Autor Subiect: Impatimitii de Barkas  (Citit de 346430 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #210 : Noiembrie 26, 2010, 11:38:50 am »
epopeea limuzinei continua cu episodul tzaspe:
azi am fost in posesia tuturor datelor ca sa pot face un calcul extrem de aproximativ privind consumul in oras....
aproximativ 30 l/100 km a reiesit consumul din calcule savante   :D
oricum, "simteam" eu ca are un consum mare, ca se misca prea bine. dar am preferat sa merg o perioada asa, ca sa pot observa diverse alte probleme.
deci, ca prima interventie de remediere este schimbarea filtrului de aer si a cuiului poanto (imi pare ca nu inchide chiar bine)
apoi, verificarea si reglarea nivelului de benzina in carburator si a avansului (daca va fi cazul)
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 348
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #211 : Noiembrie 26, 2010, 02:54:36 pm »
Pfuii !!! 30%  :o :o :o  Raba e copil mic ... ceva nu'i bine.... e EXAGERAT . Undeva se duce benzina aia ,,,
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #212 : Noiembrie 26, 2010, 06:00:37 pm »
da, da' cine pleaca cu scartait de roti cu duba?  eh?
 ;D
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #213 : Noiembrie 26, 2010, 09:35:45 pm »
 =)) Corect! Acum, serios vorbind, vezi ca are ceva pe la carburator ;)

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #214 : Noiembrie 26, 2010, 10:45:01 pm »
eh, probabil ca si nivelul de benzina in carburator e mare
"nenea" despre care se tot vorbeste pe aici, a reglat plutitorul ochiometric. nu-i vorba, motorul merge bine, bujiile au culoarea corecta, etc
dar mai trebuie verificat
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #215 : Noiembrie 27, 2010, 07:34:10 am »
Restarteaza calculatorul de injectie si refa harta aprinderii........ ;D ;D ;D ;D ;D
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline TRABANTUS1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 416
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #216 : Noiembrie 27, 2010, 07:47:30 am »
Mare e pasiunea voastra si va respect mult pentru asta!!!
Spor la treaba!!! :-* :-* :-*

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #217 : Noiembrie 27, 2010, 09:38:51 am »
Restarteaza calculatorul de injectie si refa harta aprinderii........ ;D ;D ;D ;D ;D

vreau sa ma apuc sa invat programare PIC, printre picaturi  :P
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline barkassubmarin

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 177
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #218 : Noiembrie 27, 2010, 03:18:30 pm »
Asadar iacata ca tot consuma mai putin decat a consumat Submarinul in Weekend-ul in care l-am plimbat (e drept, mai in vara) = cca. 33% !!! ;D ;D ;D (sa fie din cauza culorii galbene ?!?)
Serios, cred ca trebuie sa ajungem sa ni le cunoastem si sa le facem reglajele individual, dupa necesitati si posibilitati ! ;)

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 388
  • 0760 601 838
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #219 : Decembrie 06, 2010, 05:34:17 pm »
   Ma baieti, dar ce s-a intamplat? Chiar nu mai are nimeni nimic de spus? Eu urmaream cu mare nesat zilnic discutiile voastre si acum, de mai bine de o saptamana, nu s-a mai scris nimic.  Eu inteleg ca s-a cam infrigurat afara, dar n-are treaba! Vesti proaspete, va rugam! A, am vazut un barkas bus, alb,  la sfarsitul saptamanii trecute, pe langa piata timpuri noi... De-al vostru?

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #220 : Decembrie 06, 2010, 05:49:53 pm »
e chiar al meu
multe nu am mai facut, eu cel putin
am schimbat cuiul ponto cu unul nou, am reglat nivelul conform cartii (era cam mare, reglat anterior de "nenea"), am schimbat filtrul de aer. astea in ideea reducerii consumului.
nu am mai verificat consumul dupa. cu toate modificarile facute (in special micsorat nivelul de benzina in carburator), nu s-a schimbat mersul motorului. in rau, vreau sa zic. trage la fel, scoate fum la fel, etc. probabil compenseaza filtrul de aer curat
o sa vad cum verific consumul, mai exact de data asta. poate cu o sticla de 2 litri...
intre timp, am gasit un cheder (de fapt un purfix mai pricopsit) si l-am montat la capacul motorului, ca lipsea cel original.
mi-a mai facut figuri si sirocco-ul, in sensul ca ba nu se aprindea, ba se aprindea si apoi se stingea, etc. iar in sezonul asta chiar e nevoie de el. asa ca am bagat niste aer comprimat pe furtunele de alimentare cu benzina, in toate sensurile posibile, ca nu am vrut sa il mai demontez. se pare ca am avut noroc si si-a revenit
cam asta
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline autom

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #221 : Decembrie 06, 2010, 06:38:57 pm »
La raport:

1. M-am intalnit cu proprietarul Barcasului camioneta si am fost impreuna sa cumparam ( ela a fost cu banii :toothy1:) caseta noua de directie. Cost: 6,5 Mil, la D-na Voicu.

2. Duminica am trecut pe la D-na Voicu de unde am cumparat crucea cardanica de la volan. Cost: 1,2 Mil.

In concluzie: 8 mil scurte.

Sa vedem cand le montam. :angel13:
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline barkassubmarin

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 177
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #222 : Decembrie 07, 2010, 12:17:06 am »
Eheeeeiiii ! ce de mai multi si noi emoticoni (sau cum le-o zice) pe aici! Asta prinde bine, caci cel putin in cazul meu am gasit cativa care sa ma ajute sa infatisez starea de spirit.
Recunosc, de la ultima mea postare in 27 nov. am mai trecut rapid ,, prin zona", am vazut ca e liniste si am trecut mai departe, sperand pentru ceilalti sa fie si ... pace!
La mine a fost stand-by, intrucat pe langa vremea rea, am avut de onorat niscai obligatii (o zugraveala)  la sponsorii mei principali- adica la cumnati, asa ca doar astazi am avut la dispozitie putin timp si pt. Submarin, pentru ca la final, sa  simt ca-mi vine sa ... :BangHead: :BangHead: :BangHead:, ori gandindu-ma la bietul Nenea sa-mi doresc sa  :violent1:
Concret, am demontat capota motorului, am schimbat furtunul lung de la calorifer la stutul din spatele chiulasei cu unul si mai lung primit de la Nenea (cand l-am scos pe primul am constatat ca era gol-golut), am turnat in vasul de expansiune legat sus, peste nivelul aerisitorului de la calorifere, vreo doi litri de antigel (primul s-a dus cam ca in Sahara, cu aerisitorul caloriferului deschis) apoi am pornit motorul. De aici, am inceput sa constat chestiuni dureroase :cert, pe de-asupra termostatului, pe la garnitura pe care Nenea a insistat sa o monteze si pe unde tot el a pus mastic de etansare, picura antigel, foarte incet, dar fara nici un dubiu. Apoi, apropo si de consum, fiind pe partea cu carburatorul care avea pipa scoasa, am sesizat ca pana s-a incalzit bine motorul, nu tinea relantiul decat daca strangeam surubul de acceleratie destul de mult, ceea ce corespundea cu benzina cat sa umezeasca peretii camerei de amestec,in plus in ritmul in care motorul galopa sau dadea rateuri, benzina venea cu stropi sau jeturi. Sa fie problema din cauza pompei de benzina, cu atat mai mlt cu cat asa cum am mai spus, tot Nenea mi-a scos din circuit economizorul?
Oricum, am trecut pe partea cealalta si ... alte surprize neplacute: cred ca scapa un pic de antigel si pe la garnitura de chiulasa, exact prin zona termostatului, dar nu am avut timp sa observ cu atentie, pentru ca era deja ora doua si intarziasem la serviciu. Am revenit cam dupa o ora si sa-mi cada fata: in vas nu mai era nimic  (nu ma certati, recunosc ca la aerisitorul din chiulasa nu am apucat sa dau drumul pentru ca ... nu am avut la indemana nici cheie si nici patent, iar cand am oprit motorul tocmai se aprinsese indicatorul  verde la temperatura, deci este posibil sa fi deschis termostatul si sa suga tot ce mai era in vas, adica vreo 300 ml), nu am gasit cel de al treilea litru de antigel ca sa il pun si pe acela, dar tot la fel, pe fuga, am vazut ca prin zona galeriei de evacuare in jos pe bloc erau dare de umezeala, ceea ce poate parea un fenomen paranormal!!!
Din pacate, nu am putut sa aprofundez cercetarea, pentru ca nu am avut timp.
Revin la mersul motorului, pe care il caracterizez ca fiind rau: dat fiind ca  dupa ce motorul s-a incalzit, am inceput sa desfac surubul de acceleratie cate un pic, pana cand dadea sa se opreasca, am constatat in cateva randuri ca de unde il lasam ,,balbaind" in cateva secunde se tura singur, iar mai slabeam cat se putea, iar se tura, pana cand am ajuns la un punct unde nu am mai putut sa il slabesc, pentru ca dadea sa se opreasca, ci mai mult, a trebuit sa mai strang un pic pana s-a turat,oare sa fie posibil sa traga aer fals pe undeva, pe la galerie, sau care sa fie explicatia?!?
Astept pareri de la cunoscatorii motoarelor astea, iar maine seara raportez continuarea verificarilor pe la motor si la racire.
PS: exclus opinia lui Autom anterior exprimata cu benzinica. Daca ma hotarasc, sunt dispus sa folosesc pentru dragutul meu de motor ceva mai bun, gen TNT !!! :icon_salut:
 

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #223 : Decembrie 07, 2010, 08:58:28 am »
daca iti curge pe la termostat, s-ar putea ca umezeala de pe garnitura de chiulasa, in zona respectiva, sa fie de la lichidul scurs de sus, de la termostat. la fel si darele de pe bloc.
pana sa te apuci sa zapacesti tot carburatorul, verifica daca aprinderea da scanteie la toate bujiile. sau mai bine curata toti papucii electrici de la bobine, refa conexiunile fiselor in bobine si pipe. din cate am inteles eu, si de la Nenea si de la celalalt mecanic, contactele proaste la bobine sunt o boala comuna la masinile astea.
cand pornesti motorul, vezi daca e vreo galerie care se incalzeste mai putin. acel cilindru nu functioneaza cum trebuie. asta se poate vedea si atunci cand scoti bujiile: cea care nu functioneaza ok e neagra, uda de benzina, etc
despre carburator:
ar trebui dat jos, demontat, scoase jiglerele, curatat complet, suflat cu aer comprimat prin toate canalele si remontat.
ar trebui planata talpa de prindere pe galerie (mai mult ca sigur este deformata la urechile de prindere si e posibil sa traga aer fals pe acolo). eu am facut asta cu un smirghel pus pe o placa de faianta. trebuie facut reglajul plutitorului (se face clasic, ca la dacia, dar inaltimea masurata trebuie sa fie de 12,5 +/- 0,3 mm fata de capacul carburatorului, intors invers)
de asemenea, surubul de amestec, aflat in partea de jos a talpii carburatorului, spre partea dreapta a masinii, se deschide intre 2,5 si 3 ture, conform cartii.
ultima data cand am fost la nenea, el mi-a reglat (ochiometric) plutitorul cam cu 3 mm mai sus, iar la surubul de reglaj a umblat cum se umbla si la dacia: a marit relantiul, apoi a reglat surubul de amestec pana la max de turatie a motorului, apoi a scazut relantiul la valoarea normala.
nu stiu daca e bine asa, dar ti-am spus cum s-a procedat.
cand am schibat cuiul ponto, am refacut reglajul plutitorului ca in carte, dar la surubul de amestec nu am umblat. nici acum nu stiu cum e reglat, dar o sa verific. nu a tinut vremea cu noi....
ar trebui sa verifici si membrana pompei de benzina, sa vezi daca nu e crapata, sau vreo pastila de la supape sa fie blocata/deteriorata. daca membrana are probleme, in afara de faptul ca nu asigura debitul de benzina pentru carburator, poate sa iti traga aer fals sau chiar benzina in carterul cilindrului 3 si sa ameteasca mersul motorului
« Ultima Modificare: Decembrie 07, 2010, 09:17:31 am de draku »
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline barkassubmarin

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 177
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #224 : Decembrie 07, 2010, 07:54:49 pm »
Am luat la cunostinta, multumesc! Cam 2/3 din sfaturi au fost deja puse in practica, insa nu am sesizat schimbari semnificative in mersul motorului.
Din pacate, asa cum spui si tu, vremea nu a tinut cu noi in ultima vreme iar pentru viitorul apropiat nu avem practic nici un motiv sa credem ca o sa fie mai bine (ma refer la faptul ca timpul in care se poate mesteri la fieratanie de catre bugetarul cu program fix 8-16, care mai locuieste si la bloc si nu are un garaj la dispozitie este practic egal cu zero.
Acum am devenit foarte interesat sa pregatesc ,,monstrul" de iarna, probleme care ma enerveaza foarte tare fiind ca tre` sa demontez ansamblul de elemente de la termostat, sa confectionez niste garnituri si sa le pun la loc cu mastic de temperatura, pentru ca prin picaturile de care vorbeam ieri, azi m-am convins ca se umple in timp relativ scurt ... pahar dupa pahar!!! Mi-e cam tarsa de operatiune, pentru ca unul din cele trei suruburi de fixare este prins in chiulasa cu poxipol (asta ar fi partea negativa, iar despre partea pozitiva ... e bine ca mai am poxipol!).
In rest, vreau sa apuc sa schimb furtunele de benzina din nou, pentru ca s-au crapat ca naiba, iar cu aceasta ocazie sa reintegrez in circuitul de alimentare economizorul.
Ar mai fi si aplicarea unor elemente sic metalice cu ajutorul siliconului prin locurile unde chederele nu se suprapun pe geamuri si parbrize, precum si sa trag cate o dara de silicon pe sub chedere, in partea de jos (am observat cand ploua ca ,,sifoneza" apa pe dedesubt, dar ... cand?
poate vineri dimineata, cand sunt liber iar pana la 14?!? :laughing7: