Autor Subiect: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)  (Citit de 144812 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« : Ianuarie 20, 2011, 08:22:00 am »
Nu da nimic. Este genul de om secretos. Am avut o experienta neplacuta ultima data. A desfacut ambielajul si dupa o luna, a zis ca nu mai poate sa faca nimic si l-am luat bucati (mai ne arata si niste piese noi care ar fi putut sa le puna pe ambielaj). Cand stai langa el si intrebi ceva, raspunde in doi peri, incercand sa ascunda ce face el acolo. Am pus pe seama batranetii. In schimb, in partea cealalta, omul este in stare sa te puna pe tine sa faci, numai ca sa inveti ;)

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 641
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #1 : Ianuarie 20, 2011, 08:28:52 am »
mda, stiu genul asta de oameni....
"eu am trabant de 20 de ani si el vrea sa afle imediat cum se regleaza?" (de aprindere era vorba...)
asta este...

@albert, despre hala aia era vorba...
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #2 : Ianuarie 20, 2011, 12:18:08 pm »
bag sama ambielajul e cel mai greu de reparat....
Sa stii ca nu este chiar asa. Am participat, chiar in ultima vreme la cateva reconditionari. Operatiunea, decurge cam asa:
- se depreseaza manetoanele (poti sa improvizezi orice, chiar si cu un cric hidraulic si un suport improvizat);
- apoi urmeaza alezarea bolturilor si cofectionarea de bucsi. Se alezeaza biela, pana se duce gradul de uzura. Apoi se masoara boltul (dupa ce a fost alezat), pentru a sti dimensiunea viitoarelor bucsi. E, aici intervine o problema: cementarea (tratarea) bucsilor;
- apoi se preseaza bucsile pe bolturi, urmeaza rolele (diametrul de 5 mm, se gasesc fara probleme in diferiti rulmenti);
- urmeaza verificarea rulmentilor din mijlocul ambielajului (se gasesc in magazine);
- punerea pe pozitie a ambielajului si presarea. Urmeaza iar o parte problematica: echilibrarea (cu cat este mai bine echilibrat, cu atat viata ambielajului este mai mare). Comparatorul se pune pe fiecare maneton in parte, invartind in acelasi timp de ambielaj. Pentru a mai misca (regla), cateva grade manetoanele, ambielajul se baga intr-o anumita pozitie, intr-o menghina (sau o presa). Nu se va reusi o echilibrare perfecta ''spre 0''. O echilibrare perfecta, necesita aparatura de specialitate.
Dupa parerea mea, mai usor reconditionezi unul care a mai fost reconditionat. Nu mai alezezi nimic. Scoti bucsile vechi si faci altele ;D

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 641
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #3 : Ianuarie 20, 2011, 01:49:17 pm »
da' cum nu se misca manetoanele din pozitie in timpul functionarii?
au ceva caneluri/tesituri?
sau se rigidizeaza doar prin presare?
daca e doar prin presare, cred ca presa pt demontat/montat ambielajul tre sa fie foarte serioasa
"aparatura de specialitate" pt centrarea ambielajului nu parea sa fie foarte sofisticata in filmultul ala despre cum se fabrica trabantul....
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #4 : Ianuarie 20, 2011, 02:16:23 pm »
Nu au caneluri. Sunt bagate prin presare. Intradevar, trebuie o presa serioasa. Dar acum am vazut in toate service-urile prese perfecte pentru asa ceva. De altfel, se si recomanda, ca Trabantul sa nu fie pornit impins (poate da socuri mari in ambielaj si implicit dezechilibru). Sunt utilaje care fac echilibrare dinamica foarte precisa. Nu am vazut filmuletul unde se echilibra in fabrica :icon_study:

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 641
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #5 : Ianuarie 20, 2011, 04:43:43 pm »
cum nu??!!!
celebrul filmulet din 2 parti de pe youtube
aici
http://www.youtube.com/watch?v=w8Uxr9nS85k   la minutul 1.00 se poate vedea "aparatura", in toata splendoarea ei   =))
==================
edit by admin: bleaa  .. deja m-am plictisit sa zic cum se posteaza un link DIRECT youtube ...
« Ultima Modificare: Ianuarie 20, 2011, 07:03:55 pm de Gusteru »
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #6 : Ianuarie 20, 2011, 05:51:22 pm »
Acum il vad prima data. Asa, exista dispozitivul ala unde intra si este presat. Nenea asta, are si el asa ceva (cel din Floreasca). Numai ca si Dl. Dan si toti cu care am vorbit, nu recomanda sa bati in ambielaj (manetoane) cu ciocanul ca sa-l echilibrezi. Dispozitivul din fabrica, vad ca are ceva special in care bate. Toti acum, il pun in presa sau menghina si misca manetonul cu pricina. Din cate se observa, masinaria aia de presat, face cam din prima treaba. Foarte putin mai bate nenea ala. Ma gandesc, ca noi, am putea sa tragem linii cu un trasor si cand il asamblam, il punem fix pe marcaje ;)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 454
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #7 : Ianuarie 20, 2011, 05:54:00 pm »
Aoleeeeu...ce off-topic sunteti. Nu mai bine faceti un topic despre "Tehnici asamblare ambielaj" si mut tot ce ati discutat despre dincolo? si aici sa lasam doar la subiect :D Ce ziceti ?
E destul de interesant subiectul dar haideti sa il punem la locusorul lui.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #8 : Ianuarie 20, 2011, 06:31:03 pm »
Muta-l. La un moment dat, m-am gandit sa gasim un rulment. Alezam boltul si biela dupa rulment. Insa intervin doua probleme. Prima: biela are o crestatura pe unde se ung rolele, pe cand rulmentul nu are asa ceva (deci ungere insuficienta). A doua: biela trebuie sa se miste stanga-dreapta (foarte putin). Daca ar fi fixa (in cazul in care punem un rulment), nu am mai putea sa bagam cilindrul (sau ar fi tensionat, fapt ce va duce la uzura pistonului, cilindrului si chiar rulmentului foarte rapid).

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 454
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #9 : Ianuarie 20, 2011, 06:43:03 pm »
Discutia despre ambelaj poate continua aici.
Succes.

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 348
  • 0760 601 838
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #10 : Ianuarie 20, 2011, 06:47:37 pm »
   Auzi, viorel, da' niste preturi in lei nu stii? Am eu vreo doua ambielaje, parca ti-am spus... fara uzura la manetoane, doar rulmentii exteriori si cei interiori de schimbat -vreo doi trei calati, vreo doi trei huruie-(treaba ce implica depresare/presare si echilibrare, dar nu si cementare, avand in vedere ca doar se inlocuiesc niste rulmenti), Daca stii ceva, spune-ne si niste preturi, orientative, pt anumite operatii (ce ai avut tu de facut si cat ti-a cerut) in felul asta, ma orientez si eu la ce imi trebuie mie. Oricum, ideea e sa nu depaseasca pretul unui ambielaj cumparat din magazin, rectificat la unguri!

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #11 : Ianuarie 20, 2011, 06:53:02 pm »
Pentru presat, depresat si echilibrat, ne-a cerut 100 lei. Apoi in functie de ce mai schimbi, mai creste. Un ambielaj reconditionat total, a cerut 200 lei ;)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 454
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #12 : Ianuarie 20, 2011, 06:54:45 pm »
@Pater eu as prefera unul reconditionat Made in Romania decat unul in Hu. De ce? pt ca am mai multa siguranta ca nenea asta care a lucrat o viata cu asa ceva, ar face o treaba de macar 2,5 ori mai buna ca unul din HU care nu cred ca il intereseaza la cine ajunge ambelajul in Romania.
Parerea mea.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #13 : Ianuarie 20, 2011, 07:13:51 pm »
Ungurii, din cate am inteles (eu inca nu am vazut un ambielaj reconditionat unguresc desfacut), nu bucseaza. Alezeaza pur si simplu din bolt si biela si baga role majorate. Problema este ca tin asa de putin, deoarece stratul cementat este de maxim 2 mm. Au doua sau trei cote de role majorate. Un ambielaj il pot face de trei ori. Asa ca daca ai noroc sa nimeresti un ambielaj cu prima cota de role majorate, este posibil sa mai existe un strat cementat si sa tina. Problema apare de la a doua reparatie, unde deja nu va mai exista strat cementat. In concluzie, o treaba bine facuta, trebuie facuta cu bucsi cementate. Un astfel de ambielaj, ar trebui sa tina aproape cat unul original (cu conditaia sa se respecte procedura de cementare) ;D

Am cautat pe net si am gasit cativa care fac asemenea tratamente de cementare. Cred ca reusim sa ne reconditionam singuri ambielajele pe viitor ;) Mai studiem :thumbsup:
« Ultima Modificare: Ianuarie 20, 2011, 07:57:41 pm de victor »

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 392
  • popandau
Re: Tehnici de montare a ambelajului (discutii generale)
« Răspuns #14 : Martie 12, 2011, 10:24:10 pm »
Muta-l. La un moment dat, m-am gandit sa gasim un rulment. Alezam boltul si biela dupa rulment. Insa intervin doua probleme. Prima: biela are o crestatura pe unde se ung rolele, pe cand rulmentul nu are asa ceva (deci ungere insuficienta). A doua: biela trebuie sa se miste stanga-dreapta (foarte putin). Daca ar fi fixa (in cazul in care punem un rulment), nu am mai putea sa bagam cilindrul (sau ar fi tensionat, fapt ce va duce la uzura pistonului, cilindrului si chiar rulmentului foarte rapid).
eu parca mai am un/o bucata/ de ambielaj facut cu doi rulm. mici, polizati sa intre doi pe maneton..dar  axul lor a fost ataaaat de strunjit ca e un  c.....t! e cat dejtu' mic..sa-l caut??sa-l vedeti??e o prostie...
popandau de trabante