TRABY CLUB ROMANIA

Tehnică => Tutoriale mecanica si intretinere => : Gusteru November 11, 2011, 08:34:03 PM

: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 11, 2011, 08:34:03 PM
Acu' facem brainstorming ... poate o sa o punem (sigur) si la tutoriale. INTRADEVAR trebuie facute ceva modificari. Pun pozele si cu ambielajul sa avem toate datele la indemana. Inca o data ai MULTUMESC lui Hunor pt intermediere cu acest ambielaj  :notworthy:

(http://thumbnails52.imagebam.com/15875/069a14158746421.jpg) (http://www.imagebam.com/image/069a14158746421) (http://thumbnails20.imagebam.com/15875/069a14158746426.jpg) (http://www.imagebam.com/image/069a14158746426) (http://thumbnails67.imagebam.com/15875/6c9850158746430.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6c9850158746430) (http://thumbnails37.imagebam.com/15875/6c9850158746433.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6c9850158746433) (http://thumbnails65.imagebam.com/15875/7d1664158746440.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7d1664158746440) (http://thumbnails58.imagebam.com/15875/7bfef9158746444.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7bfef9158746444) (http://thumbnails41.imagebam.com/15875/4d1c98158746448.jpg) (http://www.imagebam.com/image/4d1c98158746448) (http://thumbnails64.imagebam.com/15875/30c5d6158746453.jpg) (http://www.imagebam.com/image/30c5d6158746453) (http://thumbnails36.imagebam.com/15875/76c2c2158746458.jpg) (http://www.imagebam.com/image/76c2c2158746458) (http://thumbnails30.imagebam.com/15875/ca1224158746464.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ca1224158746464)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez November 11, 2011, 08:56:31 PM
Singura modificare, este sa scoti inelele( sigurantele), dupa rulmentii dintre manetoane, apoi dai o gaura (mitica/subtirica) in rulmenti si bagi un bolt, pentru a nu se invarti rulmentii in carter ;)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 11, 2011, 09:10:24 PM
Asa.. in urma discutiei cu tine si a explicatiilor tale - exemplific si vizual exact ce ar trebui facut.
Multumim Vio  :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft:

 (http://thumbnails42.imagebam.com/15876/8ffe58158751983.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8ffe58158751983)  (http://thumbnails63.imagebam.com/15876/77015d158751977.jpg) (http://www.imagebam.com/image/77015d158751977)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail November 12, 2011, 11:35:25 PM
   ai inteles numai jumatate. sigurantele alea se scot (sa le zicem "segmenti", desi sunt pusi pe rulmenti nu pt etansare, ci sa sa nu "plece" aiurea prin carter), insa gaurile nu le dai in camasa exterioara a rulmentului (chiar ar trebui sa incerci pe vreun rulment stricat, pt ca ma indoiesc grav c-o sa reusesti vreodata sa dai gaura in asa material calit).
   Se procedeaza dupa cum urmeaza: (am obtinut patent de la nenea ursuleac, cel cu ambielajele...) iei un sublersi, cu partea care iese in afara (tija aia care masoara in adancime),  pui ambielajul in carter (se intelege ca vei fi scos "segmentii" de pe rulmenti) si il pozitionezi ca si cum ar urma sa inchizi carterele. dupa care asezi rulmentii in cauza la locul lor, adica ei trebuie sa nu iasa in afara spatiului acela central, destinat lor si inelului de etansare de la mijloc. asa fiind (cauta sa fie amandoi cat de cat simetrici, unul fata de celalalt), masori cu respectiva tija care este distanta dintre marginea carterului si mijlocul canalului (canalul este reprezentat in poza prin cele doua linii negre, iar distanta pe care tu trebuie s-o afli este marcata de cele doua sageti rosii - scuzati mana tremuranda: sunt dupa 6 ore de tras de bicicleta!  :P). Dupa asta scoti ambielajul si cu tija de masurat a sublerului fixata cum a ramas dupa masuratoare, marchezi pe carter, in doua locuri (sa zicem la aprox 2-3 cm de-o parte si de alta a centrului semicercului format de jumatatea carterului), pt ambii sulmenti, fiecare cate doua semne (o sa vrei ca aceasta operatiune s-o executi pe jumatatea superioara, ca in aia asezi ambielajul; e mai greu sa potrivesti jumatatea inferioara dupa ce faci modificarea asta...). In aceste 4 semne vei face tu 4 gauri cu diametrul de 2mm (despre asta nu sunt 100% sigur, insa poti verifica daca un spiral de 2mm intra in canalul asta al rulmentilor; daca are joc, incearca cu unu de  3mm si apoi il folosesti sa dai gaura cu el). adancimea nu trebuie sa depaseasca 5-6mm (vezi cum pui semn pe spiral!)! dupa toate astea, iei un spiral de 2 sau 3 (functie de care s-a folosit pt gaurire) si tai din capatul lui (cel neprelucrat) un capat de aprox. 8mm (de fapt, o sa fie nevoie de 4 asemenea bucatele, pt fiecare gaura cate unul; masuratorile trebuie sa fie destul de precise: trebuie sa stii ce adancime are gaura si ce adancime are canalul din rulment, ca nu vrei ca dupa ce ai batut bucatica in gaura sa-ti dai seama ca ori iese prea mult in afara si nu se mai aseaza ambielajul bine, ori iese prea putin si astfel poti avea bafta sa sara, cine stie cum!).
   Ei, acum e simplu: operatiunea, dupa marturia lui nea ursuleac, nu trebuie repetata si la cealalta jumatate, ca nu mai pleaca nicaieri rulmentii! Iei cele 4 bucatele, le infigi in cele 4 gaurele si asa nu-ti mai pleaca rulmentii la plimbare! Cam asta ar fi; nu e chiar simplu, dar se poate face. In manuale e indicata operatiunea inversa, cand ai carter model vechi si trebuie numai sa faci o gaura de 5-6mm (parca asa era) in mijlocul jumatatii inferioare, pentru inelul etansant. Tot acolo se mentioneaza, atentie, ca nu se poate monta ambielaj model vechi in carter model nou!  ;D Dar bine ca s-a gasit o varianta, aparent testata de nea' ursuleac! Spor la lucru!
 (http://thumbnails57.imagebam.com/15896/b76065158958639.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b76065158958639)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 13, 2011, 09:36:55 AM
Asta e ce am inteles din explicatiile tale. INSA nu vad rostul a pune patru bolturi  :icon_scratch: pe cate un rulment. Mi se pare ca sansele de a gresi la toate opt sunt MARI ... cu toate calculele facute. Pt ca la ambielajele de tip nou ai un singur bolt de blocaj per rulment si e suficient. Ala se impaneaza in scotitura EXISTENTA deja in carter , vine solutia de etanseizare/lipire a carterelor si ... aleluia. Trebuie sa plec acuma pana intr-un loc dar cand ma intorc mai am cateva desene de facut. Subiectul trebuie separat de aici si mutat la TUTORIALE , e important si foarte folositor pt oricine. Revin ...

(http://thumbnails67.imagebam.com/15904/a1d746159030263.jpg) (http://www.imagebam.com/image/a1d746159030263)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 13, 2011, 10:42:41 AM
Explicatia e lunga si poate n-ai inteles bine... incerc sa scurtez. Segmentii din rulment au rol de stopare a jocului axial al ambielajului in momentul in care apesi pe ambreiaj, el impinge in placa de presiune si automat si in ambielaj. Deci nu au rol de etansare. (D'aia dam cu pasta/vopsea/etc). Cum a zis Raoul, rulmentii sunt tratati termic si suprafata lor este extrem de dura (mai dura ca un spiral) prin urmare nu ii poti gauri. Ai in schimb carterul care se poate gauri si bagi stifturi (spirale care sunt tratate si ele si destul de tapene) in carter in asa fel incat sa intre in canaulul de pe rulmentul tau (acolo unde intra segmentul pe care il vei scoate pt operatiunea asta). Deci ca idee, in loc sa ai canal de jur-imprejur in rulment si in carter pentru a gazdui un segment de blocare a msicarii axiale a ambielajului, vei avea canal de jur-mprejurul camasii superioare a rulmentului si din loc in loc o gaura in carter care vor gazdui niste spirale care pana la urma vor prelua rolul de stopare a miscarii axiale a ambielajului asa cum o facea segmentul.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 13, 2011, 12:16:15 PM
Bine am inteles ?

(http://thumbnails39.imagebam.com/15906/f15f58159051081.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f15f58159051081)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail November 13, 2011, 12:22:27 PM
 raspunsul e si mai simplu decat a spus george (desi si ceea ce a spus el este perfect corect!): la ambielajul model vechi ai rulmenti cu role, a caror camasa exterioara poate fi scoasa(ea se plimba stanga-dreapta pe rolele alea si numai sigurantele tip segment tin camasa exterioara sa nu iasa de pe calea de rulare); la modelul nou este alt tip de rulmenti care nu mai permit lucrul asta . got it? eu te invat cum e bine, cum mi-as spus ursuleac; tu faci cum vrei!
  p.s. ia mai citeste ce-am scris eu!!! am zis ca pt fiecare rulment vei face cate doua gauri, respectiv fiecare rulment va fi tinut in loc de 2 bolturi de-alea taiate dintr-un spiral! si am spus iar foarte clar ca gaura n-o dai in camasa rulmentului, ci in carter! frate, scrie foarte clar...
  p.p.s ai inteles, treaba va veni ca in poza! insa cate doua bolturi per rulment, nu 4! am intrebat si eu de ce nu s-ar pune mai multe, sau de ce nu se pun si pe jumatatea cealalta si a zis ursuleaca ca n pleaca nicaieri si ca e sufiecient sa ai 2 bolturi pt fiecare rulment!
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 13, 2011, 12:53:24 PM
Facut in paint ... daaar asta e IDEEA ! sper ca am priceput OK - si restul userilor hieroglifele mele  ;D

(http://thumbnails58.imagebam.com/15907/960603159060428.jpg) (http://www.imagebam.com/image/960603159060428) (http://thumbnails61.imagebam.com/15907/5d1419159060429.jpg) (http://www.imagebam.com/image/5d1419159060429)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail November 13, 2011, 01:03:58 PM
   Aia e!  ;) numa ca pistonu' vine invers, ca doar n-are capul inspre carterul superior!  :P
iar rulmentii de pe ambielajul tau, model vechi, nu au camasa interioara, ci rolele merg direct pe miezul ambielajului. camasa interioara au la modelul tip nou.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 13, 2011, 01:23:38 PM
raspunsul e si mai simplu decat a spus george (desi si ceea ce a spus el este perfect corect!): la ambielajul model vechi ai rulmenti cu role, a caror camasa exterioara poate fi scoasa(ea se plimba stanga-dreapta pe rolele alea si numai sigurantele tip segment tin camasa exterioara sa nu iasa de pe calea de rulare); la modelul nou este alt tip de rulmenti care nu mai permit lucrul asta . got it? eu te invat cum e bine, cum mi-as spus ursuleac; tu faci cum vrei!
  p.s. ia mai citeste ce-am scris eu!!! am zis ca pt fiecare rulment vei face cate doua gauri, respectiv fiecare rulment va fi tinut in loc de 2 bolturi de-alea taiate dintr-un spiral! si am spus iar foarte clar ca gaura n-o dai in camasa rulmentului, ci in carter! frate, scrie foarte clar...
  p.p.s ai inteles, treaba va veni ca in poza! insa cate doua bolturi per rulment, nu 4! am intrebat si eu de ce nu s-ar pune mai multe, sau de ce nu se pun si pe jumatatea cealalta si a zis ursuleaca ca n pleaca nicaieri si ca e sufiecient sa ai 2 bolturi pt fiecare rulment!

Ursuleac a zis sa faci treaba asta si la rulmentii cu bile, carora camasa exteriora e iposibil de scos de pe bile si asa ar rezista si la saricini axiale, deoarece la turatiile alea nu tin asa de mult... Singurii rulmenti care tin cu adevarat zeci de mii de ore la sarcini axiale sunt cei conici. Deci facand treaba cu stoparea jocului axial, le cresti astfel durata de viata.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 13, 2011, 01:29:31 PM
pater, da un refresh , am pus 2 desene. Pai cand faci un motor de la 0 , nu il pui cu carterul superior (ala cu gauri pt biele) in jos? ba da ca altfel mori si nu iasa treaba. Deci e corect cum am pus pozitia pistonului in desenul 2. Ca si in desenul 1 pistoanele practic "se vad" spre interiorul lor(scobitura) si nu partea de sus (unde se intampla arderea).Deci desenul e facut in pozitia DE LUCRU CORECTA (asa cum zice cartea).

(http://thumbnails28.imagebam.com/10816/812316108154913.jpg) (http://www.imagebam.com/image/812316108154913)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail November 13, 2011, 01:44:16 PM
   eu am inteles ca acolo vine pistonul, da; la fel am priceput CARE e carterul superior si, deasemenea, STIU cum pui um ambielaj si in care carter. EU faceam observatia, in gluma, daca esti putin atent, ca pistonul tau, din desenul de dedesubt, nu e desenat corect, in ideea ca este plat si acolo, adica arata la fel ca in partea cealalta, unde se produce arderea. cum ai facut tu desenul, acolo trebuia sa se vada partea inferioara a pistonului, adica cea cu fusta, nu partea superioara, unde sunt segmentii. hai ca ti-am facut praf topicul de prezentare... da' macar acum ai inteles ce voiam eu sa zic?
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 13, 2011, 01:45:30 PM
Completare desen  :P
Las' ca nu-i bai - nu e praf. O sa iau de aici si continui cand ma apuc de montat.

(http://thumbnails28.imagebam.com/15907/3e018f159064361.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3e018f159064361) (http://thumbnails43.imagebam.com/15907/bc4fe2159064363.jpg) (http://www.imagebam.com/image/bc4fe2159064363)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 13, 2011, 01:47:15 PM
Gustere, tre sa specific! Tot ce am zis eu mai sus, e valabil pt cazul in care pui ambielaj de tip vechi (cu canal de segment la rulmentii centrali) pe carter nou! Raoul zice ca numa aia vechi aveau canal de segment (ca erau cu role si se plimbau) si ca astia noi nu au nici un fel de canal (ca sunt cu bile si nu pleaca). Eu parca am vazut si cu bile si cu canala de segment...  :icon_scratch: Ma mai interesez. Oricum ce zice el si Ursuleac e bine... Stiftul de pe rulmentii centrali fara canal nu se pune in cazul tau la fanta dintre cartere deoarece fanta aia e pana la peretele de suber si deci poate sa scape in directia aia rulmentul... Asa ca dai o gaura asemanatoare stiftului de blocare rotationala undeva in carter (cum e scris mai sus) si va avea 2 roluri, 1 pt blocare rotationala si unu pt blocare axiala... Na, am zis si mai pe scurt.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 13, 2011, 01:52:33 PM
Pai bre' .. NOI VORBIM DOAR de cazul asta PREZENT : ambielej tip VECHI si cartere tip NOU. Ca daca ne apucam la amestecat NU MAI PRICEPE NIMENI MINIC. Ca de aia sunt poze mai sus in topic. Concluzia : DOAR la astea doua combinatii ne referim. EXCLUSIV !
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 13, 2011, 01:54:35 PM
Pai bre' .. NOI VORBIM DOAR de cazul asta PREZENT : ambielej tip VECHI si cartere tip NOU. Ca daca ne apucam la amestecat NU MAI PRICEPE NIMENI MINIC. Ca de aia sunt poze mai sus in topic. Concluzia : DOAR la astea doua combinatii ne referim. EXCLUSIV !

Pai la ala m-am referit si eu... Am si specificat mai sus. Ce? N-am zis bine? N-am incurcat pe nimeni.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 13, 2011, 01:59:21 PM
Am inteles ce ai zis tu. Neintelegerea a pornit de la doua poze diferite. Eu exemplificam pe carterul superior iar pater pe cel inferior (ca acolo a facut si punctuletele rosii). In fine , io' zic ca s-a priceput acuma de toata gasca  :wav: O sa fie cum ziceam un topic SEPARAT la tutoriale (mai stufos si complet) ... daaar mai dureaza pana ma apuc  :icon_salut:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 13, 2011, 08:02:53 PM
OK ! Dupa ce am stat/giudecat/vorbit/altele ... am creat acest desen (de mana.. ca paintul nu m-a mai ajutat in vedere 3D ) . INTREBAREA - care se vede si in desen (fotografiat - scanerul iara face figuri .. animalu'  :evil3: ) este: CE impiedica rotatia rulmentului in interiorul carterelor !!! afara de forta frecare !!!? ? ? Ca rulmentul are grad de rotatie 360° - CORECT ? AXIAL ... DA ... am inteles ca e impiedicata . Dar RADIAL /rotational ? Rog explicatii !  :icon_thumleft:

(http://thumbnails65.imagebam.com/15912/dc9353159113910.jpg) (http://www.imagebam.com/image/dc9353159113910)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 14, 2011, 01:31:20 AM
Rotational impiedica stiftul ala care il au si ambielajele noi si din cate stiu eu si cele vechi. Si carterele vechi au santul ala de stift ca si carterele noi... Uite, maine caut un amb tipul vechi pe la mine pe aici si fac poze... O sa ma uit si la carterul de tipul vechi si fac si la ala poze si vb concret. (Tipul nou ai tu deci nu-i fac nici o poza...)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez November 14, 2011, 08:28:09 AM
Asa este, are stift. Nu ti-am zis la tel., deoarece nu prea m-am jucat cu ambielaje de tip vechi. Asa ca faci cum au zis baietii ;)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail November 14, 2011, 12:22:21 PM
   acuma ma duc la boxa sa ma uit si apoi revin cu "certitudini", insa asa stiam si eu, ca toate ambielajele au stifturi care sa impiedice rotatia camasii exterioara a rulmentului. dar, revin!  ;)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail November 14, 2011, 02:01:03 PM
   scuze, am revenit cam tarziu pt modificare (lipiti voi, care o-ti vrea!). asadar, intr-adevar, rulmentii si de pe ambielajul model vechi au stifturile alea care-i impiedica sa se roteasca!
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez November 14, 2011, 03:31:37 PM
Parerea mea, este sa gasesti un carter bun de tip vechi si inchei problema cu ambielajul asta. Referitor la carterul asta, ma gandesc, ca dai gauri in el (si este pacat de frumusetea lui :P), apoi stifturile trebuie sa fie cat grosimea santului in rulment (altfel risti sa se plimbe rulmentii stanga/dreapta si sa uzeze carterul), destul de complicat pozitionarea la fix a gaurilor (mai ales ca dai cate doua la fiecare), rezistenta stifturilor nu este ca la sigurantele originale, etc. Pe viitor, poate gasesti si un ambielaj de tip nou original. Pastrezi carterul, ca nu cere de mancare ;)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 14, 2011, 07:05:47 PM
Merci' domnilor pt promptitudine !  ;) O sa judec bine ... daaar sanse sa gasesc ambielaj IARASI si NOU si de TIP NOU sunt undeva sub 5%.

@ Pater : bah ce avatar beton ai  :icon_salut:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez November 14, 2011, 07:42:31 PM
Neaparat verifica ambielajul daca este echilibrat inainte de montaj. Nu de alta, dar sa nu mai desfaci inca odata motorul, cand nu o sa-i dai de cap la aprindere. Zic asta, deoarece ambielajul este vechi si cine stie prin cate maini a trecut (suficient o lovitura mai zdravana si s-a descentrat un pic) ;)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 14, 2011, 07:50:18 PM
pai si unde doamne iarta sa ma duc io'aici in TM sa verific asta ?  :icon_pale: Acu' nu ma mai panicati bre'  :o ... las ca stiu io'... de fapt vreti sa il pun la vanzare  :P :P :P
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez November 15, 2011, 08:16:24 AM
Pe orice strung, poti sa-l verifici (comparatorul se pune pe rulmentii din mijloc). Eu am facut un cadru si in capete am doua conuri cu care prind ambielajul. Pun comparatorul, rotesc ambielajul si vad daca este in regula ;)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 18, 2011, 07:12:00 PM
OK ,s-a despicat subiectul aici. Am mai facut cateva poze mai de aproape , mai clare.

(http://thumbnails24.imagebam.com/16000/f6de4a159999267.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f6de4a159999267) (http://thumbnails60.imagebam.com/16000/3ade9d159999274.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3ade9d159999274) (http://thumbnails42.imagebam.com/16000/948639159999277.jpg) (http://www.imagebam.com/image/948639159999277)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 18, 2011, 08:26:13 PM
Of... ce pacat e de el daca l-ai gaurii! Ai nevoie acuma sa inchei motorul? Sa vad cum dau de unul tipul vechi (nou)... Si poate facem schimbul cand ne-om vedea la primavara...
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 18, 2011, 08:35:39 PM
Mah .... ar fi ZUPER daca am face acest schimb !!! Crezi ca poti da de urma unuia de tip vechi? Nici io' nu-s tare impacat cu gandul de a-l gauri   :sad3:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez November 18, 2011, 10:53:53 PM
Exact, nu te grabi. Pacat de carter (cum ziceam si mai devreme). Trebuie sa mai apara unul si atunci il cumperi sau faci un schimb ;)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 18, 2011, 10:55:53 PM
Ti-am spus... Incerc... daca nu iese te anunt... ca sa stii sa nu stai sa astepti.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB November 19, 2011, 09:25:21 PM
1- cartere de tip vechi gasim (si) la remat la noi... io l'am lasat pe ala din care am scos ambielajul...  posibil s'am  si io pe la tara... :wave:.. da' nu-mi cere nimeni...
2- eu am gasit ambielaj reconditionat, cu rulment cu bile 6206,  care are tras santul ala cu segment in el... deci, depinde de ce ,,model'' de ambielaj este.

3- la ambielajul de tip nou: bine, are stifturi mici pe camasa rulmentului.. bine, are boltul ala pus in mijlocul piesei de aluminiu.. DAR: piesa de aluminiu se misca intre rulmenti, da??? e, daca piesa MEDIANA sta fixa si  rulmentii nu au segmenti d'aia s'o ia razna ambielajul, atunci CE TINE, cum ziceti voi, la asta nouu, rulmentii sa nu se miste apoi, ambielajul???
..ia, care stie zice.... :blob5:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail November 19, 2011, 09:33:21 PM
  piesa de aluminiu are rol de etansare intre jumatatile carterelor, ca altfel amestecul aer-benzina ar merge de colo-colo si nu ar urca in cilindri; da, bine, asta stiam toti. acuma: piesa asta ramane pe loc si nu se misca niciunde intre rulmenti! cum o sa se miste, frate?!
  iar al doilea, daca citeai tu tot (recunosc ca-i un subiect destul de stufos, mai ales daca nu poti pierde atata vreme p-aci, cum fac eu!  ;D ), ai fi vazut ca s-a dat raspuns la intrebarea ta: rulmentii, la modelul nou, sunt pe bile, nu pe role si asa fiind, nu au miscare laterala, deoarece bila merge pe canalul ei, spre deosebire de rulemntii cu role, unde aceste role rulau pe miezul ambielajului(deci fara camasa interioara) si nu fac corp comun cu camasa exterioara, care e o piesa independenta si care se poate da la o parte, separat. am raspuns?!  :P
   p.s. - acelasi raspuns, dat de george, numai ca 39 de secunde mai tarziu!  =))
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 19, 2011, 09:34:00 PM
Ambielajul de tip nou are rulmentii centrali pe bile si nu pe role cum e cel vechi. Rulmentii pe role au camasa exterioara flotanta si se poate scoate afara. La aia cu bile nu. Deci... nu mai e nevoie de segment pentru blocarea axiala a ambielajului in carter. Strangerea intre cartere e suficienta. Si anti rotire au stiftuletele alea mici. Deci aia e... Asa a fost original... reconditionat poti vedea orice. D'aia si ne tin intre 25 si 10.000 km.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB November 19, 2011, 10:03:16 PM
..greuu..

deci: astia tip nou sunt presati de carter.. buuun..si nu se misca nici interiorul.. la aia vechi camasa e fixata.. buun.. si totusi, CE opreste ambielajul  sa nu se miste lateral este, in afara rulmentului mare-cu segment,  actiunea saibei ondulate cuplata si cu actiunea saibelor mari in contratimp, fixate de capacul cu trei surube.

-deci problema cu care se zbatea gusterul la inceput nu prea isi avea rostul, nu era o problema..
- miezul- era miez, se fixa cu un surub... rulmentii interiori se invarteau bine si singuri, ca MIEZUL LOR NU PLECA NICAIERI, deoarece miezul ambielajului e tinut PE LOC de ansamblul de care zic mai sus... :blob5:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB November 19, 2011, 10:07:00 PM
3- la ambielajul de tip nou: bine, are stifturi mici pe camasa rulmentului.. bine, are boltul ala pus in mijlocul piesei de aluminiu..

 DAR: piesa de aluminiu se misca intre rulmenti, da???

mda, n'am zis tot: se misca atunci cand nu e pus ambielajul...dar aveam deja in minte schema generala cu ce vroiam sa zic mai incolo... am zis la sfarsit..
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 19, 2011, 10:07:35 PM
Arcul ala de care zici are acel rol de a prelua din sarcina axiala asupra ambielajului. Dar daca seibile alea ar fi suficiente sa faca treaba asta... de ce au pus segmenti pe rulmentii centrali la ambielajele de tip vechi care aveau ca si cele noi aceste seibi (arcuri)?
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB November 19, 2011, 10:14:34 PM
..atunci DE CE mai aveau gauri date prin ambielajele tip vechi, pe unde circula uleiul si alte gaze???
si de ce au schimbat modeloul de ambielaj??? cu asta nou??
de  ce e nevoie, totusi de saibile alea de care zic?? ca doar ca sa-l opreasca sa o ia in stanga e rulmentul de la aprindere...in dreapta- de la volanta.. care sunt fixe...
..deci FARA arcul ondulat de care zic ambielajul- cu toti rulmentii tip nou, cum stim, o ia razna...- la gusteru nu e cazul deloc... deci partea cu stifturile gaurite prin carter n'are rost... io zic ca e abureala  'a la Adrian...
..e mai mult de vorbit/cercetat. :blob5:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 19, 2011, 10:22:16 PM
..atunci DE CE mai aveau gauri date prin ambielajele tip vechi, pe unde circula uleiul si alte gaze???
si de ce au schimbat modeloul de ambielaj??? cu asta nou??
de  ce e nevoie, totusi de saibile alea de care zic?? ca doar ca sa-l opreasca sa o ia in stanga e rulmentul de la aprindere...in dreapta- de la volanta.. care sunt fixe...
..e mai mult de vorbit/cercetat. :blob5:

Nu stiu la ce gauri de gaze si alte alea te referi. Ideea e ca orice rulment pe bile preia o forta axiala asupra lui... prin simplul fapt ca nu ies bilele din camasi. DAR!!!!!!!!!! Stim cu totii ca rulmentii specilaizati pe forte axiale sunt cei conici cu role! Asa ca, e un factor de siguranta ca au lasat acele seibi cu rol de arc. Intelegi? Se calculeaza astea. Probabil daca puneau in capetele ambielajului rulmenti conici dispusi in O nu mai aveau nevoie in veci de nici un fel de arc, opritor, segment, s.a. Dar cum Sachsenring a facut in asa fel incat linia de producite / tehnologia de productie sa nu se schimbe cu aducerea imbunatatirilor (pentru ca, costa), au preferat sa lase acele seibi care deja le aveau si le produceau. Sunt multe aspecte la care noi nici nu ne putem gandi. Oricum, totul se rezuma la bani.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB November 19, 2011, 10:24:45 PM
sunt obosit dupa impuscaturile alea din pedure.

Rectific: gauri date in cartere... :blob5:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail November 20, 2011, 12:20:41 AM
   clar ti-ai luat vreo bila si-n cap!  :-X eu am dovada in boxa: am ramas in pana anul trecut, prin noiembrie, pe langa fundulea; ambielaj calat. avem unul acasa, model vechi. adus, desfacut, incercat sa pun la loc: n-a mers - aveam carter model nou! si ca ma gandesc: scot segmentii aia si aia e! Nu?! ba da, ca ambielajul a intrat. si pana la urma a si pornit masina...desi mergea ca un.. naspa, inecata, incet, consum mare, cu scartaituri si tot tacamul . atata ca am calat ambielajul respectiv in nu mai mult decat 15 km. cand desfac, ce constat:  rulmentul central dinspre volant plecase de la locul lui si se freca de stifturile suberelor, de suber cu totul! fier pe fier, normal ca n-a fost ok... pilitura de la suber, de la stifturi...asadar, desi toate saibele erau la locul lor, totul fusese pus BINE, numic nu l-a putut tine in loc pe incapatanatul ala de rulment s-o stearga de la locul lui! pana la urma s-a calat, ceea ce a dus, implicit, la blocarea ambielajului!
   DECI: sa nu-mi spui tu mie ca e ok si fara gauri, stifturi si chestiile alea ca sa sa pui ambielaj model vechi pe carter model nou!!! ambielajul ala n-avea pic e joc si, pt o prostie si pt ca n-am stiut, acuma trebuie sa-l desfac si sa schimb rulmentul ala!
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez November 20, 2011, 09:07:01 AM
''.....atunci DE CE mai aveau gauri date prin ambielajele tip vechi, pe unde circula uleiul si alte gaze???''

Cred ca stiu la ce te referi. Am vazut si eu cartere de care zici, numai ca gaurile nu erau din fabrica. Erau date de unii, deoarce credeau ca are o ungere mai buna. De fapt erau doua gauri, date in partea de sus a carterului, exista o scobitura cum te uiti de sus (chiar sub piston), acolo de obicei (se obseva la demontare), se acumuleaza o mica balta de ulei ;) Asa ca ''mesterii'', dadeau o gaura in fiecare adancitura pentru a permite uleiului sa circule.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 20, 2011, 12:18:13 PM
Hai ca am fost sa fac un set de poze STOK la cartere din toate pozitiile,sa vorbim pe CLAR. Sa vad daca am si un ambielaj tip vechi sa il pozez si atunci copiati poza care va intereseaza,puneti in paint o sagetica rosie si iaca facem treaba buna. Revin intr-o ora ca am carterele la office  :icon_rabbit:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 20, 2011, 01:58:22 PM
Cartere Vedere generala
(http://thumbnails24.imagebam.com/16032/26bb90160312495.jpg) (http://www.imagebam.com/image/26bb90160312495) (http://thumbnails41.imagebam.com/16032/6e24fe160312501.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6e24fe160312501) (http://thumbnails59.imagebam.com/16032/538bfe160312511.jpg) (http://www.imagebam.com/image/538bfe160312511) (http://thumbnails61.imagebam.com/16032/0266a3160312520.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0266a3160312520)

Carter superior
(http://thumbnails53.imagebam.com/16032/f16b9b160314578.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f16b9b160314578) (http://thumbnails28.imagebam.com/16032/2148a0160314585.jpg) (http://www.imagebam.com/image/2148a0160314585) (http://thumbnails57.imagebam.com/16032/ecd379160314597.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ecd379160314597) (http://thumbnails24.imagebam.com/16032/0fa276160314607.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0fa276160314607) (http://thumbnails64.imagebam.com/16032/bcd4d2160314618.jpg) (http://www.imagebam.com/image/bcd4d2160314618)

Carter inferior
(http://thumbnails66.imagebam.com/16032/42f3f7160314892.jpg) (http://www.imagebam.com/image/42f3f7160314892) (http://thumbnails27.imagebam.com/16032/25c684160314899.jpg) (http://www.imagebam.com/image/25c684160314899) (http://thumbnails59.imagebam.com/16032/b5ecf6160314907.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b5ecf6160314907) (http://thumbnails38.imagebam.com/16032/cf3689160314917.jpg) (http://www.imagebam.com/image/cf3689160314917)

Bloc motor 4 vederi
(http://thumbnails52.imagebam.com/16032/6a4a54160315009.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6a4a54160315009) (http://thumbnails61.imagebam.com/16032/d5c630160315019.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d5c630160315019) (http://thumbnails46.imagebam.com/16032/9be15b160315025.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9be15b160315025) (http://thumbnails65.imagebam.com/16032/324c88160315032.jpg) (http://www.imagebam.com/image/324c88160315032)

Ambielaj + carter
(http://thumbnails45.imagebam.com/16032/757ecc160315162.jpg) (http://www.imagebam.com/image/757ecc160315162) (http://thumbnails65.imagebam.com/16032/4f922e160315173.jpg) (http://www.imagebam.com/image/4f922e160315173) (http://thumbnails64.imagebam.com/16032/226a78160315180.jpg) (http://www.imagebam.com/image/226a78160315180) (http://thumbnails33.imagebam.com/16032/fc5c56160315188.jpg) (http://www.imagebam.com/image/fc5c56160315188) (http://thumbnails37.imagebam.com/16032/245c53160315201.jpg) (http://www.imagebam.com/image/245c53160315201) (http://thumbnails28.imagebam.com/16032/d7a7be160315214.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d7a7be160315214) (http://thumbnails47.imagebam.com/16032/fe68c3160315219.jpg) (http://www.imagebam.com/image/fe68c3160315219)

Dupa cum se vede segmentii sunt inca pe ambielaj (nu am reusit sa scot-nu aveam sculele la mine). Un bolt e rupt (unde arat cu pixul). Acuma avem poze ... sa inceapa parerile  :toothy4:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez November 20, 2011, 02:51:40 PM
Aici ''mesterii'' gaureau carterul, deoarce se strange ulei in scobitura. S-au gandit sa-i faca scurgere ;D

(http://thumbnails44.imagebam.com/16033/322538160322126.jpg) (http://www.imagebam.com/image/322538160322126)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB November 20, 2011, 05:43:23 PM
..n'am facut poze la carterul model vechi de care zic... da' la vazut popa.. aaaa... pater...(tot asta inseamna, nu??).. DAR am ambielajul..
poze cu el pune Gabi..  :blob7:
-treaba e clara: motorul ala era nedesfacut- a vazut si el, are pana LUNGA si la capatul gros si la ala subtire... miezul e asa: un bolt mic care intra in capacu' de sus, cand montezi ambielajul... gauri date in miez dar si in rulmenti, si in plus, intre miez si rulmentii mijlocii e cate un bot mic, care-i impiedica sa sa miste... ATAT.. fara boltu' mic pe circumferinta.
asteptam pozele.
-pater, tu n'ai pus nimic, cred, intre ambielaj si alea..trebuie vopsea.. eu am pus, in plus, si un strat de hartie subtire.. presiunea e prea mare ca sa se miste..
-in plus, camasa exterioara a rulmentului NU SE MISCA in carter, se misca doar interiorul... eu cred ca n'ai pus saiba ondulata si s'a miscat miezul..sau ai etansat cu silicon...ala ramane intre suprafete... altfel, n'are cum... rulmentul NU VINE peste subere, ca suberele il preseaza cu arcul..doar ambielajul se misca...
-eu zic ca gusterul poate sa puna alea cum sunt, asa, si, ca siguranta, sa puna cu vopsea, peste alea din mijloc, o hartie de ziar imprejur... presiunea  carterului fixeaza tot...
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail November 20, 2011, 07:06:16 PM
   gusteru sa faca cum crede el de cuviinta! eu m-am fript o data si a daua oara nu mami arunc pe apa sambetei asa ambielaj!
   p.s. am pus saiba ai si am etansat cu vopsea, din care am pus inclusiv pe rulmenti (deasupra-dedesubt)! eu raman la teza mea si  trebuie sa stii ca nu pe mine trebuie sa ma convingi; omu asta e in dubii, nu eu! eu stiu data viitoare ce sa fac si asa o sa si fac! iar pana la urma, nu trebuie sa gandim toti la fel, nu?!  :P
   p.p.s. nu stiu ce ziar pui tu acolo; in manual zice de nu stiu ce saibe de "miramida" - cred ca un textolit subtire, care se baga intre miezul de etansare si rulmentii astia, dar atat. vezi fig. M 32:
(http://thumbnails16.imagebam.com/5797/efb10c57968564.gif) (http://www.imagebam.com/image/efb10c57968564)

_______________________________
editat de vitor
motiv: BbCode , nu link :D cred ca fost din graba :P
_______________________________
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 20, 2011, 07:19:52 PM
Le-am pus la postul celalalt dar le pun si aici :

(http://thumbnails60.imagebam.com/16037/8ba253160362836.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8ba253160362836) (http://thumbnails42.imagebam.com/16037/09e9a8160363028.jpg) (http://www.imagebam.com/image/09e9a8160363028) (http://thumbnails44.imagebam.com/16037/88371c160363198.jpg) (http://www.imagebam.com/image/88371c160363198)

Daca lui Raoul i s-a intamplat... se poate intampla oricui. Ca sa adaug, Raoul nu a lasat sa se usuce "vopseaua" dupa ce a inchis motorul ca si i-a dat cheie. Acuma e mai putin relevent dar  daca nu e uscata vopseaua de etansare atunci poate pleaca la plimbare mai usor camasile. Oricum... nu te bazezi numa pe vopseaua aia... ca poate sa sara si uscata fiind ea.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 20, 2011, 07:33:02 PM
(http://thumbnails24.imagebam.com/16037/a45c24160365823.jpg) (http://www.imagebam.com/image/a45c24160365823)



rectificare - de ce e decupat? fac 10 chestii deodata si ma "confuzez"
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez November 20, 2011, 07:58:37 PM
Vezi daca nu urmaresti toate subiectele? :P Pentru ungere ;) Se pare ca au fost cateva serii cu asa ceva :read2:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 20, 2011, 08:23:47 PM
Eee ... io' n-am vazut asa ceva LIVE niciodata ...  :happy3:  STRANGE  ::)  ...

PS ... le urmaresc .. dar am mintea scurta  :icon_geek:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB November 20, 2011, 08:49:16 PM
 :wav:  vezi ce inseamna sa ai o varsta si...,,ceva'' experienta?? vro douaj'  de ani.... :toothy4:.. mersi...
uite, o sa caut- cre ca am si un carter d'ala cu gauri de ungere... :icon_thumleft:

-deci  prin taieturile alea intra din carter-partea care da in cilindri, la baza, amestec carburant... ca sa fie FIX unde trebuie, in piesa mediana sunt introbagate pe laterale doo stifturi mici, care intra in camasa rulmentilor... si in miezul median e pus un stift care intra in carter EXACT ca la modelul nou.. gandita treaba, nu???
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB November 24, 2011, 09:10:39 PM
Eee ... io' n-am vazut asa ceva LIVE niciodata ...  :happy3:  STRANGE  ::)  ...

PS ... le urmaresc .. dar am mintea scurta  :icon_geek:
am studiat mai bine cartea de reparatii pe care o am: in germana.. ( nu stiu germana da' pot vede pozele...). acolo sunt poze cu ambielaj exact ca al meu.. si cartea e din ''75... deci ce am eu e mult mai vechi de ''75...

..ai mai facut ceva in problema????
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru November 27, 2011, 06:29:46 PM
absolut nimica. trebuia sa vina cineva de la B la Tm si sa facem schimbul-nu am mai venit,a picat afacerea  :(. in plus sunt MEGA ocupat - ne mutam si e BALAMUK total  :happy3:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB November 30, 2011, 06:06:47 PM
..deci ai nevoie de un carter tip vechi??? :toothy4:.. sa caut unu'??
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 30, 2011, 07:21:13 PM
absolut nimica. trebuia sa vina cineva de la B la Tm si sa facem schimbul-nu am mai venit,a picat afacerea  :(. in plus sunt MEGA ocupat - ne mutam si e BALAMUK total  :happy3:

Eu nu ma grabesc... il tin pentru tine... cu prima ocazie ti-l si trimit. Asta daca mai vrei. Deci din perspectiva mea ramane valabil schimbul. Nu stiu cat te grabesti tu sa iti faci motorul sau ce vrei sa faci cu el...
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Gusteru December 01, 2011, 12:02:27 AM
@ LIVIU  caut NOU NOUT
@ GEORGE ... nici la mine nu'i stress ... trec sarbatorile ... alea alea ... ne combinam la schimb ... ORICUM nu ma apuc de facut motor anul acesta ... am MUUULTEEE pe cap (mutat .. casa "noua" etc)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: andreiandrei53 January 18, 2013, 09:49:51 PM
Am reusit sa imi dau seama de diferentele intre carterul tip nou si carterul de tip vechi. Cel tip vechi are pe palierul central, cei 2 rulmenti cu segment pe inelul exterior - cel de tip nou nu mai are rulmentii cu segmenti, rulmentii sunt cu inelul exterior clasic. O a doua diferenta o reprezinta piesa de pe mijlocul arborelui, un fel de simering din cate imi dau eu seama, care are acelasi diametru ca si rulmentii vecini iar pe tipul nou prezinta un boltz care se infige in carter ca sa nu ii permita sa se plimbe (tipul vechi nu are acel boltz si inelul este din 2 semicercuri de natura plastica prinse cu o siguranta circulara de otel), dar ce nu imi este inca clar este daca etansarile de pe unul merg si pe celalalt, respectiv daca pot alege sa pun in spatele volantei si in spatele fuliei de la aprindere fie etansare cu simering de cauciuc, fie etansare cu bucsa segmentata indiferent de tipul carterului.

Stie cineva sa raspunda la aceasta intrebare?
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB January 19, 2013, 10:31:32 AM
da.
 piesa din mijloc nu s'ar plimba, ca n'are de ce,.. si cum.. ca o preseaza capacele.. unii scot boltul ala de tot.
apoi- etansarile pe carter-la ambielaj au fost facute de neamt in decursul timpului, imbunatatind sistemul.. deci, la volanta mege sa pui cu cauciuc sau cu segmenti.. la fulie, insa, difera ceva la axul pe care vine  piesa din fier cu segmentii..la unele ambielaje vechi, zice chiar neamtul, in carte, ca nu se pupa ceva.
oricum, romanii au adaptat la ambielaje tot felul de dracii- vezi ce ambielaj am pus eu pe masina, sunt pozele puse..- sa vezi rulmenti de roata-spate bucsati si pusi in locul celor doi rulmenti tip nou...
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez January 19, 2013, 01:02:06 PM
Se potriveste. Cum a zis si Liviu, s-a imbunatatit pe parcurs, dar in acelasi timp sa se poata adapta si la cele vechi. Am mai discutat pe undeva, ambielajul de tip nou merge perfect pe carterul vechi, mici probleme apar la ambielajul de tip vechi pe carter de tip nou :glasses9:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: andreiandrei53 January 19, 2013, 10:39:40 PM
Se potriveste. Cum a zis si Liviu, s-a imbunatatit pe parcurs, dar in acelasi timp sa se poata adapta si la cele vechi. Am mai discutat pe undeva, ambielajul de tip nou merge perfect pe carterul vechi, mici probleme apar la ambielajul de tip vechi pe carter de tip nou :glasses9:
Am reusit azi si am montat ambielajul in carter, am pastrat simeringul care era pe ambielajul nou. La o inspectie atenta am constatat ca e in stare f buna, pe carterul tip nou merge si etansare cu simering si cu segment pe partea cu aprinderea si ramane in continuare valabila etansarea cu segmenti la volanta. Asadar am acum ambielaj tip vechi pe carter tip nou dupa ce am scos segmentii de pe rulmentii din mijloc. Am inchis carterul, am montat platoul de la aprindere si am montat volanta - mai trebuie stransa insa  pt asta am fabricat o parghie cu care sa tin de volanta sa pot strange, mai trebuie sa cumpar 2 suruburi ca sa o prind de volanta si sa tin contra cu ea cand voi strange piulita. Maine ma ocup de de clindrii, spal carburatorul si sper sa pun motorul sus.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB January 20, 2013, 12:39:06 AM
...ambielaj tip vechi in carter tip nou?? pai... cum ai fixat rulmentii mediani??? ca pentru fixat erau segmentii aia... ai facut canale in cartere??? sau ai pus asa.. si gata..  :glasses9:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail January 20, 2013, 01:49:21 AM
   Daca pui asa, fara segmenti, distrugi rulmentii centrali si bolturile suberelor, cel putin intr-o parte, pt ca ambielajul isi va modifica pozitia si rulmentii or sa frece de bolturile alea. am patit-o cand nu stiam diferente si chestii; am scos segmentii si=am inchis ambielajul: FAIL! solutia propusa de Ursuleac  (si care mi se pare singura viabila) este sa se dea cel putin cate o gaura in fiecare jumatate de carter, in dreptul canalului fiecarui rulment si acolo sa se infiga un bolt mic (un cap de burghiu, de exemplu, ca e tare), care va intra pe canalul ala si va fixa rulmentii pe pozitie. altfel, pa-pa! dar si asta s-a mai discutat p-aci, ceva mai incolo... Oricum, am scris ca sa nu te apuci sa=i dai cheie asa si sa-ti plangi banii dati pe bunatate de ambielaj!
   Sau, Liviu, in cel mai bun caz, o fi incurcat termenii si el voia sa zica ambielaj nou in carter vechi (desi stiu ca ambielajul pe care l-a cumparat e model vechi...)
Oricum, daca e cum ai zis tu, desfa-l inapoi si remediaza urgent!!! NU-L PORNI ASA!
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: alex giani January 20, 2013, 08:19:27 AM
Da are dreptate Pater,atunci cand mi s-a depresat fulia dupa ambielaj mi-a rupt stiftul,statea Pater si se gandea ce sa bage in locul lui,cuiul a zis ca nu este ok nu are duritate suficienta si din cate imi aduc i-a venit repede ideea cu capul de burghiu.
De atunci sa fi trecut mai bine de un an si vad ca nu mi-a facut nici un fel de problema pana in prezent.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: andreiandrei53 January 20, 2013, 08:42:37 AM
   Daca pui asa, fara segmenti, distrugi rulmentii centrali si bolturile suberelor, cel putin intr-o parte, pt ca ambielajul isi va modifica pozitia si rulmentii or sa frece de bolturile alea. am patit-o cand nu stiam diferente si chestii; am scos segmentii si=am inchis ambielajul: FAIL! solutia propusa de Ursuleac  (si care mi se pare singura viabila) este sa se dea cel putin cate o gaura in fiecare jumatate de carter, in dreptul canalului fiecarui rulment si acolo sa se infiga un bolt mic (un cap de burghiu, de exemplu, ca e tare), care va intra pe canalul ala si va fixa rulmentii pe pozitie. altfel, pa-pa! dar si asta s-a mai discutat p-aci, ceva mai incolo... Oricum, am scris ca sa nu te apuci sa=i dai cheie asa si sa-ti plangi banii dati pe bunatate de ambielaj!
   Sau, Liviu, in cel mai bun caz, o fi incurcat termenii si el voia sa zica ambielaj nou in carter vechi (desi stiu ca ambielajul pe care l-a cumparat e model vechi...)
Oricum, daca e cum ai zis tu, desfa-l inapoi si remediaza urgent!!! NU-L PORNI ASA!

la ambielajul de tip nou de ce nu se deplaseaza rulmentii nicaieri?
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: andreiandrei53 January 20, 2013, 08:51:41 AM
   Daca pui asa, fara segmenti, distrugi rulmentii centrali si bolturile suberelor, cel putin intr-o parte, pt ca ambielajul isi va modifica pozitia si rulmentii or sa frece de bolturile alea. am patit-o cand nu stiam diferente si chestii; am scos segmentii si=am inchis ambielajul: FAIL! solutia propusa de Ursuleac  (si care mi se pare singura viabila) este sa se dea cel putin cate o gaura in fiecare jumatate de carter, in dreptul canalului fiecarui rulment si acolo sa se infiga un bolt mic (un cap de burghiu, de exemplu, ca e tare), care va intra pe canalul ala si va fixa rulmentii pe pozitie. altfel, pa-pa! dar si asta s-a mai discutat p-aci, ceva mai incolo... Oricum, am scris ca sa nu te apuci sa=i dai cheie asa si sa-ti plangi banii dati pe bunatate de ambielaj!
   Sau, Liviu, in cel mai bun caz, o fi incurcat termenii si el voia sa zica ambielaj nou in carter vechi (desi stiu ca ambielajul pe care l-a cumparat e model vechi...)
Oricum, daca e cum ai zis tu, desfa-l inapoi si remediaza urgent!!! NU-L PORNI ASA!

la ambielajul de tip nou de ce nu se deplaseaza rulmentii nicaieri?

ma gandeam si eu la solutia asta, chiar am discutat-o cu george (cea cu gaurele in carter si cu introducere stifturi antideplasare) dar ma gandesc ca la tipul nou nu mai exista nici segmenti si nici bolturi....
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George January 20, 2013, 03:08:00 PM
La tipul nou ca și la tipul vechi ai știfturi pe rulmenții centrali ca să nu se rotească în carter. Segmenții sunt ca să nu se deplaseze axial... Trebuie să-i securizezi cu niște știfturi... să nu-i pui așa că e păcat de ambielajul ăla.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: andreiandrei53 January 21, 2013, 05:16:07 PM
La tipul nou ca și la tipul vechi ai știfturi pe rulmenții centrali ca să nu se rotească în carter. Segmenții sunt ca să nu se deplaseze axial... Trebuie să-i securizezi cu niște știfturi... să nu-i pui așa că e păcat de ambielajul ăla.

stiu ce fac acei segmenti, totusi nu a explicat nimeni de ce pe ambielajul tip nou au fost scosi si cum de functioneaza fara nici o asigurare. Din prudenta am asigurat si eu rulmentii, iata cum:

(http://thumbnails108.imagebam.com/23330/d6274d233297936.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d6274d233297936)
=================
edit by admin: te rog nu mai incarca la asa dimensiune imensa. ti -am modificat eu poza.Citeste atent in topic incarcare foto. Ai indrumari de resize foto.Merci
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez January 21, 2013, 05:42:26 PM
Acum nu mai stiu, dar la ambielajul de tip vechi, nu cumva camasile exterioare ale rulmentilor erau mobile (stanga/dreapta)? Daca este asa, atunci din cauza asta au pus sigurantele. In schimb la ambielajul de tip nou, rulmentii au camasa fixa si atunci nu mai este nevoie de segmenti  :dontknow:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: andreiandrei53 January 21, 2013, 07:05:18 PM
Da, sunt mobile Viorel, dar doar intr-un singur sens, respectiv ambele catre mijlocul arborelui unde este oricum o bucsa distantiera - sunt practic puse spate in spate inelele exterioare ale celor doi rulmenti centrali. Iar rulmentul dinspre fulie este si el de acelasi tip si inelul exterior tinde sa iasa de pe rolele cilindrice catre fulie si il sprijina segmentul. O sa incerc sa pun o poza cu arborele poate chiar in seara asta.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: andreiandrei53 January 21, 2013, 08:37:41 PM
iata pozele
(http://t.imgbox.com/adgF1SHi.jpg) (http://imgbox.com/adgF1SHi) (http://t.imgbox.com/acrm9ZSa.jpg) (http://imgbox.com/acrm9ZSa) (http://t.imgbox.com/abr4dI6J.jpg) (http://imgbox.com/abr4dI6J)
Se poate vedea si bucsa dintre cei 2 rulmenti, este formata din 2 semipiese care sunt tinute la un loc de un inel metalic care intra in canalul de pe circumferinta. Aceasta cred ca tine loc si de o oarecare etansare in carter, este metalica (un aliaj f usor, nu aluminiu...poate, antimoniu?)

....am senzatia ca tot nu sunt bine puse pozele
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez January 22, 2013, 08:19:40 AM
Ai facut treaba buna cu stifturile ;)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: andreiandrei53 January 22, 2013, 08:52:21 AM
Ai facut treaba buna cu stifturile ;)
vom vedea!  :toothy10:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George January 22, 2013, 09:01:18 AM
iata pozele
(http://t.imgbox.com/adgF1SHi.jpg) (http://imgbox.com/adgF1SHi) (http://t.imgbox.com/acrm9ZSa.jpg) (http://imgbox.com/acrm9ZSa) (http://t.imgbox.com/abr4dI6J.jpg) (http://imgbox.com/abr4dI6J)
Se poate vedea si bucsa dintre cei 2 rulmenti, este formata din 2 semipiese care sunt tinute la un loc de un inel metalic care intra in canalul de pe circumferinta. Aceasta cred ca tine loc si de o oarecare etansare in carter, este metalica (un aliaj f usor, nu aluminiu...poate, antimoniu?)

....am senzatia ca tot nu sunt bine puse pozele

Presupun că se știe că acea bucșă are rol de etanșare pe principiul labirint, cum motorul de Trabant e de tipul „pompare de piston” (nu știu cum îi zice în română exact :D ). Ideea e că atunci când jumătate de carter aspiră amestec, cealaltă jumătate de carter comprimă amestecul. Deci e o diferență „substanțială” de presiune între cele 2 jumătăți ale carterului și deci la jumătatea carterului, pe ambielaj, trebuie această bucșă de etanșare. Dacă nu ar fi ea, nu ar aspira amestec din carburator cu presiunea necesară ca difuzorul carburatorului să producă amestec omogen... de refulat în carburator nu ar refula că avem șubere. Iar pe cealaltă parte, nu ar avea presiunea necesară ca amestecul să înlocuiască gazele arse din cilindru. Scuze de off.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: andreiandrei53 January 24, 2013, 11:09:39 PM
Parerea mea, este sa gasesti un carter bun de tip vechi si inchei problema cu ambielajul asta. Referitor la carterul asta, ma gandesc, ca dai gauri in el (si este pacat de frumusetea lui :P), apoi stifturile trebuie sa fie cat grosimea santului in rulment (altfel risti sa se plimbe rulmentii stanga/dreapta si sa uzeze carterul), destul de complicat pozitionarea la fix a gaurilor (mai ales ca dai cate doua la fiecare), rezistenta stifturilor nu este ca la sigurantele originale, etc. Pe viitor, poate gasesti si un ambielaj de tip nou original. Pastrezi carterul, ca nu cere de mancare ;)

stifturi foarte bune de utilizat pentru blocarea acelor rulmenti sunt rolele de colivie de pe boltul de la piston, au exact 2mm diametru, intocmai ca si latimea santului de pe inelul exterior al rulmentului - de material nu cred ca se pune problema, sunt probabil si ele cementate ca sa reziste la rulaj.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George October 25, 2013, 07:48:32 PM
La tipul nou ca și la tipul vechi ai știfturi pe rulmenții centrali ca să nu se rotească în carter. Segmenții sunt ca să nu se deplaseze axial... Trebuie să-i securizezi cu niște știfturi... să nu-i pui așa că e păcat de ambielajul ăla.

stiu ce fac acei segmenti, totusi nu a explicat nimeni de ce pe ambielajul tip nou au fost scosi si cum de functioneaza fara nici o asigurare. Din prudenta am asigurat si eu rulmentii, iata cum:

(http://thumbnails108.imagebam.com/23330/d6274d233297936.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d6274d233297936)
=================
edit by admin: te rog nu mai incarca la asa dimensiune imensa. ti -am modificat eu poza.Citeste atent in topic incarcare foto. Ai indrumari de resize foto.Merci

Cu mare părere de rău, anunț că soluția lui Andrei nu a rezistat. După 5000 km a murit motorul. Cauza principală fiind abilitatea de a efectua schimbul de gaze, mai exact admisia. Din cauză că știfturile (un singur știft/rulment) nu au ținut, au migrat spre nuturile șuberelor distrugând rolele de bolț ce le-a pus Andrei pe post de știft. O rolă a fost îndoită și împinsă în carter, iar cealaltă a făcut un canal până la buza din incinta contragreutăților unde s-a sudat cu carterul. S-au topit nuturile, s-au deformat șuberele și deci nu a mai pornit. El a mers ceva vreme cu un zgomot de rulaj la motor și deci soluția asta a ținut foarte puțin. Ambielajul era nou nouț DDR, iar acum rulmenții centrali sunt compromiși. La fel și grafitul central pentru etanșare, a fost destul de avariat. Nu știu cât ar fi ținut dacă ar fi pus să zicem 4 știfturi/rulment dar cert este că sunt forțe axiale destul de mari de a reușit să facă asemenea ravagii. Poate pune câteva poze să vedeți cam cum arată.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Viorel Balmez October 26, 2013, 08:19:29 AM
Da se pare ca este insuficient unul singur, fortele sunt mari.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: Mortu George November 15, 2013, 09:20:50 AM
Andrei, ți-am făcut rost de simeringul central. Cu prima ocazie să ți-l dau. Arată bine.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: andreiandrei53 November 15, 2013, 04:05:41 PM
Andrei, ți-am făcut rost de simeringul central. Cu prima ocazie să ți-l dau. Arată bine.
super, mersi! :D
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: vidicanpetru July 30, 2016, 03:16:52 PM
Intenționam și eu să montez, în această vară, un ambielaj model vechi într-un carter model nou dar am renunțat la idee. Am căutat prin mormanul de piese pe care orice trabantist îl are și am găsit 3 cartere model vechi dintre care unul în stare foarte bună. Am tot citit pe forum păreri despre cauza care produce migrarea rulmenților centrali spre șubere (dacă nu sunt fixați suficient de bine) însă n-am găsit o explicație plauzibilă. După părerea mea cauza care produce acest eveniment nedorit este depresiunea creată în carter în momentul în care urcă pistonul. Nu știu cât de mare este această depresiune dar prezența acelui ,,segment” de fixare se pare că este justificată. Chiar și cu 4 bolțuri de fixare, nu știu dacă poți avea garanția că rulmenții nu pleacă de la locul lor. Poate ar exista soluția asamblării jumătății inferioare a carterului model vechi cu jumătatea superioară a carterului model nou (pentru a avea seria motorului corespunzătoare). În acest fel probabil că rulmenții centrali ar fi suficient de bine fixați. Aștept păreri.
De asemenea aștept păreri despre consecințele unui diametru interior al piesei dintre cei doi rulmenți centrali, mai mic cu cca 1 mm decât diametrul ambielajului (ca urmare a uzurii).
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: remi July 30, 2016, 04:40:58 PM
Am bucsa daia din gafit , sunt 2 jumatati , o sa masor si voi scrie
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: vidicanpetru July 30, 2016, 05:10:34 PM
Mulțumesc domnule Remi.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB July 30, 2016, 08:45:33 PM
Am tot citit pe forum păreri despre cauza care produce migrarea rulmenților centrali spre șubere (dacă nu sunt fixați suficient de bine) însă n-am găsit o explicație plauzibilă.
 După părerea mea cauza care produce acest eveniment nedorit este depresiunea creată în carter în momentul în care urcă pistonul. Nu știu cât de mare este această depresiune dar prezența acelui ,,segment” de fixare se pare că este justificată. Chiar și cu 4 bolțuri de fixare, nu știu dacă poți avea garanția că rulmenții nu pleacă de la locul lor.
Poate ar exista soluția asamblării jumătății inferioare a carterului model vechi cu jumătatea superioară a carterului model nou (pentru a avea seria motorului corespunzătoare). În acest fel probabil că rulmenții centrali ar fi suficient de bine fixați. Aștept păreri.
De asemenea aștept păreri despre consecințele unui diametru interior al piesei dintre cei doi rulmenți centrali, mai mic cu cca 1 mm decât diametrul ambielajului (ca urmare a uzurii).
La prima fraza- personal NU am vazut sau auzit de asa ceva- daca vorbim de rolele de la rulmentii centrali. Pentru ca e IMPOSIBIL_ acestia ruleaza in canalele lor, nNU AU CUM sa iasa de acolo. :glasses9: FIZIC E IMPOSIBIL.
La a doua fraza subliniata- alta.. idee fantastica- IMPOSIBILA- din FABRICATIE, prelucrarea precisa s'a facut la carter PERECHE,  deci NU erau ,,la gramada''- in plus, la fiecare cartere exista uzura SPECIFICA la subare- unul a mers 70 de mii de km, altul, 30 de mii.. altul, peste suta de mii, si frecarea cu subarul a ADANCIT DIFERIT calea de lucru, deci NICIODATA NU o sa fie suprafetele plane- ca sa treaca subarul pe ele si sa MAI SI  etanseze.. asa ca.. NICIODATA.
La ultima fraza din citat- NU CONTEAZA- ca acolo NU etanseaza NIMIC. Amestecul e SUPT din carter prin ferestre su dus in sus, la cilindru, pe rand.Asa ca NU prea ajunge la mijloc vreo presiune. La ambielajele/carterele VECHI-de tot, in zona superioara a carterului sunt date niste gauri ca sa intre de sus, la rulmenti si in zona mediana- la distantier ulei. Asa ca.. distanta mai mare sau mai mica NU conteaza, mai ales ca piesa e fixata in carter din EXTERIOR- si nici macar NU se freaca de miezul ambielajului.
Parerea mea. Daca stie careva mai bine, sa zica. :glasses9:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: vidicanpetru July 30, 2016, 09:18:10 PM
Mulțumesc pentru opinie domnule Liviu, să știți că am experimentat deja asamblarea jumătăților de la cartere diferite și este așa cum spuneți: unul are uzură mai mare, altul mai mică și în cel cu uzură mai mică va agăța șuberul, deci imposibil. În rest cele două jumătăți se potrivesc perfect și pot fi asamblate.
În legătură cu rulmenții despre care vorbim, rămân la părerea mea că ei se deplasează spre șubere, fapt confirmat și de alte persoane de pe forum, în plus am văzut personal motor gripat datorită faptului că cel care l-a montat uitase să pună acele inele de fixare(ambielajul recondiționat îl primise fără acele inele).
Mă bucură faptul că-mi spuneți că acea bucșă nu are un rol hotărâtor în etanșare, am însă o mică reținere. Sper să mai aud și alte păreri.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB July 30, 2016, 10:07:47 PM
1- sa ne intelegem despre ce vorbim- ROLELE ruleaza in canalele lor si in ruptul.. ambielajului NU vor iesi de acolo. Singura ,,chestie''care se poate misca e, intr-adevar mantaua exterioara a rulmentului. DACA nu are segmentul exterior pus.
2- Pai e simplu- amestecul e supt prin GAT si despartit in doua- intrand prin ferestre, in zona de jos a ambielajului, apoi URCA tras, spre fundul pistonului si.. bagat prin ferestrele din cilindru.
UnDE, dupa parerea dvs, s'ar produce vreo trecere dinspre o parte spre cealalta?
Tot asa, se stie ca o parte din amestecul combustibil iese pe evacuare.. Deci imperfectiuni exista la mot. in doi timpi.. dar.. cum sa iti dai seama daca pe la inelul ala ,,circula'' amestec sub presiune? Eu cuget ca e SPECIAL facuta mai larga, ca sa intre, totusi, cumva, amestec uleios si la rulmentii aia, prin miscarea facuta- din stg-dreapta.. :glasses9:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: pater rafail July 31, 2016, 12:03:30 AM
rola din mijloc e pt etansare. aia nu are dubiu! ca daca tu ai amestec aer-benzina ba in stanga, ba in dreapta, iti dai peste cap pre-compresiape care-o fac manetoanele, precum si vacuumul creat de pistoane (vacuum ce antreneaza benzina din carburator inspre cilindri, totodata amestecandu-o in aer (cat era proportia benzina-aer : 11:1 sau cat?). in sfarsti, ideea e ca  acolo trebuie musai etansare, pt ca tie trebuie sa-ti ajunga numai cand se elibereaza portul de admisie, la coborarea pistonului, mai precis la coborarea pistonului care trebuie.
  asa. partea cu rulmentii centrali. nu cred ca a zis nimeni ca se deplaseaza rolele, ca n-ar avea cum, asa e, fiind in canale. cert e ca se deplaseaza tot ambielajul (inspre volant am patit eu) si se distrug rulmentii/ rolele/ camasile si, in caz de perseverezi, se duce si rulmentul conic  de pe capatul de la volant. am patit cand am montat eu ambielaj vechi pe carter nou fara niciun fel de asigurare a camasilor alora impotriva translatiei laterale de care tot vorbim aici.
   voiam sa scriu si eu de ce a zis si Liviu,  de faptul ca atat carterele motorului, cat si cele ale cutiei de viteze se prelucreaza pereche intotdeauna, motiv pentru care sunt impreunate toata viata. nu stiu ce s-ar intampla cu doua pereche noi, daca desperecheate si combinate invers s-ar nimeri cum trebuie; probabil ca bolturile intra, dar prelucrarile interioare? nu stim. oricum, uzura diferita scoate din discutie orice fel de combinare de genul asta.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: LIVIU/RATB July 31, 2016, 02:02:55 PM
./..bre, daca AR FI FOST  vorba de vreo etansare ar fi pus ,,prostii aia'' de nemti un simering ceva.... ori.. ei nu au pus. :happy5:.. ca nu erau prosti.
TOCMAI ca amestecul miscandu-se in parti, UNGE si rulmentii din mijloc.
CUM ALTFEL s'ar unge in alt mod?? ca amestecul e supt in sus spre cilindru si nu mai apuca sa treaca peste/prin rulmentii din mijloc.. :glasses9:
..ca sa nu mai zic ca acolo, la ambiel.  folosite mult se cam strange si zgura.. :glasses9:
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: remi July 31, 2016, 06:10:55 PM
uite si masuratorile la bucsa de grafit , la interior , am tinut cu mana sa nu se departeze ,apoi am eliberat , sa pot face poza , timp in care sublerul nu se misca , apoi am facut si masuratori exterior si grosime sa se stie , bucsile fiind noi

(http://2.t.imgbox.com/CN57TaSv.jpg) (http://imgbox.com/CN57TaSv) (http://7.t.imgbox.com/13p8psm8.jpg) (http://imgbox.com/13p8psm8) (http://6.t.imgbox.com/nH8nQ7rS.jpg) (http://imgbox.com/nH8nQ7rS) (http://4.t.imgbox.com/CSJXEy4b.jpg) (http://imgbox.com/CSJXEy4b) (http://4.t.imgbox.com/DV4ngtRs.jpg) (http://imgbox.com/DV4ngtRs)
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: vidicanpetru August 01, 2016, 07:54:36 AM
pt. Pater: nu înțeleg cum acele inele de fixare a rulmenților centrali în carter pot opri mișcarea laterală a ambielajului atâta timp cât cămășile exterioare ale rulmenților sunt mobile.
pt. Liviu: cred că, atunci când pistonul coboară, împinge amestecul carburant (lubrifiant) și prin rulmentul respectiv, amestec care ar trebui să ajungă însă doar până la acea bucșă, nu să tracă de ea la rulmentul celălalt, respectiv în cealaltă jumătate a carterului care se află în faza de admisie.
pt. Remi: mulțumesc pentru informație; bucșa mea are diametrul interior de 42,4 mm - nu știu dacă aceasta este o problemă majoră.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: remi August 01, 2016, 06:48:51 PM
Si la bucsile mele diferea cota cu 0,2 pana la 0,4 , dar fiind grafit nu se pastreaza perfect cota , cum este o piesa din otel, masurand in alte zone am gasit si cota fixa , insemnand ca a fost o data asa , dar eu cred ca interiorul nu e problema daca e mai mare cu zecimi ,  ci latimea sa preia jocul din jurul ei
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: vidicanpetru August 01, 2016, 10:47:02 PM
Mulțumesc pentru răspuns domnule Remi.
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: vidicanpetru February 21, 2020, 09:48:21 PM
Știe cineva cum pot afla ce ambielaj (model vechi sau model nou) am într-un carter închis ?
Are legătură cu seria motorului inscripționată pe carter ( 6 B ... , respectiv 5 B ...) ?
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: victor February 23, 2020, 06:30:34 PM
Știe cineva cum pot afla ce ambielaj (model vechi sau model nou) am într-un carter închis ?
Are legătură cu seria motorului inscripționată pe carter ( 6 B ... , respectiv 5 B ...) ?
din ce an este? are stanta anului in "locasul" unde intra electromotorul
: Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
: vidicanpetru February 24, 2020, 12:29:51 PM
Mulțumesc pentru informație. N-am cunoscut acest detaliu.
Era vorba despre un carter cu ambielajul în el, iar pe mine mă ineresa doar ambielajul. Omul n-a vrut să-l demontăm dar oricum nu mai contează pentru că, între timp, l-a vândut.