Nu știu unde să scriu așa că scriu aici. Am văzut pe un site cu piese de Trabi din Germania că a apărut ceva ce nu știam că există. Nu cunosc detalii așa că voi pune ce scrie pe site-ul respectiv.
Platou de aprindere electronică pe 6V : „Kit de consolidare a sistemului de aprindere 6V de Trabant prin schimbarea de la sistemul de ruptoare la sistemul electronic.
Toate piesele mecanice nu se vor schimba. Mechanismul de avans centrifugal va rămâne, de asemenea. Deci, reglarea momentului de aprindere în timpul turațiilor reduse va lucra, de asemenea, după instalare.
Special făcute pentru Trabant sistem de 6V 500, 600 și 601
Avantaj:
- Nu mai este nevoie de ruptoare mecanice (nici o lucrare de întreținere pentru lubrifierea și reajustarea lor)
- Reglare simplificata a momentului de aprindere pentru cilindrul 2, prin adoptarea automată a momentului de aprindere de la cilindrului 1. (Cred eu că e un dezavantaj dacă ai un ambielaj nu tocmai bine presat).
- Dacă este necesar, vechiul platou de aprindere poate fi pus pe poziție. (Aici nu prea înțeleg de ce ar fi necesar...
)
Un fir suplimentar pentru alimentarea cu energie a sistemului de aprindere este instalat de la bobina de aprindere (6 V, borna 15) la paltou.”
Platou de aprindere electronică pe 12V : „Kit de consolidare a sistemului de aprindere 12V de Trabant la schimbarea de la sistemul cu ruptoare la sistemul electronic.
Toate piesele mecanice nu se vor schimba. Mechanismul de avans centrifugal va rămâne, de asemenea. Deci, schimbarea momentului de aprindere în timpul turații reduse va lucra, de asemenea, după instalare.
Avantaj:
- Nu avem ruptoare (nici o lucrare de întreținere pentru lubrifierea și reajustarea).
- Reglare simplificata a momentului de aprindere pentru cilindrul 2, prin adoptarea automată a momentului aprinderii cilindrului 1.
- Dacă este necesar, vechiul platou de aprindere poate fi pus mai târziu.
Un fir suplimentar pentru alimentarea cu energie a sistemului de aprindere este instalat de la bobina de aprindere (+12 V, borna 15) la platou.”
Preț platou 6V 150 €, preț platou 12V 88 €.
Am impresia că nu mai este nevoie de modulul de comandă a aprinderii electronioce și că totul face platoul dar e doar o impresie. Altă chestie e că nu ai posibilitate de reglare pe cilindrul 2 (așa am înțeles eu). Din păcate ambielajele nu au au manetoanele la fix fix 180° RAC... Și cine știe ce electronică e acolo. Oricum, interesant.