Autor Subiect: Posibilitatea si metodele de identificare ale unui ambielaj in curs de calare  (Citit de 10521 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Aveam ambielaj dupa mine si cam tot ce pica pe la masina, problema este ca uneori conjuctura nu-ti permite sa faci motorul pe drum (autostrada, familie, etc.) si este mai simplu sa-l cocoti pe ceva si direct acasa. In rest, din experienta, autostrazile nu fac bine ambielajelor - viteza constanta, desi se recomnda sa mai lasi cand si cand acceleratia (la 10-15 minute), caldura, etc. Cum zicea un prieten, le place vantu', valea si parcarea...dar nu ne lasam, anul asta mai am multe drumuri de facut ;)

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 194
Mi se pare anormal că ambielajul ține așa puțin. Am Trabantul din 1994 (fabricat în 1990), ambielajul original m-a ținut 50650 km folosind ulei Arol 2T - 1 la 50 cum zice cartea tehnică.
Primul ambielaj, rectificat în Arad - 32840 km, ulei M20W40 - 1 la 40 cum zice cartea tehnică.
A doua rectificare, tot în Arad - 27688 km, ulei M20W40, sau M30 - 1 la 40.
A treia rectificare, în Arad, 12532 km, ulei M20W40 - 1 la 40 ( pe acesta l-am dat jos, așa de fițe, căci jocul la biele era insesizabil, dar am vrut să pun ambielaj rectificat în Ungaria deoarece fratele meu avea un astfel de ambielaj, model vechi, care era foarte silențios și pe care l-am recuperat, împreună cu setul motor-cota 74,5 (cota 10), când a dat mașina la REMAT.
A patra rectificare, în Ungaria, 41760 km, ulei L150 - 1 la 33 (300 g la 10 l). L-am dat jos în iulie 2016, vrând să montez ambielajul recuperat din din mașina fratelui meu, dar i-am schimbat doar rulmentul dinspre volantă și l-am montat la loc căci jocul la biele este insesizabil.
Merg în continuare cu ulei L150 - 1 la 33 și am convingerea că este în regulă.
Menționez că foarte rar depășesc viteza de 80 km/h și fără demaraje în forță. Probabil că problemele apar de la condusul sportiv.

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 649
Un ambielaj nou ddr avea o durata de viata de 50000km,atat garanta uzina,cu mers moderat si cu ulei bun s_a ajuns pana aproape de 100000.Acum ce sa zic de fiecare data cand este rectificat isi pierde din durata de viata,e normal deoarece se reduce din stratul acela cementat.Acelasi lucru se intampla si in cazul motoarelor 4t cand ungerea devine saraca sau pompa de ulei nu mai functioneaza si motorul se gripeaza,doar ca astia din urma prefera sa schimbe motorul compet decat sa rectifice arborele,tocmai ca nu mai au mare baza in el si costa toata reparatia cat un motor sh.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
@vidicanpetru. Ambielajele reconditionate sunt la noroc, nimeni nu da o garantie. Sa nu crezi ca noi mergem cu viteza prea mare sau ca suntem cine stie ce sportivi la volan cu trabi. Stim cu ce se mananca masinuta asta ;)
@pater. Sa treci pe ''La Canapele'' si sa-ti faci o poza. Singura atentionare este sa nu bei la rand ''doi cozonaci, un pandispan si adio mama'' ;)



Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 334
  • 0760 601 838
unde-o fost Vio, ce-ai patit ma nene, ma!!! :))) 
mai, eu am trei cozonaci pe zi, fiecare cu berea lui neagra (silva); iar ce mai e dupa lasatu' noptii.... numa' nisipu si valurile stiu! :P
   Viorel e ponderat si conduce batraneste (spre deosebire de mine). Inseamna ca am avut eu noroc de ambielaje!  cu bucsarea de rigoare (sus, la coliviile cu ace), am dus un ambielaj SH in 83.000. si eu nu merg batraneste (80-85, accelerari, liniute, frane... urat, intr-un cuvant!)! Deci, mersi de urari si.... Ajuta Doamne! :)

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
...da-da, vorba aia...(  :laughing7: ) sa fii, noroc sa ai.. :toothy4:
Eu  presupun caconteaza MULT si cat de curate sunt tobile! :icon_thumleft: In plus- la cat e reglata aprinderea- la 4- 4 mm sau 4- 3 mm, cum zice undeva la carte. :glasses9:
Pentru mine imi cautai  ieri prin baza de date- am gasit 2 folosite, tip vechi. Sa vedem si cum or merge, ca joc n'au.. :glasses9:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Intotdeauna am incercat sa reglez fix 4 mm. Ambielajul pe care l-am pus acum, a trecut chiar si pe la nea Ursuleac si a fost echilibrat perfect. Aprinderea este fix la 4 mm...vedem cat o tine. Acum incerc sa-l reconditionez pe cel vechi, primul pas este sa-l desfac si sa vad, de curiozitate, in ce stare se afla boltul si biela.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
 ..am fost ieri la antrenamente- dupa ce ,,m'am dat'' de cateva ori, am plecat. Pe drum ..cam troznea cumva ambielajul. Am tras pe dreapta- cureaua era bleaga.
Se incingea motorul.. Dupa ce-am intins-o, cam in 8...10 min, deja se auzea altfel motorul.
Are trabul niste chestii asa.. diferite. :laughing7:
popandau de trabante

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
..am studiat umpic prin cartile. Scrie clar- la mersul pe autostrada se ia uneori piciorul de pe acceleratie. Ei nu stiu cum sa explice, dar mi se pare logic- la viteza constanta- amestecul intra-trece spre piston si.. cum sa mai ajunga ,,ceva'' si la rulmentii din mijloc? mai ales daca  miezul ala din aluminiu-sau ce e- este etans pe ax?? :glasses9:
Asa, daca are un pic de spatiu- depresiunea stg- dreapta misca din amestecul uleios si peste rulmentii aia..

..nu?? :occasion14:
popandau de trabante

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 649
Asta stiam de mult si asa m_am obisnuit,si nu e vb numai pe autostrada ci la mers in general.Faza e ca m_am obisnuit cu deprinderea asta si la alte masini ceea ce ii dispera pe altii care merg cu mine si care la randul lor sunt si soferi.Nu stiu daca e benefic si la motorul in 4 timpi dar ma gandesc ca rau nu ii face cand il mai slabesti un pic sa se relaxeze.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
..am studiat umpic prin cartile. Scrie clar- la mersul pe autostrada se ia uneori piciorul de pe acceleratie.

Aveam ambielaj dupa mine si cam tot ce pica pe la masina, problema este ca uneori conjuctura nu-ti permite sa faci motorul pe drum (autostrada, familie, etc.) si este mai simplu sa-l cocoti pe ceva si direct acasa. In rest, din experienta, autostrazile nu fac bine ambielajelor - viteza constanta, desi se recomnda sa mai lasi cand si cand acceleratia (la 10-15 minute), caldura, etc. Cum zicea un prieten, le place vantu', valea si parcarea...dar nu ne lasam, anul asta mai am multe drumuri de facut ;)

...exact ce ziceam si totusi s-a blocat  :(

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
...nush di ce, da tooot ti se pare ca-ti zic tie la anumite chestii. :glasses9:   Ei bine, NU, de data asta..  :glasses9:
Ziceam in general, pentru STIU (ca mi-ai si zis la telefon) ca faci cum am zis, .
Eu ziceam IN GENERAL ca sa se stie.. IN GENERAL.. si ca ,,e scris''-> ca nu au toti carti sau.. sa mai si citeasca ce scrie in ele.. :glasses9:

..la tine se pare ca a fost o ,,introsiune in neverosimilu sideral''.. :laughing7:- personal presupun ca a fost blocata comunicarea de la piesa mediana din mijloc  :laughing7: de la ambielaj..
..cum am zis- la trabi sunt niste ,,chestii'' deosebite, nemaintalnite la alte masini.
popandau de trabante