Autor Subiect: B 206 DDR  (Citit de 32099 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Andrei.P

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 848
Re: B 206 DDR
« Răspuns #75 : Octombrie 11, 2022, 08:33:03 am »
Ehee,sa ai spor !
Vad ca mana ai,deci il vei incheia cu brio !!
Felicitări  !!!
Succesul se ascunde in ambitia de a nu renunta!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #76 : Mai 02, 2023, 11:35:25 pm »
Desi nu am mai zis nimic pe aici de 7 luni, asta nu inseamna ca am stat degeaba.

        Sa incepem de unde am ramas, octombrie 2022... in perioada respectiva nu am mai facut mare lucru la masina, cred ca m-am mai dus la tara inca doua weekenduri iar apoi am inchis casa. (La mine nu locuieste nimeni la tara, iar casa sta inchisa din toamna pana in primavara. In afara de asta unele sobe au probleme si casa nu se poate incalzi cum trebuie). Asa ca, presat de vreme si oarecum demoralizat de situatia generala in care se prezenta masina, doar am pregatit cateva piese pentru a le suda si am comandat cateva elemente de caroserie. Acestea sunt: Podea de portbagaj, elemente de reparatie pentru oalele rotilor dr-spate, dr-fata si elemente de reparatie pentru prinderile de la bara fata.




      Din pacate vad ca nu gasesc poze cu elementele de caroserie pe care le-am cumparat de pe ''Trabant Service''. Inafara de cele mentionate mai sus mai am o pereche de praguri, cap de sasiu, contra-praguri si multa tabla de 1mm  :D .

       Pe langa pregatirea zonelor care trebuie reparate pe partea stanga, am dat jos aripa dreapta-spate unde am avut multe surprize neplacute. Oala rotii dr-spate era mancata destul de rau si a fost peticita cu tabla si nituri, peste care s-a dat cu antifon. Iar marginea portbagajului pe partea aia, tot asa, plin de table cu nituri si rugina. Capul din spate al pragului dr-spate este si el afectat.




        Cam asa am lasat masina peste iarna. Desi am avut parte de o perioada dificila si foarte stresanta in intervalul noiembrie-aprilie, nu a trecut zi in care sa nu ma gandesc la Trabantul meu, la ce trebuie sa fac si cum trebuie sa fac. Din fericire, treburile s-au asezat treptat in ultima luna - la munca si la facultate este mai bine si am reusit sa ma mut singur, in Bucuresti, scapand de o naveta zilnica de 2 ore dus, 2 ore intors care imi strica tot cheful de orice. Iar, profitand de cateva zile libere pe care le-am avut de la munca inainte de Paste, am revenit la masina cu mintea reimprospatata si mai multa rabdare. Am mai facut rost si de cateva unelte...



        Un ceas comparator ''de epoca'' si o bormasina Electroprecizia din 1954, caruia i-am gresat rulmentii, izolat firele din interior, schimbat cablul si carbunii. Initial nu credeam ca o sa fac mare lucru cu ea... dar, fiindca este foarte grea si are un motor puternic care se incalzeste greu, cu niste freze de 6 sau 8mm este perfecta pentru gaurit punctele de sudura. Pe langa astea am mai luat un set de freze de 8mm pentru puncte de sudura, un set de dalti si dornuri pentru tinichigerie, casti pentru protectie auduitiva, o placa/saltea cu roti pentru taratul pe sub masina si o lanterna/lampa care se prinde pe cap.
        Am avut 3 zile la dispozitie inainte de Paste pentru a lucra la masina. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa-i dau aripa dr-fata jos, iar apoi m-am apucat de sudat piesele pe care le aveam pregatite de anul trecut. Pe sub aripa dr-fata se ascundeau cateva surprize rele dar si bune. Ce e rau este ca am o mare gaura in stalp, dar care, la prima vedere pare destul de usor de reparat. Iar surpriza buna este ca oala rotii si contra aripa dr-fata se prezinta mai bine decat ma asteptam.



       Dupa divulgarea misterelor care se aflau sub aripa dr-fata, cum am zis, m-am apucat sa repar pe partea stanga, un mic si simplu petic la oala rotii stg-fata, contra-pragul care a fost putin mai dificil, capul din spate al pragului stang si coltul de la oala rotii stg-spate. Pentru contra-prag am taiat din contra-pragul unguresc pe care l-am cumparat. Nu pot sa zic ca se potrivea la fix, dar  e ok pentru exigentele mele. Am facut niste gauri cu o freza de 8mm pentru a imita punctele de sudura din fabrica, insa am intampinat cateva dificultati din cauza diametrului pe care il aveau gaurile - 8mm, prea mare, iar la momentul respectiv nu aveam la indemana nimic care sa faca gauri mai mici. Voi poliza toate sudurile cand vopsesc masina, deocamdata le-am dat cu pasivizant de rugina si am incercat sa le vopsesc si pe ''interior'' - partea la care, odata sudata piesa, nu mai am acces.



       Apoi, mi-am indreptat atentia asupra semipuntilor spate si a arcului. Acestea trebuiau indepartate pentru a-mi oferi mai mult loc ca sa lucrez la oala rotii stg-spate si la podeaua portbagajului. Si, oricum ele trebuiau date jos mai devreme sau mai tarziu. Dat fiind faptul ca eu am umplut de vaselina arcul si toate suruburile de acolo, a fost foarte usor sa le desfac, cred ca mi-a luat maxim 2 ore. Partea nasoala a fost ca era plin de paienjeni pe sub masina, fapt care m-a determinat sa tai cablul franei de mana pentru a sta cat mai putin pe sub masina. Dupa ce am savarsit faptele, am descoperit alta problema... Urechile semipuntilor sunt destul de afectate de rugina, una este chiar crapata. Am vazut pe Trabantwelt ca au aceste urechi pentru a le schimba. Nu prea imi fac griji cu ele. Insa, in punctele unde vin semipuntile prinse pe masina cu bucsile ciuperca, sunt ca niste clopote, au destula rugina pe ele si nu stiu cat de usor s-ar inlocui acestea. O alta posibilitate ar fi sa le incarc cu sudura si sa le polizez. Ramane de vazut cand voi intoarce masina din nou pe o parte pentru a o vopsi pe dedesubt.



       Odata ce acestea au fost indepartate, mi-am indreptat atentia asupra capului din spate de la pragul stanga, capacul a fost indoit de inspector la ITP cand a pus elevatorul fix acolo si a ruginit, plus un petic la partea de sus a pragului. Cu o oarecare dificultate am identificat punctele de sudura, le-am gaurit si am scos capacul de la prag cu totul. Iar in partea de sus a pragului a fost un simplu petic. Am facut un alt capac de prag si l-am sudat pe puncte, in locul celui vechi. Insa, inca odata, mi-a dat de furca freza de 8mm care a fost putin prea mare.



       A se observa, in a doua poza, si peticul pus la coltul de la oala rotii stg-spate. Aici am avut dificultati deoarece aveam sablonul si piesa decupate din noiembrie si nu mai stiam cum trebuie asezate  =)) , cred ca am pierdut cel putin 30 de minute ca sa-i dau de cap.
       Cam atat in cele 3 zile de concediu... Credeam ca lucrurile vor merge mai repede dar am observat ca nu este cazul. Speram sa termin masina pana la inceputul lui septembrie, pentru a veni la Buftea, dar la cat e de munca, nu cred ca ajung. Nu e cazul sa ma grabesc la un astfel de proiect.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #77 : Mai 03, 2023, 12:37:29 am »
 :BangHead: DORESC SA CORECTEZ O GRESEALA: Termenul corect este burghiu/burghie pentru puncte de sudura, nu freza. Acum am realizat, dupa ce am postat prima parte...  :BangHead:



Weekendul asta, fiind si prelungit datorita zilei de 1 mai, am fost din nou la masina.

        De data asta m-am axat exclusiv pe podeaua portbagajului. Initial voiam s-o repar, in cel mai rau caz as fi taiat din podeaua noua pentru petice, dar nu mai e cazul. Trecand peste faptul ca oala rotii de rezerva si marginile podelei sunt afectate, am dat peste o problema care m-a determinat s-o schimb cu totul. Intreg portbagajul este plin de mastic casant care, presupun eu, a fost dat din fabrica fara cel mai mic simt de raspundere. Inteleg sa dai unde se imbina doua table, dar nu prin tot portbagajul. Iar, sub acest mastic, si-a facut loc umezeala si rugina. Problema este ca, in trecut, cand am curatat de rugina si am vopsit portbagajul nu am observat acest strat de mastic care, in multe locuri, este foarte subtil. Deci, nu am curatat bine si rugina si-a facut de cap. Iar masticul asta se indeparteaza greu. Are locuri unde sare imediat cand dau cu dalta si ciocanul, iar in alte zone zici ca nici nu e acolo, dar exista un strat subtire. Asa ca, ca sa nu mai imi bat capul cu tot felul de puncte de rugina care au strapuns bine tabla in zone aiurea si masticul care se curata greu, am decis sa schimb cu totul podeaua portbagajului. Sa nu mai zic ca la imbinarea dintre podea si fusta spate este rugina care a patruns si pe care nu o pot curata decat daca desprind cele doua piese. Asa ca m-am pus pe treaba.
       Pentru inceput am facut rost de burghie pentru punctele de sudura de 6mm si mi-am indreptat atentia spre intariturile care sunt intre oala rotii si podea. Le-am desprins pe acestea pana in dreptul unui ''cordon'' de puncte de sudura care leaga podeaua portbagajului pe de-a latul masinii cu zona unde se prind arcul pe dedesubt. Am inceput cu dalta frumos sa desprind marginea intariturii si sa gauresc punctele de sudura. Din cauza masticului excesiv sau a ruginii acestea nu prea au fost vizibile (desi, lucrand mi-am format ochiul putin pentru a le identifica), asa ca bateam cu dalta ce bateam, cand nu mai avansa stiam ca am dat peste un punct de sudura si, daca nu reuseam sa-l disting de tabla simpla incercam sa-l ''incercuiesc'' - bagam dalta prin jurul lui pana cand tabla se indoia in asa maniera incat locatia exacta a punctului de sudura era dezvaluita. Chiar si asa, au fost dificultati. Daca nu gauream fix, dar chiar fix pe mijlocul acestuia, mai ramanea un coltisor mic in care bateam cu dalta mult si bine, basca tabla are tendinta sa se rupa inaintea ramasitelor din punctul de sudura. Pentru a incerca de a nu rupe punctul de sudura cu tot cu tabla, cand bateam cu dalta, incercam cat mai multe unghiuri. Poate aceasta problema era evitata daca foloseam burghiele de 8mm dar muchia pe care se afla punctele de sudura sunt prea inguste, apoi as fi facut gaurile prea mari si aveam probleme cand le sudez la loc.



         Bineinteles ca la capat am taiat stramb cu flexul... Imi trebuie si o mini-freza electrica pentru locuri si unghiuri mai greu accesibile. Un alt detaliu ar fi, ca dupa ce identific punctul de sudura si inainte sa-l gauresc, bat cu un dorn ascutit ca burgiul sa se aseze cat mai pe centrul punctului de sudura si sa nu ''fuga'' in alte directii. Castile pentru protectie auditiva s-au dovedit a fi foarte bune la cat am ciocanit. Daca nu le aveam ar fi fost mult mai nasol.



         Am facut acelasi lucru si pe partea dreapta.



         Dupa ce am terminat aici, am trecut la imbinarea dintre podeaua portbagajului si oalele rotilor, aici parca a fost ceva mai usor. Si pozitia a fost ceva mai ok, dar si punctele de sudura au fost ceva mai vizibile. Am curatat antifonul in zona unde aveam treaba si am inceput sa lucrez.

Pe stanga:



Pe dreapta:



         Acolo, deasupra punctelor de sudura, se vede o gaura... este opera mea. Am explicat mai sus, pentru ca nu am gaurit tot punctul de sudura si din cauza unghiului cu care am bagat dalta, s-a rupt tabla inaintea punctului de sudura. Deci, va trebui sa repar si acolo. Si, inca o chestie, am povestit mai sus, cum daca eu nu vedeam exact unde e un punct de sudura, bagam dalta prin jurul lui pana se indoia tabla in asa fel incat sa-i dezvaluie locatia exacta. Sper ca se vede pe poza, varful daltii si marcat cu un punct negru, punctul de sudura.



         Dupa ce am terminat cu astea, am trecut la fusta spate. Din fericire aici se vad clar punctele de sudura, trebuie sa le gauresc, dar sunt destul de multe.




          Cam atat... deoarece duminica am pierdut toata ziua intr-o excursie neasteptata pana la Drobeta Trurnu-Severin cu Dacia, nu am avut suficient timp ca sa desprind podeaua portbagajului.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #78 : Mai 03, 2023, 12:39:34 am »
Ehee,sa ai spor !
Vad ca mana ai,deci il vei incheia cu brio !!
Felicitări  !!!

       Multumesc! Sunt motivat si de faptul ca de fiecare data cand te vad pe la Dristor/Baba Novac imi amintesc de masina mea, care ma asteapta  :) .
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #79 : Mai 03, 2023, 08:56:02 am »
ce frumos explicat si structurat. Imi place trusa de la ceas comparator, cu explicatiile alea, misto.
spor sa ai, iese treaba buna!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #80 : Mai 03, 2023, 11:06:56 am »
ce frumos explicat si structurat. Imi place trusa de la ceas comparator, cu explicatiile alea, misto.
spor sa ai, iese treaba buna!

Multumesc. Incerc sa pun poze si explicatii la fiecare etapa deoarece eu nu prea am gasit topicuri de genul asta, chiar si pe alte forumuri. Desi poate treaba nu este facuta cum ar face-o un tinichigiu de meserie, poate mai sunt si altii ca mine, care vor sa faca singuri dar nu gasesc ceva atat de detaliat, cu bune si cu rele. Plus, mai trebuie postat si cate ceva pe forumul asta  ;D . Macar asa... de dragul vremurilor trecute. Mi-a placut indeosebi sa citesc topicurile de la ''Expozitie de Trabant-uri'' , cred ca le-am parcurs pe toate  :laughing7: .
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #81 : Mai 09, 2023, 11:21:58 pm »
A mai trecut un weekend, am mai facut cate ceva pe la masina.

           Din cauza faptului ca sambata m-am ocupat in mare parte cu altele, nu am avansat foarte mult. Data trecuta am ramas la podeaua portbagajului si fusta spate, iar cu asta am continuat. Au fost destul de multe puncte de sudura de taiat, undeva pe la 50. Initial m-am gandit ca va fi foarte usor, insa pozitia relativ incomoda, combinata cu un burghiu tocit (am avut doar 3 burghie de 6mm, toate s-au tocit) a necesitat un efort fizic neasteptat de mare pentru a ma propti in bormasina la fiecare punct de sudura. Daca erau 10-15, mai mergea, dar au fost multe, iar eu m-am incapatanat sa le tai pe toate, aproape fara pauza. Luam cate 4, ca sa nu se incinga prea tare burghiul. Mai intai le puneam un semn, apoi batut cu dornul (cum am mai povestit) si la final gaurite.

 

           Dupa ce am facut asta, m-am apucat sa masor si sa trasez de unde voi taia podeaua in spate. A fost destul de simplu. M-am folosit de o serie de puncte de sudura care vin pe toata latimea portbagajului, care se afla pana in amortizoare. Acolo se uneste, pe dedesubt, o tabla, o ceva, nu stiu exact cum sa-i spun, pe care vin prinse semipuntile si arcul.

 

            Despre asta vorbesc. Iar in portbagaj sunt vizibile multe puncte de sudura care au legatura cu piesa asta. Nu am vrut sa tai mai departe sau sa desprind fix acele puncte de sudura deoarece m-as fi complicat mai mult decat trebuie. Podeaua portbagajului nu se desprinde de acolo si ''gata'', ea este una cu restul podelei, pana in fata. Asa ca, am taiat-o inainte de acest element. Ca sa nu muncesc degeaba, deoarece in partea aia tabla e buna si sa nu ''deranjez'' doua table care sunt sudate intre ele. Daca as fi taiat, chiar si putin, in zona in care sunt imbinate cele doua cred ca as fi creat un loc vulnerabil la rugina. Asa ca, am taiat pe langa. Ca sa fiu mai exact, am scris pentru poza - 2cm de la ''gaura'' unde se afla suruburile de la arc.

 

            Nu s-a lasat invinsa asa usor podeaua asta... Mai era un punct de sudura in care se tinea la oala rotii din stanga, am batut in ala de mi-au sarit capacele si la colturi, intre podea si fusta spate exista un mic ''cordon'' care trebuie taiat cu flexul. Inafara de asta, la margini, spre interior, langa oalele rotilor nu mi-a intrat flexul pana la capat, chiar si fara aparatoare. A trebuit sa ma bag pe sub masina si sa tai cu grija, fara a deteriora oala rotii. Deci, ar fi recomandata o mini-freza aici.

 

            In afara de opera mea facuta la coltul fustei, cred ca se poate observa in poza ca toata buza este rosie de rugina. Daca nu as fi intervenit atat de drastic, pe viitor ar fi fost probleme. Daca curatam doar unde se imbinau cele doua piese nu as fi patruns suficient de adanc incat sa elimin toata rugina.
            Ca tot vorbesc de fusta spate, si ea are cateva probleme (pe langa cele create de mine):

 

           Odata ce am indepartat, in sfarsit, podeaua portbagajului, am inceput sa repar oalele rotilor. Acestea fie au fost afectate de rugina, fie de mine si de dalta mea. Am apucat sa rezolv pe partea stanga.

 

           Initial, am vrut, tot asa, sa tai punctele de sudura pana unde consider ca este necesar, iar apoi sa vin cu peticul meu fix pe unde au fost imbinate din fabrica. Insa acest lucru nu a fost posibil deoarece la imbinarea celor doua piese care constituie oala rotii sunt foarte multe puncte de sudura, mici. Cam 2 pe cm patrat. Ar fi fost foarte dificil sa le gauresc cu burghiul sau sa le tai cu dalta. Asa ca am taiat cu flexul iar apoi am venit cu piesa mea suprapusa partial. Ea vine peste numai in partea dreapta, in rest am sudat cap in cap deoarece ma temeam ca podeaua si aripa nu ar veni exact bine daca modific dimensiunile zonei respective, chiar si cu cativa mm.
           Ca piesa mea dreapta sa ia forma curbata pe care trebuie s-o aiba, nu am incercat sa-i dau forma inainte s-o prind pe masina. Am sudat-o in partea dreapta, iar apoi, incet-incet i-am dat forma in timp ce avansam cu cordonul de sudura spre stanga.

            In rest, a mai fost un petic mic la o gaura facuta de mine cu dalta. Nu sunt sigur daca l-am pus bine pe exterior, unde arunca roata noroi, insa nici pe interior nu ar fi venit bine. Deoarece in dreptul lui se afla intaritura pe care am indepartat-o data trecuta.

 

           Atat, pentru ca nu am avut foarte mult timp la dispozitie. Inafara de asta, va prezint oala rotii pe dreapta:

 

          Mai este si o problema in zona in care vine balamaua cu mecanismul de blocare a capotei portbagajului, este o mica gaura si niste mastic bagat acolo, sa nu ''bata la ochi'' zona. Nu voi interveni asupra ei pana nu pun podeaua noua, ma tem daca desfac pe acolo table sa nu deformez masina. Bonus, marginea unde vine aripa prinsa, langa stop.

 

          Am avut grija sa pun niste roti sub fusta spate, nu am lasat-o in aer.
Asta e tot pe weekendul asta.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #82 : Mai 11, 2023, 11:51:41 am »
termina de prins poadeaua si apoi desfaci sus, pentru ca da, risti sa o "deformezi" de la punct dupa aia. SPor la treaba!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #83 : Mai 18, 2023, 11:15:12 am »
Weekendul trecut am mai lucrat putin la utilaj.

             De data asta, timpul dar si buna dispozitie pentru a lucra la masina au lipsit cu desavarsire. Sambata a trebuit sa-i ajut pe ai mei la treaba, iar duminica am lucrat intr-un ritm foarte lent. Pur si simplu nu am avut rabdare, ma enervam din orice. Asa ca, am lasat-o mai incet. Cum spunea si Bujie parca, in topicul de tinichigerie, nu e bine sa lucram in graba sau nervosi.

             Am continuat cu reparatiile necesare ce preceda montarea podelei de la portbagaj. Data trecuta m-am ocupat de oala rotii din partea stanga,iar de data asta, am reparat-o pe cea din dreapta. Am avut de facut cam aceeasi operatiune: Taiat putin peste cordonul de puncte de sudura si venit cu piesa noua, suprapusa intr-o parte si, in rest, sudata cap in cap. Problema a fost ca marginea de la oala rotii este mancata pe partea asta, si nu am avut model dupa care sa fac peticul exact. Plus ca, aici, voi veni cu un element de reparatie peste, si ar fi fost posibil sa se intersecteze tablele. In cazul asta, am facut peticul meu putin mai lung, iar cand voi pune acel element de reparatie, pot poliza, pot taia din el cat imi trebuie, fara sa-mi para rau ca m-am chinuit sa-i dau o anumita forma sau fara sa constat ca e prea scurt peticul. In afara de asta, am mai pus un petic deasupra lui, care tot cu elementul asta de reparatie are legatura. Deoarece oala rotii era suficient de mancata in partea aia, incat nu as fi avut cum sa asez elementul de reparatie cum trebuie.

 

             Apoi, am peticit gaura aia mare pe care am facut-o eu cu dalta cand taiam punctele de sudura.

 

             Iar, in final, mi-am indreptat atentia asupra fustei spate. Care trebuie reparata in colturi si curatata de rugina. Am curatat-o, am dat cu pasivizant de rugina si am reparat coltul din stanga, care era mai putin afectat.

 

             Mai ramane pe partea dreapta, unde va fi putin mai dificil.

 


              Nu stiu cand mai ajung la masina sa lucrez. Saptamana asta am dus Dacia alba la Pater ca sa-mi schimbe bucsaraia pe fata si trebuie sa ma ocup de frane. ITP-ul expira in Iunie, dar atunci am sesiune de examene, asa ca, vreau sa-l fac luna asta. Sesiunea de examene incepe pe 5 iunie si se termina pe 30, de ziua mea... Timp in care nu cred ca voi pleca la tara. Iar luna asta, pe langa frane, vreau sa ma ocup putin si de protectia anticoroziva la Dacie, care imi va rapi inca cateva zile.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #84 : Iunie 13, 2023, 12:20:37 am »
Chiar daca am spus ca nu voi lucra la masina in timpul sesiunii de examene, nu m-am putut abtine.

         Dupa ce m-am ocupat de franele si ITP-ul la Dacia alba, am avut parte de un weekend prelungit din pricina zilei de 1 iunie si a Rusaliilor. Din 5 zile, am zis macar doua sa le petrec la tara, lucrand la masina. In acele doua zile am continuat cu podeaua de la portbagaj. Am reparat fusta spate in partea dreapta si am montat podeaua propriu-zisa.

          In primul rand, m-am ocupat de coltul din dreapta al fustei spate, care, dupa cum am zis in postarea mea anterioara, a fost mai dificil de reparat. Problema a fost ca in dreptul barii de protectie, fusta spate are o ''umflatura'', o forma rotunjita care se intinde pe de-a lungul intregii masini. Iar cand ajunge in dreptul stopului, aceasta ''umflatura'' dispare, tabla devine dreapta. Din cauza ca am fost nevoit sa tai mai mult si a faptului ca folosesc o tabla destul de groasa (1mm), plus lipsa de unelte si de experienta, am decis sa repar aceasta zona din doua petice. Nu a iesit prea grozav.



          Din fericire zona asta e acoperita de bara de protectie, iar in portbagaj ma uit numai eu  ;D . Desi, cand voi pregati masina de vopsit, o sa am in vedera sa incerc cu niste chit acolo.


          Dupa asta, a venit momentul sa pun, in sfarsit, podeaua noua. Am luat-o, am masurat-o de cateva ori, am comparat-o cu cea veche, am ''pozat-o'' pe masina, iar apoi am taiat materialul care se afla in exces. Am decis ca voi pune podeaua noua suprapusa peste ce a mai ramas din cea veche, pe o muchie de cca 2-3 cm cu puncte de sudura, unul la 1,5 cm distanta de celalalt. Dupa ce am facut gaurile, a urmat sa o sudez pe masina. Din nefericire, ca orice element de caroserie care nu e ''de origine'', nu a venit bine. Cumva, la oalele rotilor nu am reusit s-o lipesc perfect. Oricat as fi ciocanit, oricat as fi indoit muchiile, nu s-a potrivit bine. Insa, problema cea mai mare a fost in zona unde am vrut s-o suprapun peste podeaua veche. Cumva a iesit mai scurta, iar, unele gauri pentru punctele de sudura veneau numai pe jumatate cum trebuie. Dupa ce am pozitionat-o cat de cat, in timp ce Alex impingea de fusta spate, am prins-o in cateva puncte. 4 puncte la fusta spate, 4 in portbagaj si cate 1 la fiecare oala a rotii. Am pus pe pozitie aripa si pare ca vine ok. Asa ca, am continuat cu sudura si am prins-o de tot pe masina. A fost mare bataie de cap cand am sudat in interiorul portbagajului, pozitia a fost nasoala.



         Din pacate am facut putine poze, si astea dupa ce am polizat sudurile si am dat cu pasivizant, deci nu prea se vede exact unde am sudat si cum. Am uitat sa mentionez ca podeaua asta noua nu avea gauri de scurgere de niciun fel, nici la oala rotii, nici la intaritura care se afla sub ea. Eu le-am dat pe unele cu freza de 8mm si pe altele cu cea de 6mm. M-am orientat dupa cea veche. Si, inca un lucru, podeaua noua nu are nici tablita pe care vine prinsa toba de esapament. Pe aceasta o voi suda cand intorc masina din nou ca s-o vopsesc pe dedesubt si sa repar ce am de reparat.

         

Asta a fost in perioada 2-3 iunie. Weekendul care tocmai a trecut, am lucrat din nou la masina.

         A trebuit sa termin de sudat toate punctele la podeaua portbagajului (mai aveam la oala rotii din dreapta) iar apoi sa prind la loc piesele de rezistenta, intarituri cum imi place mie sa le zic, care vin pe langa oalele rotilor si pe care le-am desfacut de pe punctele de sudura.

Iar am fost destul de neinspirat incat am facut poza abea dupa ce am polizat sudurile...



         Desi nu se vede, dar au fost destule puncte, cel putin 10-12.

         Apoi m-am apucat sa prind pe oala rotii din stanga acea intaritura. Am curatat-o frumos cu peria de sarma pe unde a fost nevoie. DAR, pe interior nu am intervenit, avea grundul din fabrica+ceara de protectie neatinse.



         Inainte s-o sudez pe masina am dat cu pasivizant de rugina, iar apoi cu vopsea neagra in zona unde se imbina oala rotii cu muchia podelei de la portbagaj, deoarece, dupa ce montez aceasta piesa, nu mai am cum sa ajung acolo. Iar apoi, dupa ce s-a uscat vopseaua, am dat si cu niste ceara pe care am obtinut-o dintr-un loc in care a fost aplicata prea multa. M-am gandit ca, in timp ce sudez, aceasta se va topi si va patrunde in zona asta unde se imbina tablele.



         Am avut si la asta cateva probleme la montare, deoarece cand am taiat-o din capat, am taiat-o stramb (pozitie proasta+flex cu panza de taiat mica), si am fost nevoit sa vin cu o tablita suplimentara. Dupa aceea, am polizat toate sudurile, am curatat-o complet cu peria de sarma pe exterior si am dat cu pasivizant si spray cu vopsea. Nu o voi lasa asa, numai cu spray, o sa curat intreg portbagajul si o sa-l vopsesc la sfarsit (la fel ca restul masinii de altfel).
         Pentru ca s-a incalzit vremea, a devenit din ce in ce mai dificil sa lucrez la masina, imi este foarte cald, mai ales cand sudez si sunt nevoit sa pun pe mine halatul de lucru. Dupa 5 minute de sudura sunt lac de apa. In mod normal port o camasa veche de vara, cu maneca lunga ca sa nu ma deranjeze scanteiile de la flex, firele care sar din peria de sarma sau tantarii.

        Atat, deoarece s-a golit butelia de corgon. Aveam in plan sa prind si elementul din dreapta, dar nu s-a mai putut. Nu am vrut sa-l sudez numai pe jumatate.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Re: B 206 DDR
« Răspuns #85 : Iunie 27, 2023, 11:16:26 pm »
Bravo pt progrese, in primul rand! Va fi treabă buna, văd bine! In al doilea... De unde reincarci butelia cu argon? Eu am renunțat si am montat robinet pt co2, ca d.ăsta am găsit mai la îndemână.

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #86 : Iunie 29, 2023, 11:02:27 pm »
Deocamdata nu am incarcat butelia. Am cumparat una noua si plina, deoarece nu am avut deloc timp sa caut locuri unde s-o umplu pe prima. Plus ca vreau sa am doua butelii, cand se goleste una, o pun pe cealalta in timp ce prima va fi umpluta cand am timp. Am auzit si eu ca e destul de greu sa gasesti locuri unde sa bage corgon in butelie. Daca nu gasesc, voi pune co2. Ramane sa vorbesc saptamana viitoare cu diferite cunostinte, poate ma directioneaza careva.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #87 : Iulie 10, 2023, 11:18:55 pm »
Au mai trecut inca doua saptamani, am mai lucrat cate ceva la masina.

          In primul rand am continuat cu ''intaritura'' de pe partea dreapta a masinii. Am procedat la fel ca si in partea cealalta, dat cu pasivizant de rugina si ceara/vaselina in zona in care se imbina podeaua portbagajului si oala rotii, astfel, chiar daca nu voi mai avea acces direct acolo, va fi cat de cat protejata. Dupa ce am terminat de sudat si polizat sudurile cat de cat, am dat cu pasivizant din belsug (mai ales in zonele in care se imbina tablele), iar apoi am vopsit temporar cu spray.

 

          Acum a venit timpul sa-mi indrept atentia asupra zonei unde vine capota portbagajului. Pe partea dreapta, unde vin doua table suprapuse, rugina si-a facut destul de cap incat a aparut chiar si o mica gaura. In afara de asta, mai exista o problema la fusta spate, tot pe partea dreapta, unde vine stopul. Marginea pe care se aseaza aripa in spate era complet compromisa, insa, am constatat ca si fusta spate a suferit niste daune.

 

          Pentru zona stopului a fost relativ simplu: Am taiat cat a fost nevoie, am facut un simplu sablon pe baza caruia am facut piesa care, apoi, a fost sudata apoi pe masina.

 

           Am facut-o cu cativa mm mai mare, urmeaza sa polizez marginea in momentul in care voi poza aripa pe masina (mai e destul pana atunci).

           Cam asta a fost cu zona stopului de la fusta spate. Acum voi reveni asupra unei reparatii mai dificile care a avut loc in zona capotei de la portbagaj. In primul rand, ca sa pot inlocui bucata de tabla care e mancata de rugina, am fost nevoit sa indepartez un alt element care vine intre marginea pe care se prinde aripa si fusta spate. Am taiat frumos punctele de sudura cu burghiul de 6mm si am indepartat intr-un final acea tabla. Dupa ce am facut acest lucru, s-au confirmat o banuiala a mea, si anume, faptul ca acolo zona era foarte afectata de rugina.

 

           Am facut un alt sablon din hartie de bloc de desen (suficient de moale incat s-o pot mula pe zona respectiva dar si mai groasa decat hartia normala pentru a nu se rupe) si am taiat piesa. A fost putin mai greu sa-i dau forma curbata pe care o are in zona pe unde se scurge apa, dar, m-am descurcat eu pana la urma. Din pacate nu am facut poza la zona decupata, inainte sa sudez piesa noua.

 

           Dupa ce am polizat toate sudurile, am venit cu elementul pe care l-am desprins inainte. Aici, din neatentie, am facut o mica greseala l-am sudat inapoi putin cam stramb (desi am reusit sa-l prind aproape pe toate punctele de sudura din fabrica). Am fost nevoit sa-l ciocanesc putin mai mult si de aceea este oarecum deformat. Pe urma am dat cu pasivizant de rugina, mai ales prin zonele unde se imbina tabla si am vopsit cu spray.

 

           
          Cam atat am facut in astea doua saptamani la masina.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #88 : August 02, 2023, 09:54:40 pm »
In perioada 17-23 iulie am avut o saptamana de concediu fix de la munca. Am profitat de ocazie, si, timp de 6 zile am stat la tara si am lucrat la masina. Asta pana s-a stricat aparatul de sudura...

          Dupa ce am terminat cu zona de langa capota portbagajului m-am concentrat asupra pragului din dreapta, care, in partea din spate era mancat de rugina. In primul rand am desprins intaritura care se afla prinsa cu puncte de sudura pe contraprag, apoi am bagat flexul direct. Am facut asta deoarece atat pragul, cat si contrapragul, erau atat de afectate in zona aia incat nu s-a mai meritat sa le desfac pe rand. Initial am vrut, pe partea ''cealalta'' a pragului, adica sub masina, sa desprind pragul pe punctele lui de sudura, dar, din cauza spatiului foarte restrans si a uneltelor oarecum nepotrivite (bormasina nu incapea sub masina, iar cu flexul as fi taiat si podeaua daca ma apropiam prea mult de ea), am ales sa-l tai exact cum se vede in poza. Putin peste teava unde intra cricul.

 

          Am taiat putin si din oala rotii, in zona unde vine prins capacul pragului. Tabla era subtiata de rugina si, probabil, la sudarea capacului de prag as fi avut probleme.

 

          Dupa ce am indepartat ''cancerul'', am inceput sa vin, pe rand, cu diferite piese. In primul rand, am reparat contrapragul.

 

         Urmand contrapragul, a trebuit sa vin cu o bucata de prag. In cazul de fata, am taiat dintr-un prag unguresc pe care il aveam. Sunt putin nemultumit de grosimea tevii pentru cric, dar si de faptul ca a fost sudata doar pe jumatate, in partea de jos aflandu-se un mic gol. In afara de teava sudata pe jumatate, avea facut un capac care se afla acolo doar de ochii lumii... Din 5-6 puncte de sudura, numai la doua era patruns metalul, iar, capacul propriu-zis este scurt. El, cum veti si vedea, intra putin suprapus pe oala rotii, cu vreo 2-3 cm. Aici, acei 2-3 cm importanti lipseau. Din pacate nu am facut poze la capac.

 

         Am remediat problema tevii cu doua tablite sudate in zona unde se afla golul. Iar capacul cu care a venit pragul a fost indepartat complet.

 

         Dupa ce am facut aceasta mica imbunatatire la prag, l-am sudat pe masina.

 

          Si capacul pragului, se vede clar zona de 2-3cm care intra ''pe sub'' oala rotii, care lipsea la capacul unguresc.

 

          Acum, odata ce am rezolvat cu pragul si cu podeaua de la portbagaj, a venit vremea sa-i prind elementul de reparatie de la oala rotii. Inainte de a-l suda pe masina, l-am ''pozat'' pe aripa, ca sa vad cum se aseaza. Nu am fost surprins cand am constatat ca voi fi nevoit sa tai din capete si sa-l mai ciocanesc putin. Am taiat din tabla care se afla in exces la oala rotii si am prins elementul in cateva afturi mici de sudura. Am avut un mare noroc sa-l pun din prima pe pozitie. Aripa vine ok pe el. Desi sunt cateva zone inde buza aripii si muchia de la oala rotii se suprapun numai pe jumatate.

 

         Cand potriveam aripa pe masina am avut parte de o ''mica'' surpriza... Atunci cand am reparat zona de langa capota de la portbagaj am deformat fundul masinii cu vreo 2-3 degete... Initial am vrut s-o tai bucati si s-o dau la fier vechi, dar, pana sa fac asta, am avut o idee: Voi ridica masina pe cric, iar in coltul din dreapta-spate al masinii voi pune cateva roti+niste bucati de lemn, ca in momentul in care las cricul jos, o buna parte din greutatea caroseriei se va afla fix pe zona deformata care trebuie ''indoita'' inapoi. Din fericire, aproape am rezolvat problema:

 

          Mai sunt cativa mm... Aripa se potriveste pe masina putin fortata, nu am putut mai mult singur. Mai am nevoie de cineva care sa ma ajute sa apas pe caroserie putin mai tare decat pot eu singur.

           Am mai sudat cateva piese la masina, dar nu am poze din pacate... Voi face weekendul asta. In rest... aripa vine destul de ok pe masina, dupa parerea mea...

 
 

           Necazul cu aparatul de sudura a fost urmatorul:

Vineri, cand sa ma apuc de sudat, in momentul in care am dat drumul la butelie, a inceput sa se auda un fasait puternic din interiorul aparatului. S-a spart furtunul de gaz fix inainte de electrovalva. Am desfacut cu mare grija capacul din spate si am facut o poza:

 

Am avut grija si la montare sa nu las urme sau zgarieturi deoarece aparatul este inca in garantie si daca s-ar fi observat ca s-a umblat la el, as fi pierdut un an de garantie. Saptamana trecuta am dus aparatul la reparat, nu au fost probleme cu garantia. Aparatul a fost gata in 4 zile lucratoare. L-am montat inapoi si merge bine.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #89 : August 27, 2023, 12:34:25 am »
Ce am mai lucrat luna asta:

          Odata ce am rezolvat problema aparatului de sudura m-am ocupat de zonele care au mai ramas. Pentru inceput, am sudat margini noi la fusta spate in zona stopurilor, unde vin lipite aripile spate.

 

           Apoi, am astupat gaura unde era pusa o antena si am reparat cele doua gauri care se aflau in stalpi:

 

Nu gasesc poza cu a doua gaura din stalp, nu cred ca i-am facut...

 

           Am terminat de reparat oala rotii stg-fata + capacul de la prag. Astea au ramas de anul trecut, cand am taiat eu aiurea cu flexul. Tot in zona stg-fata am mai pus un mic petic in contra aripa.

 
           
            Fara sa vreau, am mai dat peste o problema la oala rotii dr-fata. Cand lucram in interiorul masinii, mi s-a parut ceva ciudat la felul in care arata tabla in zona respectiva. Si, cand am dat cu dalta acolo, a patruns tabla.

 

            Foarte curios mi se pare faptul ca nu prea erau indicii ca ar fi vreo problema acolo. Nu era pic de rugina iesita prin vopsea, iar, pe exterior, antifonul era intact, la fel si grundul din fabrica cu exceptia unor foarte mici puncte.

 

             Am taiat si am venit cu niste petice suprapuse peste. Pe langa peticele astea, am mai pus unul la contraprag.

 

            In timpul unei pauze, cand imi plimbam si eu privirea pe la stalpul din dr-fata, am mai descoperit niste probleme:

 

            Acum am intors din nou masina pe o parte, urmeaza sa-i repar traversa din mijloc, care leaga cele doua praguri, si s-o antifonez. Dupa data de 5 septembrie voi comanda un compresor cu aer, diferite accesorii si un pistol de vopsit (in principal, pentru grund), si voi terosona burta Trabantului. Problemele descoperite de curand le voi rezolva dupa ce fac asta.
           
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!