Autor Subiect: !!! ATENTIE !!! SupraIncalzirea Trabantului pe timp de vara  (Citit de 2588 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
!!! ATENTIE !!! Supra-Incalzirea Trabantului pe timp de vara

Stimati Colegi Trabantisti !
Desi cam tarziu ... tin sa va readuc aminte (mai ales celor proaspat intrati in familia noastra si care nu sunt utilizatori vechi de trabant) faptul ca trabantul este racit cu aer. Acest lucru este un dezavantaj pe timp calduros/canicula. MAREEEE ATENTIE !!!! NU il fortati ! Lasati-l in legea lui ! Ziua cand afara sunt 35 Cels ... sub capota ... asfalt ... poate sunt 50 ... 60 ... 70 celsius. ACEASTA temperatura/flux aer ajunge peste cilindii.Ei au deja peste 120 celsius. Am ceas martor in bord si zilele astea a urcat peste 135 celsius temp.pe cilindru/chiulasa cand de regula stau pe la 95 ... 115 cels.

SIMPTOME OVERHEAT ; se modifica tonalitatea motorului(fiecare stie cum suna trabul lui);mici detonatii aleatorii; taraie avansul, scade sprintul(lenesa);ceasul economizor indica mai mult consum;relantiul aiurea(apar fluctuatii scade-creste-nu mai sta la relanti deloc);merge oarecum in salturi.Se depisteaza rapid prin simpa deschidere a repartitorului de caldura(prin evaluare ne dam seama de faptul ca temperatura degajata e prea mare).

SOLUTII: evitarea deplasarilor pe distanta lunga (nu ca mine  ;D ) in perioadelor caniculei ; executarea de pauze de cate 15 minute la fiecare ora(la umbra-motorul se tine in relanti 3 min APOI se opreste-capota deschisa); viteza de croaziera undeva pana in 70km/h; urcarea rampelor se va face in segmente scurte,cu viteza 2 maxim 3 (fara a tura-in legea lui); inlaturarea paslei anti-zgomot de pe motor(transfer caldura metal-aer mai rapid);evitarea stationarii la relanti mai mult de 1 minut(temp creste-lipsa curenti aer).... Cam astea ar fi..
MARE ATENTIE !!!!! Daca se aprinde becul rosu in bord (stanga vitezometru) in CEL MAI SCURT TIMP trageti pe dreapta-cureaua (singura la traby) s-a rupt/sarit si deci nu mai este racire = MOTOR CALAT pe caldurile acestea in 2...3 km.
Fiti cu bagare de seama ... asculati motorul (nici unul nu suna la fel la trabant) ... NU dati muzica la maxim ... etc.
Daca vedeti ca nu mai poate ... ca " NU E EL FRATE " faceti o pauza ... relaxati-va cateva min etc. E motor racit cu aer ... NU UITATI ASTA !!
Va doresc calatorii placute si vara racoroasa!  :P :-*
« Ultima Modificare: August 28, 2010, 11:26:56 pm de Gusteru »
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan