Autor Subiect: Electromotor Trabant601 - Reparare si Reconditionare (limba germana)  (Citit de 956 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 353
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Electromotor Trabant601 - Reparare si Reconditionare (limba germana)

PS imi pare rau ,calitatea nu e grozava ... am luat cum am gasit si le-am mai imbunatatit eu cat de cat
-------------------------------------------------------------------------------------------
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 353
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 348
  • 0760 601 838
Răspuns: Electromotor Trabant601 - Reparare si Reconditionare (limba germana)
« Răspuns #2 : Octombrie 18, 2010, 06:10:58 pm »
   Cu voia Gusterului, postez si eu aici niste poze pe care le-am facut la recenta schimbare a carbunilor electromotorului de pornire ai Trabant-ului meu. Ele sunt exectutate in ordinea de dezasamblare/asamblare si sper sa va fie de folos pt o viitoare operatiune de felul acesta.
 

   Si niste lamuriri. La dezasamblare nu-i mare lucru. Atentie la fiecare element pentru a sti cum vine montat la loc. Atentie sa montati la loc selenoidul cum trebuie (cu prezonul mai scurt inspre electromotor)! Elecromotorul are, ca parghie pt furca, un stift cu sigurante elastice; el l-am pierdut si d-aia am pus surub cu piulita. Bendixul este cel mai dificil de scos; nu iese pana nu este data la o parte siguranta aia de deasupra lui. Aia este o piesa din doua bucati: una bucata sarma de cupru rotunda si o bucata de teava, la unul din capete cu un diametru mai mic si cu un sant in interior, unde se capseaza sarma aia (piesele astea doua apar intr-una din poze, in cea cu statorul mai precis, in partea din dreapta a imaginii). Intai se scoate sarma din ce-o fi aia si apoi iese si bendixul. La montaj nu uitati sa aveti deja rotorul in stator (statorul are o forma usor conica si nu permite introducearea rotorului decat prin partea dinspre bendix) si placa cu carbunii pusa pe axul rotorului INAINTE sa incercati recapsarea sigurantei PESTE bedix, ca altfel o sa va suparati rau!
   Un alt element de o si mai mare importanta este letconul, sau, mai degraba, ciocanul de lipit! Nu va apucati nici macar de desfacut carbunii din locul lor pana nu va asigurati ca aveti un ciocan de lipit de cel putin 100W, ca altfel nu merge! Poate reusiti sa dezlipiti carbunii si cu un letcon de 60W (cum am facut eu), dar cu siguranta nu puneti altii in loc tot cu aceeasi scula! Asadar, ciocan de lipit de 100W sau, pt cine nu are de unde, dupa sfatul lui Viorel, va recomand si eu un fier mare si greu (o dalta, un fier-beton gros) incalzit la rosu, decapat si apoi folosit ca sa slujeasca acestui scop.
   Deasemenea, daca tot ati dezasamblat tot tacamul, n-ar strica si e chiar indicat sa curatati puntea receptoare a rotorului (calea de rulare a carbunilor) cu un smirghel, precum si sa curatati cate se poate din rugina de pe magnetii statorului si de pe fierul rotorului; asta pt ingrijirea metalului; la sfarsit se poate aplica, cu o carpa, o pelicula fina de ulei (de ungere mecanisme, siliconic, chiar de amestec; sa mentina suprafata cat se poate ferita de rugina). Deasemenea aplicati vaselina in bucsile din capetele axului rotorului pt a preveni uzura prematura a acestora. Pentru asigurarea unei etanseitati mai  bune, vaselina poate fi aplicata si pe capetele statorului, unde vor veni capacele. Ungeti tot cu vaselina si arcurile care mentin carbunii pe pozitie; ungeti lacasurile unde vin montati carbunii deasemenea, dar fara a exagera. In rest, spor si atentie la montaj, ca totul sa "cada" si sa nu fie nimic fortat; strangeti numai dupa ce sunteti siguri ca totul este pe pozitie!
  Si inca o chestie: deasemenea fiti siguri ca ati montat furca de actionare a bendixului INAINTE de a strange suruburile de asigurare a capacului, pt ca dupa nu se mai poate! Spor la lucru!
  P.S. la mine a functionat electromotorul perfect dupa aceasta operatiune. daca dintr-un motiv sau altul, dupa urmarea indeaproape a "instructiunilor" mele, voua nu va iese pasenta, reverificati fiecare pas cu grija. Oricum, nu pot fi facut responsabil pt o eventuala nereusita, intrucat acesta nu este un "manual" propriu-zis, acreditat sau vizat de vreun servis/ inginer/ mecanic!