Fratilor...hai ca ma bag iar in seama...
Si mie mi s-a stricat la un moment dat releul electronic de pe Trabant. Acu` vreo 15 ani. Si pt ca nu aveam bani, in loc sa iau un alternator cu totul, (atunci costau piesele ,nu gluma!) am luat un releu de Dacia. Mecanic. L-am montat pe caroserie, sa aiba masa, am dus firul de excitatie la alternator, si a mers! Din prima! Dar am stiut ce fac! AM GANDIT! Nu vreau sa supar pe nimeni, si nici Madalin sa nu mi-o ia in nume de rau, dar am senzatia ca el habar n-are ce face! Nu stie sa masoare, nu stie ce face releul, ce face alternatorul, cat trebuie sa scoata alternatorul, cat e plaja de reglare...
Pai fratilor... Alternatorul, fara releul ala regulator, poate sa bage si 30-40 de volti in baterie! In gol, tensiunea poate sa ajunga la infinit, (vorba vine) daca e rotit cu viteza mare!
Cand am citit ca i-a pleznit bateria, mi-a fost clar ca alternatorul i-a bagat curent "pe direct". Fara limitare. Cat sa reziste si bateria aia? Sa zica merci ca n-a pleznit cu capota deschisa, si cu Madalin pe-acolo, sa-l improaste si cu acid, ca ajungea la Stirile de la ora 5...
" =========== this part has been deleted by admin =========== "
Asa ca, fratilor... Ori puneti mana pe carte si cititi, si INTELEGETI ce si cum functioneaza anumite chestii la masina voastra... Ori recunoasteti ca nu le aveti cu tehnica, (nu e nici o rusine!) Si va duceti la mecanic/electrician sa va repare una si alta care se strica...