AM refacut masina. o vopsea si ceva de reparat pe la contraaripile fata. La un moment dat s-au postat aici niste poze despre lucrare, dar am considerat ca nu sunt cele reprezentative pt ce s-a facut intr-adevar, motiv pt care am rugat administratorii sa stearga tot, ca sa pot pune eu ceea ce consider de cuviinta. urmeaza, asadar, pozele, dupa care explicatii pt fiecare zona in parte. enjoy!
in prima, vedem cat de bine au fost izolate partile ce nu trebuiau acoperite; impecabil!
apoi, starea in care arata compartimentul motor, dupa lucrare; mentionez, pt cine nu ma cunoaste, ca, desi masina, la exterior, arata cum arata, compartimentul motor l-am tinut intotdeauna nu numai curat, dar chiar fara praf. era foresc, deci, ca dupa ce s-au facut reparatiile acolo, sa ramana praf sa-l iei cu spaclul, nu?
a treia, la fel ca prima, arata interesul pt pastrarea locurilor nevopsibile intacte.
in poza a patra este un colt al grilei fata de pe care s-a desprins deja vopseaua pt ca, se pare, fiind zincata, nu adera nici un fel de vopsea. ma intreb ce tehnologii or fi avut smecherii aia de nemtii in anii '80?!
a cincea poza evoca ceva si mai putin important; sa va explic, pt ca si mie mi-a fost putin mai greu de priceput: din nu stiu ce motive, la montarea suportilor ce tin bara fata (a trebuit ca unul sa fie inlocuit, zona respectiva fiind grav avariata de rugina), nu s-a tinut prea mult cont de pozitia pe care o va avea bara la final si, la constatarea ca, in afara de luftul imens (cam 3 degete, sa zicem) intre caroserie si bara, aceasta atingea de proiectoare, asa cum se vede un poza urmatoare, s-a purces la o reparatie, pe cat de rapida, pe atat de ortodoxa: prin exercitarea unei forte de f la n newtoni, inspre pamant, bara a fost impinsa si indoiti suportii in asa masura ca sa nu mai atinga (prea mult) de proiectoare. nu e o idee splendida? si eu m-am gandit la fel! o cauza secundara, pe langa indoirea suportilor si pozitionarea barei intr-un mod atat de inegal (ce stiau cubisti cu proportiil lor egale? nimic, va spun eu!
))) vizavi de caroserie, a fost si craparea vopselei si a chitului in dreptul unui surub care tinea prinsa aripa fata de duroplast de tabla ce sustine suportul de bara. aici cred ca s-a urmarit tot lipsa simetriei precum si, as adauga eu, dorinta ca pe viitor, o data cu intrarea apei, sa apara atat de cautatul iz rosu de oxid de fier!
a sasea poza arata si mai bine cum,chiar si dupa corectia atat de eleganta a barii fata, proiectoarele tot ating de bara. iar daca puteti observa, sub proiectoare se vede chit. de ce oare? ei, alta smecherie si aici: bara a fost nou, neruginita! NOUA, da? buuun. dar nu s-a luat seama si cineva a considerat ca este nevoie sa aiba doua gauri in ea, pt prinderea proiectoarelor, desi, evident, proiectoarele aveau suportii lor montati pe caroserie, la locul destinat din fabrica. poate mai puneam o pereche.... in sfarsti, gaurile au fost acoperite, dar, atingand bara de proiectoare, s-a zgariat vopseaua si a iesit la iveala chitul. o pata de culoare inedita, as putea spune!
vedem, in urmatoarea poza, a sapta, cred, atentia la detaliul vopsirii cu negru a zonei din spatele grilei.
tot asa, atentia cu care a fost debitat peticul ce a inlocuit sfertul distrus de rugina al contraaripii; atat de corect taiat, ca acum iese afara din spatele aripii!
a opta sau a noua poza prezinta un efect deosebit de "metal curat" pe stalpul din partea dreapta, superioara, inspre usa pasagerului. "n-am mai avut vopsea.", mi s-a spus. ce mai poti raspunde?!
urmeaza vopsirea interiorului. da, trebuie sa recunosc, nu am vrut sa fie vopsit si interiorul integral, gandindu-ma ca va dura prea mult eliberarea de banchete, scaune si tot ce era acolo. insa lucrul asta a fost facut, nevertheless. atunci, m-am intrebat, cat de grea putea fi aruncarea a cativa stropi si pe stalpii din spate si contururile geamurilor?! deosebit de, aparent.
daca s-a lucrat sub aripile de fata, au fost scoase, evident. am incercat sa arat cum s-a facut izolarea si lipirea aripilor la loc. foarte atent, cu mare grija sa nu intre apa! see for yourselfs!
urmeaza o repratie a unui loc de deasupra numarului spate, unde am avut un mic accident; s-a dat cu chit cu mistria si s-a indreptat cu dreptarul de lemn, apoi s-a vopsit! art nuveau!
ultimele doua poze evoca ceva scursuri; nu ale crimei, nu ale societatii, ci ale vopselei incapatanate sa se aseze in straturi supraaglomerate pe elementele caroseriei! atentie: capota fata a fost vopsita de DOUA ori, de fiecare data rezultand un finish scurs! trebuie ceva experienta pentru asa o reusita, nu credeti?
mai sunt lucruri de scos in evidenta, insa voi reveni la ele pe parcurs. am gasit rugina sub vopseaua aplicata pe tabla de care se prinde chederul usilor fata, am gasit locuri neslefuite de pe care deja s-a curatat vopseaua, am gasit punctulete de praf si mizerie pe sub vopsea, semn ca pregatirea nu s-a facut corespunzator... dar, per total, de ce sa ma plang? este o lucrare extraordinara, profesionala, cu simt de raspundere si, la doar 2000 de lei, un adevarat chilipir, nu credeti?
p.s. scuzati eventualele greseli de tastare; am scris destul de repede. again, enjoy!
p.p.s. pt cine nu ma crede, vina sa vada maine, cu ochii lor, la intalnire, la biblioteca! see you there!