Autor Subiect: Masina mea  (Citit de 24650 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Masina mea
« : Februarie 16, 2015, 07:30:26 pm »
Chiar daca a trecut ceva timp de cand m-am alaturat comunitatii nu am facvut nici o prezentare a masinutei mele. Nu este singura mea masina veche, mai am inca trei din aceasta categorie, iar una dintre ele este si atestata vehicul istoric. Voi face o prezentare a lor in perioada urmatoare.
Este a doua masina de acest fel detinuta, prima din pacate a fost extrem de deteriorata la caroserie astfel incat a trebiut dezmembrata. Multe din piesele ei le-am vandut unor posesori de Trabanturi iar celelalte le-am pastrat pentru masina pe care o am acum.
Pentru inceput am facut cateva poze ale masinii asa cum era la inceputul procesului de restaurare. Da, restaurare, pentru ca si ea are nevoie de ceva lucrari de tinichigerie. Acum voi incerca sa atasez si cateva poze.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #1 : Februarie 16, 2015, 07:36:58 pm »

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #2 : Februarie 20, 2015, 02:39:01 pm »
Spuneam in cele de mai sus ca trebuie restaurata masina mea. In consecinta m-am apucat de treaba si am demontat complet aproape totul, asa dupa cum se vede in poze. Mai mult de atat nu se poate momentan, pentru ca dupa fiecare zi de munca seara trebuie sa fac loc in garaj la masina cu care se circula zilnic asa ca nu pot ocupa permanent locul.
Trebuie sa recunosc faptul ca pe masura ce desfaceam imi crestea si tensiunea, vazand distrugerile facute de apa intrata in masina si ramasa in mocheta insonorizanta din pasla. De asemenea acum am inteles mai exact (din nefericire pe pielea mea) ce probleme apar daca masina este parcata timp indelungat pe o suprafata de pamant.
Dar sa trec peste asta, pentru ca trebuie sa inlocuiesc pragurile si piesele din tabla care formeaza marginea de jos a usii (contrapraguri ?) am avut temerea ca la decupare poate lucra caroseria, astfel ca am sudat un cadru metalic in golul usilor si transversal in habitaclu. Desi nu am mai vazut asta in nici o prezentare a restaurarii vreunui Trabant, desi, poate, este mai mult decat ar fi fost necesar, parca ma simt mai linistit asa.
Apoi, asa dupa cum se vede in ultima poza am inceput munca de chinez batran, a taierii punctelor de sudura.
Acuma, ca sa nu uit, am ceva intrebari la cei care, poate au parcurs etapele astea :
- setul de praguri pe care le am sunt mai lungi decat este necesar, lucru pe care nu il inteleg.
- exista in vreo documentatie de reparatie a Trabantului setul de valori pentru dimensiunile golului usilor, respectiv a distantelor intre usa si aripi ? Eu nu am gasit decat cotele podelei.
Inchei pentru acum cu promisiunea sa prezint fazele ulterioare de restaurare, pe masura ce le parcurg.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #3 : Februarie 20, 2015, 02:47:10 pm »

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: Masina mea
« Răspuns #4 : Februarie 20, 2015, 02:50:13 pm »
WAAWWW  ai ceva de lucru pe ea..... spor la treaba si ashteptam sa vedem ce iese !!!
 :hello2: :headbang:
if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #5 : Februarie 22, 2015, 11:30:49 am »
Si am mai facut inca un pas, am demontat pragul si contrapragul. A fost mult de lucru pentru ca am vrut, pe cat a fost posibil, sa nu tai cu flexul sau cu dalta, ci sa decupez punctele de sudura astfel ca piesele desprinse sa pastreze cat mai mult din forma initiala. Asta stiu din experienta tinichigeriei la alta masina, restaurata anterior, ca te poate ajuta foarte mult la intelegerea modului in care sa confectionezi noile piese pe care sa le poti imbina corect.


Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #6 : Martie 01, 2015, 12:48:13 pm »
Deja dupa ce am demontat portiuni din caroserie (pragul, capetele de prag, contrapragul, portiuni din podea) am trecut la potrivirea componentelor (pragul si contrapragul), respectiv confectionarea elementelor deteriorate de catre rugina (capetele de prag, portiuni de podea, eclise de rigidizare).
Cateva din acestea le voi prezenta mai jos, alaturi de cateva din sculele cu care lucrez.
Dintre scule de decupare / confectionare mentionez burghiul pentru punctele originale de sudura, clestele de faltuit si profilele de indoire. Nu sunt ceva ce nu ati mai auzit dar fac treaba buna cu ele. Pe viitor, pe masura ce parcurg etapele procesului de reparare voi prezenta si alte scule cu care lucrez.
Inainte de a prezenta pozele rog pe cei care stiu, care au poate chiar acum masina in lucrari sa imi confirme si mie o cota de mare interes la montaj. Este vorba despre distanta intre cele doua praguri, masurata la interiorul acestora. Din masuratorile facute de mine la inceputul activitatii a rezultat cota de 1250 mm. In toata documentatia de reparare a masinii nu am gasit nimic de aceasta natura (exceptie fac podeaua si prinderile suportului de motor).

Offline pater rafail

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 361
  • 0760 601 838
Re: Masina mea
« Răspuns #7 : Martie 01, 2015, 09:34:57 pm »
poate ma-nsel eu (si sper sa da), dar, personal sau indirect, nu cunosc pe nimeni care sa fi facut reparatia capitala tinand seama si de cotele astea de care mentionezi tu. stiu, sunt importante, cu siguranta, dar, cum iti spun, nu cred ca prea multi sa fi facut treaba asa cum o faci tu..

Offline paul

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 15
    • Auto Moto Velo
Re: Masina mea
« Răspuns #8 : Martie 01, 2015, 10:01:11 pm »
hmmmmmm.......vad ceva ce imi place...o sa urmaresc lucrare de aproape ,,daca ai nevoie de ceva informatii trebuie doar sa intrebi,te pot ajuta cu multe informatii,dearece ma ocup cu asa ceva!
spor la treaba...

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 471
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Masina mea
« Răspuns #9 : Martie 01, 2015, 10:29:54 pm »
dupa cum vezi ,nu stie nimeni, asa ca cel mai bine masori dupa alt trabi ,toate cotele care iti trebuiesc , un trabi intreg ,fiind incheiat in fabrica , cotele nu pot varia foarte mult , plus minus 1-2-3 mm nesemnificativ
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline paul

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 15
    • Auto Moto Velo
Re: Masina mea
« Răspuns #10 : Martie 01, 2015, 11:30:51 pm »
cotele ce le cauti nu o sa apara pe nici un manual,intotdeauna apar cotele de pe podea din anumite puncte fixe......dar daca  ai masurat  odata si aia este dimensiunea respecto...oricum nu vad la ce ti-ar folosii.....normal contra pragul se aliniaza cu stalpul fata si cel din mijloc..... inainte de a suda ideal este o montare sa vezi cum potrivesc toate piesele si eventual sa rectifici anumite lucruri inainte de sudarea totala......
bafta

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #11 : Martie 11, 2015, 08:03:10 am »
Totdeauna am spus ca activitatea de tinichigerie ajunge sa te oboseasca la un moment dat, nu datorita neaparat efortului ci al faptului ca tot lucrezi la componente, la imbinari, la rosturi etc. si parca nu mai vezi "luminita de la capatul tunelului". Aceeasi perioada traversez si eu acum. Am realizat o gramada de piese, verificate la imbinarea lor, retusate etc. dar nu mai apuc sa fac montajul. Sentimentul imi era cunoscut de la restaurarea anterioara dar parca acum este mai accentuat. Toate parca merg cu "frana de mana trasa" pana in ziua in care prinzi piesele una cu alta. mai masori inca o data si apoi sudezi la final. Ei bine in momentul acela parca toate au crescut peste noapte si parca in toata perioada anterioara ai lucrat la ralanti.
Nu mai pierd vremea cu explicatii in plan sentimental si pun poze cu ce alte elemente am realizat.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #12 : Martie 11, 2015, 07:27:21 pm »
Asa dupa cum ati vazut in pozele de la inceputul restaurarii, partea din fata a podelei este foarte afectata de rugina. Atat de afectata incat suportii fata de scaune erau distrusi. Am salvat unul la care am putut vedea forma si am purces la confectionarea celor 4 bucati, din tabla de 1,5 mm, conform cu originalul. Pentru ca piesele sa iasa bine am confectionat doua "matrite de formare" pentru semifabricat. Imaginile va arata atat matritele, procesul de lucru si rezultatul final. Pentru a se intelege bine mentionez ca suportii au cate trei gauri pe fiecare laterala, pentru sudarea pe podeaua refacuta. Avantajul acestei metode este ca dupa polizarea suduriloraspectul este la fel ca la montajul original.

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 471
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Masina mea
« Răspuns #13 : Martie 11, 2015, 09:00:51 pm »
meserie  :icon_smile:
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline horatiu601

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 967
Re: Masina mea
« Răspuns #14 : Martie 12, 2015, 01:20:38 am »
deci nu pot sa zic nimic...foarte frumos lucrati. astept cu nerbdare mai multe poze :wav: :wav:
Spor la lucruu!!!! :icon_thumleft:
trabantul nu este o masina,este un stil de viata!! :)