Iar redirectionez ca sa se vada firul discutiei.
Barkassubmarin: ,,Recunosc, e vina mea ca nu am fost suficient de clar!
1. Casper, Barkasul meu alb, a avut pe el carb de dacia, asadar are adaptarea facuta (atat de bine facuta incat a trebuit sa cumpar alta galerie de admisie normala de la tipul din Giulesti. Apropo, tipul ,,le are" dar cam inteapa la scoruri). Din pacate, Casper avea motorul atat de ,,varza" ca nu am reusit sa imi dau seama cum merge cu aceasta adaptare (Nenea al meu mi-a spus ca adaptarea ajuta la pornire)
2. Am citit ca egalizator de presiune si indicator de consum instantaneu sunt cele doua cutiute cilindrice de pe lonjeron, langa carburator. Tot Nenea mi le-a deconectat, cu de la sine putere, pentru ca spunea el ca nu au nici o utilitate! Vreti sa va spun ceva? Eu nu il cred, dar nu am protestat pentru ca oricum furtunele erau crapate de se umezeau la momentul respectiv, dar acum vreau sa le repun in functiune.
3. Atat Casper, la inceput, dar si Submarinul, dupa cum am constatat recent, au avut pe spate cilindrii de frana asemanator cu cei de dacia, adica cu garniturile in forma de capacel. Lui Casper i-am cumparat acum doi ani cilindrii (toti sase!!!), iar ce am cumparat, de la Fainari, erau cu garniturile inelare. Mersi Draku, dar mai am de rezerva din acelea.
Vreau insa sa stiu ce se potriveste la tipul cu capacele, pentru ca dupa ce am curatat acesti cilindri, am constatat ca au un grad de uzura rezonabil, pentru a-i pregati si pastra de rezerva in caz de ,,Doamne fereste"
Apropo de garnituri, eu am patit-o urat cu cele de pompa de frana, caci mi s-a spus ca sund de doua dimensiuni, asa ca dupa ce am dat destui banisori si am alergat pe Fainari, pe Scoartei si pe Giulesti, am luat si un rand de pe Calarasi (atelierul acela care face tot felul de chestii din cauciuc, la comanda), iar dupa ce aproape turbasem de nervi ca tot nu mergea pompa(nici nu se incarca bine, nici nu facea presiune si retur bine), am fost la Nenea care mi-a pus un rand de garnituri in doi timpi si trei miscari (dintre cele luate de pe Scoartei) si a mers perfect pompa!!
Ha-ha! v-am pacalit! Am omis sa va spun ca ,,parerile" cu doua tipuri de garnituri se datorau unei confuzii intre cota cilindrului pompei si cea a garniturilor (asadar pe pompa simplu circuit este un singur tip de garnituri), pe de o parte, iar pe de alta parte, faptului ca nimeni exceptandu-l pe Nenea, nu a desfacut reductia aceea unde vine furtunul de alimentare si sub care in corp sunt practicate atat orificiul de alimentare, cat si un orificiu capilar foarte fin (care evident era infundat), prin care biata pompa isi face circuitul!
Asadar ,,Invatati, invatati, invatati!" ori ,,Invatati si munciti, munciti si invatati" , iar dupa aceea ,, ... si dati mai departe!" cum erau niste vorbe in trecut!
,,