Autor Subiect: Ajutor ! Probleme cu frâna  (Citit de 5703 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 204
Ajutor ! Probleme cu frâna
« : Februarie 11, 2017, 08:51:41 am »
Am următoarea problemă cu frâna:
    - dacă reglez tija pedalei, astfel încât să am acel joc între tijă și pistonul pompei, oricât aș aerisi, pedala nu se întărește; în acest caz frâna lucrează dar foarte slab și prinde foarte jos;
    - dacă reglez tija pedalei încât să împingă pistonul pompei circa 2 mm, pedala se întărește, frâna prinde foarte bine dar îmi rămâne blocată roata dreapta-spate.
Menționez că pompa este dublu circuit și am schimbat, pe spate, tot: cilindri, conducte, furtune. Am schimbat apoi garniturile pompei(ungurești - am înțeles că sunt foarte proaste) și simptomul a fost același. În final am pus pompă de frână nouă(tot ungurescă, pentru modelul 1,1 - se potrivește perfect, cu mici modificări de curbură la conducte; preț 10 000 de forinți, echivalentul a 148 de lei) și simptomul este același.
Nu știu ce să-i mai fac. vă rog să mă ajutați.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 392
  • popandau
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #1 : Februarie 11, 2017, 11:27:14 am »
 :hello2: schimbat toata semipuntea cu ,,probleme'' cu alta.
cum pe spate circuitul se imparte in doua, e o problema la repartizarea presiunii in circuit sau ceva nereglat- suprafete sau ceva.
e posibil ca sa fie cu   ,,o chestie'' cea care NU se blocheaza,
ca alfel nu se poate, fara sa aibe aer inauntru, sa tooot blocheze.
garnitura e ,,buna'' sau nu doar daca... curge. E ca la bec, in sistem binar-- 0 sau 1, tine sau nu tine.
frana de mana e reglata sa blocheze la 4 dinti? vre-un cablu care sa agate? platbandul de la sab de fr mana e gresat unde se freaca de sabot?
NU ARE TREABA pompa de frana, poti sa pui si de vw, aia ,,decat'' face PRESIUNE. NU are treaba cu blocatul rotii..
pedala are arcul pus sau.. nu?

..uite, ca idee, eu am pe dr sp totul pus ok insa.. roata nu mi se blocheaza la fr de mana, blocheaza doar stanga. presup. ca ar fi ceva de la rulm, daca are un pic de joc, sabotii nu mai vin direct paralel cu supr tamburului.. desi.. la fr de picior se aude cum se freaca acolo, in tambur, frana. Deci- ciudat si neklar.
popandau de trabante

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 204
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #2 : Februarie 11, 2017, 03:06:03 pm »
Mulțumesc domnule Liviu.Câteva precizări:
- frâna de mână e reglată la 6 dinți, tocmai ca să elimin această ipoteză;
- cablul frânei de mână nu agață;
- platbandul frânei de mână e gresat de 2 zile;
- pedala nu are arcul pus dar și cu el pus face aceeași figură.
Problema dumneavoastră am avut-o și eu cândva și am rezolvat-o punând un adaos la distanțierul dintre saboți(circa 2 mm).
Mulțumesc încă o dată pentru răspuns.

Offline negoita2405

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 343
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #3 : Februarie 11, 2017, 09:33:32 pm »
Parerea mea,este sa mai slabiti cablul la frana de mana.Am patit aceiasi problema la Iasi acum 3 ani.Aveam frana reglata la 7 dinti si cilindri + saboti noi.
tel.0766415085        Y!m negoita2405@yahoo.com

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 204
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #4 : Februarie 11, 2017, 11:39:13 pm »
Mulțumesc domnule Negoiță. Voi încerca și această variantă.
Nu înțeleg totuși cum funcționează pompa de frână. Chiar acuma am o altă pompă demontată și o studiez: pot crea depresiune în ștuțul care care face legătura cu rezervorul de lichid(circiutul spate) doar dacă pistonul vine până la capăt; dacă îl împing circa 1 mm, nu mai pot crea depresiunea.

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 204
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #5 : Februarie 12, 2017, 01:39:09 am »
Constatare: dacă elimin bila care reține pistonul în cilindru, nu mai pot crea deăpresiune in ștuțul respectiv. Presupun că, în acest caz, lichidul pompat în circuit nu mai revine în rezervor la eliberarea pedalei și astfel roțile se blochează după câteva acționări ale pedalei de frână. Nu înțeleg care este rolul acelor bile, exceptând faptul că rețin pistoanele în cilindru.

Offline marcel

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 198
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #6 : Februarie 12, 2017, 07:37:38 am »
Verifica autoreglajele.Poate e montata gresit parghia sau arcul.

Offline lorenzobus1972

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 303
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #7 : Februarie 12, 2017, 09:10:08 am »
Salutare,  :wav:

Anul trecut când am lucrat la frâna Trabantului ne am chinuit cu acelasi problema a tau sau asa erau simptomele....

Cu ajutorului Liviu ne am dat seama ca garniturii care le schimbasem nu o fost bune si ca primul set avea numai garniturile 4buc pt interiorul pompei, lipseau garnituri de schimb pt capacele (nu stiu termenul tehnic) care stau peste arcurile unde sunt biluțe... Lăsând ala vechi nu lucrase cum trebuia, schimbând acele o inceput sa meargă.
Am citit ca ai schimbat deja garniturile, dar am vrut sa iti spun si experienta mea si chinuiala pt ca am crezut ca au fost bune. Chiar acelea simptome ....

 :icon_thumleft:

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 204
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #8 : Februarie 12, 2017, 10:28:57 am »
Vă mulțumesc domnilor Marcel și Lorenzo pentru sfaturi.
   Pt. d-nul Marcel: autoreglajele sunt montate corect și funcționează.
   Pt. Lorenzo: am schimbat pompa cu una nouă și am același simptom.
   Pt. d-nul Liviu: gîndindu-mă la ce mi-ați spus despre aerisire, suspectez faptul că ,,o chestie” la roata care nu rămâne blocată ar putea fi aceea că primește aer(am observat că am mici scurgeri de lichid pe lângă ștuțul de aerisire, dar cred că au apărut în momentul aerisirii, căci ulterior n-am mai observat să curgă. Rămâne să fiu atent la acest aspect). Nu înțeleg însă de ce acea ,,chestie” nu operează și la roata care se blochează.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 392
  • popandau
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #9 : Februarie 12, 2017, 03:31:25 pm »
..sunt fenomene paranormale care se intampla doar la trabant.. :toothy4:
popandau de trabante

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 204
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #10 : Februarie 15, 2017, 10:13:17 pm »
- Încă n-am găsit rezolvarea la problema mea.
- Am anulat frâna pe roata dreapta-spate(cea care rămâne blocată la eliberarea pedalei, dacă tija pedalei este reglată astfel încât să împingă pistonul pompei circa 2 mm), am frână și totul este normal, cu condiția ca tija pedalei să împingă pistonul pompei circa 2 m. Nu mi se pare, însă, normal ca pedala de frână să nu aibă acea cursă liberă până când tija vine în contact cu pistonul pompei, așa că am detensionat pistonul dar din acel moment pedala se duce până la podea, iar frâna este ineficace.
- Am suspectat atunci faptul că am aer în circuit, așa că mi-am confecționat un dispozitiv pentru aerisire fără a mai fi necesar să fac pedale(am văzut un astfel de tutorial pe net), am aerisit toate cele 3 roți dar pedala se duce, în continuare, până la podea(sper să reușesc să încarc poza dispozitivului respectiv pe forum).
- Am tras concluzia că, probabil, așa este normal ca tija pedalei să împingă pistonul 1-2 mm, chiar și neacționată.
- Vă rog să vă uitați la propria mașină și să-mi spuneți dacă aveți sau nu distanță(circa 0,5 mm) între tija pedalei și pistonul pompei de frână.

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 641
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #11 : Februarie 16, 2017, 12:06:36 am »
la Barkas are joc, chiar mai mare la al meu....


nu pot sa nu intreb daca totul e montat bine...
conducte de presiune, cea din capat pt circuitul spate, cea de la mijloc pt fata
pompa (garnituri, pistonase, arcuri, bile etc)

eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 204
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #12 : Februarie 16, 2017, 12:43:44 am »
Bună întrebare.
Răspuns: - pompa este nouă, pentru modelul 1,1, nedemontată;
              - referitor la conducte, cred că e invers față de ce-mi spuneți d-voastră: între cele 2 furtune, care vin de la rezervorul de lichid, se montează conducta care duce la roțile din spate, iar în capătul pompei, lângă sonda care aprinde lămpile de frână, se montează conductele pentru față; eu așa le-am montat - am greșit ?

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 392
  • popandau
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #13 : Februarie 16, 2017, 09:16:26 am »
..pai... nu.. asa e la toti!
popandau de trabante

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 641
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #14 : Februarie 16, 2017, 01:42:45 pm »
eu nu mai am trabant de ceva timp, dar, acum ca ati zis, am mai studiat si se pare ca aveti dreptate
conductele pentru rotile din fata sunt la capatul pompei, conectate printr-un Y de pompa.......


desi imi pare ciudat, avand in vedere ca franarea pe rotile din fata este principala si apoi vine cea de pe rotile din spate...
insa cum trabantul nu are repartitor al fortei de franare pentru puntea spate, nu se aplica repartizarea fortei de franare asa cum o stim normal....



in cazul trabantului, conform constructiei pompei de frana, franarea puntii fata se face prin intermediul celui de al doilea pistonas al pompei, nu pe primul, cel actionat direct de pedala....
dubios....dar functioneaza (sau ar trebui.....)


cred totusi ca ai facut o greseala nedemontand pompa, chiar noua fiind
eu cand am cumparat o pompa de frana noua pentru barkas, inainte de a o instala pe masina, am demontat-o ca sa o verific
in interior am gasit ceva depunere de vaselina/parafina, probabil pentru conservare
am curatat totul, am uns cu lichid de frana piesele, dupa care am montat-o la loc si am instalat-o pe masina...


PS
pompa de 1.1 o fi identica la interior cu cea de 601?
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....