Acum vreo 2 saptamani am inceput sa am probleme cu bateria,nu mai tinea curentul.Acum chestia e ca bateria avea 8 ani,deci a depasit cu mult garantia de 2 ani
.Si am cumparat una noua,ROMBAT.Problema principala a aparut cand nu a putut sa-mi dea garantie deoarece alternatorul incarca 13.5V si cu consumatori 12.5-12.7V.Asa ca am cautat repede un electrician care sa schimbe releul de incarcare.Am gasit pe cineva care lucreaza pe Aleea Binelui,langa Jerry's Pizza Berceni (daca e cineva interesat) in apropiere de Bd.Metalurgiei.Am dus masina la el,i-am dat releul de incarcare si suportul cu carbuni (sa-l schimbe si p'ala).Am ramas la bunici,cu gandul ca termina in aceeasi zi.Cateva ore mai tarziu ma suna ca nu poate sa porneasca masina.Eram la masa...Am aruncat geaca pe mine si am dat fuga 2km pe jos in 17 minute.Credeam,in mintea mea,ca s-a infundat ceva pe la carburator,daaar GICI CE....a inchis din gresala benzina
(ca am lasat-o deschisa) si nu mai pornea.Omul a exclamat ''Mai mare rusinea!'' ca el,om de meserie,nu era capabil sa porneasca un trabant...
Mai tarziu vine un alt telefon ca are nevoie de un rulment,dau fuga cu tata chiar atunci la dna.Voicu si luam rulment.Mergem sa-i lasam rulmentul,omu' zice ca alternatorul era plin de praf amestecat cu ulei si benzina (lucru usor inteles din cauza problemelor anterioare cu carburatorul),a curatat ce a curatat si a schimbat rulmentul,releul si carbunii.A montat alternatorul si tot 13.5V incarca.Urmatorul suspect a fost unul dintre firele de aluminiu de la borna de + care era cam ''sifonat'',am zis sa schimbam si bornele asa ca am dat fuga dupa borne la un magazin de piese si am cumparat niste borne,am gasit numai unele colorate,scria pe cutie mare Germany si pe spate,mic intr-un colt, ''Made in P.R.C.''.Problema a fost ca erau vopsite aiurea si firele nu aveau cum sa faca contact pe suprafata vopsita,cica mai erau si din ''plumb''.
In fine,a schimbat firul de plus cu tot cu borna si acum aparatul masura 14.2V,celalalt fir a ramas pentru a doua zi.L-am mai rugat sa traga fire pentru un proiector de ceata si o priza de masina (a insistat tata,eu nu am vrut).Am venit cu proiectorul si l-a montat,priza de masina nu am gasit la niciun magazin de piese (am colindat ceva),firele au ramas acolo.Iar garantia nu am mai facut-o deoarece nu a avut tata timp sa se intalneasca cu omul ala.Bine ca am rezolvat si problema asta cu alternatorul.Bateria...trebuie sa-i arati cheia si porneste
.Cat despre priza aia,nu stiu unde s-o ascund,poate in scrumiera sau undeva sub bord,nu vreau sa se vada.
Cateva poze:
Bateria veche:
Bateria noua:
Lampa de ceata:
Firele aranjate putin: