Autor Subiect: Despre rulmenţii din fuzete şi etanşarea lor  (Citit de 897 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Mircea

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 2
Despre rulmenţii din fuzete şi etanşarea lor
« : Octombrie 20, 2016, 11:06:48 pm »
Salut!

Ca să-mi pun la punct puntea faţă (bucşe bascule şi pivoţi, frâne) la trabi-ul meu (B 33 RMP, fabricat 1990) şi să scurtez timpul de lucrat pe stradă, am decis să "dau iama" în rezervele din scuderie şi să aduc la stare cât mai bună două fuzete aflate într-o stare "onorabilă" pe care le aveam în dotare. Am piese noi, am scule şi, date fiind anteceentale de la o operaţie similară pentru fuzete de la transmisia cu planetare cu balamale (acum vreo 12 ani!) ar trebui "să-mi iasă".
Dat fiind că umblu prima oară la fuzete de tip nou (sunt la faza aia "veselă" de curăţat rugina în vederea vopsirii) am şi eu de pus două întrebări:

1. Este normal ca cele două semiinele interioare ale rulmentului să poată fi extrase cu uşurinţă? Aşa pare logic, pentru că nu văd cum ar face fabricantul montajul rulmentului şi, în plus, această posibilitate permite spălarea şi gresarea de întreţinere. La mine, inelele unui rulment au ieşit foarte uşor, iar la celălalt, numai trasul cu mâna nu a permis extragerea (Nu am folosit scule!). Precizez că ambii rulmenţi, cu un ax de planetară montat, par să fie buni.

2. Există vreo protecţie cu simering pentru aceşti rulmenţi? Dacă da, ştie cineva caracteristicile simeringului?
Mulţumesc celor care citesc cu interes acest mesaj. Stimă pentru cei care, ştiind din propria experienţă, mă lămuresc cu aspectele menţionate, ajutându-mă să mă mişc mai repede.

Oricum, fac poze la operaţiile mai interesante (sigur, nu la curăţatul ruginii!) şi, după ce termin, când vremea de afară şi "fericirile" vârstei mă vor face să prefer statul în faţa calculatorului, promit un "tutorial pe subiect. Cu stimă!