Aveți totuși grijă unde vi-l faceți !!! s-au mai trezit unii (chiar cunoștiințe) că-l fac pe bani, primesc ștampila și abțipildul pe talon, dar defapt ITP-ul nu intră în baza de date la RAR...deci se face...fictiv. Partea proastă e că au aflat când s-a gândit un polițist să verifice mașina prin stație...deci în cel mai prost mod posibil. se păstrează chitanța, și după 2-3 zile se verifică la RAR direct pe net dacă mașina apare în baza lor de date cu itp-ul reînnoit. dacă nu...se merge cu chitanța, bâta de baseball și ulterior OPC-ul la stația de ITP care a dat țeapa.
problema asta aparea atunci cand dadeai talonul seara, si dimineata il aveai inapoi stampilat si cu abtipildul..
ORICUM fără poze la motor, la serii și la carte nu se face ITP-ul, adică nu are cum să-l „dea mai departe”. se accesează un program care comunică online în timp real cu RAR, în care se introduc seria cărții și alte date, iar ITP-ul se eliberează numai după ce aceste date s-au verificat în timp real în baza de date a RAR, după care inspectorul trimite la sfârșitul zilei poze cu mașinile cărora le-a făcut itp-ul, pentru verificări suplimentare...gen dovezi că mașinile alea chiar au fost acolo în ziua respectivă.
poza care este obligatorie este cea de la seria de caroserie si poza cu masina. de ce ? motorul este piesa de schimb, plus ca in talon nou nu apare rubrica "serie motor". seria este importanta atunci cand faci modificarile in carte: schimbare proprietar, diverse omologari individuale.
procesul la o statie de itp este urmatorul: se inregistreaza masina ca face inspectia, fapt pentru care ai nevoie de carte in original si talonul masinii. statia itp este "on line" cu RAR-ul mare din judet/ municipiu. in principal, exista o echipa mobila de inspectori care fac contol pe teren, aleeator la diverse statii. exista posibilitatea ca masina sa fie blocata (nu poti sa faci operare in sistem) pana nu vin inspectorii, sa urmareasca procesul de inspectie.. programul este pana la ora 16, si vineri pana la ora 15. eu cand am fost chemat, am fost chemat dupa aceste ore.. nu exista riscul sa ti se blocheze masina pe rampa sau sa vina un inspector sa o ia "ca la carte"..
ce am mai auzit eu de la inspector, este ca " masinile vechi sunt imposibil de pus la punct. trebuie sa aiba ceva.." -> vezi aro, care de nou avea probleme cu jocurile la roti.. plus ca la masinile vechi, nu prea se mai gasesc piese de calitate sa le pui la punct
exista si exceptii.. iar din ce am vazut pe strazi, au cam ramas exemplarele vechi intretinute