Autor Subiect: Trabant pe injectie  (Citit de 8043 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline moskyno93

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 112
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #15 : Aprilie 08, 2015, 03:45:37 pm »
  :hiding: Dupa o cercetare mai amanuntita am ajuns si la niste rezultate. O sa folosesc un ecu de injectie si injectie de pe un golf 3, aprinderea va fi controlata mecanic(delcou) iar semnalul pt injectie il voi lua direct de pe fulia de la ambielaj. Am discutat proiectul si la facultate cu unii profesori de SAC ( sisteme de alimentare cu combustibil) ce-i drept mai mult pe foaie. Nu trebuie modificat nimic in ecu ci trebuie doar facute calculele pt prelucrarea fuliei  foarte bine si amplasarea celorlalti senzori  in zonele aferente. O mica problema ar si cu sonda lambda dar cred ca vom gasi si un loc pt amplasarea ei astfel incat sa o pacalim sa citeasca alte valori( favorabile mie) decat cele reale ale motorului, si asta pt ca prezenta uleiului ars in gazele de evacuare al influenta mult cantitatea de O2 citita de sonda,ceea ce ar duce apoi la un amestec sarac.

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 384
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #16 : Aprilie 08, 2015, 10:16:15 pm »
ce putem sa spunem ,decat succes in experiment ,si suntem curiosi de proba finala pe un trabi
trabant 601 s kaki 1988
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline andrei.cociuba

  • GomiNoSensei
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 292
  • GomiNoSensei
    • Ramblings of a Crooked Mind
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #17 : Aprilie 17, 2015, 10:57:01 am »
Am avut si eu acceeasi idee in cap de mai bine de un an de zile.

a stat pe tusha ideea ca eu la tehnica automobilelor rutiere sunt autodidact, si nu stiu cum ar trebui calculate injectiile astea in functie de parametri masurati ai motorului (turatie, avans aprindere, sonde lambda, etc...)

totusi, aceste cunostinte care mie imi lipsesc sunt in intregime lucruri care pot fi programate si reprogramate in logica software a aparatului, asa ca m-am gandit un pic la cum ar putea sa arate constructia hardware a unui astfel de ECU de la zero.

la mine in cap totul se face cu un ARDUINO DUE, care e mai rapid si are mai multa memorie, si diverse facilitati care sunt de folos atunci cand vrei sa faci chestiile sa reactioneze instantaneu (intreruperi externe pe toate piciorusele, de exemplu).

cand logica este suficient de optimizata, se poate trece la ceva integrat care e mai putin flexibil, dar face ce trebuie foarte bine.

rahatul e ca instrumentul cu pricina (arduino due)e destul de sensibil la sursa de alimentare cu curent (3.3 Volti) si se poate arde usor daca e abuzat, asa ca ar trebui sa aiba o sursa de alimentare oarte bine proiectata ca sa fie fiabil, si trebuie probabil sa fie izolat electric de mediul destul de poluat cu tensiuni si frecvente inalte, al unui automobil din generatia trabantului.

la asta se adauga o pompa de combustibil care sa aiba presiunea in domeniul de functionare al injectorului de combustibil, o pompa de ulei si un injector separat pentru cantitatea de ulei, un  senzor de turatie al motorului construit in asa fel incat sa permita detectarea pozitiei motorului la punctele de maxima compresie a cilindrilor (TDC=TopDeadCenter), si ceva forma de senzor de temperatura si lambda pentru evacuare.

cu sonda lambda e mai dubios, ca nush ce sonda lambda exista, si este calibrata sa lucreze intr-un mediu cu atatea hidrocarburi nearse (aka uleiul).

de asemenea, injectorul de ulei trebuie sa fie bine proiectat pentru dispersie maxima a picaturilor, ceea ce probabil inseamna o presiune suficient de mare de lucru, si partea proasta ca uleiul ala are si vascozitate variabila cu temperatura....

pentru mine proiectul asta e in afara fezabilitatii, cata vreme nu am stand cu sarcina variabila pentru motor, si un motor de trabant de care ma pot lipsi.

oricum, un sfat de la mine este documenteaza experimentele si constructia cat mai bine, fa-o publica (un blog sau ceva e ideal) si iti garantez ca o sa te urmaresc cu interes in progresul pe care il faci.
Poze cu trabi la mine pe facebook
tel:0748 037 126  e-mail: contact@andreicociuba.ro
resedinta:Cluj Napoca

Datele mele de contact de aici sunt exclusiv pentru membrii forumului si in scopuri strict legate de activitatea acestui forum.

Offline andrei.cociuba

  • GomiNoSensei
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 292
  • GomiNoSensei
    • Ramblings of a Crooked Mind
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #18 : Aprilie 17, 2015, 01:32:43 pm »
imi cer scuze adminilor pentru postarea dubla, dar am decis sa nu editez postarea precedenta din pricina ca vreau sa postez informatie diferita, si a si trecut ceva timp de azi dimineata, dupa cum se vede de la ora postarii.

si acum la subiect:
pentru sonda lambda la 2 timpi internetul recomanda folosirea unei sonde lambda de banda larga, poreclit si sensor UEGO (spre deosebire de cele de banda ingusta, care sunt in mod traditional denumite sonde lambda. chiar daca ambele sonde masoara acel parametru lambda care este rapostul intre aer si combustibil, ajustat pentru stoichiometrie. Adica daca este exact atata oxigen cat trebuie pentru cantitatea de combustibil, lambda este 1, chiar daca raportul de volum sau de masa sunt diferite.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor#Wideband_zirconia_sensor

ca si produse comerciale care pot fi folosite inclusiv la motoare in doi timpi am gasit astea:

http://www.pmtuning.co.uk/koso-wide-band-air-fuel-meter-with-lambda-sensor
http://performancetrends.com/wide_band_uego.htm

care pot fi folosite si asa cum sunt, fara sa fie integrate intr.un ECU.

sondele astea masoara cati oxigeni trec dinspre exterior, din aer, spre gazele arse, care fiind calde, daca contin hidrocarburi nearse, tind sa atraga oxigen.

de obiccei pentru folosire pe motoare in doi timpi trebuie integrate cu alte elemente de masura, care compenseaza pentru erorile generate de faptul ca uleiul care iese pe esapament distorsioneaza masuratorile. e un sistem destul de complicat, dar nu imposibil de inteles.

oricum, daca in trabant fiecare are uleiul lui preferat pe care il pune, intr.un sistem cu sonde lambda trebuie ales uleiul care arde cel mai complet la detonarea in cilindru.

ca proiect de licenta, motorul in doi timpi pune probleme relativ mari daca vrei sa faci ECU de la zero, si nu mi se pare prea potrivit, in schimb asa, la general, este un proiect interesant de care si eu m-as apuca daca n-as avea un salariu de 800 de lei pe luna.

multa bafta, si asteptam cu nerabdare sa citim despre proiect in detaliu, daca te hotarasti sa te apuci. Desigur, dupa ce iti prezinti licenta, adevaratul test este cel al timpului, asa ca sper sa iasa o strutocamila care sa fie folosibila pe termen lung. as fi indeosebi interesat de ceva date precum economia de combustibil, performata motorului cu injectie, etc....
Poze cu trabi la mine pe facebook
tel:0748 037 126  e-mail: contact@andreicociuba.ro
resedinta:Cluj Napoca

Datele mele de contact de aici sunt exclusiv pentru membrii forumului si in scopuri strict legate de activitatea acestui forum.

Offline moskyno93

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 112
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #19 : Aprilie 26, 2015, 11:32:01 am »
Instalarea unui injector de ulei nu este chiar foarte indicata si asta deoarece ungerea nu ar fi optima. Dupa cum stim toti tipul de lubrifiere al motoarelor in 2 timpi este de tip Baleaj. Deci,un injector de ulei dupa injectorul de benzina ar duce la un amestec neomogen ulei/benzina.
Pt @andrei.cociuba, stiu ca se poate face cu arduino sau cu megasquirt,dar exact ca si tine nu am zeci de milioane de investit in acest proiect si de asta am optat pentru ecu,injector,sonda si senzori de pe un golf3 sau...oricare motorizare cu injectie monopunct.Deoarece nu o sa modific absolut nimic psihic in ecu ci o sa il adaptez dupa motor printr-o fulie pt senzorul tdc ( cu calcule si prelucrari bine efectuate). Am vorbit cu profesorii de Sisteme de Alimentare cu Combustibili si miau zis ca acei 4% de ulei in benzina nu afecteaza mai cu nimic presiune de lucru al injectorului deci si asta este inca o problema care am dat-o la spate. Acum sa vorbim si de aprindere: Aprinderea va fi de tip mecanica nu electronica, voi utiliza o aprindere prin delco. Stim ca la motorul in 4 pistoane  in timpul functionarii 2 pistoane urca si 2 coboara (1-3 urca 2-4 coboara sau 1-4 urca 2-3 coboara etc...) asta inseamna ca daca l-am sectiona ar arata exact ca un motor cu 2 cilindrii in linie. Asa ca daca eu stiu ordinea de aprindere al motorului donator voi lua curent de pe pozitiile aferente ale declo-ului ( 1pt pistonul 1 si 3 pentru pistonul 2 sau cum o fi.....intelegi tu ce am vrut sa spun). Asta as vrea sa fac doar pt licenta,apoi pe viitor,pentru a mai performa pentru mine insumi si totodata pt a mai invata ce si cum despre ecu si programari am de gand sa ii fac un stand-alone si cu senzori unici.;););). Chiar miar place sa ma invete acest domn profesor sa construiesc harti de aprindere si injectie, e cel mai tare lucru care se poate face la un motor.... :laughing7:

Offline andrei.cociuba

  • GomiNoSensei
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 292
  • GomiNoSensei
    • Ramblings of a Crooked Mind
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #20 : Mai 11, 2015, 03:04:46 pm »
injectie de ulei nu ar fi neaparat pentru proiectul tau de licenta, cat pentru scopul de a optimiza ungerea pentru mersul in frana de motor, si la acceleratie.

in prima situatie ungerea prin benzina e deficitara (motiv pentru care in viteza a patra trabantul are freilauf, adica un fel de ambreiaj care decupleaza motorul daca masina merge din inertie, si deci nu ai frana de motor).

in a doua, ungerea e putin prea multa - calamina, fum, etc...

si un arduino costa fix nimica pe langa injectoare, pompe si etc. megasquirt costa cat costa pentru ca cineva a petrecut mult timp sa faca pentru el un soft foarte foarte configurabil. de partea cealalta, va trebui sa iti stori si tu creierul o vreme pana il aduci sa faca ce vrei tu (daca consideri ca timpul tau e oarecum gratis)

un proiect de asta ar dura pentru programarea microcontrollerului undeva la 3 luni, cu tot cu timpul de testare, ajustare, retestare, si alte minuni, pana la primul prototip functional.
Poze cu trabi la mine pe facebook
tel:0748 037 126  e-mail: contact@andreicociuba.ro
resedinta:Cluj Napoca

Datele mele de contact de aici sunt exclusiv pentru membrii forumului si in scopuri strict legate de activitatea acestui forum.

Offline avolocaru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 104
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #21 : Mai 12, 2015, 01:38:12 pm »
Ma gandesc si eu la un astfel de proiect de multa vreme dar tot nu reusesc sa-mi fac timp sa o pun in practica. Poate reusesc altii. Solutia mea este mult mai simpla. In mare eu mi-am propus sa modific cele doua chiulase si sa fac doua gauri pentru bujii in acestea. trebuie luata fulia de sincronizare de pe motorul in 4 timpi si adaptata printr-un sistem de reglaj fin pe arborele cotit al motorului de Trabant. Inainte de a face acest lucru eu as recomanda un studiu legat de semnalul dat de senzorul de detonatie pe motorul in 4 timpi si apoi vazut care este caracteristica data in cazul unui motor in 2 timpi desi nu este obligatoriu intrucat ECU merge si fara acest senzor.
Ungerea nu stiu daca este o problema, injectoarele mai vechi cred ca permit vehicularea unui carburant cu o anumita incarcatura de ulei.
Si eu m-am gandit tot la o instalatie de injectie preluata de pe un motor de Opel.

Offline avolocaru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 104
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #22 : Mai 15, 2015, 10:43:28 pm »
PS:
https://www.youtube.com/watch?v=C7iPmwMWd_s Uite ca s-a mai facut! Spor

Offline ercutaradu

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 89
  • am iesit pe sosea
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #23 : Iunie 01, 2015, 09:51:33 pm »
Buna seara,

Va ganditi prea departe si cauzeaza la neuroni. Cel mai simplu, te duci la dezmembrari si iei toata instalatia de pe o Dacie cu injectie (perfuzie cum le zic eu). Singura provocare va fi coroana dintata de pe volanta (constructie si centrare). O poti simula cu un senzor optic si cu un disc cu fante pus in locul camei de la platine. Nu iti face griji pentru pompa de benzina si injector, merg foarte bine cu putin ulei. Sonda Lambda este cu incalzire asa ca se autocurata. Ca sa fie totul bestial, poti sa ii pui si catalizator  daca vrei, totul e sa ai suficient spatiu pentru ca se va incinge zdravan. Ii poti pune un catalizator de la motoarele in V sau de la un motor mic ( Matiz, Opel 1.0l, etc) sau o toba de oxidare de la un Diesel mic. Daca ii pui catalizator trebuie sa folosesti un ulei cu cifra de cenusa foarte mica. Castrol 2T este foarte bun, eu pun la 1.5 DCI in motorina ca sa protejez injectoarele si nu sa infundat nimic in 60000 de km.
Si eu ma gandeam la un asa proiect pentru Wartburg dar l-am inscris la Retromobil si nu mai pot face modificari.

Succes
0728043905

Offline Rumpi

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 31
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #24 : Iunie 26, 2015, 04:34:43 pm »
Injectii monopunct s-au mai pus pe trabant. De la K-tronic pana la dezvoltarea unei injectii de la 0, unde doar injectorul si pompa sunt din comert. Problemele sunt ca de obicei aceleasi, adica curba de amestec si aprindere adaptata caracteristicilor de utilizare pe strada.
 Parerea mea e ca orice preocupare cu injectia indirecta (monopunct ca multipunct nu trebe dat fiind ca la trabi carterul alimenteza pe rand fiecare cilindru) e futila. Viitorul e injectia directa. Pentru asta exista momentan 2 sisteme, Orbital cu aer comprimat asa cum foloseste Aprilia si sistemul pumpe-duse dezvoltat de Fichtel&Sachs si folosit actual de Bombardier Recreation (pe ski-jeturi) si Evinrude. Yamaha au si ei ceva asemanator.
Dat fiind faptul ca nu stiu sa fie pe piata ceva injector mare in sistem Orbital, ramane solutia BRP de la motorul de 600. Adaptarea inseamna construit alte chiuloase, pus injectie de ulei (diverse sisteme de la tub venturi in admisia de aer pana la injectoare multiple in carter), adaptat magnetoul, senzorul de aer si bineinteles reprogramat calculatorul pentru a putea conduce obiectul pe strada. Cine vrea sa isi bage banii si timpul in injectarea trabantului macar sa o faca cum trebuie, altfel mi bine pierzi vremea cu un carburator modern si o aprindere variabila ca e mai sigur.

Offline bandi-ta

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 247
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #25 : Iunie 26, 2015, 07:30:51 pm »
Rumpi !!! Ce faci nu mai dau de tine ! Tel : 0734777798 scuze pentru topic .
CJ-78-KIK

Offline moskyno93

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 112
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #26 : Mai 02, 2016, 03:12:15 am »
! No longer available
Asta e o mica parte din proiect.
« Ultima Modificare: Mai 04, 2016, 09:20:57 am de victor »

Offline moskyno93

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 112
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #27 : Iunie 08, 2016, 11:14:31 am »
Dupa munca si răsplată, cel putin acum il vad pornit si tot ce mai ramane de facut este partea de optimizare a softului
! No longer available
« Ultima Modificare: Iunie 08, 2016, 05:28:19 pm de victor »

Offline bandi-ta

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 247
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #28 : Iunie 08, 2016, 05:16:34 pm »
Bravo , felicitari !
CJ-78-KIK

Offline iulian1andrei

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 543
Re: Trabant pe injectie
« Răspuns #29 : Iunie 09, 2016, 09:11:23 am »
Felicitari pentru realizare. Poti incerca sa faci si o aprindere cu o curba variabila a avansului in functie de sarcina,  folosind semnalul clapetei de acceleratie.