Autor Subiect: Impatimitii de Barkas  (Citit de 184418 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline barkassubmarin

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 177
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #30 : Iunie 27, 2010, 08:12:06 pm »
Salut! Referitor la carburatorul de Dacia , da rezultate dar eu prefer pe cel original.Motorul de Barkas e mai gurmand decat cel de Wartburg (cu carburatorul original) .La circulatie in oras , vteza mica si demaraje repetate , se aduna ulei in carter indiferent de tipul carburatorului, rezulta -bujii partial ancrasate-scantei mai slabe sau lipsa -acceleratie carburant partial nears tot mai mult in motor si asa mai departe.In afara localitatii ruland cu 70-80km/h lucrurile se schimba.Totusi regland carburatorul sau montand altul, in vederea scaderii consumului trebuie asigurata ungerea suficienta a motorului .In manualul de Wartburg scrie ca un jiclor principal cu duza mai mica scade consumul dar si puterea motorului scade, un jiclor principal mai mare creste consumul.La un jiclor mai mic insa apare supraincalzirea motorului din cauza ungerii mai slabe.Personal cred ca pentru a scadea consumul ai nevoie de carburator in perfecta stare si aprindere
elecronica.

Saru`mana! Dar un desen ca sa priceapa romanasul, se poate?
Iar apropo de aprindere electronica, este aceeasi la Barkas si la Wartburg? Si ca sa nu fiu pretentios, cumva , pe undeva , o schema electronica de aprindere este???
Am si eu fixul asta cu schema, pentru ca stiu un meserias (electronist) care la o discutie libera imi recomanda sa ma ,,rup" de 20 lei si sa pun aprindere electronica (el avusese la magazin pt. Dacia), iar cand i-am zis ,,Pardon, 150 lei este asta de Barkas", mi-a raspuns ca dac ii dau schema, poate ma rezolva contra unei beri. Ei ???
Referitor la montajul turbinei pentru indicatorul de consum stutul de la capsula de amortizare se leaga dupa pompa de benzina, intre capsula si incinta turbinei vine un furtun de carburant , si din turbina(unde este si montajul electronic)se cupleaza furtunul de benzina spre carburator.

Offline Mihai wartburgist

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 577
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #31 : Iunie 27, 2010, 09:13:57 pm »
Aprinderea electronica este aceeasi ca la Wartburg.Schema pe la http://www.wartburgpeter.de/tez_ebza.htm

Aprinderea aia de Dacia merge adaptata dar cate una la fiecare cilindru dar  apar probleme din cauza dereglajului platinelor.Eu merg pe electronica EBZA .In faza de teste si experiment este un Wartburg-ist care a facut o aprindere electronica (poate folosi o singura platina sau in locul acesteia un senzor optic)Pe Wartburg-ul meu a functionat satisfacator, dar la el apar ceva probleme.
tel 0724604910
tel 0749029059

mihai.wartburgist@gmail.com

Offline draku

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 619
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #32 : Iunie 27, 2010, 09:55:11 pm »
@barkassubmarin:
nu stiu ce a facut meseriasul de care zici la franele barkasului, dar, din pacate, daca masina sta pe dreapta mai mult timp si nu se folosesc franele, acestea se gripeaza, cilindrii ruginesc, etc
asta e valabil la trabant, dar cred ca si la barkas si wartburg
aprinderea electronica o poti vedea aici http://www.wartburgpeter.de/tez_ebza.htm  in detaliu
se poate adapta una gotronic, cu senzor, ca aici http://www.gotronic.ro/new/index.php?option=com_content&view=article&id=57&Itemid=59&lang=ro
de fapt trebuiesc 3 bucati, insa, avand in vedere ca pretul uneia este in jur de 80 ron, e mai convenabil de cumparat una originala la 150 ron
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline autom

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #33 : Iunie 28, 2010, 11:53:31 am »
Iar redirectionez ca sa se vada firul discutiei.

Barkassubmarin: ,,Recunosc, e vina mea ca nu am fost suficient de clar!
1. Casper, Barkasul meu alb, a avut pe el carb de dacia, asadar are adaptarea facuta (atat de bine facuta incat a trebuit sa cumpar alta galerie de admisie normala de la tipul din Giulesti. Apropo, tipul ,,le are" dar cam inteapa la scoruri). Din pacate, Casper avea motorul atat de ,,varza" ca nu am reusit sa imi dau seama cum merge cu aceasta adaptare (Nenea al meu mi-a spus ca adaptarea ajuta la pornire)
2. Am citit ca egalizator de presiune si indicator de consum instantaneu sunt cele doua cutiute cilindrice de pe lonjeron, langa carburator. Tot Nenea mi le-a deconectat, cu de la sine putere, pentru ca spunea el ca nu au nici o utilitate! Vreti sa va spun ceva? Eu nu il cred, dar nu am protestat pentru ca oricum furtunele erau crapate de se umezeau la momentul respectiv, dar acum vreau sa le repun in functiune.
3. Atat Casper, la inceput, dar si Submarinul, dupa cum am constatat recent, au avut pe spate cilindrii de frana asemanator cu cei de dacia, adica cu garniturile in forma de capacel. Lui Casper i-am cumparat acum doi ani cilindrii (toti sase!!!), iar ce am cumparat, de la Fainari, erau cu garniturile inelare. Mersi Draku, dar mai am de rezerva din acelea.
Vreau insa sa stiu ce se potriveste la tipul cu capacele, pentru ca dupa ce am curatat acesti cilindri, am constatat ca au un grad de uzura rezonabil, pentru a-i pregati si pastra de rezerva in caz de ,,Doamne fereste"

Apropo de garnituri, eu am patit-o urat cu cele de pompa de frana, caci mi s-a spus ca sund de doua dimensiuni, asa ca dupa ce am dat destui banisori si am alergat pe Fainari, pe Scoartei si pe Giulesti, am luat si un rand de pe Calarasi (atelierul acela care face tot felul de chestii din cauciuc, la comanda), iar dupa ce aproape turbasem de nervi ca tot nu mergea pompa(nici nu se incarca bine, nici nu facea presiune si retur bine), am fost la Nenea care mi-a pus un rand de garnituri in doi timpi si trei miscari (dintre cele luate de pe Scoartei) si a mers perfect pompa!!
Ha-ha! v-am pacalit! Am omis sa va spun ca ,,parerile" cu doua tipuri de garnituri se datorau unei confuzii intre cota cilindrului pompei si cea a garniturilor (asadar pe pompa simplu circuit este un singur tip de garnituri), pe de o parte, iar pe de alta parte, faptului ca nimeni exceptandu-l pe Nenea, nu a desfacut reductia aceea unde vine furtunul de alimentare si sub care in corp sunt practicate atat orificiul de alimentare, cat si un orificiu capilar foarte fin (care evident era infundat), prin care biata pompa isi face circuitul!

Asadar ,,Invatati, invatati, invatati!" ori ,,Invatati si munciti, munciti si invatati" , iar dupa aceea ,, ... si dati mai departe!" cum erau niste vorbe in trecut!
,,
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline autom

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #34 : Iulie 01, 2010, 07:52:09 am »
Din nou:
barkassumbarin: ,,Salutare!!!
Pont in fuga pt. Draku si alti ,,pagubosi" ca subsemnatul : Omul de la Petrosani a spus ca garniturile capacel sunt compatibile cu cele de la Dacia Papuc (nu si cilindrul, ci doar garniturile). Maine am sa si verific, inclusiv masurand cu sublerul interiorul cilindrului (evident, daca mai gasesc sublerul!)

Si o intrebare: a desfacut cineva cilindrul de frana de pe spate, cu mastodontul suspendat? Iar daca da, a curs lichid de frana pe conducta?
Cu ploaia asta nu am avut timp sa fac experimente (banuiesc ca din cum pun intrebarile e clar ca la mine nu a curs lichid), dar sper ca ,,fenomenul" sa se datoreze in caz fericit repartitorului care sa fi inchis total, daca nu, inseamna ca Submarinul este stationat pe un loc unde nu se aplica legea atractiei gravitationale (ceea ce nu prea cred!!!), ori impotriva plictiselii tre` sa m-apuc de demontat conductele si furtunele, nu ?,,
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline draku

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 619
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #35 : Iulie 01, 2010, 08:56:01 am »
eu am desfacut cilindri din spate si bineinteles ca a curs lichid.
partea frumoasa e ca la barkas, spre deosebire de trabant (al meu), toate racordurile sistemului de franare se demonteaza relativ usor, chiar daca la prima vedere pr blocate...
la mine lipseste legatura dintre semipuntea stanga si supapa repartitorului de franare. asa ca e posibil ca supapa sa fie deschisa
la roata din stanga am cilindru (cam uzat) cu garnituri tip "capacel" (cred ca sunt un model mai vechi)
la roata din dreapta am cilindru (pare mai nou, unguresc) cu garnituri normale, tip "inel". asta e in stare mai buna.
probabil o sa cumpar un cilindru nou si pt partea stanga
si desigur, un repartitor de franare pt puntea spate complet si functional.
intre timp am demontat tot sistemul de directie, mai putin caseta.
2 capete de bara aveau joc (cele 2 de la bieleta de comanda lunga). interesant este ca asa, demontate, nu iti dai seama ca au joc.
celelalte 6 par ok, desi se misca usor in articulatie, ceea ce inseamna ca sunt la sfarsitul vietii....
cei 2 "pivoti" mari care trec prin sasiu se rotesc foarte greu, desi par gresati. i-am scos (pt a-l scoate pe cel din stanga a trebuit sa demontez esapamentul) si o sa-i studiez mai atent...
zilele trecute montasem termostatul la locul lui si ieri i-am facut o proba. am constatat ca se incinge motorul .... poate e defect (termostatul), desi l-am incercat acasa, in apa fiarta, si functiona..
o sa iau unul nou...
am montat aprinderea electronica, dar cred ca o sa mai trebuiasca niste reglaje, ca nu sunt pe deplin multumit de cum merge motorul
am scos ieri si capacul la carburator (40F 1-15), are numai pilitura si mizerie pe fundul camerei de nivel constant, dar avand in vedere ca nu e niciun filtru de benzina pe circuit, nu ma mir.... trebuie curatat
am scos si galeria de evacuare de pe motor pt ca lipsea un surub de prindere de la cilindrul 3 si nu imi dadeam seama daca lipseste sau e rupt in bloc. vestea buna e ca s-a pierdut, asa ca scap usor inlocuindu-l. dar am observat ca erau puse cate 2 garnituri pe evacuare la fiecare cilindru. asa e normal?
cutia de viteze ar trebui sa aiba joja pt controlul nivelului uleiului? unde este (daca este) ca eu nu am gasit-o....
am incercat sa scot sirokko-ul din compartimentul lui si nu am reusit. probabil intai trebuie demontat rezervorul lui de benzina si apoi scos agregatul (care trebuie reconditionat)...
alternatorul are un joc in sistemul de prindere, trebuie vazut din ce cauza. si de asemenea, trebuie revizuit si el
to be continued   :)
« Ultima Modificare: Iulie 01, 2010, 08:57:57 am de draku »
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline autom

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #36 : Iulie 02, 2010, 07:23:49 am »
 ;D ;D ;D ;DDoamneeeeeee ce nebunieeee......Draku scrie aici, barkassubmarin citeste aici si scrie dincolo ( pe forumul softpedia) iar eu translatez discutiile ;D ;D ;D ;D

BArkas submarin: ,,OK ! Dar mai am una tare(sper)!
Azi am fost la un magazin sa mai imi iau un set de garituri de papuc si cand am vazut ce mi-a pus vanzatoarea in mana era sa imi sara parul de pe teasta! Erau garnituri inelare iar pe punguta de ambalaj scria ,,Dacia Pick-up DIESEL"!!! Pret - 3,5 lei pt. cilindru si credeti ori ba, nu aveam lamine decat 4 lei, asa ca mi-am luat doar "capacelele", da` maine ma duc cu un inelus de barkas si cu sublerul dupa mine sa le compar.
O sa iau si un cilindru sa il confrunt cu cel de Dacia, dar in mod cert interiorul este acelasi - 25,4 mm.

Pt.Draku: nu sunt pe deplin edificat dar sirocco-ul este prins si cu un soi de esapament pe de desubt si pe langa alte prinderi, mai are si niste mansoane din cauciuc. Din cauza lui era sa nu-mi puna tinichigiul un petecel la podea, pentru ca dupa ce asi-a batut capul sa il desfaca mai mult timp, de-abia a reusit sa il miste putin. Oricum cand prinzi spilul, da de veste!
Spor la munca celor care au unde sa se adaposteasca de ploaie, ca eu imi rod unghiile de necaz ! ,,

Draku: ,,cred ca trebuie scos rezervorul de benzina, ca sa poata fi rasucit apoi corpul longitudinal cam cu 90 de grade, asa incat cutia metalica pe care este pusa mufa sa ajunga in spate, spre usa laterala. asa se micsoreaza inaltimea si poate fi scos pe deschiderea laterala (asta e gandita la rece, acasa, de aia poate sa sune un pic aiurea)
mansoanele de cauciuc si esapamentul ies usor....
pentru garniturile de frana: sfatul meu e sa masori diametrele celor 2 cilindri si pistonase, nu garniturile de cauciuc, pt ca poti gresi.
eu am patit-o acum ceva timp cu pompa de frana de la o nova: i-am schimbat garniturile si dupa 2 sapt pierdea presiunea. dupa indelungi cautari am aflat ca pompele de frana dublu circuit pt dacia erau de 2 tipuri: cu 3 si cu 4 conducte. diferea diametrul, cea cu 3 conducte avea 19 mm iar cealalta avea 20,5 mm. eu montasem garnituri de 19 in cilindrul de 20,5. a mers, dar pt scurt timp.
asa ca, atentie!
,,
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline draku

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 619
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #37 : Iulie 02, 2010, 08:23:34 am »
io citesc si raspund unde e nevoie  ;D
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 389
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #38 : Iulie 02, 2010, 09:06:30 am »
eu nu inteleg de ce nu scrieti voi doar intr-un singur loc.
Topicul asta a devenit o intreaga nebunie si balamuc.
Ia ganditi-va, daca un incepator in ale "Barkas-ului" intra sa citeasca, intelege ceva?

Offline autom

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #39 : Iulie 02, 2010, 03:11:14 pm »
Sper din tot sufletul ca de saptamana viitoare sa isi repare barkassubmarin ( crazy) calculatorul si sa poata acceseze siteul normal ( acum scrie pe calalat forum ca sa putem comunica iar, cand intra aici, intra de la alt calculator decat cel de acasa).

Mai cer ingaduinta inca putin... ;D ;D ;D

Sa zic de bancuza mea. Am terminat aprpae cu totul instalatia electrica, am pus senzori si traductori compatibili cu ceasurile indicatoare, am facut cablul de kilometraj ( cablu de Raba , un capat in cutia de pasaat , altul in ceasul de bArkas, ) am montat oglinzile ( multumesc lui Draku pentru ele) , am lipit tapiteria noua pe bord, tavan si fetele de usi, am montat inca un electroventilator pe radiator, am vopsit bena...........

CAnd ma linistesc, fac poze.
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline autom

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #40 : Iulie 04, 2010, 07:34:27 am »
barkas submarin: ,,Am reusit ieri sa montez cilindrii pe spate (i-am folosit pe cei cu garnituri inelare) si sa fac aerisirea. Este alta treaba cu frana acuma!!!
Oricum, trebuie sa ii verific si pe cei de pe fata, punct in care pun intrebarea (raportat la sustinerile tipului din Giulesti si ale mecanicului Service-ului de la aparatori, cum ca ,,nespecialistii" nu pot face reglajul franelor, mai ales pe fata, motiv pentru care sa apelam la ajutorul lor contra sumei de 200 lei!): nu cumva reglajul se face prin gaurile platourilor, prin spate, folosind o surubelnita pt. a actiona discul acela zimtat? Pt. raspuns, in loc de 20 lei, ofer o bere!
Si tot la capitolul intrebari - a schimbat cineva rulmentii si presetupa pompei de apa? Sunt probleme deosebite???

PS: luni imi vin piesele de la Tgv ,iar apropo de ce postam mai deunazi, cand am pus Submarinul pe roti, pe conducte a curs lichid de frana, deci am un repartitor competent, nu?!?
Spor la lucru!!!,,

Draku: ,,bineinteles ca reglajul franelor din fata se face prin acele gauri. (apropos, gaurile alea trebuiau sa fie acoperite cu niste dopuri de cauciuc)
nu am mai intalnit pana acum asa reglaj, dar e logic, dupa cum arata mecanismul...
pui tamburul la locul lui, il fixezi strans cu cele 2 suruburi de 6, ca sa stea in pozitia de lucru, si pe urma actionezi discul zimtat cu surubelnita pana atinge sabotul de tambur (evident, pui cv la punctul mort si invarti de tambur ca sa iti dai seama), apoi dai putin inapoi, pana nu mai atinge. dupa care treci la celalalt pistonas/sabot si repeti operatiunea
cam asta ar fi reglajul, dupa parerea mea
la fel si la rotile din spate, numai ca acolo actionezi excentricul din spate cu cheia de 13. intr-un sens pana atinge de tambur si apoi putin inapoi.
de asemenea, la rotile din fata, verifica si cablurile franei de mana, sa nu fie gripate. exista riscul ca atunci cand folosesti (eliberezi) frana de mana, cablurile gripate sa tina sabotii in atingere cu tamburul. iar asta duce la dezechilibre in franare, tambur incins, etc...
eu am scos toate cablurile de frana, le-am curatat cu degripant si le-am uns cu ulei. am uns mecanismul parghiilor de dedesubt, unde se face reglajul, ca si articulatiile manetei de frana de mana.
despre repartitor, stiam ca actioneaza cu atat mai mult cu cat masina este mai incarcata. dar probabil ca si atunci cand este goala, supapa repartitorului este deschisa un pic, asa ca ai "un pic" de frana.
de fapt, e logic sa fie asa, nu poti avea frana doar pe rotile din fata cand ai masina goala. probabil ca tine si de reglajul repartitorului in raport cu semipuntea stanga.,,

"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline autom

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #41 : Iulie 04, 2010, 08:32:08 pm »
Sa arat poze cu bulbucata mea. Azi am facut primele probe functionale pe strada. S-a comportat binisor spre ff bine.
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline autom

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #42 : Iulie 04, 2010, 08:52:11 pm »
nu stiu ce are gazda pozelor dar nu ia decat una singura.......
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 352
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #43 : Iulie 05, 2010, 12:26:01 am »
nu exista. toti incarcam poze cu imagebam.com  merge. fii atent cand incarci si sa fie jpeg,gif.
PS  faina "giucaria" :D
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline autom

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 829
Răspuns: Impatimitii de Barkas
« Răspuns #44 : Iulie 05, 2010, 07:55:16 am »
Am receptionat. Da, e posibil sa fi fost un pic mai aiurit si sa nu fi parcurs pasii care sunt indicati in tutorialul de pe forum. Imi fac mea culpa.

Recidivez si iar retranscriu ce a scris barkas submarin pe softpedia. Ca o paranteza, pana la urma este util sa apara si acolo o mica agitatoe pe marinea masinii. este un forum national multidisciplinar si probabilitatea sa fin gasiti de alti ,,nebuni,, cu Barkas, e mai mare.

Sa postez un link catre forumul trabi?


,,He-he, bravo bre`!!!
Chiar ca nu ai stat degeaba. Da`nu cumva ai revopsit si cabina, ca parca atunci cand am vazut-o eu parca ,batea` mai spre bleumarin!
Si din ce ma rog facusi tapiseria? Ca sa nu te intreb si daca policioara aceea era de la mama ei ori vrei sa-ti tragi patent pe ea (nu mai merge,te-am furat deja!).
Oricum, arata bine bulbucata!
Ca sa te stimulez am sa te critic constructiv, ca vad ca te misti repede: hai frate sa ne cautam niste ,,adidasi" in locul ,,bocancilor" peticiti pe care ii avem (adica pe la ce garaje si parcuri reci sa lasam niste semne pt jante de 14 sau 15, de care zice-se au avut si ARO-urile mai vechi). In rest, poate daca ne mai dau ,,stapanii" ceva la salar` sa ne permitem gume de 6.40x13, la 350 lei bucata!
Azi mai ma uitam pe ici pe colo si am gasit un tabel cu indicative si acolo scria ca ,,old" 6.40X13 este ,,new" 175X13/80.

Ei, dar iar s-a facut tarziu si eu ma gandesc ca maine maerg la ,,scarbici" cu drag, in primul rand pt ca primesc piesele de la Tgv. thumbsup.gif , apoi este ultima saptamana inainte de concediu peacefingers.gif SI POATE PANA CAND PLEC LA MARE POATE REUSESC SI EU INTR-O SAPTAMANA SA FAC CE MAI AM DE FACUT SI SA BAG SUBMARINUL PE RAMPA, LA NAIBA !!!,,
"...Asadar pompierul nu alege sa salveze omul bun, in detrimentul omului rau, asadar pompierul se arunca in flacari, riscandu-si viata, pentru a salv