TRABY CLUB ROMANIA

Comunitate => Expoziţie de Trabant-uri => Subiect creat de: Bujie din Februarie 16, 2015, 07:30:26 pm

Titlu: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 16, 2015, 07:30:26 pm
Chiar daca a trecut ceva timp de cand m-am alaturat comunitatii nu am facvut nici o prezentare a masinutei mele. Nu este singura mea masina veche, mai am inca trei din aceasta categorie, iar una dintre ele este si atestata vehicul istoric. Voi face o prezentare a lor in perioada urmatoare.
Este a doua masina de acest fel detinuta, prima din pacate a fost extrem de deteriorata la caroserie astfel incat a trebiut dezmembrata. Multe din piesele ei le-am vandut unor posesori de Trabanturi iar celelalte le-am pastrat pentru masina pe care o am acum.
Pentru inceput am facut cateva poze ale masinii asa cum era la inceputul procesului de restaurare. Da, restaurare, pentru ca si ea are nevoie de ceva lucrari de tinichigerie. Acum voi incerca sa atasez si cateva poze.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 16, 2015, 07:36:58 pm
(http://thumbnails111.imagebam.com/39068/3fb12e390677076.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3fb12e390677076) (http://thumbnails112.imagebam.com/39068/caa0ad390677085.jpg) (http://www.imagebam.com/image/caa0ad390677085) (http://thumbnails109.imagebam.com/39068/6e678a390677090.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6e678a390677090) (http://thumbnails109.imagebam.com/39068/80dcb2390677097.jpg) (http://www.imagebam.com/image/80dcb2390677097) (http://thumbnails112.imagebam.com/39068/0ded4d390677102.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0ded4d390677102) (http://thumbnails110.imagebam.com/39068/40d9c9390677109.jpg) (http://www.imagebam.com/image/40d9c9390677109) (http://thumbnails112.imagebam.com/39068/da81a0390677118.jpg) (http://www.imagebam.com/image/da81a0390677118) (http://thumbnails110.imagebam.com/39068/5b6a39390677126.jpg) (http://www.imagebam.com/image/5b6a39390677126)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 20, 2015, 02:39:01 pm
Spuneam in cele de mai sus ca trebuie restaurata masina mea. In consecinta m-am apucat de treaba si am demontat complet aproape totul, asa dupa cum se vede in poze. Mai mult de atat nu se poate momentan, pentru ca dupa fiecare zi de munca seara trebuie sa fac loc in garaj la masina cu care se circula zilnic asa ca nu pot ocupa permanent locul.
Trebuie sa recunosc faptul ca pe masura ce desfaceam imi crestea si tensiunea, vazand distrugerile facute de apa intrata in masina si ramasa in mocheta insonorizanta din pasla. De asemenea acum am inteles mai exact (din nefericire pe pielea mea) ce probleme apar daca masina este parcata timp indelungat pe o suprafata de pamant.
Dar sa trec peste asta, pentru ca trebuie sa inlocuiesc pragurile si piesele din tabla care formeaza marginea de jos a usii (contrapraguri ?) am avut temerea ca la decupare poate lucra caroseria, astfel ca am sudat un cadru metalic in golul usilor si transversal in habitaclu. Desi nu am mai vazut asta in nici o prezentare a restaurarii vreunui Trabant, desi, poate, este mai mult decat ar fi fost necesar, parca ma simt mai linistit asa.
Apoi, asa dupa cum se vede in ultima poza am inceput munca de chinez batran, a taierii punctelor de sudura.
Acuma, ca sa nu uit, am ceva intrebari la cei care, poate au parcurs etapele astea :
- setul de praguri pe care le am sunt mai lungi decat este necesar, lucru pe care nu il inteleg.
- exista in vreo documentatie de reparatie a Trabantului setul de valori pentru dimensiunile golului usilor, respectiv a distantelor intre usa si aripi ? Eu nu am gasit decat cotele podelei.
Inchei pentru acum cu promisiunea sa prezint fazele ulterioare de restaurare, pe masura ce le parcurg.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 20, 2015, 02:47:10 pm
(http://thumbnails112.imagebam.com/39171/d711be391701718.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d711be391701718) (http://thumbnails109.imagebam.com/39171/4731f0391701722.jpg) (http://www.imagebam.com/image/4731f0391701722) (http://thumbnails110.imagebam.com/39171/343d67391701724.jpg) (http://www.imagebam.com/image/343d67391701724) (http://thumbnails109.imagebam.com/39171/26a0de391701727.jpg) (http://www.imagebam.com/image/26a0de391701727) (http://thumbnails111.imagebam.com/39171/00dc8f391701732.jpg) (http://www.imagebam.com/image/00dc8f391701732) (http://thumbnails109.imagebam.com/39171/297af5391701735.jpg) (http://www.imagebam.com/image/297af5391701735) (http://thumbnails109.imagebam.com/39171/9648a6391701738.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9648a6391701738) (http://thumbnails111.imagebam.com/39171/fdf5cc391701745.jpg) (http://www.imagebam.com/image/fdf5cc391701745) (http://thumbnails110.imagebam.com/39171/3aa3c4391701751.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3aa3c4391701751) (http://thumbnails109.imagebam.com/39171/0c538a391701754.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0c538a391701754) (http://thumbnails111.imagebam.com/39171/8e53a7391701758.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8e53a7391701758) (http://thumbnails112.imagebam.com/39171/2cf97c391701765.jpg) (http://www.imagebam.com/image/2cf97c391701765) (http://thumbnails110.imagebam.com/39171/b09ac3391701767.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b09ac3391701767) (http://thumbnails111.imagebam.com/39171/7bac91391701770.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7bac91391701770)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: tzitzi_84 din Februarie 20, 2015, 02:50:13 pm
WAAWWW  ai ceva de lucru pe ea..... spor la treaba si ashteptam sa vedem ce iese !!!
 :hello2: :headbang:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 22, 2015, 11:30:49 am
Si am mai facut inca un pas, am demontat pragul si contrapragul. A fost mult de lucru pentru ca am vrut, pe cat a fost posibil, sa nu tai cu flexul sau cu dalta, ci sa decupez punctele de sudura astfel ca piesele desprinse sa pastreze cat mai mult din forma initiala. Asta stiu din experienta tinichigeriei la alta masina, restaurata anterior, ca te poate ajuta foarte mult la intelegerea modului in care sa confectionezi noile piese pe care sa le poti imbina corect.

(http://thumbnails110.imagebam.com/39216/1c8871392155958.jpg) (http://www.imagebam.com/image/1c8871392155958) (http://thumbnails109.imagebam.com/39216/7f713c392155961.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7f713c392155961) (http://thumbnails112.imagebam.com/39216/3d3cbf392155966.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3d3cbf392155966) (http://thumbnails111.imagebam.com/39216/bb13e4392155969.jpg) (http://www.imagebam.com/image/bb13e4392155969) (http://thumbnails112.imagebam.com/39216/b62ea2392155973.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b62ea2392155973) (http://thumbnails112.imagebam.com/39216/2bb115392155976.jpg) (http://www.imagebam.com/image/2bb115392155976)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 01, 2015, 12:48:13 pm
Deja dupa ce am demontat portiuni din caroserie (pragul, capetele de prag, contrapragul, portiuni din podea) am trecut la potrivirea componentelor (pragul si contrapragul), respectiv confectionarea elementelor deteriorate de catre rugina (capetele de prag, portiuni de podea, eclise de rigidizare).
Cateva din acestea le voi prezenta mai jos, alaturi de cateva din sculele cu care lucrez.
Dintre scule de decupare / confectionare mentionez burghiul pentru punctele originale de sudura, clestele de faltuit si profilele de indoire. Nu sunt ceva ce nu ati mai auzit dar fac treaba buna cu ele. Pe viitor, pe masura ce parcurg etapele procesului de reparare voi prezenta si alte scule cu care lucrez.
Inainte de a prezenta pozele rog pe cei care stiu, care au poate chiar acum masina in lucrari sa imi confirme si mie o cota de mare interes la montaj. Este vorba despre distanta intre cele doua praguri, masurata la interiorul acestora. Din masuratorile facute de mine la inceputul activitatii a rezultat cota de 1250 mm. In toata documentatia de reparare a masinii nu am gasit nimic de aceasta natura (exceptie fac podeaua si prinderile suportului de motor).
(http://thumbnails111.imagebam.com/39393/24f2e1393928525.jpg) (http://www.imagebam.com/image/24f2e1393928525) (http://thumbnails110.imagebam.com/39393/e50af9393928529.jpg) (http://www.imagebam.com/image/e50af9393928529) (http://thumbnails111.imagebam.com/39393/4dd043393928531.jpg) (http://www.imagebam.com/image/4dd043393928531) (http://thumbnails109.imagebam.com/39393/3ccbd3393928534.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3ccbd3393928534)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: pater rafail din Martie 01, 2015, 09:34:57 pm
poate ma-nsel eu (si sper sa da), dar, personal sau indirect, nu cunosc pe nimeni care sa fi facut reparatia capitala tinand seama si de cotele astea de care mentionezi tu. stiu, sunt importante, cu siguranta, dar, cum iti spun, nu cred ca prea multi sa fi facut treaba asa cum o faci tu..
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: paul din Martie 01, 2015, 10:01:11 pm
hmmmmmm.......vad ceva ce imi place...o sa urmaresc lucrare de aproape ,,daca ai nevoie de ceva informatii trebuie doar sa intrebi,te pot ajuta cu multe informatii,dearece ma ocup cu asa ceva!
spor la treaba...
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: remi din Martie 01, 2015, 10:29:54 pm
dupa cum vezi ,nu stie nimeni, asa ca cel mai bine masori dupa alt trabi ,toate cotele care iti trebuiesc , un trabi intreg ,fiind incheiat in fabrica , cotele nu pot varia foarte mult , plus minus 1-2-3 mm nesemnificativ
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: paul din Martie 01, 2015, 11:30:51 pm
cotele ce le cauti nu o sa apara pe nici un manual,intotdeauna apar cotele de pe podea din anumite puncte fixe......dar daca  ai masurat  odata si aia este dimensiunea respecto...oricum nu vad la ce ti-ar folosii.....normal contra pragul se aliniaza cu stalpul fata si cel din mijloc..... inainte de a suda ideal este o montare sa vezi cum potrivesc toate piesele si eventual sa rectifici anumite lucruri inainte de sudarea totala......
bafta
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 11, 2015, 08:03:10 am
Totdeauna am spus ca activitatea de tinichigerie ajunge sa te oboseasca la un moment dat, nu datorita neaparat efortului ci al faptului ca tot lucrezi la componente, la imbinari, la rosturi etc. si parca nu mai vezi "luminita de la capatul tunelului". Aceeasi perioada traversez si eu acum. Am realizat o gramada de piese, verificate la imbinarea lor, retusate etc. dar nu mai apuc sa fac montajul. Sentimentul imi era cunoscut de la restaurarea anterioara dar parca acum este mai accentuat. Toate parca merg cu "frana de mana trasa" pana in ziua in care prinzi piesele una cu alta. mai masori inca o data si apoi sudezi la final. Ei bine in momentul acela parca toate au crescut peste noapte si parca in toata perioada anterioara ai lucrat la ralanti.
Nu mai pierd vremea cu explicatii in plan sentimental si pun poze cu ce alte elemente am realizat.
(http://thumbnails111.imagebam.com/39637/86907d396368060.jpg) (http://www.imagebam.com/image/86907d396368060) (http://thumbnails112.imagebam.com/39637/4dbf47396368063.jpg) (http://www.imagebam.com/image/4dbf47396368063) (http://thumbnails112.imagebam.com/39637/f004d3396368066.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f004d3396368066) (http://thumbnails110.imagebam.com/39637/76394c396368071.jpg) (http://www.imagebam.com/image/76394c396368071) (http://thumbnails111.imagebam.com/39637/a6b161396368072.jpg) (http://www.imagebam.com/image/a6b161396368072) (http://thumbnails109.imagebam.com/39637/765e92396368075.jpg) (http://www.imagebam.com/image/765e92396368075) (http://thumbnails111.imagebam.com/39637/60a34c396368077.jpg) (http://www.imagebam.com/image/60a34c396368077) (http://thumbnails112.imagebam.com/39637/0e7037396368078.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0e7037396368078)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 11, 2015, 07:27:21 pm
Asa dupa cum ati vazut in pozele de la inceputul restaurarii, partea din fata a podelei este foarte afectata de rugina. Atat de afectata incat suportii fata de scaune erau distrusi. Am salvat unul la care am putut vedea forma si am purces la confectionarea celor 4 bucati, din tabla de 1,5 mm, conform cu originalul. Pentru ca piesele sa iasa bine am confectionat doua "matrite de formare" pentru semifabricat. Imaginile va arata atat matritele, procesul de lucru si rezultatul final. Pentru a se intelege bine mentionez ca suportii au cate trei gauri pe fiecare laterala, pentru sudarea pe podeaua refacuta. Avantajul acestei metode este ca dupa polizarea suduriloraspectul este la fel ca la montajul original.
(http://thumbnails111.imagebam.com/39647/79b761396467607.jpg) (http://www.imagebam.com/image/79b761396467607) (http://thumbnails112.imagebam.com/39647/50c91c396467651.jpg) (http://www.imagebam.com/image/50c91c396467651) (http://thumbnails110.imagebam.com/39647/270051396467669.jpg) (http://www.imagebam.com/image/270051396467669) (http://thumbnails110.imagebam.com/39647/032b94396467678.jpg) (http://www.imagebam.com/image/032b94396467678) (http://thumbnails112.imagebam.com/39647/0795d5396467685.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0795d5396467685) (http://thumbnails110.imagebam.com/39647/1ba152396467693.jpg) (http://www.imagebam.com/image/1ba152396467693) (http://thumbnails112.imagebam.com/39647/e87ee2396467697.jpg) (http://www.imagebam.com/image/e87ee2396467697) (http://thumbnails109.imagebam.com/39647/b09918396467704.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b09918396467704) (http://thumbnails112.imagebam.com/39647/338068396467709.jpg) (http://www.imagebam.com/image/338068396467709) (http://thumbnails111.imagebam.com/39647/8177df396467711.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8177df396467711)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: remi din Martie 11, 2015, 09:00:51 pm
meserie  :icon_smile:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: horatiu601 din Martie 12, 2015, 01:20:38 am
deci nu pot sa zic nimic...foarte frumos lucrati. astept cu nerbdare mai multe poze :wav: :wav:
Spor la lucruu!!!! :icon_thumleft:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 20, 2015, 07:44:44 am
Ei bine, am inceput asamblarea si asta pentru ca altfel nu se mai poate, adicadeja trebuie sa am elemente clare si sigure de la care sa continui constructia. Am sudat pe pozitie pragul stang, capacul de prag din zona pasajului rotii spate, prima bucata de podea care este in legatura cu pragul, legatura podelei cu stalpul B, legatura pragului cu traversa mediana frontala, respective un suport de scaun. Am gresit la masuratoarea facuta privind latimea podelei, cu foarte putin, dar asta insemna ca marginea podelei si contrapragul erau distantate. A trebuit sa reiau cu o piesa intermediara (din acest motiv sunt trei randuri de puncte de sudura longitudinale).
Acum, pentru a merge mai departe a trebuit sa curat toata jumatatea stanga a resturilor de podea fata, pana la suportul de cadru motor (a fost foarte greu de curatat in spatiul dintre peretele antifoc si suportul de motor, pentru ca locul este foarte stramt si masina sprijinita pe cricuri / capre – nu foarte stabila). Am descoperit cu surprindere (neplacuta) ca si peretele antifoc este gaurit la baza, desi pe deasupra terosonul arata perfect. Asadar si aici trebuie intervenit. Las pozele sa vorbeasca pe mai departe.
(http://thumbnails110.imagebam.com/39838/1b730d398370881.jpg) (http://www.imagebam.com/image/1b730d398370881) (http://thumbnails110.imagebam.com/39838/07115c398370884.jpg) (http://www.imagebam.com/image/07115c398370884) (http://thumbnails110.imagebam.com/39838/62337f398370887.jpg) (http://www.imagebam.com/image/62337f398370887) (http://thumbnails111.imagebam.com/39838/1f9669398370889.jpg) (http://www.imagebam.com/image/1f9669398370889) (http://thumbnails110.imagebam.com/39838/6d682f398370892.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6d682f398370892) (http://thumbnails112.imagebam.com/39838/f7ec94398370895.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f7ec94398370895) (http://thumbnails110.imagebam.com/39838/4d4f5f398370898.jpg) (http://www.imagebam.com/image/4d4f5f398370898) (http://thumbnails110.imagebam.com/39838/26eda0398370901.jpg) (http://www.imagebam.com/image/26eda0398370901) (http://thumbnails109.imagebam.com/39838/ce7456398370908.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ce7456398370908) (http://thumbnails109.imagebam.com/39838/18bf88398370912.jpg) (http://www.imagebam.com/image/18bf88398370912) (http://thumbnails109.imagebam.com/39838/8b7430398370914.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8b7430398370914)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Mortu George din Martie 20, 2015, 05:16:28 pm
 :o Pfai! Ce e acolo! Mare măiestrie în ale tinichigeriei pentru asemenea proiect. Succes în continuare. Se salvează un Kombi de luxe! Tare fain.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 22, 2015, 01:22:09 pm
Pas cu pas se face (sper pana la capat) Trabantul. Oricum pot spune acum in cunostinta de cauza ca pe masura ce a trecut timpul si est germanii au tot coborat calitatea lucrarii (asa, cam ca la Dacia).
Am reusit sa-mi iau toate cotele necesare pentru a confectiona podeaua din stanga (cu aportul bucatii centrale cu amprenta, de la un Trabant donor) am curatat complet metalul, am definitivat constructia bucatilor de podea / stalp fata si am confectionat alte elemente, inclusiv bucata inferioara a contraaripii stanga. Nu este de loc usor, mai ales cu tabla de 1 mm grosime. Mai prezint cateva poze.
(http://thumbnails110.imagebam.com/39885/4dda98398848822.jpg) (http://www.imagebam.com/image/4dda98398848822) (http://thumbnails109.imagebam.com/39885/b3a23f398848824.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b3a23f398848824) (http://thumbnails111.imagebam.com/39885/cb8c2e398848827.jpg) (http://www.imagebam.com/image/cb8c2e398848827) 
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: pop_radu5 din Martie 25, 2015, 10:18:06 am
Felicitari. ce pot spune. esti maestru ;) ma pot numi norocos. al meu nu a fost asa de obosit...bine probabil si anu fabricatiei m-a ajutat...dar ce faci tu este ceva minunat. felicitari.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 25, 2015, 11:08:45 am
Multumesc tuturor celor care au spus cuvinte de apreciere despre munca mea. Ceea ce fac este numai din pasiune. Am capatat experienta pe parcurs, in ani de zile de lucru, in documentare permanenta si in grija pentru detalii. De altfel intentionez ca la finele lucrarii, daca toate sunt in buna regula, sa fac o prezentare a metodelor folosite, a cerintelor necesare, a sculelor etc. Nu stiu insa daca exista printre colegii de forum dorinta de a executa lucrari de refacere de natura celor prezentate anterior, dar poate pentru unii materialul pe care intentionez sa il realizez va prezenta interes . Vom vedea pe parcurs.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Aprilie 05, 2015, 07:23:19 pm
Cand spuneam ca am de lucru o gramada pentru "revenirea la viata a micutului teuton" nu greseam de loc. Am constatat ca imbinarea intre grinda fata (aceea de care este prins si ansamblul fata) si traversa centrala era ruginita, sub un strat aspectuos de teroson (in interiorul lonjeroanelor si grinzilor este un fel de mastic lipicios). Ca atare am realizat doua profile care au rigidizat zona, profile sudate temeinic, dar cu grija sa nu deformam nimic. Trebuie spus ca este o constanta grija pentru deformatii cat mai mici (deloc nu se poate). Sper ca pana la final rezultatele sa confirme grija.
De asemenea am terminat de aliniat si sudat contrapragul stanga.
Urmatorul pas este repararea grinzii fata (partea stanga) si prinderea acesteia cu suportul stang al ansamblului fata (motor / cutie / bascule etc.). Prezint cateva poze cu etapele mentionate ci reperele construite.
(http://thumbnails107.imagebam.com/40195/d05f5c401944744.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d05f5c401944744) (http://thumbnails107.imagebam.com/40195/25a53c401944747.jpg) (http://www.imagebam.com/image/25a53c401944747) (http://thumbnails105.imagebam.com/40195/0856a3401944750.jpg) (http://www.imagebam.com/image/0856a3401944750) (http://thumbnails105.imagebam.com/40195/f54ed9401944755.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f54ed9401944755) (http://thumbnails105.imagebam.com/40195/c55023401944760.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c55023401944760) (http://thumbnails107.imagebam.com/40195/220682401944761.jpg) (http://www.imagebam.com/image/220682401944761) (http://thumbnails108.imagebam.com/40195/532f48401944764.jpg) (http://www.imagebam.com/image/532f48401944764) (http://thumbnails106.imagebam.com/40195/2ca3a6401944767.jpg) (http://www.imagebam.com/image/2ca3a6401944767) (http://thumbnails108.imagebam.com/40195/e53da4401944769.jpg) (http://www.imagebam.com/image/e53da4401944769)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: tzitzi_84 din Aprilie 06, 2015, 08:24:25 am
Asta da treaba prietene....foarte fain ....toata admiratia din partea mea .... spor la treaba si putere de munca !!!

 :wav:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Mai 23, 2015, 01:19:30 pm
In perioada de timp scursa de la ultima postare au mai fost facute lucrari la caroserie, dar a lipsit timpul (si puterea) ca seara, la finalul activitatii sa mai deschid calculatorul. A fost extrem de multa munca pana in prezent si inca mai este dar, daca vor fi toate bune, o scoatem la capat.
Am finalizat partea dreapta (nu cu toate finisajele efectuate, ci numai la stadiul de polizat grosier si grunduit) si am incepit cu partea stanga. O sa pun pozele si astea sunt mai explicite decat orice.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Mai 23, 2015, 01:57:56 pm
(http://thumbnails107.imagebam.com/41122/aca482411216050.jpg) (http://www.imagebam.com/image/aca482411216050) (http://thumbnails108.imagebam.com/41122/cdb967411216054.jpg) (http://www.imagebam.com/image/cdb967411216054) (http://thumbnails107.imagebam.com/41122/539ecb411216056.jpg) (http://www.imagebam.com/image/539ecb411216056) (http://thumbnails106.imagebam.com/41122/60e4f7411216059.jpg) (http://www.imagebam.com/image/60e4f7411216059) (http://thumbnails105.imagebam.com/41122/bb177e411216066.jpg) (http://www.imagebam.com/image/bb177e411216066) (http://thumbnails108.imagebam.com/41122/611e1c411216068.jpg) (http://www.imagebam.com/image/611e1c411216068) (http://thumbnails107.imagebam.com/41122/116fcc411216073.jpg) (http://www.imagebam.com/image/116fcc411216073) (http://thumbnails105.imagebam.com/41122/61fa82411216075.jpg) (http://www.imagebam.com/image/61fa82411216075)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Mai 23, 2015, 07:13:13 pm
Pentru clarificarea celor prezentate mai sus, in afara de reparatia pe partea stanga am pozat si elementele de caroserie din partea dreapta, deteriorate, pe care le-am indepartat. In pozele urmatoare prezint reparatia pe partea dreapta si, asa dupa cum v-am obisnuit, si reperele confectionate / recuperate pentru a fi puse in opera.
(http://thumbnails106.imagebam.com/41126/13bf77411257337.jpg) (http://www.imagebam.com/image/13bf77411257337) (http://thumbnails105.imagebam.com/41126/84941c411257340.jpg) (http://www.imagebam.com/image/84941c411257340) (http://thumbnails105.imagebam.com/41126/d7e6b6411257341.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d7e6b6411257341) (http://thumbnails107.imagebam.com/41126/53d0b4411257343.jpg) (http://www.imagebam.com/image/53d0b4411257343) (http://thumbnails106.imagebam.com/41126/f24d86411257345.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f24d86411257345) (http://thumbnails105.imagebam.com/41126/a00f0b411257347.jpg) (http://www.imagebam.com/image/a00f0b411257347) (http://thumbnails105.imagebam.com/41126/4e06ff411257348.jpg) (http://www.imagebam.com/image/4e06ff411257348) (http://thumbnails107.imagebam.com/41126/8a3088411257352.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8a3088411257352) (http://thumbnails108.imagebam.com/41126/a97d97411257354.jpg) (http://www.imagebam.com/image/a97d97411257354) (http://thumbnails105.imagebam.com/41126/82deb1411257356.jpg) (http://www.imagebam.com/image/82deb1411257356) (http://thumbnails106.imagebam.com/41126/9c8774411257357.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9c8774411257357) (http://thumbnails105.imagebam.com/41126/ca2365411257359.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ca2365411257359) (http://thumbnails105.imagebam.com/41126/5638e7411257361.jpg) (http://www.imagebam.com/image/5638e7411257361)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: andreiandrei53 din Mai 28, 2015, 11:01:32 am
Mi se pare genial topicul, este exact pe gustul meu. As fi deosebit de interesat in special de partea de tehnica de lucru si sculele folosite. O intrebare al carui raspuns ma intereseaza in mod deosebit, ce fel de aparat de sudura folosesti? Cu arc electric clasic? sau cu electrod rola, mediu protejat, etc?

Daca poti include in pozele tale si aceste scule in mod special, ar fi extrem de benefic pentru cei care nu stiu prea bine cu ce se mananca tinichigeria (eu fiind unul dintre acestia :)). Deci da, exista interes pentru lucrarea pe care o faci si pentru fiecare detaliu pe care il dai, asadar in masura in care timpul si starea iti mai permit, le voi citi cu mare placere (probabil nu sunt singurul). Oricum, felicitari pentru munca de pana acum si buna intentie de a impartasi si celorlati din experienta ta.

Inchei postul mentionand ca si eu am de inlocuit pragurile masinii mele, si probabil ca este nevoie de diverse peticeli ici colo la restul caroseriei. Nu cred ca imi permit o lucrare profi facuta la un garaj auto, asadar ma gandesc si eu la varianta "do it yourself".

Spor la treaba in continuare!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Iunie 05, 2015, 04:20:09 pm
Multumesc pentru apreciere, acum scriu la "ghidul de lucru", material pe care il voi posta. Numai de bine.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din August 18, 2015, 12:35:27 pm
Ei bine, daca am terminat partea din fata a podelei am luat-o usor catre portbagaj. Aici, in urma curatarii temeinice a stratului de teroson (exterior / interior) au rezultat o gramada de gauri de diferite forme si marimi, astfel incat am luat hotararea sa inlocuiesc cam 2 / 3 din podeauadin spatele scaunelor fata. Am reusit sa gasesc o bucata de podea buna, am trasat, taiat, fasonet si sudat. Atrag inca odata atentia celor eventual interesati in a-si face lucrarile cu mana lor, asupra faptului ca sudura neexecutata cum trebuie modifica pozitia pieselor conjugate. Mai ales in cazul tablelor cu dimensiuni mai mari si complexe ca forma. A fost nevoie ca pentru montarea bucatii de podea sa imi iau foarte multe precautii, respectiv sa las intre cele doua table zone in care le-am prins cu suruburi (astfel am fost sigur ca nu se misca). Ulterior efectuarii sudurilor (nu cordon continuu, ci pe zone de sudura diametral opuse, pentru compensarea deformatiilor) am taiat surplusul de tabla prin care au trecut suruburile si am umplut gaurile.
De asemenea in portbagaj au fost necesare lucrari la locasul rotii de rezerva, imbinarea podelei cu peretele spate etc.
La partea din spate am mai lucrat la contraaripa dreapta, marginea inferioara a caroseriei pe stanga / dreapta si la rama metalica de contur spate a aripii stanga.
Prezint in cele ce urmeaza pozele, cu precizarea ca sudurile nu sunt slefuite. Pentru evitarea aparitiei ruginii, am acoperit sudurile cu un strat de grund.
(http://thumbnails114.imagebam.com/42978/665f31429774764.jpg) (http://www.imagebam.com/image/665f31429774764) (http://thumbnails113.imagebam.com/42978/27b845429774809.jpg) (http://www.imagebam.com/image/27b845429774809) (http://thumbnails114.imagebam.com/42978/b0d52a429774813.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b0d52a429774813) (http://thumbnails114.imagebam.com/42978/affe80429774818.jpg) (http://www.imagebam.com/image/affe80429774818) (http://thumbnails113.imagebam.com/42978/28a2c0429774830.jpg) (http://www.imagebam.com/image/28a2c0429774830) (http://thumbnails114.imagebam.com/42978/cab1e1429774898.jpg) (http://www.imagebam.com/image/cab1e1429774898) (http://thumbnails113.imagebam.com/42978/f851ec429774903.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f851ec429774903) (http://thumbnails114.imagebam.com/42978/14c349429774909.jpg) (http://www.imagebam.com/image/14c349429774909)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din August 18, 2015, 12:51:14 pm
Si restul pozelor dupa montaj.
(http://thumbnails113.imagebam.com/42978/15c795429777277.jpg) (http://www.imagebam.com/image/15c795429777277) (http://thumbnails113.imagebam.com/42978/3f91b7429777282.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3f91b7429777282) (http://thumbnails113.imagebam.com/42978/c3bf12429777290.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c3bf12429777290) (http://thumbnails114.imagebam.com/42978/5d2c0d429777295.jpg) (http://www.imagebam.com/image/5d2c0d429777295) (http://thumbnails105.imagebam.com/42978/08ae52429777304.jpg) (http://www.imagebam.com/image/08ae52429777304)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: pop_radu5 din August 18, 2015, 02:35:32 pm
cand privesc acest topic imi aduc aminte de mine. si al meu a fost la fel chel, dar am avut noroc cu podelele ca acestea nu au fost prea mancate, dar a avut gaurici destule si de diferite marimi. Felicitari si mult spor la treaba pentru ca urmeaza cu siguranta si alte petice :D
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din August 23, 2015, 12:56:32 pm
Mai mergem noi ce mai mergem, pe drumul reconstructiei, si ajungem la momentul montajului pieselor de prindere a scaunelor fata. Chiar daca pana la capat mai este cale de batut, va spun sincer ca montarea acestor piese m-a facut sa simt, parca mai mult decat alte lucrari, ca ma apropii de final.
Asa dupa cum se vede din poze sunt probleme cu blestemata de rugina si la zona de prindere a amortizoarelor, de pe contraaripile fata. Dupa ce am analizat exect situatia am decis sa decupez zona corodata si sa inlocuiesc atat dublura cat si tabla contraaripii. Va rog sa ma credeti ca a fost pentru prima data de la inceputul lucrarii, cand m-am gandit daca sa inlocuiesc zona sau doar sa carpesc pe ici pe colo. Acum imi pare bine ca am inlocuit, desi va rog sa ma credeti ca piesele (la starea finala, gata de montaj) nu sunt usor de profilat, in trei plane. Las pozele sa vorbeasca.
(http://thumbnails114.imagebam.com/43100/143c2f430997078.jpg) (http://www.imagebam.com/image/143c2f430997078) (http://thumbnails113.imagebam.com/43100/676287430997079.jpg) (http://www.imagebam.com/image/676287430997079) (http://thumbnails113.imagebam.com/43100/c355f0430997085.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c355f0430997085) (http://thumbnails113.imagebam.com/43100/b1e01d430997087.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b1e01d430997087) (http://thumbnails113.imagebam.com/43100/c22ce5430997093.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c22ce5430997093) (http://thumbnails114.imagebam.com/43100/aec13f430997099.jpg) (http://www.imagebam.com/image/aec13f430997099) (http://thumbnails113.imagebam.com/43100/ac555e430997105.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ac555e430997105) (http://thumbnails114.imagebam.com/43100/d34f88430997108.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d34f88430997108) (http://thumbnails113.imagebam.com/43100/44f68b430997115.jpg) (http://www.imagebam.com/image/44f68b430997115)   
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Gusteru din August 23, 2015, 01:13:31 pm
Cand "cancerul" e extins .... asta e cea mai buna solutie - taiat in carne vie,pana dai de sanatos. Nu arata rau deloc. Cu ce SDV-uri ai , io zic ca e mai mult decat OK  :icon_thumleft:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din August 23, 2015, 06:00:23 pm
Daca te referi la SDV-ul "barna din lemn" atunci DA arata neprofesional. A fost folosita numai ca element de sustinere primara,ca un fel de "a treia mana".
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Gusteru din August 23, 2015, 06:38:57 pm
Da, am vazut barna , dar nu la ea m-am referit. Si , SINCER ,apreciez efortul si implicarea   :glasses9:

Pun " .. " cand trebuie  ;)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Septembrie 05, 2015, 11:45:18 am
In continuarea lucrarilor am inlocuit zona din jurul conului de amortizor dreapta, zonele de legatura intre contraaripile fata (stanga / dreapta) si panoul frontal (in care se monteaza masca fata). Totodata am montat panoul frontal.
Am inceput sa curat si rama de montaj a plafonului si ma iau cu mainile de cap la ce gasesc acolo. Partea buna este ca sunt obisnuit cu "rugina extinsa", (a se citi nu gauri izolate de rugina ci legate intre ele) deoarece, asa dupa cum stiti cei care ati urmarit "eroica epopee" am avut parte din plin de aceasta stare de fapt.
Las pozele sa vorbeasca.
(http://thumbnails113.imagebam.com/43391/6cb545433900829.jpg) (http://www.imagebam.com/image/6cb545433900829) (http://thumbnails113.imagebam.com/43391/af11da433900836.jpg) (http://www.imagebam.com/image/af11da433900836) (http://thumbnails113.imagebam.com/43391/c8d5df433900838.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c8d5df433900838) (http://thumbnails114.imagebam.com/43391/f9227a433900842.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f9227a433900842) (http://thumbnails105.imagebam.com/43391/50e2c3433900853.jpg) (http://www.imagebam.com/image/50e2c3433900853) (http://thumbnails113.imagebam.com/43391/3e20d9433900855.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3e20d9433900855) (http://thumbnails114.imagebam.com/43391/c64c7f433900858.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c64c7f433900858) (http://thumbnails113.imagebam.com/43391/81303a433900861.jpg) (http://www.imagebam.com/image/81303a433900861) (http://thumbnails114.imagebam.com/43391/9596e9433900866.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9596e9433900866) (http://thumbnails114.imagebam.com/43391/cef783433900868.jpg) (http://www.imagebam.com/image/cef783433900868) (http://thumbnails113.imagebam.com/43391/e1fb43433900873.jpg) (http://www.imagebam.com/image/e1fb43433900873) (http://thumbnails113.imagebam.com/43391/216ab6433900875.jpg) (http://www.imagebam.com/image/216ab6433900875)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: remi din Septembrie 05, 2015, 09:48:27 pm
lantul ala ce rol are pe acolo ? tine ceva ...
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Septembrie 06, 2015, 06:38:56 pm
Lucrez de unul singur si pentru a putea pune inapoi puntea fata am ridicat masina cu o macara cu lant agatata de tavanul garajului. Carligul macaralei se lega de lant. Cum mai am de lucru si voi mai da jos puntea fata am lasat lantul pe pozitie.
Daca toate sunt in buna regula de maine ma apuc de rama plafonului. Este foarte deteriorata si va trebui sa lucrez (cred) destul de mult. Oricum voi pune poze.
Cred ca nimeni din colegii de pe acest forum nu a efectuat o lucrare atat de complexa, sau, daca ma insel, nu a prezentat rezultatele muncii in imagini. Poate ca si eu m-am "incordat" prea tare si era de preferat sa achizitionez o masina mai in firea ei. Nu stiu (si nici nu incerc sa ma gandesc inapoi) dar toata prezentarea mea, impreuna cu topicul privind regulile de sudura / tinichigerie auto, au ca rol principal nu prezentarea "maiestriei mele" ci a invatarii unor metode de lucru, a lamuririi unor modele de croire a tablei etc. necesare celor mai tineri si doritori de a intelege si invata, si care in prezent nu au de unde. Din pacate de la noi au disparut scolile de meserii (prezente inca si foarte apreciate in Germania de exemplu) si abia acum, pe fondul lipsei de meseriasi, se incearca refacerea claselor de viitori meseriasi.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: remi din Septembrie 06, 2015, 07:37:00 pm
Eu cred ca sigur ,nu a mai făcut nimeni așa recondiționare la tinichigerie ,cel mai des se dau la fier vechi ,sau nu se cumpăra așa ceva
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: alex giani din Septembrie 07, 2015, 07:56:12 am
Din pacate tinichigeria acum la noi inseamna doar schimbatul aripilor,si folosirea fibrei de sticla,sau in cel mai bun caz indreptatul unui prag.Ateliere care fac asa ceva exista dar sunt exclusiv pe reconditionari clasice si cer sute sau mi de euro,atelierele auto normale nu fac nici pe jumate sau daca pretind ca o fac mint,nu dau atentie in nici un caz la detalii,arata_le ceva filmulet cu o restaurare completa si vor spune clar ori ca esti nebun ori vor refuza.La anul vreau sa ma apuc si eu de ea,tinichigerie (am noroc ca nu e atacata rau)vopsitorie int/ext ,demontat complet inclusiv instalatia electrica,jug cu tot ce e pe el,dupa care curatate si vopsite bucata cu bucata.Clar asa ceva costa mult,sau cine pretinde ca o face la ateliere minte,caroseria o voi duce la tinichigerie si vopsitorie pe platforma iar restul le fac eu acasa,economisesc si bani si le si dau atentia cuvenita.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Septembrie 08, 2015, 04:47:56 pm
Asa dupa cum spuneam mai terbuie sa repar rama plafonului. Inca odata apreciez ca in anul de gratie 1989, tovarasii germani democrati rasoleau productia emblemei automobilistice nationale. Spun asta si deoarece zona ramei superioare nu avea nici un fel de protectie a metalului. Totodata sunt neplacut impresionat de masticul dintre rama metalica a plafonului si plafon, care era casant. Vibratiile caroseriei impreuna cu torsionarea acesteia au determinat spargerea masticului si intrarea apei. Sigur ca nu trebuie sa va spun rezultatul actiunii apei pe metalul netratat. Sau poate rolul masticului era de rigidizare a caroseriei in zona superioara. Si aici chiar rog colegii cunoscatori sa-mi dea si mie atat un raspuns, cat si o metoda verificata de solutie de urmat (referitor la materialul ce trebuie aplicat pe rama, anterior montarii plafonului).
Ziceam ca am purces la treaba si imaginile ulterioare sunt dovada. Precizez ca a trebuit sa gasesc o cale de a realiza profilele din tabla ce urmau a fi sudata, astfel incat acestea sa fie la fel (aproape) cu cele originale (mai putin gaurile ovale, pe cale nu le-am mai practicat apreciind ca acolo chiar nu se vede eventuala munca, iar eventuala rigurozitate extrema nu era necesara).
(http://thumbnails114.imagebam.com/43449/69f82c434480430.jpg) (http://www.imagebam.com/image/69f82c434480430) (http://thumbnails114.imagebam.com/43449/1fe139434480438.jpg) (http://www.imagebam.com/image/1fe139434480438) (http://thumbnails113.imagebam.com/43449/8d22fe434480439.jpg) (http://www.imagebam.com/image/8d22fe434480439) (http://thumbnails114.imagebam.com/43449/08b55c434480445.jpg) (http://www.imagebam.com/image/08b55c434480445) (http://thumbnails114.imagebam.com/43449/f2ba4b434480449.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f2ba4b434480449)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Septembrie 08, 2015, 04:57:38 pm
Si ca sa il lamuresc si pe Remi. Nu am cumparat masina asta, ci am primit-o. Cand m-am apucat de reparatie terosonul aplicat pe tabla, in zonele in care se putea vedea, arata bine si nu ma ducea cu gandul la ce avea sa urmeze. Oricum acuma ar fi culmea sa imi mai para rau, deoarece ma aflu la finalul activitatii de reparatie a partii de tinichigerie (mai trebuie sa polizez sudurile).
Ca un sfat general, venit din partea unuia despre care acum stiti ca a avut serios de munca la masina, Nu cumparati masina care a stat o perioada mare de timp parcata / garata pe suprafata de pamant / iarba.











































Titlu: Re: Masina mea
Scris de: iulian1andrei din Septembrie 09, 2015, 10:24:13 am
Dupa cum arata in aceasta zona e facuta pe aceeasi linie cu 1.1. La modelele mai vechi nu e unit panoul interior cu cel exterior prin tabla cu gauri ovale. Referitor la acoperire in acea zona, 1.1 este vopsit acolo. Datorita masticului rigid toate au  probleme cu rugina in acea zona. Eu voi etansa cu mastic de caroserie poliuretanic acea zona dintre lafon si caroserie. Voi aplica un strat inainte de a indoi marginea (intre plafon si tabla refacuta de d-voastra) , iar al doilea in timpul indoirii, intre plafon si muchia indoita. Succes la reparatii.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Septembrie 10, 2015, 08:18:29 pm
In continuare la rama superioara a caroseriei am constatat ca o portiune de deasupra usii din dreapta era plina de gauri. Am insistat mai mult cu peria circulara montata la polizorul unghiular in ideea ca poate voi putea doar cositori. "Visuri taica". Singura solutie era de eliminare a zonei in totalitate, confectionarea acesteia pe sectiuni si sudarea. Deoarece am avut temerea ca poate rama superioara va ceda astfel incat sa nu mai aliniez cum trebuie sectiunea am procedat la rigidizare (va recomand ca intotdeauna sa va luati cat mai multe masuri asiguratorii). Imaginile ce urmeaza exemplifica cele spuse.
(http://thumbnails114.imagebam.com/43492/17af01434914977.jpg) (http://www.imagebam.com/image/17af01434914977) (http://thumbnails114.imagebam.com/43492/08e482434914997.jpg) (http://www.imagebam.com/image/08e482434914997) (http://thumbnails114.imagebam.com/43492/f040df434915001.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f040df434915001) (http://thumbnails113.imagebam.com/43492/f505a3434915006.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f505a3434915006) (http://thumbnails113.imagebam.com/43492/f3227e434915011.jpg) (http://www.imagebam.com/image/f3227e434915011) (http://thumbnails113.imagebam.com/43492/fac75d434915025.jpg) (http://www.imagebam.com/image/fac75d434915025) (http://thumbnails113.imagebam.com/43492/abf874434915030.jpg) (http://www.imagebam.com/image/abf874434915030) (http://thumbnails105.imagebam.com/43492/d24b27434915033.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d24b27434915033) (http://thumbnails114.imagebam.com/43492/75eb85434915039.jpg) (http://www.imagebam.com/image/75eb85434915039) (http://thumbnails114.imagebam.com/43492/eed0a7434915044.jpg) (http://www.imagebam.com/image/eed0a7434915044)
Lucrarea pe partea dreapta inca nu este finalizata.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: tzitzi_84 din Septembrie 11, 2015, 09:21:12 am
Bravo.... daca ar fi sa iti pot da un premiu pentru ceea ce faci cred ca nu as gasi premiu potrivit, este peste locul 1! Cred ca e cea mai tare reconditionare la nivel de caroserie pe care am vazut-o !

Felicitarile mele ! :wav:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Septembrie 19, 2015, 06:45:01 pm
Si pentru ca "Povestea Trabant" se lungeste precum filmele cu o gramada de continuari va spuneam ca a venit randul ramei superioare. Vroiam sa spun "partea stanga" dar nu a fost sa fie. Intr-un exces de zel propriu perioadei de inceput a societatii comuniste din tara noastra, am curatat mai insistent intreaga rama superioara si am descoperit pe partea dreapta, la rama superioara tabla afectata. Am taiat, fasonat, pregatit si confectionat piesa apoi am sudat-o. Vedeti mai jos pozele.
Bucurie mare acuma ! Incep pe partea stanga si (tin degetele incrucisate) GATA. As fi vrut eu sa fie asa de simplu, adica numai exteriorul ramei. Curatand cu simt de raspundere gasesc tot coltul din stanga sus facut sita de rugina.
Este cu adevarat un profil complicat si am toate sansele ca daca il demontez complet sa imi fac singur probleme, asa ca aleg varianta confectionarii si montarii componentelor pe etape. Pozele sunt edificatoare. Observati ca am asigurat iarasi cadrul usii impotriva deformarilor.
Povestea continua.
(http://thumbnails114.imagebam.com/43661/90f379436608920.jpg) (http://www.imagebam.com/image/90f379436608920) (http://thumbnails113.imagebam.com/43661/10b78a436608924.jpg) (http://www.imagebam.com/image/10b78a436608924) (http://thumbnails113.imagebam.com/43661/016e78436608926.jpg) (http://www.imagebam.com/image/016e78436608926) (http://thumbnails113.imagebam.com/43661/af6e44436608929.jpg) (http://www.imagebam.com/image/af6e44436608929) (http://thumbnails114.imagebam.com/43661/ca905c436608930.jpg) (http://www.imagebam.com/image/ca905c436608930) (http://thumbnails114.imagebam.com/43661/9e7a8d436608938.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9e7a8d436608938) (http://thumbnails113.imagebam.com/43661/08ccec436608940.jpg) (http://www.imagebam.com/image/08ccec436608940) (http://thumbnails114.imagebam.com/43661/cde10a436608943.jpg) (http://www.imagebam.com/image/cde10a436608943) (http://thumbnails114.imagebam.com/43661/24fd76436608949.jpg) (http://www.imagebam.com/image/24fd76436608949) (http://thumbnails113.imagebam.com/43661/3702ee436608953.jpg) (http://www.imagebam.com/image/3702ee436608953) 
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: pop_radu5 din Septembrie 19, 2015, 07:59:25 pm
Felicitari. iti urmaresc cu mare drag fiecare postare :D nu stau eu chiar zi de zi pe site, dar de cate ori intru admir mereu noile realizari. felicitari inca o data si va iesi masina de milioane. mult spor si voie buna :D
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Mortu George din Septembrie 30, 2015, 03:25:42 pm
Felicitări! Incredibil de interesant proiectul, modul de lucru și „punerea în pagină”. Cam câte ore au intrat până acum în acest Trabant?
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Decembrie 23, 2016, 06:55:39 pm
Scuze pentru lunga perioada de pauza, determinata in principal de mutarea mea din Bucuresti . Toate activitatile necesare aranjarii, inclusiv construirea noului garaj, au consumat foarte mult timp. Cu toate acestea intre timp am reusit sa sablez intreaga caroserie si sa o acopar cu un strat de grund. Daca toate vor fi bune ma voi ocula de el dupa ce finalizez proiectul inceput anterior, Fiat-ul 850 (pozat de GabiTrabi pe platforma). Sper sa mai stiu atasa pozele.
(http://thumbnails117.imagebam.com/52228/bb31fd522270316.jpg) (http://www.imagebam.com/image/bb31fd522270316) (http://thumbnails117.imagebam.com/52228/d205ed522270318.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d205ed522270318) (http://thumbnails117.imagebam.com/52228/d205ed522270320.jpg) (http://www.imagebam.com/image/d205ed522270320) (http://thumbnails117.imagebam.com/52228/cac53f522270322.jpg) (http://www.imagebam.com/image/cac53f522270322) (http://thumbnails117.imagebam.com/52228/fb7627522270324.jpg) (http://www.imagebam.com/image/fb7627522270324) (http://thumbnails117.imagebam.com/52228/7a4520522270326.jpg) (http://www.imagebam.com/image/7a4520522270326) (http://thumbnails117.imagebam.com/52228/83d90d522270327.jpg) (http://www.imagebam.com/image/83d90d522270327) (http://thumbnails117.imagebam.com/52228/e66382522270328.jpg) (http://www.imagebam.com/image/e66382522270328)
Sigur mai este de munca, respectiv de polizat toate sudurile, dar este un pas inainte.
Sa auzim numai de bine. Sarbatori Fericite si LA MULTI ANI.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Andrei.P din Decembrie 23, 2016, 07:05:09 pm
Am urmarit lucrarea îndeaproape.Felicitari!
Mai ales modul in cate lucrati,a fost unul tipicar si de calitate,asta da tinichigerie! :occasion14:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Decembrie 23, 2016, 09:51:49 pm
Abia acuma, dupa un an si trei luni, imi dau seama ca nu am raspuns la intrebarea lui George privind numarul de ore pe care le-am alocat pana acum lucrarii. Nu stiu daca apreciez foarte exect, dar cu siguranta sunt mai bine de 1500 de ore. Sigur ca este mult dar nici eu nu sunt de stricta specialitate si dureaza mult pana intelegi cum trebuie procedat cel mai bine, pana faci sablonul (de cele mai multe ori nu iese din prima) punctezi, corctezi, sudezi final, polizezi pentru a continua cu alt sablon etc. Pana acum, cu tot efortul, a fost, din punctul meu de vedere, o experienta frumoasa. Daca toate vor fi bune, vom continua, impreuna.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: draku din Decembrie 24, 2016, 01:04:52 am

sfat din experienta proprie: protejeaza foarte bine zonele sudate, ca acum exista tot felul de solutii

am facut o lucrare de reparatie capitala in anul 2001, la fostul trabant (tot un combi), de aceeasi anvergula
ma rog, nu eu, ci un tinichigiu batran (care intre timp a plecat in locuri mai bune), dar privind pozele de mai sus, ma regasesc in totalitate
a lucrat cu foarte mare atentie, a croit partile necesare, a rigidizat inainte caroseria sa taie din ea, ca la carte
eu m-am ocupat de slefuire dupa si de protectie cu grund, vopsele, teroson, etc
la sfarsitul lucrarii l-am intrebat cat garanteaza reparatia: 6-7 ani a fost raspunsul
si fix atat a rezistat, pana sa inceapa rugina sa isi faca de cap in aceleasi locuri


e drept ca, la vremea aia se suda cu oxiacetilena si nu electric in mediu protejat de gaze
iar asta s-a vazut in timp: tabla, si asa nu cine stie ce calitate probabil, decalita cu aparatul de sudura, s-a deteriorat si mai mult
nici substante de protectie nu prea aparusera pe la noi, iar ce era pe piata erau scumpe
si banii erau cam lipsa (apropos de bani: am cumparat trabantul cu 1.500.000 lei iar la sfarsitul reparatiei totalul a fost de 9.800.000 lei vechi)


de asta repet: protejeaza cat mai bine poti, nu te baza doar pe grund
si i-ar prinde bine un garaj, cand o fi gata


in rest, spor la treaba sa ai
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Decembrie 24, 2016, 09:42:55 am
Multumesc pentru sfaturi, masina este in garaj, alaturi de celelalte trei exemplare de masini de epoca pe care le am, si acolo va si ramane dupa finalizarea lucrarilor. Sigur ca in afara de grund voi aplica materiale de protectie. Voi avea nevoie de ajutor de la colegi in momentul in care va trebui sa montez elementele de caroserie exterioare. Ma refer la solutiile de lipire si tehnologia de aplicare. Dar pana acolo mai este . Asa dupa cum spuneam mai am de terminat o masina inaintea Trabantului .
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: tzitzi_84 din Decembrie 25, 2016, 01:13:49 pm
super
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: andreiandrei53 din Decembrie 25, 2016, 05:23:18 pm
Spor la treaba in continuare, si eu urmaresc topicul cu interes.  :icon_salut:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: raresvintea din Martie 08, 2017, 12:58:46 pm
Ceva update-uri?
Munca dvs merita un respect deosebit!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: matei-traby din Aprilie 13, 2017, 02:54:56 pm
Bravo! :icon_thumleft: Tot respectul! :sign13: Abia aștept să-mi iau și eu mașinuță, :blob7: este la noi în cartier un Trabi mai ruginit ca al tău, cel puțin pe exterior.Are stopurile aproape căzute și sub ele se vede măcelul făcut de rugină. :icon_silent: Poate pun poze. Spor la treabă!

Au fost lucruri la care nu ma-m lămurit...Tu ai făcut șabloane pentru fiecare piesă (de ce, cum și din ce? ) Ai făcut acele îndoituri complicate de la podea, de la suportul pentru roata de rezervă și de la suspensii cu dornul? În manualul te Tehnologie avem toate SDV-urile, dar cred că undeva ai folosit ceva ce nu apărea acolo...Abia aștept să văd topicul despre tinichigerie. :wav: Oricum, lăudabilă MUNCĂ!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Iunie 04, 2017, 07:48:14 pm
Tutorialul despre tinichigerie este prezentat la pagina "Tutoriale mecanica si intretinere". Tot acolo sunt prezentate si sculele cu care am lucrat. Vei vedea ca nu am scule extraordinare (cu exceptia catorva dedicate). Aproape am terminat Fiat-ul 850 si apoi, daca toate vor fi bune, voi incepe Trabantul. Pentru toti colegii care chiar au pasiunea masinilor, nu numai a Trabantului, voi pune poze cu masinile mele. Scuze pentru ca am mai facut promisiunea asta, dar ziua nu are ore destule si eu nu mai pot lucra asa sustinut (varsta de, si nu glumesc). De vreo patru luni am largit colectia si cu un exemplar pe doua roti. Desigur tot vechi (fabricatie 1985). Voi pune poze si cu ea.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Octombrie 23, 2017, 09:17:05 pm
Buna seara

In sfarsit am pus pe pozitie de lucru Trabantul. Etapa urmatoare este definitivarea polizarii unor suduri care au scapat nefinisate, apoi montarea elementelor de duroplast, terosonarea si trimiterea la vopsitorie. Va solicit ajutorul cu un sfat. Ce mastic folosesc la lipirea elementelor de duroplast ? Anterior intrebarii am cautat pe forum, dar in afara de o denumire (sika flex sau sika bond) nu stiu nimic. (ce tip, indicativ etc.). Pe site-ul "trabantweld" am gasit la vanzare pentru lipirea elementelor Forch. Rog colegii sa ma scuze daca, totusi, nu am cautat mai bine pe forum (vreo indicatie privind lipirea) si astept un raspuns pentru a putea cumpara ce trebuie.
PS. Eventual va rog spuneti-mi si de unde ati cumparat produsele, cantitatea necesara etc.
Multumesc, toate cele bune.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Andrei.P din Octombrie 23, 2017, 09:27:35 pm
Eu am folosit cu succes masticul ,,Sika Flex 11 FC'' ,asta e denumirea scrisa direct pe tub.Se aplica cu pistolul de silicon. Are o aderenta foarte buna,ramane elastic in timp ,nu crapa si nu se exfoliaza.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: remi din Octombrie 24, 2017, 02:23:03 pm
Se gasesc prin dedeman ,au 3-4 variante , cred ca cel cu utilizare  generala este foarte bun , culoare gri
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Octombrie 24, 2017, 09:23:20 pm
Multumesc Andrei pentru raspuns. Sunt putin nedumerit, deoarece din fisa tehnica a produsului recomandat de tine nu rezulta ca ar putea fi folosit si la elemente care au oarece miscare intre ele.
Multumesc Remi pentru raspuns. Sunt total nedumerit din momentul in care ai folosit formularea "cred ca cel cu utilizare generala este foarte bun." Rog si alti colegi sa imi dea o mana de ajutor. Inca odata multumesc.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: remi din Octombrie 24, 2017, 09:38:44 pm
Arată pe tub inclusiv rulote, deci....
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Octombrie 26, 2017, 10:03:23 am
Am reusit sa iau legatura cu reprezentantul zonal al Forch. Cum pretul pentru adezivul tip K 127 nu este mic, va rog spuneti-mi cat este nevoie pentru montarea unui element (aripa fata / spate). Cum la mine este nevoie de montarea tuturor elementelor voi face apoi calculele. Multumesc, astept un raspuns.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: remi din Octombrie 27, 2017, 10:20:42 pm
Eu am folosit un tub la o aripă și  jumate, și daia lungă de spate, depinde de lufturile  pe care le aveți, la așezarea elementelor (aripilor)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: gabi trabi din Octombrie 28, 2017, 01:17:10 am
eu am folosit aproape 3 tuburi la toata masina . adeziv original VW numit AKD .este exact ca originalul  :icon_thumleft: ...este sump dar e bun rau  :laughing7:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Octombrie 29, 2017, 03:10:10 am
Multumesc pentru rspunsuri. Va tin la curent cu date si poze privind evolutia lucrarii. Toate cele bune.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Noiembrie 03, 2017, 01:34:57 pm
Asa dupa cum am spus, am luat legatura cu reprezentantul zonal al Forch Romania. A fost foarte amabil, chiar daca nu eram persoana juridica si nici nu vroiam o cantitate mare si a trimis materialul solicitat. Costul total (cele sase tuburi, fara cheltuieli de curierat, deoarece valoarea depasea 200 de lei) a fost de 249,99 lei. Iacata si poza. O sa prezint etapele urmatoare. Numai de bine.
(http://thumbs2.imagebam.com/91/3f/77/a81ce9645720703.jpg) (http://www.imagebam.com/image/a81ce9645720703)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: andreiandrei53 din Ianuarie 12, 2018, 11:42:41 am
Buna ziua,

Ati mai luicrat la trabant? Ne mai aratati si noua niste poze?
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 26, 2018, 10:39:56 am
Va salut din nou. Am mai apucat sa lucrez cate ceva la masina si anume :
- Am cositorit gaurelele aparute dupa operatia de sablare. Era vorba despre gaurele ce nu necesitau lucrare de tinichigerie / sudura si conform principiului meu de lucru nici nu puteau fi umplute cu rasina, mastic, teroson etc. Apropo de "principii de lucru" deoarece vreau sa invat si pe altii ceea ce stiu sau am invatat singur o sa fac o prezentare a "artei" de incarcare cu cositor, aparuta demult in industria auto, anterior aparitiei chiturilor sau a rasinilor de umplere. Ulterior cositoririi si slefuirii am sigilat zona de lucru prin aplicarea unui nou strat de grund.
- Am polizat suduri facute la lucrarea de tinichigerie si la care timpul nu mi-a permis sa intervin. Am lucrat o multime de timp (si dupa cum am mai scris in prezentare stiti ca urasc partea asta a lucrarii). La unele portiuni (din fericire nu foarte multe) trebuie sa intervin ulterior polizarii cu slefuire cu disc abraziv moale. Este nevoie pentru ca stratul de chit sa fie cat mai subtire. Din nefericire sunt zone mai putin accesibile, la care nu am acces cu polizorul unghiular si atunci voi confectiona o adaptare la acesta ce imi va permite asta. Dispozitivul va face obiectul unei prezentari separate.
- Am sigilat zonele de imbinare cu mastic pensulabil, pentru ca sa nu mai intre acolo umezeala.
- Am reparat partea de jos a usilor prin cositorire, aplicare de grund si teroson spray.
Si acum gata cu vorba, iata imagini.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 26, 2018, 10:56:06 am
Iacata ca nu este asa usor cu imaginile. Imi tot spune imagebam sa indepartez "ad block". Rog pe cei care stiu cum sa fac asta sa imi spuna si mie. Multumesc.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: remi din Februarie 26, 2018, 11:17:07 pm
in partea de sus dreapta a ecranului , la mine apare semnul rosu (octogon) ca la stop , deschizi cu clic normal , apesi jos optiuni , se deschide fereastra mare , intri la advanced , apoi mutati butonul la inactiv , acolo unde scrie activ. ( pozele sau asezat putin amestecate )

(https://thumbs2.imgbox.com/fe/d4/WvYo6GaU_t.jpg) (http://imgbox.com/WvYo6GaU) (https://thumbs2.imgbox.com/53/cb/GGjx1gZj_t.jpg) (http://imgbox.com/GGjx1gZj) (https://thumbs2.imgbox.com/d7/2b/5ORgpiqS_t.jpg) (http://imgbox.com/5ORgpiqS) (https://thumbs2.imgbox.com/74/63/uhbD09wG_t.jpg) (http://imgbox.com/uhbD09wG) (https://thumbs2.imgbox.com/1e/93/zA9YJPHZ_t.jpg) (http://imgbox.com/zA9YJPHZ)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 27, 2018, 09:29:52 am
Multumesc Remi, incerc si sper sa reusesc.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 02, 2018, 06:44:33 pm
Din pacate nu reusesc si pace buna. Voi incerca alte variante.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 03, 2018, 06:35:42 pm
Zone cositorite
www.imagebam.com
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 03, 2018, 06:45:01 pm
https://ibb.co/hOZktS
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 03, 2018, 06:46:05 pm
(https://thumb.ibb.co/hOZktS/Poze_noi_reparatie_trabant_break_2018_001.jpg) (https://ibb.co/hOZktS)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 04, 2018, 10:58:14 am
(https://thumb.ibb.co/drpQA7/Poze_noi_reparatie_trabant_break_2018_002.jpg) (https://ibb.co/drpQA7) (https://thumb.ibb.co/i4GLSn/Poze_noi_reparatie_trabant_break_2018_004.jpg) (https://ibb.co/i4GLSn) (https://thumb.ibb.co/krMu3S/Poze_noi_reparatie_trabant_break_2018_006.jpg) (https://ibb.co/krMu3S)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 04, 2018, 11:01:05 am
Imbinarile intre tablele sudate au fost sigilate cu mastic pensulabil.

(https://thumb.ibb.co/nG2vA7/Poze_lucrare_Trabant_Universal_638.jpg) (https://ibb.co/nG2vA7) (https://thumb.ibb.co/iw043S/Poze_lucrare_Trabant_Universal_639.jpg) (https://ibb.co/iw043S) (https://thumb.ibb.co/mHT2q7/Poze_lucrare_Trabant_Universal_640.jpg) (https://ibb.co/mHT2q7) (https://thumb.ibb.co/cpofcn/Poze_lucrare_Trabant_Universal_641.jpg) (https://ibb.co/cpofcn) (https://thumb.ibb.co/h0k43S/Poze_lucrare_Trabant_Universal_644.jpg) (https://ibb.co/h0k43S)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Andrei.P din Martie 04, 2018, 11:56:41 am
Felicitari pentru munca depusa!Reiese din poze ca s-a lucrat meticulos.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Martie 08, 2018, 05:50:25 pm
Si la usa din dreapta a fost nevoie de ceva interventie, in sensul ca la o curatare atenta am descoperit gauri de rugina. Primul impuls a fost sa tai, confectionez petice si sa le sudez. Numai ca tabla este destul de subtire si riscam sa deformez ansamblul. Asa ca am procedat la o curatare temeinica si umplerea cu cositor. Voi pune cateva poze cu zonele pregatite si cu ele slefuite si grunduite. Nu se mai vede nimic in neregula.
(https://thumb.ibb.co/nK7F07/016.jpg) (https://ibb.co/nK7F07) (https://thumb.ibb.co/mifDnn/018.jpg) (https://ibb.co/mifDnn) (https://thumb.ibb.co/j07R7n/020.jpg) (https://ibb.co/j07R7n) (https://thumb.ibb.co/gcBVYS/021.jpg) (https://ibb.co/gcBVYS) (https://thumb.ibb.co/bsnyL7/024.jpg) (https://ibb.co/bsnyL7) (https://thumb.ibb.co/jrxyL7/026.jpg) (https://ibb.co/jrxyL7) (https://thumb.ibb.co/bXuOnn/027.jpg) (https://ibb.co/bXuOnn) (https://thumb.ibb.co/kYo507/029.jpg) (https://ibb.co/kYo507) (https://thumb.ibb.co/cxbsf7/031.jpg) (https://ibb.co/cxbsf7)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Aprilie 05, 2018, 10:38:13 pm
In sfarsit masina a fost dusa pentru vopsire / terosonare la un service. Acum se pune problema vopselei. Trabantul meu era in doua nuante proprii modelului "de luxe". Caroseria era culoarea "Papirusweis" iar ploafonul "himellblau". Sunt mai mult decat sigur ca nuantele astea nu sunt in paletarul de culori al Policolor. Rog colegii ca aspectand poze ale masinii de la inceputul restaurarii sa imi spuna ce culori ar trebui sa aleg. Astept ajutor. Va multumesc anticipat.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: iulian1andrei din Aprilie 10, 2018, 01:31:05 pm
Exista cod pentru cele 2 culori la Klar policolor,  vopsea preparata dupa reteta sau la orice laborator de vopsele.  Alb papirus am facut eu pentru Trabantul 1.1.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Aprilie 10, 2018, 06:06:11 pm
Multumesc. Va tin la curent.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Iunie 22, 2018, 07:44:47 pm
Chiar daca de multa vreme nu am mai postat nimic, asta nu a insemnat ca am stat pe loc. Cum caroseria este la "aranjat" si la vopsit am cautat sa castig timp prin pregatirea ansamblului fata cu toate componentele lui. Pozele ce vor urma sper sa fie edificatoare pentru cele spuse aici. Continui povestea restaurarii cu o invatatura pentru toti cei care vor sa lucreze tinichigerie. Ca sa fiu mai precis este vorba despre o suma de mici greseli facute de mine la lucrare. Si cand spun "greseli mici" va rog sa ma credeti ca spun adevarul. De fapt asta am facut de la inceputul lucrarii (trebuie sa recunosc si sa recunoasteti si voi ca a fost o lucrare indrazneata). Ei bine. desi ati vazut ca am cautat sa iau toate masurile de siguranta pentru ca ansamblul sa isi pastreze geometria originala, desi am masurat si am ras-masurat permanent. au fost suduri care au deformat pozitiile. Nu mult, foarte putin, dar suficient incat adunate sa determine ceva deformari. Greseala facuta, la care va atrag atentia si voua, este sa verificati permanent modul de asamblare / aliniere a componentelor mobile si sa nu lucrati de la un  cap la altul convinsi ca ati masurat perfect. Am constatat ca sunt nepotriviri la alinierea usii din partea dreapta . Drept urmare a fost nevoie sa duc caroseria la "aranjat". Am noroc de un tinichigiu / carosier extrem de talentat, care a descoperit punctul in care am facut greselile si a trecut la remediere.
Ei bine acum sa va arat ce am mai lucrat.
(https://preview.ibb.co/cY8dX8/20180511_093136.jpg) (https://ibb.co/k1eVeo)
(https://preview.ibb.co/kyGyX8/20180511_093144.jpg) (https://ibb.co/d9KwKo)
(https://preview.ibb.co/eWByX8/20180511_093158.jpg) (https://ibb.co/gw3Z5T)
(https://preview.ibb.co/fZgyX8/20180511_093205.jpg) (https://ibb.co/e15QC8)
(https://preview.ibb.co/n2o1kT/20180511_093211.jpg) (https://ibb.co/iRk3zo)
(https://preview.ibb.co/meKwKo/20180511_093216.jpg) (https://ibb.co/nCuVeo)
(https://preview.ibb.co/hSBAeo/20180513_164121.jpg) (https://ibb.co/dhgXs8)
(https://preview.ibb.co/fPV3zo/20180513_164133.jpg) (https://ibb.co/h5oZ5T)
(https://preview.ibb.co/bTc5C8/20180602_115843.jpg) (https://ibb.co/j3su5T)
(https://preview.ibb.co/cWtOzo/20180608_162242.jpg) (https://ibb.co/m8su5T)
(https://preview.ibb.co/motqeo/20180608_162248.jpg) (https://ibb.co/dDd1kT)
(https://preview.ibb.co/cUe7QT/20180608_162313.jpg) (https://ibb.co/cDDCs8)
(https://preview.ibb.co/jV1Xs8/20180608_182612.jpg) (https://ibb.co/mAL3zo)
(https://preview.ibb.co/b1XGKo/20180608_182617.jpg) (https://ibb.co/iMMAeo)
(https://preview.ibb.co/fMoqeo/20180608_182623.jpg) (https://ibb.co/htOOzo)
(https://preview.ibb.co/b7wMkT/20180608_182630.jpg) (https://ibb.co/gOJqeo)
(https://preview.ibb.co/fH1yX8/20180618_125653.jpg) (https://ibb.co/ejQQC8)
(https://preview.ibb.co/h7MMkT/20180618_125701.jpg) (https://ibb.co/imwAeo)
(https://preview.ibb.co/egLE5T/20180618_132119.jpg) (https://ibb.co/dJBMkT)
(https://preview.ibb.co/nxn5C8/20180618_132120.jpg) (https://ibb.co/kPBXs8)
(https://preview.ibb.co/kLL3zo/20180619_211407.jpg) (https://ibb.co/n1dZ5T)
(https://preview.ibb.co/kzjkC8/20180619_211414.jpg) (https://ibb.co/eKDOzo)
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Iunie 22, 2018, 07:46:08 pm
Scuze pentru "agatarea" si a unor poze care nu se incadreaza in context.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: remi din Iunie 22, 2018, 08:52:13 pm
Chiar vroiam să spun că cea mai bună poză este cea cu robinetul rupt   :tongue3:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bogdan93 din Iunie 28, 2018, 09:30:48 am
Imi place ce vad!  :icon_thumright:
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: sika cvmu din Noiembrie 23, 2018, 01:10:01 pm
Nu pot spune decat... Waw!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Noiembrie 23, 2018, 08:22:19 pm
Multumesc si aici colegului "sika cvmu" si continui prezentarea lucrarii, cu poze de la vopsirea masinii.
https://ibb.co/dU4VFV
https://ibb.co/fJsHvV
https://ibb.co
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Noiembrie 23, 2018, 08:27:40 pm
Odata adusa acasa am montat elementele pregatite si am decupat plafonul pentru instalarea trapei.
https://ibb.co/c8HsvV
https://ibb.co/mFaeaV
https://ibb.co/eLJAhA
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: sika cvmu din Noiembrie 23, 2018, 09:41:25 pm
Cu mare placere, oricand! Superba combinatia. Tot culorile astea vor fi si pe al meu, numai ca invers... 👍
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 11, 2019, 07:22:52 pm
Si ca sa nu credeti ca proiectul a fost oprit, prezint in continuare cateva lucrari, respectiv poze :
- Am ridicat masina pe capre si am inceput sa aplic ceara de cavitati prin toate orificiile, fantele, deschiderile etc. Ca o paranteza, si totodata un sfat colegilor care intentioneaza sa faca operatiunea asta, trebuie sa aveti presiune mare (mai mare de 3 bar, respectiv 5 - 6 bar) in cazul in care aplicati ceara cu ajutorul tubului prelungitor, pentru ca altfel nu faceti treaba buna. De asemenea incalziti flaconul cu ceara lichida in baie de apa fierbinte si agitati bine pentru omogenizarea continutului. Cand spun agitat inseamna asa cum spun instructiunil, adica 2 - 3 minute.
- Am montat (nu eu ci un specialist ) tapiteria plafonului (acelasi specialist a si executat-o dupa sablon). Arata foarte bine si este perfect intinsa.
- Am sablat, grunduit, vopsit si lacuit trenul posterior (mai putin arcurile spirale, din cauza ca am gasit diferente majore de lungime.Trag nadejde sa se rezolve cu ajutorul unui coleg de forum, in sensul gasirii unei perechi in buna stare. Amortizoarele urmeaza sa le cumpar noi, pentru ca unul era complet blocat, iar unul se misca total liber).
- Am demontat total scaunele si banchetele, aflate in stare nu foarte buna. Urmeaza, daca toate lucrurile vor fi in regula, sa cumpar tapiterie noua pentru ele.
- Am dus o gramada de "piesulici", adica maruntisuri, la zincat si pasivat. Sper sa se rezolve corect din punct de vedere tehnic. Daca DA, atunci mai duc si altele (tijele de mentinere a bateriei si rezervorului, respectiv coarba de cric / piulite roti). Sigur, functie si de banii pe care ii dau la etapa I de zincare.
- Am dat la facut izolatia insonorizanta a capotei motorului (sper ca este o denumire corecta). Daca iese ca si originalul ma laud cu ea si va dau si reteta, iar daca nu iese, ei bine, ma voi preface ca uit de explicatii. Glumesc, desigur, dar cred ca am gasit materialele corecte, ca cele originale, iar pretul este foarte bun. Totodata am dat la facut sacul pentru cric si coarba, dupa modelul original (aflat intr-o stare atat de proasta ca imi era frica sa respir complet in apropierea lui).
Si acum pozele (sper sa mai tin minte modalitatea).
https://ibb.co/K5MDVZL
https://ibb.co/st5T5FC
https://ibb.co/njhRZBy
https://ibb.co/zh9q5kR
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Viorel Balmez din Februarie 12, 2019, 11:19:40 am
Abia asteptam sa vedem masinuta! Spor in continuare!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: sika cvmu din Februarie 12, 2019, 11:56:29 am
Am rugamintea sa imi dati un telefon cand aveti posibilitatea. Nu stiu ce am facut cu nr dvs si nu reusesc sa dau nici mp.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: pater rafail din Februarie 12, 2019, 08:49:25 pm
Dl Horia, ca-ntotdeauna, maestru perfectionist!
Ireproșabil!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 24, 2019, 12:38:28 pm
In primul rand multumesc, din nou, celor care apreciaza ceea ce construiesc. Nici un moment nu am intentionat sa ridic stacheta constructiei la un nivel extraordinar, ci doar sa impart cu ceilalti colegi bucuria mea in reconstructia unei masini la care ati vazut de la ce nivel scazut am pornit.
Permanent doresc sa arat ca se poate construi cu pasiune, rabdare si, de ce sa nu recunosc, cu destul de multi bani cheltuiti. Asa dupa cum am spus, fiecare realizeaza intretinerea, reparatiile, sau restaurarile la nivelul considerat de el ca fiind acceptabile. Indiferent de acest nivel important este SA VA BUCURATI PERMANENT DE CEEA CE FACETI.
Este extrem de important ca in timpul vietii active, placute, considerata de toti ca normala, SA FACETI CAT MAI MULTE LUCRURI PLACUTE VOUA SI SA TRAITI CU INTENSITATE REZULTATELE MUNCII VOASTRE.
Inchei lectia (chiar nu doresc sa fie o lectie, este doar parerea mea) prezentand inca ceva din realizarile obtinute :
- am primit sacul pentru cric si coarba. Arata, in opinia mea, foarte bine si nu este deloc complicat.
- am luat prima tura de piese duse la zincat / pasivat. Arata foarte bine si voi mai duce si altele.
- am curatat, grunduit si vopsit cadrele scaunelor fata. Trebuie sa recunosc faptul ca sunt total dezamagit de cat de fragil sunt confectionate. In mod clar in timp au tot facut economii si sigur fabrica Sachsenring a raportat tovarasului Honecker noi si noi reduceri ale consumului de material. Nu stiu unde ar fi ajuns daca mai dura comunismul inca o perioada ??
Iata imaginile :
https://ibb.co/8502G5T
https://ibb.co/8xzj9F3
https://ibb.co/tJC4XJp
https://ibb.co/DwZ63YG
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: pater rafail din Februarie 24, 2019, 10:54:47 pm
Sunt si eu curios de rezultat la husa de antifonare a motorului... As dori una!
Daca se poate, vedem rezulratul cu a dvs, si apoi, poate?
Mulțumesc si spor in continuare!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Februarie 25, 2019, 06:22:40 pm
Ca de obicei voi face cunoscute toate realizarile. Din pacate prima incercare de confectionare a husei de insonorizare a dat gres. Masina de cusut era pentru tapiterie, iar materialul husei este destul de fragil, asa ca materialul a cedat. Nu ne lasam invinsi, voi incerca iarasi la o croitorie. Va tin la curent.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Mai 03, 2019, 12:55:25 pm
Buna ziua din nou. Am mai facut cativa pasi la constructia masinii. Merge greu, pentru ca daca nu imi place cum a iesit fiecare lucru nu pot trece mai departe. Sper ca din cele pe care o sa le vedeti sa va placa si voua rezultatele partiale. Pun numai poze si comentariile dupa.
https://ibb.co/8Kk2nz5
https://ibb.co/WvFJsyH
https://ibb.co/hHxXh7b
https://ibb.co/YZjhhgG
https://ibb.co/hWBF207
https://ibb.co/b1XjwDy
https://ibb.co/nkPLD4P
https://ibb.co/t29kFrP
https://ibb.co/FKnGB0y
https://ibb.co/QD0nC1x
https://ibb.co/SBBp6Nv
https://ibb.co/b7tLfCZ
https://ibb.co/hWpt0qP
https://ibb.co/6yF5Gs2
https://ibb.co/frxR9j2
https://ibb.co/XJLM1xn
https://ibb.co/yFMH9JV
https://ibb.co/GTSvwv6
https://ibb.co/wWBZ7zr
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Surcel Traian din Mai 03, 2019, 08:42:52 pm
Respect pentru munca depusa :icon_salut: ! Masinuta arata fenomenal!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Andrei.P din Mai 03, 2019, 09:15:42 pm
Nu cred ca exista masina, restaurata pana la ultimul detaliu,aici ma refer la demontarea plafonului si scoaterea ruginii,din toata caroseria.Este noua!

Drumuri bune si numai bine!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Mai 04, 2019, 07:41:50 pm
MULTUMESC DIN NOU COLEGILOR PENTRU SUSTINERE. Scuze pentru pozele amestecate. Nu am facut o selectie riguroasa. Ba chiar unele sunt, poate, de neinteles. Este cazul "instalatiei" de lipit un adaos la chederul de luneta. Sigur puteam sa iau cheder nou, dar am experienta cu "scurtarea" lui dupa o perioada de timp. Asa am preferat sa pun un adaos si urmeaza sa prelucrez zonele de imbinare pentru ca sa se vada cat mai putin.
In alta ordine de idei, desi nu ma bucur de loc de ce am constatat, dupa montarea lunetei am vrut sa montez cilindrii pneumatici de ridicare ai haionului. Piese noi, de la UNIX, pentru Trabant 1,1. DEZAMAGIRE. Nu pot fi montati, pentru ca urechea de prindere a cilindrului la brida montata pe haion este mai scurta cu aprox. 3 - 4 mm. Deci ori prelucrez brida prin polizare - ceea ce strica stratul de zinc proaspat depus, ori caut alti cilindrii. De luni ma interesez de cilindrii de haion de Dacia break sau Nova / SuperNova, Solenta. Voi vedea si va voi tine la curent.
P.S. Andrei P am trimis un MP catre tine.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Mai 21, 2019, 06:00:46 pm
Am mai facut cativa pasi, respectiv am montat geamurile laterale fixe, chederele culisa pentru geamurile portierelor, mecanismele acestor geamuri, sistemul antiparaziti radio pe bobinele de inductie, claxoanele bitonale. Totodata am echipat barele fata / spatesi am refacutsi montat lampa suplimentara de ceata, respectiv lampa de mers inapoi. Par lucruri mici dar au creat probleme. Cea mai importanta dintre probleme a fost de montare a geamurilor laterale fixe. Sigur ca in principiu nu este greu de facut operatiunea asta. Am mai montat zeci de geamuri dar : NU CU CHEDER NOU, UNGURESC. Multi dintre dvs. stiti asta, si eu o stiam, mi-au spus si Imi si Poker si Leo dar am considerat ca o sa gasesc o solutie. NU AM GASIT. Stiu teoria - incalzit intai si apoi aplicat. NU A FUNCTIONAT. Cred ca ce cheder aveam eu - NOU - era ruda cu lemnul de fag. Degeaba l-am dat si pe el si caroseria cu glicerina. In sfarsit, ca sa nu o lungesc, am curatat chederele vechi (ca norocul, salvate cu grija la demontare) si le-am montat.Pozele sper sa va placa.
P.S. Singurul lucru facut cu buna stiinta diferit fata de original a fost matisarea cablurilor electrice in banda izolatoare cu fata moale. Chiar nu suportam firele alea separate.

https://ibb.co/gvmSxqP
https://ibb.co/dB4HpLZ
https://ibb.co/8KVRgqz
https://ibb.co/18vxk6r
https://ibb.co/Qrmmz8m
https://ibb.co/sy8V2fL
https://ibb.co/zHXQz8T
https://ibb.co/Fkr3hRQ
https://ibb.co/vJSSxFz
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Surcel Traian din Mai 21, 2019, 09:51:19 pm
Foarte interesanta informatia legata de chederele unguresti,bine ca ati reusit sa rezolvati problema.Atentia dvs la detalii este de admirat.Spor la treaba in continuare.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: sika cvmu din Mai 23, 2019, 01:38:43 am
Superb! Felicitari!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Noiembrie 23, 2019, 10:28:27 am
Buna ziua, din nou.
In cazul in care nu am uitat, o sa mai pun cateva poze cu evolutia lucrarilor la masina.
 Fac o paranteza, netehnica, cu rugamintea adresata colegilor, de a nu neglija forumul. Stiu ca insasi postarea mea, aparuta la o asa mare distanta de precedenta, aproape contrazice rugamintea. Cu toate astea imi mentin parerea ca grupul de pe aplicatia telefonului nu este locul in care se discuta probleme tehnice. In sfarsit, nu vreau sa fiu considerat desteptul desteptilor pentru ca ma pun impotriva curentului (si de fapt nici nu o fac). Pot doar spune, si cu asta o sa inchei paranteza, ca din discutiile cu colegi de pasiune (nu neaparat de Trabant) din alte parti ale lumii, acestia erau mandrii ca apartin unui grup, ca isi spun opiniile, experientele etc. Sper ca si la noi sa existe cel putin o parte din sentimentul de mandrie pe care l-am simtit la colegii de care va spuneam.
https://ibb.co/8gMxgDs
https://ibb.co/C1M1jXk
https://ibb.co/Rj8cZm7
Se intelege din imagini (sper ca am incarcat corect) ca am refacut integral scaunele si banchetele.
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: sika cvmu din Noiembrie 23, 2019, 10:34:45 am
Lucrate impecabil! Felicitari!
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: andreiandrei53 din Ianuarie 17, 2020, 12:53:23 pm
buna ziua, mai exista o evolutie a lucrarilor?
Titlu: Re: Masina mea
Scris de: Bujie din Ianuarie 17, 2020, 08:52:59 pm
DA, exista.. Masina a fost finalizata, a luat ITP - ul si a fost inscrisa. Zilele urmatoare voi pune poze.