Autor Subiect: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii  (Citit de 28953 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 392
  • popandau
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #60 : Ianuarie 19, 2013, 10:31:32 am »
da.
 piesa din mijloc nu s'ar plimba, ca n'are de ce,.. si cum.. ca o preseaza capacele.. unii scot boltul ala de tot.
apoi- etansarile pe carter-la ambielaj au fost facute de neamt in decursul timpului, imbunatatind sistemul.. deci, la volanta mege sa pui cu cauciuc sau cu segmenti.. la fulie, insa, difera ceva la axul pe care vine  piesa din fier cu segmentii..la unele ambielaje vechi, zice chiar neamtul, in carte, ca nu se pupa ceva.
oricum, romanii au adaptat la ambielaje tot felul de dracii- vezi ce ambielaj am pus eu pe masina, sunt pozele puse..- sa vezi rulmenti de roata-spate bucsati si pusi in locul celor doi rulmenti tip nou...
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #61 : Ianuarie 19, 2013, 01:02:06 pm »
Se potriveste. Cum a zis si Liviu, s-a imbunatatit pe parcurs, dar in acelasi timp sa se poata adapta si la cele vechi. Am mai discutat pe undeva, ambielajul de tip nou merge perfect pe carterul vechi, mici probleme apar la ambielajul de tip vechi pe carter de tip nou :glasses9:

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 529
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #62 : Ianuarie 19, 2013, 10:39:40 pm »
Se potriveste. Cum a zis si Liviu, s-a imbunatatit pe parcurs, dar in acelasi timp sa se poata adapta si la cele vechi. Am mai discutat pe undeva, ambielajul de tip nou merge perfect pe carterul vechi, mici probleme apar la ambielajul de tip vechi pe carter de tip nou :glasses9:
Am reusit azi si am montat ambielajul in carter, am pastrat simeringul care era pe ambielajul nou. La o inspectie atenta am constatat ca e in stare f buna, pe carterul tip nou merge si etansare cu simering si cu segment pe partea cu aprinderea si ramane in continuare valabila etansarea cu segmenti la volanta. Asadar am acum ambielaj tip vechi pe carter tip nou dupa ce am scos segmentii de pe rulmentii din mijloc. Am inchis carterul, am montat platoul de la aprindere si am montat volanta - mai trebuie stransa insa  pt asta am fabricat o parghie cu care sa tin de volanta sa pot strange, mai trebuie sa cumpar 2 suruburi ca sa o prind de volanta si sa tin contra cu ea cand voi strange piulita. Maine ma ocup de de clindrii, spal carburatorul si sper sa pun motorul sus.
Andrei

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 392
  • popandau
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #63 : Ianuarie 20, 2013, 12:39:06 am »
...ambielaj tip vechi in carter tip nou?? pai... cum ai fixat rulmentii mediani??? ca pentru fixat erau segmentii aia... ai facut canale in cartere??? sau ai pus asa.. si gata..  :glasses9:
popandau de trabante

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 361
  • 0760 601 838
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #64 : Ianuarie 20, 2013, 01:49:21 am »
   Daca pui asa, fara segmenti, distrugi rulmentii centrali si bolturile suberelor, cel putin intr-o parte, pt ca ambielajul isi va modifica pozitia si rulmentii or sa frece de bolturile alea. am patit-o cand nu stiam diferente si chestii; am scos segmentii si=am inchis ambielajul: FAIL! solutia propusa de Ursuleac  (si care mi se pare singura viabila) este sa se dea cel putin cate o gaura in fiecare jumatate de carter, in dreptul canalului fiecarui rulment si acolo sa se infiga un bolt mic (un cap de burghiu, de exemplu, ca e tare), care va intra pe canalul ala si va fixa rulmentii pe pozitie. altfel, pa-pa! dar si asta s-a mai discutat p-aci, ceva mai incolo... Oricum, am scris ca sa nu te apuci sa=i dai cheie asa si sa-ti plangi banii dati pe bunatate de ambielaj!
   Sau, Liviu, in cel mai bun caz, o fi incurcat termenii si el voia sa zica ambielaj nou in carter vechi (desi stiu ca ambielajul pe care l-a cumparat e model vechi...)
Oricum, daca e cum ai zis tu, desfa-l inapoi si remediaza urgent!!! NU-L PORNI ASA!

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 653
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #65 : Ianuarie 20, 2013, 08:19:27 am »
Da are dreptate Pater,atunci cand mi s-a depresat fulia dupa ambielaj mi-a rupt stiftul,statea Pater si se gandea ce sa bage in locul lui,cuiul a zis ca nu este ok nu are duritate suficienta si din cate imi aduc i-a venit repede ideea cu capul de burghiu.
De atunci sa fi trecut mai bine de un an si vad ca nu mi-a facut nici un fel de problema pana in prezent.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 529
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #66 : Ianuarie 20, 2013, 08:42:37 am »
   Daca pui asa, fara segmenti, distrugi rulmentii centrali si bolturile suberelor, cel putin intr-o parte, pt ca ambielajul isi va modifica pozitia si rulmentii or sa frece de bolturile alea. am patit-o cand nu stiam diferente si chestii; am scos segmentii si=am inchis ambielajul: FAIL! solutia propusa de Ursuleac  (si care mi se pare singura viabila) este sa se dea cel putin cate o gaura in fiecare jumatate de carter, in dreptul canalului fiecarui rulment si acolo sa se infiga un bolt mic (un cap de burghiu, de exemplu, ca e tare), care va intra pe canalul ala si va fixa rulmentii pe pozitie. altfel, pa-pa! dar si asta s-a mai discutat p-aci, ceva mai incolo... Oricum, am scris ca sa nu te apuci sa=i dai cheie asa si sa-ti plangi banii dati pe bunatate de ambielaj!
   Sau, Liviu, in cel mai bun caz, o fi incurcat termenii si el voia sa zica ambielaj nou in carter vechi (desi stiu ca ambielajul pe care l-a cumparat e model vechi...)
Oricum, daca e cum ai zis tu, desfa-l inapoi si remediaza urgent!!! NU-L PORNI ASA!

la ambielajul de tip nou de ce nu se deplaseaza rulmentii nicaieri?
Andrei

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 529
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #67 : Ianuarie 20, 2013, 08:51:41 am »
   Daca pui asa, fara segmenti, distrugi rulmentii centrali si bolturile suberelor, cel putin intr-o parte, pt ca ambielajul isi va modifica pozitia si rulmentii or sa frece de bolturile alea. am patit-o cand nu stiam diferente si chestii; am scos segmentii si=am inchis ambielajul: FAIL! solutia propusa de Ursuleac  (si care mi se pare singura viabila) este sa se dea cel putin cate o gaura in fiecare jumatate de carter, in dreptul canalului fiecarui rulment si acolo sa se infiga un bolt mic (un cap de burghiu, de exemplu, ca e tare), care va intra pe canalul ala si va fixa rulmentii pe pozitie. altfel, pa-pa! dar si asta s-a mai discutat p-aci, ceva mai incolo... Oricum, am scris ca sa nu te apuci sa=i dai cheie asa si sa-ti plangi banii dati pe bunatate de ambielaj!
   Sau, Liviu, in cel mai bun caz, o fi incurcat termenii si el voia sa zica ambielaj nou in carter vechi (desi stiu ca ambielajul pe care l-a cumparat e model vechi...)
Oricum, daca e cum ai zis tu, desfa-l inapoi si remediaza urgent!!! NU-L PORNI ASA!

la ambielajul de tip nou de ce nu se deplaseaza rulmentii nicaieri?

ma gandeam si eu la solutia asta, chiar am discutat-o cu george (cea cu gaurele in carter si cu introducere stifturi antideplasare) dar ma gandesc ca la tipul nou nu mai exista nici segmenti si nici bolturi....
Andrei

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #68 : Ianuarie 20, 2013, 03:08:00 pm »
La tipul nou ca și la tipul vechi ai știfturi pe rulmenții centrali ca să nu se rotească în carter. Segmenții sunt ca să nu se deplaseze axial... Trebuie să-i securizezi cu niște știfturi... să nu-i pui așa că e păcat de ambielajul ăla.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 529
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #69 : Ianuarie 21, 2013, 05:16:07 pm »
La tipul nou ca și la tipul vechi ai știfturi pe rulmenții centrali ca să nu se rotească în carter. Segmenții sunt ca să nu se deplaseze axial... Trebuie să-i securizezi cu niște știfturi... să nu-i pui așa că e păcat de ambielajul ăla.

stiu ce fac acei segmenti, totusi nu a explicat nimeni de ce pe ambielajul tip nou au fost scosi si cum de functioneaza fara nici o asigurare. Din prudenta am asigurat si eu rulmentii, iata cum:


=================
edit by admin: te rog nu mai incarca la asa dimensiune imensa. ti -am modificat eu poza.Citeste atent in topic incarcare foto. Ai indrumari de resize foto.Merci
« Ultima Modificare: Ianuarie 21, 2013, 06:09:48 pm de Gusteru »
Andrei

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #70 : Ianuarie 21, 2013, 05:42:26 pm »
Acum nu mai stiu, dar la ambielajul de tip vechi, nu cumva camasile exterioare ale rulmentilor erau mobile (stanga/dreapta)? Daca este asa, atunci din cauza asta au pus sigurantele. In schimb la ambielajul de tip nou, rulmentii au camasa fixa si atunci nu mai este nevoie de segmenti  :dontknow:

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 529
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #71 : Ianuarie 21, 2013, 07:05:18 pm »
Da, sunt mobile Viorel, dar doar intr-un singur sens, respectiv ambele catre mijlocul arborelui unde este oricum o bucsa distantiera - sunt practic puse spate in spate inelele exterioare ale celor doi rulmenti centrali. Iar rulmentul dinspre fulie este si el de acelasi tip si inelul exterior tinde sa iasa de pe rolele cilindrice catre fulie si il sprijina segmentul. O sa incerc sa pun o poza cu arborele poate chiar in seara asta.
Andrei

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 529
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #72 : Ianuarie 21, 2013, 08:37:41 pm »
iata pozele

Se poate vedea si bucsa dintre cei 2 rulmenti, este formata din 2 semipiese care sunt tinute la un loc de un inel metalic care intra in canalul de pe circumferinta. Aceasta cred ca tine loc si de o oarecare etansare in carter, este metalica (un aliaj f usor, nu aluminiu...poate, antimoniu?)

....am senzatia ca tot nu sunt bine puse pozele
Andrei

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #73 : Ianuarie 22, 2013, 08:19:40 am »
Ai facut treaba buna cu stifturile ;)

Offline andreiandrei53

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 529
Re: Adaptare ambielaj model vechi pe carter de tip nou - discutii
« Răspuns #74 : Ianuarie 22, 2013, 08:52:21 am »
Ai facut treaba buna cu stifturile ;)
vom vedea!  :toothy10:
Andrei