Autor Subiect: Garnituri de frana si lichidul aferent  (Citit de 8389 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #30 : Decembrie 31, 2011, 07:31:02 pm »
inseamna ca franezi PREA des si brutal, franele ajung la temperatura de fierbere, se evapora..apoi face condens :icon_blackeye:
..sau ai apa acolo. :toothy4:
popandau de trabante

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #31 : Decembrie 31, 2011, 07:35:50 pm »
Hm, sa fiu sincer numai Lia merge cu ele si nu am vazut mers sportiv =)) In fine  :dontknow: Sunt convins ca daca circuli zilnic nu mai sunt problemele astea. Nu sunt suficiente cateva apasari cand si cand :glasses9:

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #32 : Decembrie 31, 2011, 07:55:18 pm »
Hm, sa fiu sincer numai Lia merge cu ele si nu am vazut mers sportiv =)) In fine  :dontknow: Sunt convins ca daca circuli zilnic nu mai sunt problemele astea. Nu sunt suficiente cateva apasari cand si cand :glasses9:
...ai bre, ca glumeam... :toothy4:
popandau de trabante

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 845
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #33 : Decembrie 31, 2011, 08:33:04 pm »
De fapt, am pornit discutia, mai mult cu gandul la rugina de la pistonase ;) Nu stiu ce se intampla, dar tot timpul se gripeaza cate unul :violent1: Am inteles si povestea ca este de la ploaie, balti, etc., dar rugina este si in interiorul cilindrului, unde nu ajunge apa din exterior :dontknow:

Ba exact din exterior ajunge, pentru ca , de cele mai multe ori, garniturile alea care ar trebui sa protezeze cilindul de apa care poate intra din exterior, se rup! Siu cum initial pistonasele sunt foarte in interiorul cilindrului, si pe masura ce se uzeaza ferodourile, atunci pistonasele ies, se apropie de marginea cilindrilor, si dau de portiunea unde a "zacut" apa din balti, si a corodat pistonasul.
Scapati de toate problemele astea daca dati cu vaselina din belsug pe cilindri, atunci cand umblati la ei. Si nici nu va mai complicati sa montati garniturile alea "de protectie" pe capatul cilindrului!
DECI: Oameni buni, va rog yo, stati stramb si judecati drept... Nu e logic sa se contamineze lichidul de frana cu apa de condens, in conditiile in care nu are de unde sa ia acea apa de condens, dat fiind ca (o spun pentru a 3-a oara) sistemul de franare e inchis, si relativ etans fata de mediul inconjurator!

Si mai e ceva... Viorel, tu nu observi ceva? "Lichidul de frana Renault "... dhaaaaaaaa... E cumva lichidul de frana Renault ALTFEL fata de oricare alt lichid de frana? NU! Toata treaba e MARKETING! Eu folosesc Lifrom, ca e cel mai ieftin!

...Eu, odata ca am invatat niste principii generale, sanatoase, si am INTELES cum functioneaza acest sistem de franare, odata ce am umblat la el, n-a mai fost nevoie sa mai umblu vreodata, decat sa schimb consumabilele si sa completez cu lichid! La jeep n-am mai umblat de 2 ani, la Renault de 3 ani cel putin! Doar schimbat placute, si completat de lichid. De ce completet lichid? Simplu! Pentru ca, de fiecare data de cate ori am schimbat placute, am simtit nevoia sa desfac si aerisitoarele, sa stiu eu ca nu-s blocate, si uite ca asa am mai pierdut niste mililitri de lichid de frana! In consecinta, am completat!

Asa ca, haideti sa incheiem discutia asta ilogica, si sa intelegeti ca lichidul de frana nu are cum sa "traga" umiditate atata timp cat se afla in sistemul de franare. Restul, sunt prostii si baliverne, si marketing. Ca trebuie sa traiasca si cei care produc "Lichidul de frana Renault "!

Offline draku

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 619
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #34 : Decembrie 31, 2011, 08:45:28 pm »
viorel, din ce am observat eu, rugina in cilindri de frana apare mai des in portiunea din exterior a cilindrului
acolo unde este dopul ala de cauciuc, deasupra pistonasului

cand vine vremea buna ma apuc sa schimb toate garniturile si lichidul din sistemul de franare la Barkas. am pus 2 cilindri de frana noi-nouti. cu ocazia asta o sa verific daca au rugina in ei....

ca si alternativa, nu s-ar putea folosi un ulei hidraulic in sistemul de franare?
am avut citroen bx, din cel cu sistem de suspensie hidraulica. sistemul de franare (diferit de cele clasice, avand un dozator/regulator de presiune in loc de pompa de frana) folosea acelasi lichid hidraulic, LHM (verde fosforescent)
am inteles ca autoturismele citroen 2CV, care au un sistem de franare clasic, ca si trabi, folosesc acelasi lichid, LHM
trebuie vazute caracteristicile acestuia si comparate cu cele ale lichidului de frana
si, deasemenea, cum se comporta garniturile de frana in acest ulei (ca de la asta se pornise discutia)
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 845
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #35 : Decembrie 31, 2011, 10:39:04 pm »
Buna ideea! Doar ca, cilindrii tot vor rugini la capete, daca va bazati doar pe garniturile alea din cauciuc, si nu puneti vasilina din belsug in zona aceea! Ca daca garniturile alea de protectie se deterioreaza, sau ...pur si simplu intra apa pe langa ele, chiar si cu ulei in sistemul de franare, cilindrii tot vor rugini la capete!

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #36 : Ianuarie 01, 2012, 10:18:37 am »
Ok, data viitoare bag si vasilina ;)

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 393
  • popandau
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #37 : Ianuarie 01, 2012, 06:09:12 pm »
bun, asa nu face condens :toothy4:
popandau de trabante

Offline raresvintea

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 85
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #38 : Septembrie 22, 2017, 10:18:52 am »
Reinvii mortii, la trabant trebuie dot 3 sau 4? Am pus garnituri noi in pistonase si vreau sa stiu daca punand dot 4 am gresit

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 409
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #39 : Septembrie 22, 2017, 03:08:43 pm »
Se pune dot 3 , fiind valabil pentru majoritatea masinilor fabricate sub anii 90 , garniturile nu rezista , asta este motivul
trabant 601 s kaki 1988
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 183
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #40 : Septembrie 22, 2017, 05:44:00 pm »
Am un Chevrolet Aveo. Pe capacul rezervorului de lichid de frână e trecut DOT 3, iar în cartea tehnică DOT 3 sau DOT 4. Din cele citite pe net, cele două tipuri de lichid sunt compatibile, doar că DOT 4 are punct de fierbere mai ridicat. Totuși, când am înlocuit lichidul, am pus DOT 3.

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 409
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #41 : Septembrie 23, 2017, 03:53:25 am »
Mai sunt și excepții, în caz contrar, nu ai de pierdut decât timpul și munca, să experimentezi
trabant 601 s kaki 1988
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Garnituri de frana si lichidul aferent
« Răspuns #42 : Octombrie 23, 2017, 01:59:54 pm »
DOt 4 afecteaza garniturile, experiment facut de...na ca nu imi mai amintesc, Draku sau Dinulescu