Spuneam in cele de mai sus ca trebuie restaurata masina mea. In consecinta m-am apucat de treaba si am demontat complet aproape totul, asa dupa cum se vede in poze. Mai mult de atat nu se poate momentan, pentru ca dupa fiecare zi de munca seara trebuie sa fac loc in garaj la masina cu care se circula zilnic asa ca nu pot ocupa permanent locul.
Trebuie sa recunosc faptul ca pe masura ce desfaceam imi crestea si tensiunea, vazand distrugerile facute de apa intrata in masina si ramasa in mocheta insonorizanta din pasla. De asemenea acum am inteles mai exact (din nefericire pe pielea mea) ce probleme apar daca masina este parcata timp indelungat pe o suprafata de pamant.
Dar sa trec peste asta, pentru ca trebuie sa inlocuiesc pragurile si piesele din tabla care formeaza marginea de jos a usii (contrapraguri ?) am avut temerea ca la decupare poate lucra caroseria, astfel ca am sudat un cadru metalic in golul usilor si transversal in habitaclu. Desi nu am mai vazut asta in nici o prezentare a restaurarii vreunui Trabant, desi, poate, este mai mult decat ar fi fost necesar, parca ma simt mai linistit asa.
Apoi, asa dupa cum se vede in ultima poza am inceput munca de chinez batran, a taierii punctelor de sudura.
Acuma, ca sa nu uit, am ceva intrebari la cei care, poate au parcurs etapele astea :
- setul de praguri pe care le am sunt mai lungi decat este necesar, lucru pe care nu il inteleg.
- exista in vreo documentatie de reparatie a Trabantului setul de valori pentru dimensiunile golului usilor, respectiv a distantelor intre usa si aripi ? Eu nu am gasit decat cotele podelei.
Inchei pentru acum cu promisiunea sa prezint fazele ulterioare de restaurare, pe masura ce le parcurg.