Autor Subiect: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii  (Citit de 20001 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 347
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« : Noiembrie 11, 2011, 08:34:03 pm »
Acu' facem brainstorming ... poate o sa o punem (sigur) si la tutoriale. INTRADEVAR trebuie facute ceva modificari. Pun pozele si cu ambielajul sa avem toate datele la indemana. Inca o data ai MULTUMESC lui Hunor pt intermediere cu acest ambielaj  :notworthy:

« Ultima Modificare: Noiembrie 11, 2011, 08:52:26 pm de Gusteru »
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 366
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #1 : Noiembrie 11, 2011, 08:56:31 pm »
Singura modificare, este sa scoti inelele( sigurantele), dupa rulmentii dintre manetoane, apoi dai o gaura (mitica/subtirica) in rulmenti si bagi un bolt, pentru a nu se invarti rulmentii in carter ;)

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 347
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #2 : Noiembrie 11, 2011, 09:10:24 pm »
Asa.. in urma discutiei cu tine si a explicatiilor tale - exemplific si vizual exact ce ar trebui facut.
Multumim Vio  :icon_thumleft: :icon_thumleft: :icon_thumleft:

  
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 301
  • 0760 601 838
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #3 : Noiembrie 12, 2011, 11:35:25 pm »
   ai inteles numai jumatate. sigurantele alea se scot (sa le zicem "segmenti", desi sunt pusi pe rulmenti nu pt etansare, ci sa sa nu "plece" aiurea prin carter), insa gaurile nu le dai in camasa exterioara a rulmentului (chiar ar trebui sa incerci pe vreun rulment stricat, pt ca ma indoiesc grav c-o sa reusesti vreodata sa dai gaura in asa material calit).
   Se procedeaza dupa cum urmeaza: (am obtinut patent de la nenea ursuleac, cel cu ambielajele...) iei un sublersi, cu partea care iese in afara (tija aia care masoara in adancime),  pui ambielajul in carter (se intelege ca vei fi scos "segmentii" de pe rulmenti) si il pozitionezi ca si cum ar urma sa inchizi carterele. dupa care asezi rulmentii in cauza la locul lor, adica ei trebuie sa nu iasa in afara spatiului acela central, destinat lor si inelului de etansare de la mijloc. asa fiind (cauta sa fie amandoi cat de cat simetrici, unul fata de celalalt), masori cu respectiva tija care este distanta dintre marginea carterului si mijlocul canalului (canalul este reprezentat in poza prin cele doua linii negre, iar distanta pe care tu trebuie s-o afli este marcata de cele doua sageti rosii - scuzati mana tremuranda: sunt dupa 6 ore de tras de bicicleta!  :P). Dupa asta scoti ambielajul si cu tija de masurat a sublerului fixata cum a ramas dupa masuratoare, marchezi pe carter, in doua locuri (sa zicem la aprox 2-3 cm de-o parte si de alta a centrului semicercului format de jumatatea carterului), pt ambii sulmenti, fiecare cate doua semne (o sa vrei ca aceasta operatiune s-o executi pe jumatatea superioara, ca in aia asezi ambielajul; e mai greu sa potrivesti jumatatea inferioara dupa ce faci modificarea asta...). In aceste 4 semne vei face tu 4 gauri cu diametrul de 2mm (despre asta nu sunt 100% sigur, insa poti verifica daca un spiral de 2mm intra in canalul asta al rulmentilor; daca are joc, incearca cu unu de  3mm si apoi il folosesti sa dai gaura cu el). adancimea nu trebuie sa depaseasca 5-6mm (vezi cum pui semn pe spiral!)! dupa toate astea, iei un spiral de 2 sau 3 (functie de care s-a folosit pt gaurire) si tai din capatul lui (cel neprelucrat) un capat de aprox. 8mm (de fapt, o sa fie nevoie de 4 asemenea bucatele, pt fiecare gaura cate unul; masuratorile trebuie sa fie destul de precise: trebuie sa stii ce adancime are gaura si ce adancime are canalul din rulment, ca nu vrei ca dupa ce ai batut bucatica in gaura sa-ti dai seama ca ori iese prea mult in afara si nu se mai aseaza ambielajul bine, ori iese prea putin si astfel poti avea bafta sa sara, cine stie cum!).
   Ei, acum e simplu: operatiunea, dupa marturia lui nea ursuleac, nu trebuie repetata si la cealalta jumatate, ca nu mai pleaca nicaieri rulmentii! Iei cele 4 bucatele, le infigi in cele 4 gaurele si asa nu-ti mai pleaca rulmentii la plimbare! Cam asta ar fi; nu e chiar simplu, dar se poate face. In manuale e indicata operatiunea inversa, cand ai carter model vechi si trebuie numai sa faci o gaura de 5-6mm (parca asa era) in mijlocul jumatatii inferioare, pentru inelul etansant. Tot acolo se mentioneaza, atentie, ca nu se poate monta ambielaj model vechi in carter model nou!  ;D Dar bine ca s-a gasit o varianta, aparent testata de nea' ursuleac! Spor la lucru!
 

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 347
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #4 : Noiembrie 13, 2011, 09:36:55 am »
Asta e ce am inteles din explicatiile tale. INSA nu vad rostul a pune patru bolturi  :icon_scratch: pe cate un rulment. Mi se pare ca sansele de a gresi la toate opt sunt MARI ... cu toate calculele facute. Pt ca la ambielajele de tip nou ai un singur bolt de blocaj per rulment si e suficient. Ala se impaneaza in scotitura EXISTENTA deja in carter , vine solutia de etanseizare/lipire a carterelor si ... aleluia. Trebuie sa plec acuma pana intr-un loc dar cand ma intorc mai am cateva desene de facut. Subiectul trebuie separat de aici si mutat la TUTORIALE , e important si foarte folositor pt oricine. Revin ...

=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #5 : Noiembrie 13, 2011, 10:42:41 am »
Explicatia e lunga si poate n-ai inteles bine... incerc sa scurtez. Segmentii din rulment au rol de stopare a jocului axial al ambielajului in momentul in care apesi pe ambreiaj, el impinge in placa de presiune si automat si in ambielaj. Deci nu au rol de etansare. (D'aia dam cu pasta/vopsea/etc). Cum a zis Raoul, rulmentii sunt tratati termic si suprafata lor este extrem de dura (mai dura ca un spiral) prin urmare nu ii poti gauri. Ai in schimb carterul care se poate gauri si bagi stifturi (spirale care sunt tratate si ele si destul de tapene) in carter in asa fel incat sa intre in canaulul de pe rulmentul tau (acolo unde intra segmentul pe care il vei scoate pt operatiunea asta). Deci ca idee, in loc sa ai canal de jur-imprejur in rulment si in carter pentru a gazdui un segment de blocare a msicarii axiale a ambielajului, vei avea canal de jur-mprejurul camasii superioare a rulmentului si din loc in loc o gaura in carter care vor gazdui niste spirale care pana la urma vor prelua rolul de stopare a miscarii axiale a ambielajului asa cum o facea segmentul.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 347
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #6 : Noiembrie 13, 2011, 12:16:15 pm »
Bine am inteles ?

=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 301
  • 0760 601 838
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #7 : Noiembrie 13, 2011, 12:22:27 pm »
 raspunsul e si mai simplu decat a spus george (desi si ceea ce a spus el este perfect corect!): la ambielajul model vechi ai rulmenti cu role, a caror camasa exterioara poate fi scoasa(ea se plimba stanga-dreapta pe rolele alea si numai sigurantele tip segment tin camasa exterioara sa nu iasa de pe calea de rulare); la modelul nou este alt tip de rulmenti care nu mai permit lucrul asta . got it? eu te invat cum e bine, cum mi-as spus ursuleac; tu faci cum vrei!
  p.s. ia mai citeste ce-am scris eu!!! am zis ca pt fiecare rulment vei face cate doua gauri, respectiv fiecare rulment va fi tinut in loc de 2 bolturi de-alea taiate dintr-un spiral! si am spus iar foarte clar ca gaura n-o dai in camasa rulmentului, ci in carter! frate, scrie foarte clar...
  p.p.s ai inteles, treaba va veni ca in poza! insa cate doua bolturi per rulment, nu 4! am intrebat si eu de ce nu s-ar pune mai multe, sau de ce nu se pun si pe jumatatea cealalta si a zis ursuleaca ca n pleaca nicaieri si ca e sufiecient sa ai 2 bolturi pt fiecare rulment!

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 347
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #8 : Noiembrie 13, 2011, 12:53:24 pm »
Facut in paint ... daaar asta e IDEEA ! sper ca am priceput OK - si restul userilor hieroglifele mele  ;D

« Ultima Modificare: Noiembrie 13, 2011, 01:21:06 pm de Gusteru »
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 301
  • 0760 601 838
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #9 : Noiembrie 13, 2011, 01:03:58 pm »
   Aia e!  ;) numa ca pistonu' vine invers, ca doar n-are capul inspre carterul superior!  :P
iar rulmentii de pe ambielajul tau, model vechi, nu au camasa interioara, ci rolele merg direct pe miezul ambielajului. camasa interioara au la modelul tip nou.

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #10 : Noiembrie 13, 2011, 01:23:38 pm »
raspunsul e si mai simplu decat a spus george (desi si ceea ce a spus el este perfect corect!): la ambielajul model vechi ai rulmenti cu role, a caror camasa exterioara poate fi scoasa(ea se plimba stanga-dreapta pe rolele alea si numai sigurantele tip segment tin camasa exterioara sa nu iasa de pe calea de rulare); la modelul nou este alt tip de rulmenti care nu mai permit lucrul asta . got it? eu te invat cum e bine, cum mi-as spus ursuleac; tu faci cum vrei!
  p.s. ia mai citeste ce-am scris eu!!! am zis ca pt fiecare rulment vei face cate doua gauri, respectiv fiecare rulment va fi tinut in loc de 2 bolturi de-alea taiate dintr-un spiral! si am spus iar foarte clar ca gaura n-o dai in camasa rulmentului, ci in carter! frate, scrie foarte clar...
  p.p.s ai inteles, treaba va veni ca in poza! insa cate doua bolturi per rulment, nu 4! am intrebat si eu de ce nu s-ar pune mai multe, sau de ce nu se pun si pe jumatatea cealalta si a zis ursuleaca ca n pleaca nicaieri si ca e sufiecient sa ai 2 bolturi pt fiecare rulment!

Ursuleac a zis sa faci treaba asta si la rulmentii cu bile, carora camasa exteriora e iposibil de scos de pe bile si asa ar rezista si la saricini axiale, deoarece la turatiile alea nu tin asa de mult... Singurii rulmenti care tin cu adevarat zeci de mii de ore la sarcini axiale sunt cei conici. Deci facand treaba cu stoparea jocului axial, le cresti astfel durata de viata.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 347
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #11 : Noiembrie 13, 2011, 01:29:31 pm »
pater, da un refresh , am pus 2 desene. Pai cand faci un motor de la 0 , nu il pui cu carterul superior (ala cu gauri pt biele) in jos? ba da ca altfel mori si nu iasa treaba. Deci e corect cum am pus pozitia pistonului in desenul 2. Ca si in desenul 1 pistoanele practic "se vad" spre interiorul lor(scobitura) si nu partea de sus (unde se intampla arderea).Deci desenul e facut in pozitia DE LUCRU CORECTA (asa cum zice cartea).

=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 301
  • 0760 601 838
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #12 : Noiembrie 13, 2011, 01:44:16 pm »
   eu am inteles ca acolo vine pistonul, da; la fel am priceput CARE e carterul superior si, deasemenea, STIU cum pui um ambielaj si in care carter. EU faceam observatia, in gluma, daca esti putin atent, ca pistonul tau, din desenul de dedesubt, nu e desenat corect, in ideea ca este plat si acolo, adica arata la fel ca in partea cealalta, unde se produce arderea. cum ai facut tu desenul, acolo trebuia sa se vada partea inferioara a pistonului, adica cea cu fusta, nu partea superioara, unde sunt segmentii. hai ca ti-am facut praf topicul de prezentare... da' macar acum ai inteles ce voiam eu sa zic?

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 347
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #13 : Noiembrie 13, 2011, 01:45:30 pm »
Completare desen  :P
Las' ca nu-i bai - nu e praf. O sa iau de aici si continui cand ma apuc de montat.

=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #14 : Noiembrie 13, 2011, 01:47:15 pm »
Gustere, tre sa specific! Tot ce am zis eu mai sus, e valabil pt cazul in care pui ambielaj de tip vechi (cu canal de segment la rulmentii centrali) pe carter nou! Raoul zice ca numa aia vechi aveau canal de segment (ca erau cu role si se plimbau) si ca astia noi nu au nici un fel de canal (ca sunt cu bile si nu pleaca). Eu parca am vazut si cu bile si cu canala de segment...  :icon_scratch: Ma mai interesez. Oricum ce zice el si Ursuleac e bine... Stiftul de pe rulmentii centrali fara canal nu se pune in cazul tau la fanta dintre cartere deoarece fanta aia e pana la peretele de suber si deci poate sa scape in directia aia rulmentul... Asa ca dai o gaura asemanatoare stiftului de blocare rotationala undeva in carter (cum e scris mai sus) si va avea 2 roluri, 1 pt blocare rotationala si unu pt blocare axiala... Na, am zis si mai pe scurt.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html