Autor Subiect: Masina mea  (Citit de 24991 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #30 : August 23, 2015, 12:56:32 pm »
Mai mergem noi ce mai mergem, pe drumul reconstructiei, si ajungem la momentul montajului pieselor de prindere a scaunelor fata. Chiar daca pana la capat mai este cale de batut, va spun sincer ca montarea acestor piese m-a facut sa simt, parca mai mult decat alte lucrari, ca ma apropii de final.
Asa dupa cum se vede din poze sunt probleme cu blestemata de rugina si la zona de prindere a amortizoarelor, de pe contraaripile fata. Dupa ce am analizat exect situatia am decis sa decupez zona corodata si sa inlocuiesc atat dublura cat si tabla contraaripii. Va rog sa ma credeti ca a fost pentru prima data de la inceputul lucrarii, cand m-am gandit daca sa inlocuiesc zona sau doar sa carpesc pe ici pe colo. Acum imi pare bine ca am inlocuit, desi va rog sa ma credeti ca piesele (la starea finala, gata de montaj) nu sunt usor de profilat, in trei plane. Las pozele sa vorbeasca.
   

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 351
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Masina mea
« Răspuns #31 : August 23, 2015, 01:13:31 pm »
Cand "cancerul" e extins .... asta e cea mai buna solutie - taiat in carne vie,pana dai de sanatos. Nu arata rau deloc. Cu ce SDV-uri ai , io zic ca e mai mult decat OK  :icon_thumleft:
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #32 : August 23, 2015, 06:00:23 pm »
Daca te referi la SDV-ul "barna din lemn" atunci DA arata neprofesional. A fost folosita numai ca element de sustinere primara,ca un fel de "a treia mana".

Offline Gusteru

  • TRABANT 1.1 / 1990
  • Administrator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 7 351
  • TM 90 DDR by IFA mobile DDR
    • Trabant Club Romania
Re: Masina mea
« Răspuns #33 : August 23, 2015, 06:38:57 pm »
Da, am vazut barna , dar nu la ea m-am referit. Si , SINCER ,apreciez efortul si implicarea   :glasses9:

Pun " .. " cand trebuie  ;)
=== ADMINISTRATOR SITE ===
TEL +(4) 0740 485 474 (ORANGE)
Email   george.gusteritan @ gmail.com
YM       TrabyRo (DOAR pt mess)
SKYPE  gusteritan.george
FaceBook www.facebook.com/gusteritan

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #34 : Septembrie 05, 2015, 11:45:18 am »
In continuarea lucrarilor am inlocuit zona din jurul conului de amortizor dreapta, zonele de legatura intre contraaripile fata (stanga / dreapta) si panoul frontal (in care se monteaza masca fata). Totodata am montat panoul frontal.
Am inceput sa curat si rama de montaj a plafonului si ma iau cu mainile de cap la ce gasesc acolo. Partea buna este ca sunt obisnuit cu "rugina extinsa", (a se citi nu gauri izolate de rugina ci legate intre ele) deoarece, asa dupa cum stiti cei care ati urmarit "eroica epopee" am avut parte din plin de aceasta stare de fapt.
Las pozele sa vorbeasca.

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 471
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Masina mea
« Răspuns #35 : Septembrie 05, 2015, 09:48:27 pm »
lantul ala ce rol are pe acolo ? tine ceva ...
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #36 : Septembrie 06, 2015, 06:38:56 pm »
Lucrez de unul singur si pentru a putea pune inapoi puntea fata am ridicat masina cu o macara cu lant agatata de tavanul garajului. Carligul macaralei se lega de lant. Cum mai am de lucru si voi mai da jos puntea fata am lasat lantul pe pozitie.
Daca toate sunt in buna regula de maine ma apuc de rama plafonului. Este foarte deteriorata si va trebui sa lucrez (cred) destul de mult. Oricum voi pune poze.
Cred ca nimeni din colegii de pe acest forum nu a efectuat o lucrare atat de complexa, sau, daca ma insel, nu a prezentat rezultatele muncii in imagini. Poate ca si eu m-am "incordat" prea tare si era de preferat sa achizitionez o masina mai in firea ei. Nu stiu (si nici nu incerc sa ma gandesc inapoi) dar toata prezentarea mea, impreuna cu topicul privind regulile de sudura / tinichigerie auto, au ca rol principal nu prezentarea "maiestriei mele" ci a invatarii unor metode de lucru, a lamuririi unor modele de croire a tablei etc. necesare celor mai tineri si doritori de a intelege si invata, si care in prezent nu au de unde. Din pacate de la noi au disparut scolile de meserii (prezente inca si foarte apreciate in Germania de exemplu) si abia acum, pe fondul lipsei de meseriasi, se incearca refacerea claselor de viitori meseriasi.

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 471
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Masina mea
« Răspuns #37 : Septembrie 06, 2015, 07:37:00 pm »
Eu cred ca sigur ,nu a mai făcut nimeni așa recondiționare la tinichigerie ,cel mai des se dau la fier vechi ,sau nu se cumpăra așa ceva
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 655
Re: Masina mea
« Răspuns #38 : Septembrie 07, 2015, 07:56:12 am »
Din pacate tinichigeria acum la noi inseamna doar schimbatul aripilor,si folosirea fibrei de sticla,sau in cel mai bun caz indreptatul unui prag.Ateliere care fac asa ceva exista dar sunt exclusiv pe reconditionari clasice si cer sute sau mi de euro,atelierele auto normale nu fac nici pe jumate sau daca pretind ca o fac mint,nu dau atentie in nici un caz la detalii,arata_le ceva filmulet cu o restaurare completa si vor spune clar ori ca esti nebun ori vor refuza.La anul vreau sa ma apuc si eu de ea,tinichigerie (am noroc ca nu e atacata rau)vopsitorie int/ext ,demontat complet inclusiv instalatia electrica,jug cu tot ce e pe el,dupa care curatate si vopsite bucata cu bucata.Clar asa ceva costa mult,sau cine pretinde ca o face la ateliere minte,caroseria o voi duce la tinichigerie si vopsitorie pe platforma iar restul le fac eu acasa,economisesc si bani si le si dau atentia cuvenita.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #39 : Septembrie 08, 2015, 04:47:56 pm »
Asa dupa cum spuneam mai terbuie sa repar rama plafonului. Inca odata apreciez ca in anul de gratie 1989, tovarasii germani democrati rasoleau productia emblemei automobilistice nationale. Spun asta si deoarece zona ramei superioare nu avea nici un fel de protectie a metalului. Totodata sunt neplacut impresionat de masticul dintre rama metalica a plafonului si plafon, care era casant. Vibratiile caroseriei impreuna cu torsionarea acesteia au determinat spargerea masticului si intrarea apei. Sigur ca nu trebuie sa va spun rezultatul actiunii apei pe metalul netratat. Sau poate rolul masticului era de rigidizare a caroseriei in zona superioara. Si aici chiar rog colegii cunoscatori sa-mi dea si mie atat un raspuns, cat si o metoda verificata de solutie de urmat (referitor la materialul ce trebuie aplicat pe rama, anterior montarii plafonului).
Ziceam ca am purces la treaba si imaginile ulterioare sunt dovada. Precizez ca a trebuit sa gasesc o cale de a realiza profilele din tabla ce urmau a fi sudata, astfel incat acestea sa fie la fel (aproape) cu cele originale (mai putin gaurile ovale, pe cale nu le-am mai practicat apreciind ca acolo chiar nu se vede eventuala munca, iar eventuala rigurozitate extrema nu era necesara).

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #40 : Septembrie 08, 2015, 04:57:38 pm »
Si ca sa il lamuresc si pe Remi. Nu am cumparat masina asta, ci am primit-o. Cand m-am apucat de reparatie terosonul aplicat pe tabla, in zonele in care se putea vedea, arata bine si nu ma ducea cu gandul la ce avea sa urmeze. Oricum acuma ar fi culmea sa imi mai para rau, deoarece ma aflu la finalul activitatii de reparatie a partii de tinichigerie (mai trebuie sa polizez sudurile).
Ca un sfat general, venit din partea unuia despre care acum stiti ca a avut serios de munca la masina, Nu cumparati masina care a stat o perioada mare de timp parcata / garata pe suprafata de pamant / iarba.












































Offline iulian1andrei

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 563
Re: Masina mea
« Răspuns #41 : Septembrie 09, 2015, 10:24:13 am »
Dupa cum arata in aceasta zona e facuta pe aceeasi linie cu 1.1. La modelele mai vechi nu e unit panoul interior cu cel exterior prin tabla cu gauri ovale. Referitor la acoperire in acea zona, 1.1 este vopsit acolo. Datorita masticului rigid toate au  probleme cu rugina in acea zona. Eu voi etansa cu mastic de caroserie poliuretanic acea zona dintre lafon si caroserie. Voi aplica un strat inainte de a indoi marginea (intre plafon si tabla refacuta de d-voastra) , iar al doilea in timpul indoirii, intre plafon si muchia indoita. Succes la reparatii.

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #42 : Septembrie 10, 2015, 08:18:29 pm »
In continuare la rama superioara a caroseriei am constatat ca o portiune de deasupra usii din dreapta era plina de gauri. Am insistat mai mult cu peria circulara montata la polizorul unghiular in ideea ca poate voi putea doar cositori. "Visuri taica". Singura solutie era de eliminare a zonei in totalitate, confectionarea acesteia pe sectiuni si sudarea. Deoarece am avut temerea ca poate rama superioara va ceda astfel incat sa nu mai aliniez cum trebuie sectiunea am procedat la rigidizare (va recomand ca intotdeauna sa va luati cat mai multe masuri asiguratorii). Imaginile ce urmeaza exemplifica cele spuse.

Lucrarea pe partea dreapta inca nu este finalizata.

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: Masina mea
« Răspuns #43 : Septembrie 11, 2015, 09:21:12 am »
Bravo.... daca ar fi sa iti pot da un premiu pentru ceea ce faci cred ca nu as gasi premiu potrivit, este peste locul 1! Cred ca e cea mai tare reconditionare la nivel de caroserie pe care am vazut-o !

Felicitarile mele ! :wav:
if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline Bujie

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 196
Re: Masina mea
« Răspuns #44 : Septembrie 19, 2015, 06:45:01 pm »
Si pentru ca "Povestea Trabant" se lungeste precum filmele cu o gramada de continuari va spuneam ca a venit randul ramei superioare. Vroiam sa spun "partea stanga" dar nu a fost sa fie. Intr-un exces de zel propriu perioadei de inceput a societatii comuniste din tara noastra, am curatat mai insistent intreaga rama superioara si am descoperit pe partea dreapta, la rama superioara tabla afectata. Am taiat, fasonat, pregatit si confectionat piesa apoi am sudat-o. Vedeti mai jos pozele.
Bucurie mare acuma ! Incep pe partea stanga si (tin degetele incrucisate) GATA. As fi vrut eu sa fie asa de simplu, adica numai exteriorul ramei. Curatand cu simt de raspundere gasesc tot coltul din stanga sus facut sita de rugina.
Este cu adevarat un profil complicat si am toate sansele ca daca il demontez complet sa imi fac singur probleme, asa ca aleg varianta confectionarii si montarii componentelor pe etape. Pozele sunt edificatoare. Observati ca am asigurat iarasi cadrul usii impotriva deformarilor.
Povestea continua.