TRABY CLUB ROMANIA

Tehnică => Mecanică => Subiect creat de: iulian1andrei din Aprilie 21, 2013, 07:52:53 pm

Titlu: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: iulian1andrei din Aprilie 21, 2013, 07:52:53 pm
Am un prieten care nu a mai circulat de 1/2 an cu Trabantul si pompa de frana este dezamorsata. Cine a mai patit asa ceva sa imi zica si mie cum ii pot rezolva problema, va rog. Am facut multe pedale dar nu se intampla nimic.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: Andrei Endy din Aprilie 21, 2013, 10:49:34 pm
trebuie airisit circuitu,unu desface jos la airisitor si 1 ,,face pedala''

-umpli bidonasu de lichid
-sa verifici daca nu ai scurgeri pe undeva
-1 apasa frana blana si o tine apasata pana cad desfaci airisitoru si dupaia is strangi la loc
-dai drumu la pedala dupa ce ai strans airisitoru
-pompezi,,faci pedala''
-si repeti pana se intareste pedala.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: Viorel Balmez din Aprilie 22, 2013, 08:17:48 am
A intrebat cum se amorseaza pompa nu circuitul ;) Eu desfac conductele, apoi apas frana, dupa care le strang. De cateva ori pana iese lichid  :glasses9:
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: Andrei Endy din Aprilie 22, 2013, 08:30:26 am
nu stiu ce sa zic... :P

da dar trebuie sa desfaci de la roti nu de sus de la pompa....
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: Gusteru din Aprilie 22, 2013, 11:33:30 am
Nu am patit pana acuma dar logica mea e ca si a lui Vio: desfaci conductele de sus de pe pompa,pedalezi,mai pui nitel lichid,iar pedalezi pana incepe sa arunce.ATENTIE lichidul e daunator pt caroserie;sa stergi.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: andreiandrei53 din Aprilie 22, 2013, 12:34:39 pm
Pui lichid in pahar si faci pedala. Ar trebui sa putem aerisi cred si la modul furtunas din aerisitorul deschis intr-un recipient colector de lichid de frana cu furtunul complet imersat ca sa nu traga aer. A mai facut cineva asa?
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: andreiandrei53 din Aprilie 22, 2013, 12:36:02 pm
Nu am patit pana acuma dar logica mea e ca si a lui Vio: desfaci conductele de sus de pe pompa,pedalezi,mai pui nitel lichid,iar pedalezi pana incepe sa arunce.ATENTIE lichidul e daunator pt caroserie;sa stergi.
Daca pui un furtunas pe aerisitor si capatul il bagi intr-o sticla nu mai trebuie sa stergi nimica.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: Andrei Endy din Aprilie 22, 2013, 02:17:54 pm
:)) am facut eu la dacie,pedala nu prindea deloc,puteam sa apas de 1000 de ori pe ea ca tot nu se intarea.si asa ca am cerut ajutoru la un prieten si lam pus sa dea el ala pedala cand airiseam eu jos.
cand ea apasata pedala eu deschideam airisitoru si duacea il inchideam.ii spuneam sa ia picioru de pe pedala dupa ce inchideam airisitorul.facea pedala si am repetat proccesu de cateva ori poate peste 20 ori si am avut frane destul de bune.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: pater rafail din Aprilie 22, 2013, 07:23:27 pm
 da, man, dar ce zici tu e fix cum a zis Viorel: adica e procedeul de aerisire a conductelor/racordurilor flexibile si a cilindrilor de frana. insa daca ai aer in pompa, trebuie sa-l scoti de acolo intai, desfacand toate conductele (sau numai slabite, it's the same!) si, cu bidonasul plin, la pedale! si o sa fie de dat! :D
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: Andrei Endy din Aprilie 22, 2013, 09:33:59 pm
 :thumbsup:
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: iulian1andrei din Aprilie 24, 2013, 09:00:08 pm
Am desfacut direct la presocontact la pompa dar problema e ca nu iese deloc lichid, chiar daca am facut cateva zeci de pedale, iar vasul este plin. Ideea e ca nu stiu cum fac sa traga pompa lichidul, oare e posibil sa fi ruginit ceva in ea?
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: alex giani din Aprilie 24, 2013, 09:05:36 pm
Pai asta ar fi o varianta e gripata sau infundata.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: remi din Aprilie 24, 2013, 10:24:30 pm
o desfaci total , si inauntru vei gasi mazga neagra ,aia dabia iese asa cu pompa desfacuta ,dapai incheiata ,apoi alte garnituri noi ,si vor fi frane
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: iulian1andrei din Aprilie 26, 2013, 09:45:18 pm
Problema e ca nu am nici timp si nici scule sa fac operatia asta. Ai fi dispus sa faci operatia asta contra cost , daca ti-o trimite prin posta sau curier?
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: remi din Aprilie 26, 2013, 10:46:16 pm
-eu personal nu am timp pt. ale mele , plus ca tre sa stau si cu prichindelul ,trece timpul imediat,
-cine are trabi este bine sa puna mana singur ,altfel nu va invata , si ce face cand nu se mai baga nimeni la trabi sa repare...,atunci chiar se va uita la el
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: pater rafail din Aprilie 26, 2013, 11:08:56 pm
  Remi zice sa pui tu mana; eu cred ca nu toti trebuie sa stie si nici sa se priceapa. daca nu stii, e mai usor si mai simplu s-o dai cuiva care stia deja, decat sa faci tu experimente pe ea, sa vezi cum e. trimite-mi-o mie, ca o desfac eu si-o rezolv! mai greu cu amorsarea, ca nu o pot trimite cu lichid de frana inapoi...
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: iulian1andrei din Aprilie 27, 2013, 11:17:05 pm
De cand am servici si master nu imi mai ajunge timpul si pentru masinile altor prieteni, abia le tin functionale pe cele 3 ale mele, asta e problema. Muntumesc Cosmin ca te-ai oferit sa rezolvi treaba, maine vorbesc cu omu si vad daca vrea sa ti-o trimita, eventual daca nu te superi ii dau telefonul tau sa vorbiti. Multumesc tuturor pentru sfaturi. Iar pentru Remi, dupa cum am spus mai sus masinile mele am incercat de fiecare data sa le repar singur.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: remi din Aprilie 28, 2013, 09:54:45 pm
uni dintre noi , pe masura ce trece timpul , suntem tot mai ocupati , daia am zis mai devreme asa
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: Kry_M din August 31, 2013, 08:43:42 am
Buna ziua,

Am zis sa nu deschid un topic nou, e legat tot de frine...la trabi meu...acu 2 saptamini am fost la Lugoj la un prieten si am aerisit bine frinele, parca mergeau binisor...acum vad ca iar fac pe nebunele, si anume daca apas incet frina de regula nu prinde nici una din roti (sau poate prind putin ca nu imi dau seama) pedala se duce pana pe la jumatate iar daca o tin apasata...incet de tot se duce pina jos dar nu am frina. Alta data pe la jumatate franaza frumos nu blocheaza rotile.
In schimb ieri opreste unul destul de brusc in fata mea..eu vin de la deal apas o frina nimic iar cind apasa a 2-a oara pina la jumatate se blocheaza roata DREAPTA - FATA si scoate un scrisnet de m-a speriat. Plus ca m-a tras puternic in directia aia.
Alta data in viteza fiind spre Lugoj am frinat putin..iar masina s-a zmucit puternic spre dreapta..lucru urit de tot.
Acum intrebarea are rost sa desfac roata ce blocheaza ?? desi nu am garnituri de frinare ? (nu am gasit...doar pe un site nemtesc unde ma costa posta cit toate garniturile si ceva pe linga..) sau problema este la cea din STINGA ca nu prinde destul ??
Multumesc,
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: Viorel Balmez din August 31, 2013, 08:53:16 am
La prima problema, sunt vinovate garniturile din pompa, sau corpul pompei este uzat. Pentru problema blocarii rotilor, trebuie sa verifici pe ambele parti, autoreglabilii si sa controlezi daca nu sunt blocate pistonasele de la frana.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: andreiandrei53 din August 31, 2013, 08:44:15 pm
Daca iti blocheaza pe o parte cel mai probabil problema e pe partea opusa unde nu tine si atunci iti lasa singura roata care mai functioneaza. La franari bruste smuceste destul de violent si trage in lateral in special daca nu stii si nu tii bine de volan. Trebuie verificati cilindrii de frana, se gripeaza usor cu atat mai mult cu cat masina a stat pe dreapta o vreme. Recomandarea e ca dupa ce rezolvi sa circuli minim 1 data pe saptamana.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: Kry_M din Septembrie 01, 2013, 12:55:28 pm
Da...este cazul unei revizii complete la frine. Maine desfac rotile din fata, FARA ajutor, doar ce eu nu sunt om nu judec ? am nevoie doar sa mai citesc odata manualul la capitolul frine si cu cheia pe ele.
Dar nu am garnituri de frina! doresc sa le schimb pe toate, masina asta as stat la cineva in curte(ceva vreme).De printre boscheti l-am luat si am pornit cu ea spre casa (300 km). Si probabil statul pe loc  i-a facut rau...de unde gasesc garnituri NOI pentru pompa + pistonase la roti ? daca stie cineva o sursa sigura si un pret estimativ. Multumesc de ajutor.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: pater rafail din Septembrie 01, 2013, 03:30:49 pm
   bucuresti, brasov, cluj, bacau... despre cluj nu sunt sigur ca au tot. parca si targu mures. magazine vorbesc. telefoane la sectiunea destinata.
   preturi- garniturile trebe' sa fie pe la vreo 15 pe roata. pistonase nu gasesti. numai cilindri cu totul, care sunt scumpi. vreo 500-600 pt toate rotile.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: Hunor din Septembrie 01, 2013, 04:27:14 pm
teoretic la Tg. Mureș găsești garnituri, dar sunt de o calitate destul de slabă, trebuie să ai noroc să nimerești un set bun. Eu la un trabant din Mureș am schimbat vreo 5 seturi, până când sa săturat proprietarul și a luat cilindrii noi. Nu sunt chiar așa de scumpe să ajungi la 500-600ron, bucata este în jur de 50ron buc la unix, fabricate în italia, marca samko, mult superioare celor ungurești la capitolul calitate. Având nevoie de 6 buc prețul e 300ron, poți să verifici pe siteul lor, dai comanda prin telefon și în câteva zile ajunge la magazin. La pompa de frână eu îți recomand să pui o pompă de golf 2 (găsești la dezmembrări cu 50ron, îl iei fără servo). Trebuie să faci doar o piesă adaptoare între suportul pompei originale și pompa nouă (poți să-l faci acasă piesa asta). Chiar și filetul conductelor de fână se potrivesc exact la pompa asta. Așa poți să rezolvi problema pompei pt totdeauna cu o muncă de o după amiază, că pompă de golf 2 găsești și la magazin nou-nouț, atâta timp cât de trabant nu mai găsești nicăieri.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: raresvintea din Septembrie 23, 2017, 07:44:02 pm
Reinvii topicul

cand ai spus pompa de golf 2, ai luat-o de pe o masina cu servofrana? Sau au fost si fara servo? La mine din ce cred am pompa dublu circuit 2 tevi din fata intr-un Y si apoi teava din spate.
Titlu: Re: Amorsare pompa frana dublu circuit
Scris de: remi din Februarie 21, 2018, 10:40:15 pm
sa referit ca , golful avand cu servofrana , iei doar pompa simpla , fara tulumba de servo , din ce stiu nu au fost fara servo