multe reparatii se fac dupa ureche, si in asa fel incat sa nu munceasca prea mult mecanicul...
nu conteaza ce se mai intampla dupa aia (cand trebuie sa mai demontezi odata), sau cat de mult rezista "lucrarea"
pe multi am auzit (si la masinile vechi si la cele noi) "dom'le, ce prost au gandit asta, cum sa desfaci/scoti/etc piesa asta, ca trebuie sa tai/modifici/indoi cheia/etc"
fiecare producator, odata cu lansarea unui produs (auto, sa zicem, ca de asta vorbim aici), elaboreaza un set de proceduri de reparatie si de SDV-uri (scule, dispozitive, verificatoare) adecvate operatiilor respective. (ordinea operatiilor de demontare/montare, scheme logice pentru diverse verificari, prese pentru extras diverse subansamble, etc)
ca nu le avem fiecare acasa (sculele dedicate), este alta problema. incercam sa ne descurcam cu ce avem
nici chiar ateliere dedicate unor marci nu au toate sculele si se chinuie cu ciocanul si patentul...
PS
off-topic:
m-am apucat la un moment dat sa schimb lantul si pinioanele la motoreta unui amic, o Kawasaki EL250....
ca sa ajung la pinionul de la motor, trebuia sa dau jos capacul care il acoperea
ca sa dau jos capacul, trebuia sa scot o parte din esapament
ca sa scot partea aia de esapament, trebuia sa demontez toba
dupa aia, ca sa scot esapamentul de la chiulase, trebuia sa demontez radiatorul de apa
ca sa demontez radiatorul, trebuia sa demontez masca ce il acoperea
plus zeci de coliere, capace si cleme ce trebuiau demontate de la locul lor....
asta mi se pare un exemplu de conceptie proasta, dar fiind o motoreta mica, e scuzabil, ca nu prea e loc....