Autor Subiect: Ajutor ! Probleme cu frâna  (Citit de 14040 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #15 : Februarie 16, 2017, 02:25:04 pm »
Nu mi-a trecut prin minte să o demontez și, sincer, nici nu am dispoziția necesară să fac acest lucru, având în vedere că aceeași problemă o aveam și cu pompa veche, motiv pentru care i-am schimbat garniturile, dar fără niciun rezultat.
Vă mulțumesc că vă implicați în rezolvarea problemei mele, până la urmă tot vom găsi soluția.
Momentan mă voi axa pe găsirea problemei la roata care rămâne blocată și, probabil, că tija pedalei va apăsa, în continuare, pistonul pompei, chiar și în repaus.
Nu reușesc să atașez poze cu dispozitivul de aerisire. Dacă mă poate cineva ajuta...

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #16 : Februarie 16, 2017, 04:00:54 pm »

Încerc să atașez pozele cu dispozitivul pentru aerisirea instalației de frânare. Sper că am reușit.

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #17 : Februarie 16, 2017, 04:14:05 pm »
e buna solutia
asa ceva am folosit si eu la barkas, pentru ca nu reuseam sa aerisesc instalatia pe calea normala...
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline gabriel87

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 52
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #18 : Februarie 19, 2017, 07:54:15 pm »
Aproape cu aceiasi problema m-am confruntat din august anul trecut pana luna trecuta cand am gasit o rezolvare nu prea ''ortodoxa'' ce-i drept dar macar nu se mai blocheaza roata si franele functioneaza foarte bine.In cazul tau cred ca a aparut un '' spatiu suplimentar intre pompa si tamburi de aia nu ti se intareste pedala chiar daca ai aerisit de zeci de ori.Eu am schimbat 4 pompe cu dublu circuit plus garniturile aferente,doua pompe cu simplu circuit dintre care una noua.Cu toate acelasi rezultat: se intarea pedala cat de cat abia dupa 3,4 apasari.Si inainte de asta mi se bloca roata din stanga fata aparent fara nici un motiv.Am scurtat arcul care credeam eu ca nu e destul de tare ca sa retraga sabotul dar degeaba.Dupa ce nu s-a mai blocat a aparut problema la frane.Dupa multe incercari mi-a deschis cineva ochii.M-a sfatuit sa bag monede la pistonase.Asa ca am adaugat cate doua monede la fecare pistonas [2 mm],dar tot se ducea pedala pana aproape de podea si numai fata frana ,spatele abia dupa a doua apasare.Am scos tamburii pentru a ''mia'' oara si in stanga fata am mai adaugat alte doua monede si cand am apasat pedala surpriza!Pedala tare aproape pana sus si franeaza toate rotile de la prima apasare.Cum zici tu ca ai frane daca tensionezi putin pistonul din pompa cu tija pedalei e din cauza ''distantei'' de care vorbeam.Sunt sigur ca problema ta nu-i din pompa cum n-a fost nici la mine,incearca sa pui adaos la pistonase sa vezi ce se intampla .

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #19 : Februarie 19, 2017, 09:17:31 pm »
Da, monede de o mie de lei din aluminiu- eu le strang de pe unde le gasesc..numai pt fata! la spate intra alea veeechi de 5 bani. Cine mai are.
Chestia de care zici e de la reglajul automat- care nu tine, ca altfel ii creste cursa la piston.
Mai e o chestie- la mine se tot gripeaza cate un pistonas la roata spate. Alea spre fata, parca.
La mine pun si cate 3 monede la un cil. si merg cu sabotii pana ajung aproape de metal.. :toothy4:.. de zgarcit ce sunt.
Am mai observat o diferenta la franare si cand sunt pusi saboti productii/ani de fabricatie diferiti. E de la ferodou adica.
popandau de trabante

Offline gabriel87

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 52
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #20 : Februarie 20, 2017, 12:16:32 am »
Si pe alea de 5 bani le-am polizat ca sa intre in pistonase in spate ca altfel nu intra.Ce-i curios este ca la mine a aparut problema peste noapte fara sa fie uzati sabotii ca sa apara o distantare mare fata de tambur.Eu nici acum nu am o explicatie clara a fenomenului dar trebuiesc incercate toate variantele ca sa se ajunga la un rezultat bun.Iar chestia cu roata care ramane blocata dupa franare e chiar de domeniul sf-ului,la mine a aparut dintr-o data ca asa de tare mi se blocase roata in mers pe fata si atat de tare se facuse pedala ca imi stateau aprinse stopurile singure si n-am putut sa ma intorc acasa pana n-am desfacut aerisitorul ca sa pot debloca roata.Daca pistonasele circula usor prin cilindru,iar arcurile,mai ales cel de sus sunt destul de tari ca sa traga inapoi sabotii dupa franare,sa incerce cu niste saboti mai subtiri pe roata cu probleme sa vada daca problema persista.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #21 : Februarie 20, 2017, 09:10:50 am »
..in fapt, roata se blocheaza cand se circula cu sabotu' frecat si se incalzeste lichidu', se  intareste pedala.. numa' ca.. DE CE numai la aia? si NU LA AMANDOO?
De aia am zis, se poate sa fie o problema la aia care NU se blocheaza, adica aia are joc mare sau ceva de genu'..
popandau de trabante

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #22 : Februarie 20, 2017, 09:19:38 am »
are aer bre
numai aia
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
popandau de trabante

Offline popeyej

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 346
  • DB 01 JWS, DB 11 JWS
    • panouri solare
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #24 : Februarie 20, 2017, 02:18:08 pm »
Acum ceva vreme (cativa ani), dupa o pauza mai mare de stat pe bara, am plecat cu trabantul, dupa vreo 10km s-a incins roata dreapta spate de mama-mama. Un nene mai in varsta care m-a ajutat m-a informat ca trebuia sa folosesc la sabotul de frana de mana ferodo scurt, nu complet, ca la cei pe fata. Mi l-a polizat si de atunci nu am mai avut probleme.  :read2:?
Vodafone 0723454235

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #25 : Februarie 20, 2017, 07:56:40 pm »
asa, si la spate..? pe aceeasi conducta ,,e''  doua roti! ce! presiunea nu se disperseaza UNIFORM, conf principiului egalizarii presiunii intr-un sistem inchis? :o



teoretic, conform constructiei pompei de frana, in starea neactionata a acesteia, ar trebui ca lichidul sa se duca inapoi, in rezervor  (in caz de dilatare a vreunei bule de aer din cauza caldurii)
practic, nu se intampla asa
de ce?

teoria ca teoria, dar practica ne omoara....
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #26 : Februarie 20, 2017, 09:52:33 pm »
Pt. ,,gabriel87” : am pus câte două monede la pistonașele din stânga-spate (dreapta-spate este dezactivată - cea care se blochează) și câte   una la dreapta față  ( la stânga-față n-am mai avut timp).Nu s-a schimbat nimic.
Pt. ,,popeyei” : blocarea roții din dreapta-spate s-a produs cu saboți lung+scurt; i-am schimbat cu saboți noi, lung+lung și nu s-a schimbat nimic așa că am dezactivat frâna dreapta-spate și totul este perfect, chiar dacă, în repaus, tija pedalei presează pistonul pompei.
Pt. ,,draku” : când am pus câte o monedă la pistonașele stânga-față, am verificat dacă pot fi presate în cilindru: da, dacă tija pedalei nu atinge pistonul pompei( deci lichidul revine în pahar ) și nu, dacă tija împinge pistonul pompei circa 2 mm.

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #27 : Februarie 20, 2017, 10:08:33 pm »
Tot pentru ,,gabriel87”: dacă autoreglajele funcționează (la mine funcționează perfect) n-ar avea voie să se creeze distanță între saboți și tambur, deci nu văd care ar fi rostul monedelor, cu excepția unor saboți foarte uzați când, să zicem, ar exista riscul ca pistonașele să iasă prea mult din cilindri și astfel să piardă lichid.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #28 : Februarie 21, 2017, 08:39:02 am »
Pai da-da, asa am zis si eu mai sus, pun monezi si merg cu sabotul pana la... fier.. in oras, unde abia apuc uneori sa dau un 60 pe distanta scurta, si unde's blocaje, stopuri, lucrari una-doua, se poate merge cu ei mai tociti.. mai ales ca franezi mereu la mersul in coloana...
Vorba roacarului ,,pedal to the metal''.. :toothy4:
-----------------------------------------------
Inseamna ca atunci cand tija e pe piston, ala nu iese inapoi cat trebuie si nu mai lasa lichidu' sa curga inapoi. In fapt, ,,cursa'' aia libera se face cand pedala e trasa inapoi de ARC. Ca fara arc..nu are cursa libera. Eu am scos arcu' pt. ca mi se parea ca sta pedala prea sus- raportat la lungimea mea si ca sa incap in scaunul dat la maxim.
---------------
Ca idee, suspectam diferente de cote la lungimile pistoanelor din ppa, dar daca si CU ALTA ppa face la fel... cuget- o fi..  :o   posedata???
popandau de trabante

Offline draku

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 722
Re: Ajutor ! Probleme cu frâna
« Răspuns #29 : Februarie 21, 2017, 10:56:04 am »
am mai auzit o poveste cum ca, daca racordurile flexibile de frana sunt vechi, e posibil sa se exfolieze din cauciucul de la interior si sa se comporte ca o supapa care nu da voie lichidului sa se intoarca in rezervorul pompei (cand iei piciorul de pe pedala se frana si nu e presiune, evident.....)
daca s-ar intampla asa, e posibil ca sabotul sa atinga de tambur si sa se incinga tot sistemul la roata respectiva
dar..... nu stiu ce sa zic.....
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj....