@Bong! La mine dupa 12 ani de permis fără incidente rutiere, RCA/an la Trabant se apropie de 1000 lei! Ti se pare putin?
1) nu înțeleg cum, dat fiind faptul că eu la 27 de ani, după 9 de permis am plătit la trabi 600 pe an, fără să am bonus malus sau ceva și la swift e 800 pe an. poate nu te duci să-ți faci rca unde trebuie, sau ai accidente, altfel nu prea înțeleg cum.
2) da, mi se pare FOARTE PUȚIN. să-ți explic de ce. mașina mea preferată, pe care o conduc cel mai des este un Suzuki Swift din 2009, care e o mașină low cost, implicit piesele sunt foaarte ieftine, comparativ chiar cu alte mașini din garajul propriu. la un moment dat m-a lovit o altă mașină, la o viteză mică (30-35) fix în spate. Reparația mașinii mele (corespunzătoare, făcută în reprezentanță, cum dealtfel e normal, mai ales că era necesar să fie înlocuite piese de caroserie ) a costat undeva la 9000 și ceva de lei. Practic, la 1000 de lei pe an, respectivul trebuia ca încă 9 ani din acel moment să nu facă nici un fel de accident astfel încât compania de asigurări să iasă pe 0 cu el, teoretic, că practic dura 10-11 dacă iei în calcul impozite, comisioane de broker etc. aici vorbim despre o mașină low cost. dacă respectivul intra într-un S klasse ultimul model sau într-un seria 7 de 100.000 de euro , eventual îl lovea și între uși...fă tu un calcul scurt.
nu zic de tine, că poate tu în 12 ani nu ai avut nici un accident și ești un șofer exemplar, dar pe lângă tine să fii sigur că sunt 15 proști care o comit MINIM o dată pe an, dacă nu mai des, iar cum în România spre deosebire de alte țări, companiile de asigurări nu refuză clienți, poți să mai faci un calcul mic.
am avut la un moment dat pe mână un Jaguar Stype adus din Anglia. Pentru ei, era un fel de Logan. Asigurarea costa 2700 de lire pe an, pe numele unui tip cam pe la un 30-35 de ani. ai zice, da domne da ăia au salarii. au pe naiba. scorul ăsta înseamnă mai mult de un salariu MEDIU lunar acolo, iar mașina valora realist undeva la sub 1000 de euro, ea fiind defapt dată pentru a se stinge o datorie de 350 de lire.
iar taxele la noi sunt DE TOATĂ JENA iar legile ce permit oamenilor să umble cu toate gunoaiele pe stradă sunt extrem de relaxate, cum sunt în tot estul europei. în unele țări vest europene, precum care am vrea și noi să fim, nu ai voie să intri în oraș cu mașini sub euro 4, din 2018 chiar nu ai voie cu sub euro 5. PUNCT. ai intrat, te-a luat camera sau garcea și te trezești cu o amendă de îți cad chiloții. asta înseamnă civilizație. progres, nu „fiecare după posibilități, fiecăruia după nevoi”.
există și locuri unde astfel de reguli și de taxe nu există, dar noi le numim lumea a 3-a și majoritatea sunt prin Africa.