Autor Subiect: B 98 EXE  (Citit de 50108 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 350
  • 0760 601 838
Re: B 98 EXE
« Răspuns #210 : Februarie 07, 2013, 09:06:39 pm »
   mersi, mersi! am stat putin sa ma gandesc cum sa-l fac, sa stii! :P avans foarte mic si am loat din aproape in aproape, la mana, in timp ce avansul inainta si, uimitor, a iesit! fireste, nu am putut respecta tolerantele alea de sutimi, dar este cam la zecime. :D

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 071
  • B-09-UHV
Re: B 98 EXE
« Răspuns #211 : Februarie 07, 2013, 11:03:22 pm »
Bravo!!!  :blob7: Mâine, poimâine, ai toate sculele.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 350
  • 0760 601 838
Re: B 98 EXE
« Răspuns #212 : Ianuarie 03, 2014, 06:42:04 pm »
   AM refacut masina. o vopsea si ceva de reparat pe la contraaripile fata. La un moment dat s-au postat aici niste poze despre lucrare, dar am considerat ca nu sunt cele reprezentative pt ce s-a facut intr-adevar, motiv pt care am rugat administratorii sa stearga tot, ca sa pot pune eu ceea ce consider de cuviinta. urmeaza, asadar, pozele, dupa care explicatii pt fiecare zona in parte. enjoy!



   in prima, vedem cat de bine au fost izolate partile ce nu trebuiau acoperite; impecabil!
   apoi, starea in care arata compartimentul motor, dupa lucrare; mentionez, pt cine nu ma cunoaste, ca, desi masina, la exterior, arata cum arata, compartimentul motor l-am tinut intotdeauna nu numai curat, dar chiar fara praf. era foresc, deci, ca dupa ce s-au facut reparatiile acolo, sa ramana praf sa-l iei cu spaclul, nu?
   a treia, la fel ca prima, arata interesul pt pastrarea locurilor nevopsibile intacte.
   in poza a patra este un colt al grilei fata de pe care s-a desprins deja vopseaua pt ca, se pare, fiind zincata, nu adera nici un fel de vopsea. ma intreb ce tehnologii or fi avut smecherii aia de nemtii in anii '80?!
   a cincea poza evoca ceva si mai putin important; sa va explic, pt ca si mie mi-a fost putin mai greu de priceput: din nu stiu ce motive, la montarea suportilor ce tin bara fata (a trebuit ca unul sa fie inlocuit, zona respectiva fiind grav avariata de rugina), nu s-a tinut prea mult cont de pozitia pe care o va avea bara la final si, la constatarea ca, in afara de luftul imens (cam 3 degete, sa zicem) intre caroserie si bara, aceasta atingea de proiectoare, asa cum se vede un poza urmatoare, s-a purces la o reparatie, pe cat de rapida, pe atat de ortodoxa: prin exercitarea unei forte de f la n newtoni, inspre pamant, bara a fost impinsa si indoiti suportii in asa masura ca sa nu mai atinga (prea mult) de proiectoare. nu e o idee splendida? si eu m-am gandit la fel! o cauza secundara, pe langa indoirea suportilor si pozitionarea barei intr-un mod atat de inegal (ce stiau cubisti cu proportiil lor egale? nimic, va spun eu! :)))) vizavi de caroserie, a fost si craparea vopselei si a chitului in dreptul unui surub care tinea prinsa aripa fata de duroplast de tabla ce sustine suportul de bara. aici cred ca s-a urmarit tot lipsa simetriei precum si, as adauga eu, dorinta ca pe viitor, o data cu intrarea apei, sa apara atat de cautatul iz rosu de oxid de fier!
   a sasea poza arata si mai bine cum,chiar si dupa corectia atat de eleganta a barii fata, proiectoarele tot ating de bara. iar daca puteti observa, sub proiectoare se vede chit. de ce oare? ei, alta smecherie si aici: bara a fost nou, neruginita! NOUA, da? buuun. dar nu s-a luat seama si cineva a considerat ca este nevoie sa aiba doua gauri in ea, pt prinderea proiectoarelor, desi, evident, proiectoarele aveau suportii lor montati pe caroserie, la locul destinat din fabrica. poate mai puneam o pereche.... in sfarsti, gaurile au fost acoperite, dar, atingand bara de proiectoare, s-a zgariat vopseaua si a iesit la iveala chitul. o pata de culoare inedita, as putea spune! :D
   vedem, in urmatoarea poza, a sapta, cred, atentia la detaliul vopsirii cu negru a zonei din spatele grilei.
   tot asa, atentia cu care a fost debitat peticul ce a inlocuit sfertul distrus de rugina al contraaripii; atat de corect taiat, ca acum iese afara din spatele aripii!
   a opta sau a noua poza prezinta un efect deosebit de "metal curat" pe stalpul din partea dreapta, superioara, inspre usa pasagerului. "n-am mai avut vopsea.", mi s-a spus. ce mai poti raspunde?!
   urmeaza vopsirea interiorului. da, trebuie sa recunosc, nu am vrut sa fie vopsit si interiorul integral, gandindu-ma ca va dura prea mult eliberarea de banchete, scaune si tot ce era acolo. insa lucrul asta a fost facut, nevertheless. atunci, m-am intrebat, cat de grea putea fi aruncarea a cativa stropi si pe stalpii din spate si contururile geamurilor?! deosebit de, aparent.
   daca s-a lucrat sub aripile de fata, au fost scoase, evident. am incercat sa arat cum s-a facut izolarea si lipirea aripilor la loc. foarte atent, cu mare grija sa nu intre apa! see for yourselfs!
   urmeaza o repratie a unui loc de deasupra numarului spate, unde am avut un mic accident; s-a dat cu chit cu mistria si s-a indreptat cu dreptarul de lemn, apoi s-a vopsit! art nuveau!
   ultimele doua poze evoca ceva scursuri; nu ale crimei, nu ale societatii, ci ale vopselei incapatanate sa se aseze in straturi supraaglomerate pe elementele caroseriei! atentie: capota fata a fost vopsita de DOUA ori, de fiecare data rezultand un finish scurs! trebuie ceva experienta pentru asa o reusita, nu credeti?
   
mai sunt lucruri de scos in evidenta, insa voi reveni la ele pe parcurs. am gasit rugina sub vopseaua aplicata pe tabla de care se prinde chederul usilor fata, am gasit locuri neslefuite de pe care deja s-a curatat vopseaua, am gasit punctulete de praf si mizerie pe sub vopsea, semn ca pregatirea nu s-a facut corespunzator... dar, per total, de ce sa ma plang? este o lucrare extraordinara, profesionala, cu simt de raspundere si, la doar 2000 de lei, un adevarat chilipir, nu credeti? :P


p.s. scuzati eventualele greseli de tastare; am scris destul de repede. again, enjoy!
p.p.s. pt cine nu ma crede, vina sa vada maine, cu ochii lor, la intalnire, la biblioteca! see you there!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 459
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 98 EXE
« Răspuns #213 : Ianuarie 03, 2014, 07:20:53 pm »
Cum ti-am spus si in mesajul personal, te inteleg perfect, stiu ce simti. La fel am patit si eu când mi-am lasat masina pe mana unor "meseriasi". Sper sa poti rezolva (cu timpul,ca acum banuiesc ca aceasta capodopera a meseriasilor ti-a mancat multi €) multe din defecte si probleme aparute. Imi pare sincer rau si daca crezi ca te pot ajuta cu ceva sa nu eziti.
Imi doresc sa o aduci la linia care ti-ai dorit-o

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 071
  • B-09-UHV
Re: B 98 EXE
« Răspuns #214 : Ianuarie 03, 2014, 07:26:34 pm »
Ce să zic... eu am rămas mască de când am fost cu Raoul s-o vedem live cât era acolo la cuptor. Foarte prost vopsită mașina! Lucru pe care Pater nu l-a spus. Mai peste tot are bobițe. Arată cam cum era a mea venită de la Brașov unde nu exista cuptor. Deci, păcat de muncă... și de bani! Mi se pare cam delăsătoare performanța celor ce i-au făcut mașina. Am mai văzut-o o dată la garaj și mi-a arătat Raoul mai tot ce era de arătat. Sincer, să ajungi să crezi că lucrul făcut de mâna ta e mai bun ca acela făcut de „meseriași” e cam trist... dar cam așa încep să cred. Îmi pare rău că nu ești mulțumit de ea... în fond, pentru asta ai făcut-o. Să fii mulțumit.
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline boggi

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 296
  • Ieftin nu rezista,gratis nu exista.
Re: B 98 EXE
« Răspuns #215 : Ianuarie 03, 2014, 07:48:55 pm »
Ce vreti domne,e Trabant,a iesit prea bine.Acest raspuns va fi pus pe tava probabil de meseriasi.
In alta ordine de idei ar fi bine ca astfel de lucrari sa fie facute cu factura si garantie ca sa-i poti urechea oficial,legal.Acum,prinde orbu' scoate-i ochii.
Pacat de bani si de ideea de a vopsi fiara.Tu sa fii sanatos!

Offline pop_radu5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 634
  • pasionat
Re: B 98 EXE
« Răspuns #216 : Ianuarie 03, 2014, 08:29:56 pm »
salutare, imi pare rau pentru realizarea de 2 lei...pentru ca noi cand am vorbit la ultima intalnire pareai foarte bucuros ca ai reusit sa o duci la meseriasi pentru a-i aduce o noua culoare si a o face sa zambeasca...eu nu am pe cine a ma supara...ca de...eu am facut tot fara a fi meserias...oricum abia astept sa ne vedem maine si sa mai stam de vorba ;)

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 350
  • 0760 601 838
Re: B 98 EXE
« Răspuns #217 : Ianuarie 05, 2014, 03:16:53 am »
Cine a fost azi (e ieri deja,dar whatever) a vazut cum  se prrzinta masina. Unii au spus ca e ok,ca merge,ca se putea si mai rau,ca nu e atat de grav pe cat am prezentat eu in poze. Ba chiar cineva a adus mentiunea ca,na,la ce era sa ma astept la cu  arata inainte. Nu stiu ce sa zic.. fireste,sunt parerile respectivilor,mai ales cea din urma. Dar eu zic atat:cand ceri 2000 de lei si apoi te lauzi ca faci model,ca o sa fie asa si pe dincolo,ca ai de gand sa reconditionezi si alte tipuri de .asini clasice si cs o faci pe asta de exemplu,imi creasem niste asteptari. Au fost zdruncinate puternic la constatarea ca baietii nu prea stiu ce fac,de fapt. Nu pe tinichigerie,anyhow! Sunt banii meii,in pana mea si am dreptul sa am pretentii,chit ca e trabant,dacie sau range rover evoque (sac!)!!! Nu poti sa pretinzi ca imi faci usa sa se inchida bine,dar ca sa reusesti asta,imi indoi bordura pe care se aseaza chederul de asa masura ca sufla vantul pe la incheieturi!!!iar cand faci asta si ai mai avea pretentia sa te recomand, apoi nu poti fi decat de.a dreptul... autist! Cum plm sa te recomand?! Dimpotriva! Nu ti.ai dat interesul,ai lungit lucrarea,ti.ai batut joc,ca,no, cum o sa aiba pretentii?! Doar e trabant! Fraier e omul de buna credinta ce ia de bun ce spu  oamenii! Merg, baieti,

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 350
  • 0760 601 838
Re: B 98 EXE
« Răspuns #218 : Ianuarie 05, 2014, 03:34:23 am »
A expirat timpul pt modificare. Voiam sa zic sa mergeti acolo,la seful lui Gabi,sa va rezolve si pe voi! Numai ca na,nu puteti avea pretentii,ca e trabant;si apoi numai una e model si perfecta si aia e a mea!!!

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 071
  • B-09-UHV
Re: B 98 EXE
« Răspuns #219 : Ianuarie 06, 2014, 02:10:37 am »
Man, la mulți ani!  :occasion13: Au venit cu întârziere dar cum nu mai am răbdare, ți le pun aici.



Să-mi zici te rog pe care o vrei. „601 S” sau „601”. Știu că tu ai „601” pe mașină dar se potrivește și „601 S” la găuri (sunt la fel la prinderi). Poate vrei să fie „601 S”...  :P

 :icon_salut:
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 350
  • 0760 601 838
Re: B 98 EXE
« Răspuns #220 : Ianuarie 06, 2014, 03:35:33 am »
Tuuuu, esti nebun?! C'mon! nu vreau nimic, George! serios!

Offline stelian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 217
Re: B 98 EXE
« Răspuns #221 : Ianuarie 06, 2014, 08:09:42 am »
Salut George de unde ai luat emblemele k tare as vrea si eu una cu deluxe si o emblema pentru capota
0741174805

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 071
  • B-09-UHV
Re: B 98 EXE
« Răspuns #222 : Ianuarie 06, 2014, 08:27:51 am »
www . ldm-tuning . de / www . trabantwelt . de
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 350
  • 0760 601 838
Re: B 98 EXE
« Răspuns #223 : Februarie 25, 2014, 04:45:34 pm »
   am inlocuit bucsile din capul bielelor de pe motorul cu seria in cartea de identitate. le-am facut dintr-o bucata de bronz oarecare, din pacate. initial, desi gasisem o alta bucata de bronz grafitat, la prelucrare s-a fisurat iremediabil la gaurirea pe strung si am decis ca are o concentratie prea mare de grafit, nefiind, pana la urma, potrivit scopului. acum, cu bronzul asta, sunt pe teren virgin; habar n-am cat o tine. asta grafitat, cum ziceam, m-a tinut aproape 30000 de km. de la noile bucsi nu am pretentia asta pt ca, oricum, deja voi fi depasit cu mult durata de viata totala a ambielajului. cred ca as fi multumit si cu inca 10000.  am pus in poze si presa pe care am facut-o, ca sa scot/ presez frumos si elegant bucsile in biele.
n-am avut vreme si dispozitie sa pozez fiecare etapa a prelucrarii, dar cred ca intuiti; ele, asa, teoretic, ca pt orice strunjire unde ai de prelucrat si la interior, sunt in ordinea care urmeaza: 1. fixarea piesei in universal, cu verificarea centrarii cat mai bune; 2. strunjire transversala, pentru  a lua, cum se zice, "fata curata"; 3. amborare la centru, pentru fixarea centrului dupa care se va ghida gaurirea; 4. pregaurire cu un diametru mic (eu am folosit 10); 5. gaurire cu diametru mai mare sau cu diametru final ( am mers direct in 19); 6. strunjire axiala pe interior cu cutit specific, la diametrul boltului de biela, plus un 5-7 sutimi (se strange bucsa la presare); 7. strunjirea unui canal de ungere pe interiorul bucsei, ca uleiul sa ajunga mai usor pe toata suprafata de contact cu boltul. se face cu un cutit de filet interior, pe un pas mare; 8. strunjire axiala la exterior, pt diametrul dorit (cu 3-4 sutimi pe plus, ca sa intre presat). 9. sanfren la un 25-30 de grade pe o parte, pt a intre bucsa usor; 10. taiere si debavurare.
  am enumerat pasii orientativ, cum ziceam. daca mai avem printre noi colegi cu ambielaje pe bucsi si constat ca tin astea, pot face si pt alcineva, contra unui pret oarecare, nu m-am gandit inca.
   
   


p.s. strungul e un sn320 de arad, din '76.
p.p.s motorisca asteapta pana in preajma lunii mai, la itp. pana atunci, mai trag de tractorul asta!

Offline pop_radu5

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 634
  • pasionat
Re: B 98 EXE
« Răspuns #224 : Februarie 25, 2014, 05:54:46 pm »
super tare arata felicitari celui care le face si utilajului care este cu adevarat meserias.felicitari si sunt curios sa vad si cum le vei monta.