Autor Subiect: Garnituri de frana si lichidul aferent  (Citit de 8247 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #15 : Decembrie 29, 2011, 07:47:31 pm »
Da domne', m-am exprimat gresit :icon_salut: Lichidul de frana e higroscopic si trage in timp apa din atmosfera. ''Loredana'' are dreptate :P Adica, in concluzie tot trebuie schimbat :read2:

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #16 : Decembrie 31, 2011, 01:56:28 pm »
..daca nu ,,scapa'' pe undeva si ramane acelasi lichid in circuit,  dupa cum zici, se va ,,contamina'' cu vapori (!!!!  :icon_pale: ????) de apa numai cel din paharel... Tot asa, dupa cum zici, dupa un timp, paharelul ar trebui sa ,,dea pe afara'' din cauza de... supt apa din ,,atmosfera''... :icon_king:.
..io n'am auzit, pana acum, de asa fenomen.. :icon_tongue:
..se schimba lichidul, cum zice la carte, periodic, pentru ca ,,imbatraneste''...nu zice nimica de ,,supt apa din atmosfera.."
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #17 : Decembrie 31, 2011, 03:56:05 pm »
Ce sa mai zic, inclin capul in fata ''enciclopediilor''. Mi-am dat seama ca nu stiu nimic, probabil nici nu o sa mai scriu decat la ''Camera de zi, la ce filme am mai vazut" :icon_silent:

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #18 : Decembrie 31, 2011, 04:44:38 pm »
Ce sa mai zic, inclin capul in fata ''enciclopediilor''. Mi-am dat seama ca nu stiu nimic, probabil nici nu o sa mai scriu decat la ''Camera de zi, la ce filme am mai vazut" :icon_silent:
..lasaaa, bre, nu pune la suflet... nimeni nu le stie pe toate :whip2:
..uite, la ambielaje ma ,,faci''... :toothy4:, recunosc.
lat. edit- sa vedem ce zice si dinulescu despre ce afirmi aci :tongue2:
..uitam: si la chestia cu legile te pricepi!!! :icon_thumleft:
-e bine asa???mai esti suparat??
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #19 : Decembrie 31, 2011, 04:48:05 pm »
Sunt vesel, nu intru suparat in noul an!  :icon_flower:

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #20 : Decembrie 31, 2011, 04:52:44 pm »
Sunt vesel, nu intru suparat in noul an!  :icon_flower:
asa ziceam si io! :wav:
..hai la multi ani!!!
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #21 : Decembrie 31, 2011, 05:02:51 pm »
O mica cautare pe net ;)

''Un lichid de frana eficient trebuie sa fie rezistent la frig, caldura, imbatranire, oxidare. De asemenea, nu trebuie sa fie coroziv si, cel mai important aspect, trebuie sa fie compatibil cu toate materialele de etansare. Pentru franele cu disc care au incarcaturi termice foarte mari, lichidul de franare trebuie sa aibe un punct de fierbere foarte ridicat pentru a asigura o operare fara rateuri. Se stie ca la coborarile prelungite de la munte, te poti trezi fara frane daca lichidul este imbatranit. Acest efect este o urmare a faptului ca lichidul de frana este higroscopic, adica absoarbe umiditatea din aer.''



Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 845
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #22 : Decembrie 31, 2011, 05:32:04 pm »
Viorel, vad ca ai facut cautare pe net, dar nu inseamna ca ce gasesti pe net e musai si corect.

 "Acest efect este o urmare a faptului ca lichidul de frana este higroscopic, adica absoarbe umiditatea din aer.''

Intreb...retoric...cat de prost trebuie sa fie cel care a scris chestia asta? Raspuns: IDIOT de-a dreptul! Adica...ce-are sula cu subprefectura? Ce legatura exista intre umiditatea din aer, si faptul ca lichidul de frana trebuie SA NU SE VAPORIZEZE USOR...si cu faptul ca intr-adevar, lichidul de frana e higroscopic? Nici o legatura, decat in creierele retardate ale unora care nu stiu fizica, dar se apuca sa spuna ei cate stiu!

Da, lichidul de frana e higroscopic (sau hidrofil, depinde cum iti place sa spui) dar aceasta proprietate se manifesta atunci cand lasi lichidul de frana intr-un vas descoperit. In sistemul de franare, fiind un sistem inchis, aerul nu are ce cauta, decat deasupra lichidului, in vasul de alimentare a pompei de frana. Iar acolo e putin aer, si odata ce vaporii de apa continuti in acea mica cantitate de aer, deasupra lichidului de frana sunt absorbiti de lichid, se cam termina cu vaporii! In timp, putin cate putin, mai intra aer suplimentar in paharel, prin acea mica gaurica din capac. Se intampla asta, din cauza uzurii sabotilor/discurilor/placutelor/tamburilor de frana. Dar se intampla chestia asta atat de lent...incat cantitatea de aer si implicit de vapori e insignifianta!

Ce nu intelege retardatul care a scris articolul din care tu ai citat, e faptul ca NU din cauza umiditatii din aer se intampla asta (Doamne, daca ar mai si gandi unii!!... :BangHead: ) ci din cauza evaporarii chiar a lichidului de frana, datorita incingerii placutelor/cilindrilor/altor piese din mecanismul e franare. Si normal ca vaporii de lichid de frana, aflandu-se in stare gazoasa, devin compresibili (doar lichidele sunt virtual incompresibile) si uite asa ramai fara frana, datorita vaporilor de lichid din instalatie. E ca si cum ai avea aer in instalatie! Care, repet, sunt vapori de lichid de frana, nu de aer sau umiditate (apa) din aer.

In concluzie, hai sa nu dam crezarii tot ce scrie pe net, ca de multe ori se scriu gogomanii!

Hai la multi ani!  :wav:
« Ultima Modificare: Decembrie 31, 2011, 05:37:15 pm de dragosdinulescu »

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #23 : Decembrie 31, 2011, 05:46:35 pm »
Uite domne' scrie si aici:

http://www.renault.ro/servicii-post-vanzare/servicii-renault/intretinerea-curenta/frana/

 ''Care sunt caracteristicile lichidului de frana Renault?

Lichidul de frana Renault este compatibil cu ansamblul pieselor din circuitul de frana si din ambreiaj. Acest lichid este conceput si testat pentru a evita o uzura prematura a pieselor din circuitul de franare.

Factorii cu impact negativ asupra lichidului de frana sunt temperatura si umiditatea, deoarece acestea favorizeaza riscul aparitiei fierberii lichidului si a fenomenului de „vapor lock”, care conduc la o franare ineficienta.

Lichidul de frana isi pierde proprietarile in timp. Saturatia de umiditate este cauza principala, chiar daca vehiculul nu circula.''


Ai dreptate cu articolul de mai sus, dar in concluzie, tot apa este vinovata de degradarea lichidului de frana ;)
« Ultima Modificare: Decembrie 31, 2011, 05:58:33 pm de Viorel Balmez »

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #24 : Decembrie 31, 2011, 06:51:00 pm »
...bravo, viorele!! nu te lasa!!! combate!! :icon_thumleft:

..ala de trabant e altfel- la reno e DOT4... :icon_king:..  si fiind FARA frane pe disc, chiar si diluat cu apa, n'are a face..merge... :wave:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #25 : Decembrie 31, 2011, 06:59:17 pm »
De fapt, am pornit discutia, mai mult cu gandul la rugina de la pistonase ;) Nu stiu ce se intampla, dar tot timpul se gripeaza cate unul :violent1: Am inteles si povestea ca este de la ploaie, balti, etc., dar rugina este si in interiorul cilindrului, unde nu ajunge apa din exterior :dontknow:

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #26 : Decembrie 31, 2011, 07:18:52 pm »
..se strange apa din condens, de cand intri cu roata in apa, si de la diferite ,,ocazii''... da' la mine nu se blocheaza niciodata... tu mergi des cu ea?? io merg zilnic.. :toothy4:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #27 : Decembrie 31, 2011, 07:20:52 pm »
Merg rar, dar apas frecvent pe frana, tocmai pentru a nu se bloca :blob5:
Ce condens in interiorul cilindrului? O luam de la capat cu ''condensul''? :dontknow:

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #28 : Decembrie 31, 2011, 07:24:12 pm »
 :toothy4: pai, sa pot zice si eu ca ,,m'am exprimat gresit''!! :toothy4:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #29 : Decembrie 31, 2011, 07:27:40 pm »
Clar se blocheaza de la apa/condens/etc. Intra pe laterale si rugineste. Dar de ce am rugina si in interior? Ca doar sunt garniturile, nu?