Autor Subiect: prima mea tura cu trabantul  (Citit de 5745 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Foevi

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 105
  • Traby=more than old school
Răspuns: prima mea tura cu trabantul
« Răspuns #15 : August 19, 2011, 04:53:53 pm »
prima mea tura cu traby a fost ceva mai bine decat atunci cand am invatat sa conduc,ca nu mi s-a parut prea "comoda" treaba ca nu stiam sa schimb vitezele una dupa alta ca la passatu' lu' tata,care macar ca e din '81 se tine foarte bine,si am fost mai fricos,mai ales ca nu era nici traby meu si mai erau 3 in spate dintre care si o fetita mica,ma gandeam sa nu fac cumva sa o pun pe dunga,cum de felul meu is mai vitezoman(cateodata,nu totdeauna mi se aprinde "scanteia")nu stiu exact daca am prins 70,dar oricum o fost o experienta si placuta dar in acelasi timp si cu putine regrete ca putea sa fie mai bine.. :icon_colors:

Offline Kry_M

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 73
Re: prima mea tura cu trabantul
« Răspuns #16 : Octombrie 05, 2014, 02:19:41 pm »
   Prima mea plimbare cu Trabant-ul a fost în vara trecuta, eu împreună cu un bun prieten și coleg de lucru a mers de la Reșita cu Atlassib-ul (unde lucram amândoi) la Sibiu și de acolo la Oradea(mai exact înainte de Oradea într-o comuna pe drumul dinspre Cluj).
   Ajunși dimineața devreme pe la 7 răcoare umezeală mare, a venit după noi la sosea vânzătorul,când am  ajuns la el în curte îl vad pe traby tot intre buruieni. Deși am stabilit să-l pregătească de drum el nu făcuse nimic la el. Stătea în mijlocul curții cu anvelopele pe janta, înauntru mizerie cât cuprinde, baterie nu avea, benzina nu. Atunci a scos o baterie ce o ținuse pe redresor (zicea el, că oricum nu avea curent și a trebuit sa folosim clești de curent pentru a porni).
   După mai multe probe de pornit a pornit fum de nu te mai vedeai în curte..dar pornise, completat lichid de frână, direcția avea un joc enorm și avea modificata accelerația la mina(în genul motoretelor).
 L-a tot gâdilat ca nu stătea ralantiul (nu a reușit sa îl facă sa stea oricum). Spălat cit de cit un pic aspirat și alungat viespile din portbagaj. Umflat roata de rezerva și pornit la drum, dar la prima intersecție ,când sa schimbe viteza, ba murea ca nu accelera destul ba cupla alta viteza, ba nu cupla nici o viteza..după aceea am oprit puțin am găsit cartea tehnica și ne-am lămurit ce și cum apoi am luat-o la drum ușor a-1-, a-2-a și după ce am ieșit din localitate am încercat a-3-a și a-4-a...era mirific, ruginit, scotea fum și făcea gălăgie de numa.(era primul Trabant în care fusesem)
După ce am alimentat la o benzinărie încă 15l(aveam vre-o 10 l puși de vânzător) am pus ulei asa ochiometric..și am plecat spre Oradea…pe drum încerca sa nu încetinească la giratorii ca tot murea motorul (nu avea de fel ralantiu), apoi la drum întins colegul fiind fumător, eu țineam de accelerație, iar el fuma cu mina cealaltă..tot mergem asa(cu 0  km/h) până când undeva în câmp între Oradea și Arad motorul face un sunet metalic cumplit și se oprește brusc. Atunci am avut un șoc…l-am lăsat să se răcească, mirosea a ulei încins de mureai, afara erau circa 40 grad așa că pentru siguranța am mai pus niște ulei în benzina (tot ochiometric) și după câteva minute am luat-o ușor..după alți câțiva km am intrat pe autostrada Arad -Timișoara, aici încă lucrau pe anumite porțiuni, se uitau muncitorii și cei care ne depășeau ca la urs...
   După ce am ieșit de pe autostrada am oprit un pic sa facem pauza, eram obosit parca săpasem șanțuri nu alta. Ajunși dupa incă o oră în Lugojul natal m-am mai calmat..iar peste incă niște dealuri și văi eram în Reșita. Am oprit mașina la serviciu si acolo a rămas până a doua zi…consum circa 6 % am făcut circa 330 km și a mai rămas benzină și de plimbat prin oraș.
Trabantist pasionat

Offline Surcel Traian

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 34
Re: prima mea tura cu trabantul
« Răspuns #17 : Noiembrie 12, 2018, 10:03:09 pm »
Primul meu drum cu trabul a fost pana la o benzinarie la iesirea din Comuna Berceni si Centura Bucuresti (Trabantul meu venise acasa pe platforma),tata era la volan,eu n'aveam si n'am carnet inca.P'atunci nu prea cunosteam masina,huruiau rulmentii de la roti (erau cei originali din '87),ziceam ca-i din cutia de viteze  ???.Cam prin mijlocul comunei este un deal,mai aveam 7l in rezervor,iar pe la mijlocul dealului s-a oprit motorul si n'a mai vrut sa porneasca (sa nu mentionez ca am ramas in drum fix langa statia de autobuz),am dat pe rezerva,nimic.L-am sunat pe Liviu RATB disperat,dar nu am rezolvat nimic (nu mai tin minte ce a zis la telefon).Intr-un final am sunat un vecin sa vina sa ne ia si sa mergem la benzinarie,cand a ajuns radea de noi cu gura pana la urechi  :D.Am fost si am luat 10l de benzina,i-am pus in rezervor,am facut amestecul si a pornit inecata,tone de fum (noi inca eram langa statia de autobuz).Am plecat intr-un final,tata fiind nou cu trabantul incurca vitezele,eu mai uitam cu coada ochiului si ziceam ''vezi ca aia e a-III-a'',stateam cu ochii pe el ca pe butelie.Dupa un timp am ajuns cu bine acasa,mai tarziu am realizat ca rezerva era infundata (lipseste sita sin interiorul rezervorului).Vreau sa va spun ce de atunci,dragii mei compatrioti,NU am avut NICIODATA mai putin de 10l in rezervor.

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 409
  • fa ce trebuie sa faci
Re: prima mea tura cu trabantul
« Răspuns #18 : Noiembrie 18, 2018, 08:45:49 pm »
Foarte frumos povestit. Nu strică nici plinul să fie...
trabant 601 s kaki 1988
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)