in måsura in care primesc poze ...le dau mai departe:))
apropo vreau sa må invatati cum sa pun poze ....multumesc
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: nello February 21, 2012, 02:08:05 AM
(http://thumbnails66.imagebam.com/17591/1c7c93175906554.jpg) (http://www.imagebam.com/image/1c7c93175906554) (http://thumbnails66.imagebam.com/17591/f12d34175906563.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f12d34175906563) (http://thumbnails66.imagebam.com/17591/c3f06c175906573.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c3f06c175906573) (http://thumbnails51.imagebam.com/17591/ca469d175906579.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ca469d175906579)
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: baxy April 09, 2012, 01:18:13 PM
Vad ca Nello este mai avansat ca el stie sa puna si poze eu inca nu.Nu vreau sa cream neintelegere intre forumisti si de acea va scriu ca masinuta despre care si eu scriu din cand in cand este acelas ca si care va prezinta Nello. Findca masinuta este a lui.La sectia Tuning am creat un nou subiect "Trabant GTI" si acolo Daca im-i permite Nello mai scriu si eu despre micul lui bolid.
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: victor April 09, 2012, 01:45:42 PM
sa inteleg ca va cunoasteti si lucrati impreuna? :D
unde's doi puterea creste, la fel si ideile :P
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: baxy April 09, 2012, 04:54:28 PM
Da,ne cunoastem si suntem prieteni  .Nu lucram inpreuna dar lucram in acelas domeniu ,la distanta de 1800 km  aproximativ.
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: Bong April 09, 2012, 10:41:48 PM
O sa fie un esec total,nu o va omologa rar-ul in vecii vecilor.Bani investiti care nu se vor justifica si vor sta blocati in masina fara a avea vreun placere dupa urma modificarilor.Scuza-ma dar e parerea mea.

:)) știu că nu se face, nou fiind pe forum, să te legi de cineva cu vechime, dar...dacă chiar ești pasionat de o mașină și vrei ceva unic te doare la bașcheți de lege și de papagalii de la rar.

Dacă te duci la orice etapă de Drag sau Drift din RO, mașinile care pleacă pe roți acasă, în proporție de 90% nu mai au motorul de acte, nici ca serie, dar mai ales nici ca tip.
Pot să-ți dau N exemple de BMW-uri E30 care au 1.6 1.8 2.0 maxim în acte și circulă cu motoare de 2.5 , 2.8 , 4.0 sau 4.4 . E36 cu motoare în acte sub 2000cmc și cu 2.5 sau 2.8 sub capotă, nu am degete să număr câte se adună în Victoriei în fiecare vineri seara.
Seat ibiza cu 1.4i în acte, și 1.9 TDI dus pe la 400 cp (dap, există în București).
Honde câte vrei prin toată țara, cu 1.3, 1.4 sau 1.5 în acte și 1.6 V-tec (150, 160 cp stock) sau 2.0 v-tec (200cp) sub capote.
De dacii cu motoare de renault 5 alpine,alpine turbo, r5 gtt, 1.8 16v, kr de golf2 etc etc nu are rost să vorbesc :D
Opel Corsa cu 1.2 în acte și 2.0 SFI sau 2.0 LET...doar eu personal știu 2 buc.
Cielo-urile cu motoare SFI de Opel au ajuns să fie mai numeroase decât Cielo-urile 1.5 care încă merg pe benzină, și nu pe gaz.
Din nou, mașini care umblă fără catalizatoare...fără număr fără număr.

Morala e următoarea: Dacă îți place și ai puțin sânge în instalație, nu e o pierdere de bani, pentru că atâta timp cât tu cu tine ești împăcat că ai direcție bună și frâne bune, și că nu vei pune viața nimănui în pericol, legile statului nu înseamnă nimic în calea pasiunii și a dorinței de a avea ceva unic. O mașină care nu pare capabilă de mare lucru la prima vedere, dar care când se dezlănțuie  la nevoie va fi mereu mai apreciată decât una cumpărată „de-a gata” din showroom
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: nello April 10, 2012, 04:16:45 PM
@BONG   Ai dreptate in ceea ce privește  ce sta pe hârtie si ce se afla sub capota de fapt . In multe cazuri se practica clonarea mașinii , adică ai 2 aceeași culoare ptr ca identice nu-s ,una ptr RAR si una care sa te unga la suflet când o conduci  . In ceea ce mă privește chiar nu mă interesează sa fie legală . O voi conduce in Suedia si aici singura pedeapsa ca sa spun așa e amenda  si îți anulează verificarea periodica. Dar având in vedere ca trabantul va fi cu numere de Ro nu cred ca pot face mai mult decât sa-mi dea o amenda .asa ca eu zic ca merita .....
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: victor April 10, 2012, 05:00:18 PM
eu v-as ruga sa ramaneti la detaliile strict ce tin de zona publica. Avem multi "ochi albastrii" care ne citesc forumul. Sa fim isteti in exprimare :P
Spor la modificari
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: nello April 10, 2012, 10:02:08 PM
ok
o sa incercam sa e rezumam la problemele noastre ,sa nu le mai facem pe plac ochilor bulbucati,pardon,albastrii...
ideea era ca in cazul meu nu conteaza daca rar-ul va fi vreodata de acord cu modificarile aduse masinii sau nu ptr ca masina nu va rula in romania ...iar odata ajunsa aici v-a fi ceva iesit din comun ,adica un trabant tunat-spun asta ptr ca nu exista trabant aici ...si s-ar putea chiar sa incerc sa o inmatriculez ,dar asta ramane de vazut
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: baxy April 18, 2012, 09:25:48 PM
Deci pana la urma ca sa ai un Trabant pt ralliu ,ca despre asta vrem sa discutam sunt putine variante.
1. Un Trabant in 2 timpi inmatriculat ,cu un motor asdus de afara modificat sa aiba vreo 50 de cai sau peste.
2. Un Trabant de 1.1 in care schimbi motorul in 1.6 ,si umbli cu numere straine sau daca este inmatriculat in RO,te apuci si umbli pana ce rezolvi schimbarea de motor.Nu este un lucru inposibil ca sa rezolvi legal,sunt modalitati .Doar dureaza exagerat de mult si coasta .Iar probabil trebuie vizitat RAR-ul din Bucurest pentru Omologare speciala.Dar asta este. Noi am ales un  hobby cam scump.M-am gandit si la colectie de timbre in loc  de masini. :wav:
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: nello April 18, 2012, 11:40:33 PM
@baxy daca promiti ca lasi de masini si treci la colectionat timbre ,iti fac cadouun timbru cutrabant  :blob7: :laughing7: :laughing7:
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: victor April 19, 2012, 12:26:03 PM
@baxy daca promiti ca lasi de masini si treci la colectionat timbre ,iti fac cadouun timbru cutrabant  :blob7: :laughing7: :laughing7:
am eu colectie de timbre, si daca ai un astfel de timbru as fi interesat :D
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: Bong June 17, 2012, 01:38:48 AM
Deci pana la urma ca sa ai un Trabant pt ralliu ,ca despre asta vrem sa discutam sunt putine variante.
1. Un Trabant in 2 timpi inmatriculat ,cu un motor asdus de afara modificat sa aiba vreo 50 de cai sau peste.
2. Un Trabant de 1.1 in care schimbi motorul in 1.6 ,si umbli cu numere straine sau daca este inmatriculat in RO,te apuci si umbli pana ce rezolvi schimbarea de motor.Nu este un lucru inposibil ca sa rezolvi legal,sunt modalitati .Doar dureaza exagerat de mult si coasta .Iar probabil trebuie vizitat RAR-ul din Bucurest pentru Omologare speciala.Dar asta este. Noi am ales un  hobby cam scump.M-am gandit si la colectie de timbre in loc  de masini. :wav:

S-a omologat Ultima GTR la noi în țară, deci e clar că se poate omologa orice. Ultima GTR e un kit-car produs în Anglia. În principiu primești o caroserie și un șasiu, și o construiești singur. Poți de asemenea să o comanzi (contra-cost) asamblată de ei și cu orice motor deja montat de ei.

Ultima GTR-ul omologat de RAR la noi în țară are ca motor un V8 american sub capotă, 2 turbine și peste 1200cp măsurați la roată.

Concluzia este că se omologhează ORICE cât timp îndeplinește oareșce condiții (frâne pe măsura puterii, direcția la fel etc etc), singurul impediment fiind de ordin financiar, o omologare individuală ajungând undeva în jurul sumei de 1500 eur dacă am înțeles bine....
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: b28jmp September 19, 2014, 11:36:58 AM
Dar de ce nu va ganditi la ceva mai simplu... motorul de Wartburg... Nu trebuie taiata caroseria, nu trebuie modificat capul de sasiu, are 50 de cai fara modificari, dar poate ajunge usor la 75-80 de cai...tot 2 timpi, deci nu suna diferit sa atraga atentia... Eu cred ca se poate ;)
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: LIVIU/RATB October 23, 2016, 09:25:46 PM
..ori ASA!!! :wav:

https://www.youtube.com/watch?v=RJTkpxQZJ9c (https://www.youtube.com/watch?v=RJTkpxQZJ9c)
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: baxy December 06, 2016, 11:10:06 PM
Va salut pe toti ,vad ca este miscare destul de slaba pe aici.Dar cand vad titlul de modificarea unui Trabant in masina de ralliu nu am cum sa ramin indiferent deci ma bag. Aici nu vreau sa vorbesc de trabantul 1.8 modificat, si de un 601 2 T !!!  Am un trabant 601 original pe care am primit de la un prieten din suedia. Am de gand sa o modific in masina re Ralliu de epoca adica dupa descrierile din ani 70-80.sa atestez ca masina de conpetitie de epoca si eventual cerificat FIVA ca sa pot participa la evenimente organizate de FIA -FIVA. Si ca sa am chef de joaca am inceput cu achizitionarea a componentelor necesare. In primul rand am cautat si am cumparat un motor modificat in Ungaria pt ralliu. Adica are modificat bloc motor vibrochen,cilindri volanta ... Am mai cumparat sistem frana pe disc pe fata golf 1, si frana tambur sp de la trabant 1.1   ca sa fie 4x100 .Am primit descriere destul de amanuntita ,poze si tin legetura si telefonic cu un domn care a concurat cu trabant si si in momentul de fata are una preparata.Momentan caut telescoape speciale si am de gand achizitionarea unei cuti viteza cu rapoarte scurte si eventual 5 trepte. Este foarte scump si rar de este firma care face la comanda. la partea caroseriei nu este prea complicat dar daca cineva este interesat revin cu detalii. 
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: victor December 07, 2016, 08:57:58 AM
Baxy, cred că e musai un topic nou, ceea ce faci tu e fain si unic si după originalul si... Musai topic nou =))
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: alex giani December 07, 2016, 09:51:41 AM
Din cate stiu singurul trabant de competitie oficial al uzinei a fost 800rs, daca nu il ai pe ala ca reper nu prea iese original.
: Re: Prepararea si etapele modificarii unui Trabant ca masina de rally.
: victor December 07, 2016, 11:47:27 AM
pai de ala vrea sa faca Baxy, cel putin eu asa am inteles