Autor Subiect: Reglementare RNTR 1  (Citit de 31391 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #45 : Februarie 12, 2010, 04:32:30 am »
 II. Dezechilibrul dintre fortele de frânare la rotile aceleiasi punti se determina cu relatia:
   

     Fmax - Fmin
d = ------------- x 100 (%),
        Fmax
 


    în care:
    Fmax (daN) reprezinta forta de frânare la roata ce înregistreaza forta de frânare superioara;
    Fmin (daN) reprezinta forta de frânare la roata ce înregistreaza forta de frânare inferioara.

    Valorile maxime admisibile ale dezechilibrului dintre fortele de frânare la rotile aceleiasi punti pentru vehiculele rutiere sunt precizate în tabelul 3 pentru frâna de serviciu si tabelul 4 pentru frâna de stationare.

    Tabelul 3
Valori maxime admisibile ale dezechilibrului dintre fortele de
frânare la rotile aceleiasi punti pentru frâna de serviciu
   

+---------------------------------------------------------------------------------------+
|                                   Frana de serviciu                                   |
+-----------------------------------------------+---------------------------------------+
|         Categoria vehiculului rutier          |   Dezechilibrul maxim admisibil (%)   |
+-----------------------------------------------+---------------------------------------+
|   Toate categoriile, cu exceptia mopedelor,   |                  30                   |
|     motocicletelor, mototriciclurilor si      |                                       |
|               cvadriciclurilor                |                                       |
+-----------------------------------------------+---------------------------------------+
 


    Tabelul 4
Valori maxime admisibile ale dezechilibrului dintre fortele de
frânare la rotile aceleiasi punti pentru frâna de stationare
   

+---------------------------------------------------------------------------------------+
|                                  Frana de stationare                                  |
+-----------------------------------------+---------------------------------------------+
|                                         |      Dezechilibrul maxim admisibil (%)      |
|                                         +-----------------------+---------------------+
|      Categoria vehiculului rutier       |     daca frana de     |    daca frana de    |
|                                         | stationare nu este si | stationare este si  |
|                                         |  frana de securitate  | frana de securitate |
+-----------------------------------------+-----------------------+---------------------+
|     Toate categoriile, cu exceptia      |          100          |         30          |
|       mopedelor, motocicletelor,        |                       |                     |
|          mototriciclurilor si           |                       |                     |
|            cvadriciclurilor             |                       |                     |
+-----------------------------------------+-----------------------+---------------------+
 


    În cazul autovehiculelor cu viteza maxima constructiva de cel mult 25 km/h, al tractoarelor, autoremorcherelor, autovehiculelor speciale si autovehiculelor specializate ale caror caracteristici constructive nu permit verificarea eficacitatii sistemului de frânare pe standul de frânare cu role, a autovehiculelor cu tractiune integrala permanenta nedecuplabila - legatura rigida, precum si a mopedelor cu 3 roti, a motocicletelor cu atas, a mototriciclurilor si a cvadriciclurilor, aceasta verificare se va efectua prin probe functionale în parcurs, cu masurarea deceleratiei maxime la o frânare brusca de la viteza de 30 km/h (sau, dupa caz, de la viteza maxima constructiva) în cazul frânei de serviciu si 15 km/h în cazul frânei de stationare. Valorile deceleratiei maxime masurate trebuie sa respecte urmatoarele conditii:
   

+----------------------------+--------------------------------------------+-------------------+
|                            |             Frana de serviciu              |Frana de stationare|
|                            +-----------------------+--------------------+-------------------+
|Categoria vehiculului rutier|efortul de actionare la| valoarea minima a  | valoarea minima a |
|                            | pedala de frana maxim |    deceleratiei    |deceleratiei maxime|
|                            |       admisibil       |  maxime masurate   |     masurate      |
|                            |         (daN)         |       (m/s2)       |      (m/s2)       |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
|Autoremorchere,             |          70           |       4,31)        |        1,6        |
|autospecializate si         |                       |                    |      (2,2)*)      |
|autospeciale                |                       |                    |                   |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
|Tractoare                   |       60/40**)        |         2          |        1,6        |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
|Autovehicule cu viteza      |           -           |         3          |        1,6        |
|maxima constructiva de cel  |                       |                    |                   |
|mult 25 km/h                |                       |                    |                   |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
|Autoturisme cu tractiune    |          50           |         5          |        1,6        |
|integrala permanenta        |                       |                    |      (2,5)*)      |
|nedecuplabila - legatura    |                       |                    |                   |
|rigida                      |                       |                    |                   |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
|Autovehicule transport marfa|          70           |       4,52)        |        1,6        |
|cu MTMA pana la 3.500 kg    |                       |                    |      (2,2)*)      |
|inclusiv, cu tractiune      |                       |                    |                   |
|integrala permanenta        |                       |                    |                   |
|nedecuplabila - legatura    |                       |                    |                   |
|rigida                      |                       |                    |                   |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
|Autovehicule transport marfa|          70           |       4,31)        |        1,6        |
|cu MTMA peste 3.500 kg, cu  |                       |                    |      (2,2)*)      |
|tractiune integrala         |                       |                    |                   |
|permanenta nedecuplabila -  |                       |                    |                   |
|legatura rigida             |                       |                    |                   |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
|Autovehicule transport      |          70           |        53)         |        1,6        |
|persoane care au, in afara  |                       |                    |     (2,5)*)4)     |
|locului conducatorului, mai |                       |                    |                   |
|mult de 8 locuri pe scaune  |                       |                    |                   |
|(microbuze, autobuze), cu   |                       |                    |                   |
|tractiune integrala         |                       |                    |                   |
|permanenta nedecuplabila -  |                       |                    |                   |
|legatura rigida             |                       |                    |                   |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
|Mopede cu 3 roti,           |           -           |2,5 m/s2 (fata) si  |        1,6        |
|cvadricicluri usoare        |                       |2,5 m/s2 (spate)    |      (2,0)*)      |
|                            |                       |pentru doua comenzi |                   |
|                            |                       |sau                 |                   |
|                            |                       |4 m/s2 (pentru      |                   |
|                            |                       |utilizarea simultana|                   |
|                            |                       |a ambelor comenzi); |                   |
|                            |                       |4 m/s2 (pentru      |                   |
|                            |                       |dispozitiv combinat,|                   |
|                            |                       |care actioneaza pe  |                   |
|                            |                       |rotile ambelor axe) |                   |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
|Motociclete cu atas         |           -           |3 m/s2 (fata) si 2,5|        1,6        |
|                            |                       |m/s2 (spate) pentru |                   |
|                            |                       |doua comenzi;       |                   |
|                            |                       |3 m/s2 (pentru      |                   |
|                            |                       |utilizarea simultana|                   |
|                            |                       |a ambelor comenzi); |                   |
|                            |                       |3 m/s2 (pentru      |                   |
|                            |                       |dispozitiv combinat,|                   |
|                            |                       |care actioneaza pe  |                   |
|                            |                       |rotile ambelor axe) |                   |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #46 : Februarie 12, 2010, 04:32:59 am »
|Mototricicluri              |           -           |       3 m/s2       |        1,6        |
|                            |                       |                    |      (2,0)*)      |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
|Cvadricicluri, altele decat |           -           |       5 m/s2       |        1,6        |
|cvadriciclurile usoare      |                       |                    |      (2,0)*)      |
+----------------------------+-----------------------+--------------------+-------------------+
 


   *) Daca frâna de stationare este si frâna de securitate.
   **) Daca actionarea este cu maneta
   1) 4,5 m/s2 pentru autovehiculele înmatriculate (fabricate) dupa 1988;
   2) 5 m/s2 pentru autovehiculele înmatriculate (fabricate) dupa 1988;
   3) 48% pentru autovehiculele care nu sunt echipate cu ABS sau cu an de fabricatie înainte de 1991 inclusiv;
   4) 24% pentru autovehiculele care nu sunt echipate cu ABS sau cu an de fabricatie înainte de 1991 inclusiv;
    Verificarea eficacitatii sistemului de frânare la remorci ale caror caracteristici constructive nu permit verificarea eficacitatii sistemului de frânare pe standul de frânare cu role se realizeaza prin probe functionale în parcurs.

   ANEXA Nr. 12
la reglementari

    Conditii
privind culoarea luminilor la elementele instalatiei electrice de
iluminare si semnalizare
   

Fata:
- Faruri                                       - lumina alba sau galbena (numai pentru mopede,
                                                 motociclete si tractoare)
- Faruri de ceata                              - lumina alba sau galbena
- Faruri pentru circulatia de zi               - lumina alba
- Lampi indicatoare de directie                - lumina galbena intermitenta
- Lampi de pozitie, de gabarit, de parcare     - lumina alba
- Catadioptri netriunghiulari                  - culoare alba

Spate:
- Lampi de pozitie, de franare, de gabarit,
  de ceata, de parcare                         - lumina rosie
- Lampi indicatoare de directie                - lumina galbena intermitenta
- Lampi (faruri) de mers inapoi,
  lampi de iluminare a placii cu
  numarul de inmatriculare                     - lumina alba
- Catadioptri netriunghiulari (autovehicule),
  triunghiulari (remorci)                      - culoare rosie

Lateral:
- Lampi de pozitie                             - lumina galbena
- Lampi indicatoare de directie                - lumina galbena intermitenta
- Catadioptri netriunghiulari                  - culoare galbena
 


    Echipamentele trebuie amplasate si reglate astfel încât sa nu îi deranjeze pe ceilalti participanti la trafic si sa nu se influenteze reciproc, chiar daca sunt incorporate în aceeasi carcasa.
    Echipamentele perechi trebuie amplasate la aceeasi înaltime deasupra caii de rulare si simetric fata de axa longitudinala a vehiculului (cu exceptia vehiculelor asimetrice), sa aiba aceeasi culoare si sa se aprinda concomitent (cu exceptia lampilor indicatoare de directie).
    Farurile si lampile din fata trebuie sa se aprinda numai concomitent cu lampile din spate, cu exceptia lampilor de parcare si a farurilor de lucru de la tractoare, autospeciale si utilaje pentru lucrari.
    Toate tipurile de faruri trebuie prevazute cu dispozitive pentru reglajul de orientare, iar farurile cu lumina de întâlnire, atunci când este cazul, si cu dispozitive de reglare pe verticala în functie de încarcarea autovehiculului.

   ANEXA Nr. 13
la reglementari

    Verificarea emisiilor poluante

   1. Autovehicule echipate cu mas
   1.1. Atunci când emisiile nu sunt limitate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:
   1.1.1. inspectia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica daca acesta este complet si într-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
   1.1.2. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de catre constructor, pentru a se verifica daca acesta este complet si într-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati. Dupa aducerea motorului la parametrii normali de functionare, tinând cont de recomandarile constructorului, se masoara concentratia emisiilor de monoxid de carbon (CO) si de hidrocarburi (HC), cu motorul la mers în gol încet, cu ambreiajul decuplat.
    Continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca urmatoarele valori:
   a) pentru autovehiculele fabricate pâna în anul 1986 inclusiv: CO(cor): 4,5% în vol.;
   b) pentru autovehiculele fabricate începând cu anul 1987: CO(cor): 3,5% în vol.
    Continutul maxim admisibil de HC din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca 1000 ppm.
    Nu se efectueaza aceasta proba pentru autovehiculele hibride.
    Nu se efectueaza masurarea emisiilor de HC din gazele de evacuare în cazul autovehiculelor alimentate cu GPL sau GNC.
    Nu se efectueaza aceasta proba pentru autovehiculele echipate cu motoare în doi timpi.
   1.2. Atunci când emisiile sunt controlate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:
   1.2.1. inspectia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica daca acesta este complet si într-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
   1.2.2. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de catre constructor, pentru a se verifica daca el este complet si într-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
   1.2.3. determinarea eficacitatii sistemului de reglare a emisiilor prin masurarea valorii lambda si a continutului de CO si de hidrocarburi (HC) din gazele de evacuare, conform dispozitiilor pct. 1.2.4 si 1.2.5 sau procedurilor propuse de constructor si agreate la omologarea de tip. Pentru fiecare din teste, motorul este adus la parametrii normali de functionare, conform recomandarilor constructorului vehiculului.
   1.2.4. Emisii la iesirea din teava de evacuare - valori limita
    Continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca urmatoarele valori:
   a) masurari efectuate la turatia de mers în gol încet, cu ambreiajul decuplat: continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca valoarea CO(cor): 0,5% în vol.; el nu trebuie sa depaseasca valoarea CO(cor): 0,3% în vol. pentru autovehiculele omologate conform valorilor limita indicate la linia A sau B a tabelului din sectiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE5), modificata prin Directiva 98/69/CE6) sau ulterior (autoturisme sau autovehicule comerciale usoare EURO 3 sau EURO 4);
   b) masurari efectuate cu motorul la turatia de cel putin 2000 min-1, cu ambreiajul decuplat: continutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depaseasca valoarea CO(cor): 0,3% în vol.; el nu trebuie sa depaseasca valoarea CO(cor): 0,2% în vol. pentru autovehiculele omologate conform valorilor limita indicate la linia A sau B a tabelului din sectiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE, modificata prin Directiva 98/69/CE sau ulterior (autoturisme sau autovehicule comerciale usoare EURO 3 sau EURO 4);
    Lambda: 1+0,03 sau conform specificatiilor constructorului;
   1.2.5. Continutul maxim admisibil de HC din gazele de evacuare la turatia de mers în gol accelerat nu trebuie sa depaseasca 100 ppm.
    Nu se efectueaza aceasta proba pentru autovehiculele hibride.
    Nu se efectueaza masurarea emisiilor de HC din gazele de evacuare în cazul autovehiculelor alimentate cu GPL sau GNC.
    ___________
   5) Directiva 70/220/CEE a Consiliului, din 20 martie 1970, privind armonizarea legislatiilor Statelor membre referitoare la masurile adoptate împotriva poluarii aerului de catre emisiile motoarelor autovehiculelor, modificata ultima data de Directiva 2003/76/CE a Comisei din 11 august 2003 care modifica Directiva 70/220/CEE privind armonizarea legislatiilor Statelor membre referitoare la masurile adoptate împotriva poluarii aerului de catre emisiile motoarelor autovehiculelor
   6) Directiva 98/69/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 13 octombrie 1998 referitoare la referitoare la masurile adoptate împotriva poluarii aerului de catre emisiile motoarelor autovehiculelor si care modifica Directiva 70/220/CEE


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #47 : Februarie 12, 2010, 04:33:22 am »
2. Autovehicule echipate cu mac
   2.1. masurarea opacitatii fumului în accelerare libera, de la turatia de mers în gol încet la turatia de întrerupere a alimentarii, cu ambreiajul decuplat si comanda cutiei de viteze la punctul mort;
   2.2. aducerea motorului la parametrii normali de functionare a autovehiculului:
   2.2.1. autovehiculele pot fi controlate cu respectarea, din motive de securitate, cel putin a conditiei ca motorul sa fie cald si într-o stare mecanica satisfacatoare;
   2.2.2. sub rezerva dispozitiilor de la pct. 2.4.3, nici un autovehicul nu poate fi respins fara a fi fost respectate urmatoarele conditii:
   a) motorul trebuie sa fie cald: altfel spus, temperatura uleiului motorului masurata de o sonda în tubul jojei trebuie sa fie de cel putin 800C sau sa corespunda temperaturii de functionare normale, daca aceasta este inferioara, sau temperatura blocului motor, masurata dupa nivelul radiatiei în infrarosu trebuie sa atinga o valoare echivalenta. Daca, din cauza configuratiei vehiculului, nu este posibil sa se procedeze în acest mod, temperatura normala de functionare a motorului va putea fi stabilita altfel, de exemplu pe baza functionarii ventilatorului de racire;
   b) sistemul de evacuare trebuie curatat prin 3 accelerari libere sau printr-un mijloc echivalent.
   2.3. Procedura de încercare
   2.3.1. inspectia vizuala a oricarui echipament de reglare a emisiilor instalat de constructor, pentru a se verifica daca este complet si într-o stare satisfacatoare si daca nu exista neetanseitati;
   2.3.2. motorul, si, daca este cazul, turbocompresorul, trebuie sa functioneze la turatia de mers în gol încet înainte de începerea fiecarui ciclu de accelerare libera. Pentru motoarele autovehiculelor grele, aceasta înseamna a se astepta cel putin 10 s dupa eliberarea comenzii de accelerare;
   2.3.3. la începerea fiecarui ciclu de accelerare libera pedala de accelerare trebuie apasata rapid si progresiv (în mai putin de o secunda), dar nu brutal, astfel încât sa se obtina debitul maxim al pompei de injectie si sa se atinga turatia de întrerupere a alimentarii, respectându-se valoarea specificata a timpului de baza;
   2.3.4. la fiecare ciclu de accelerare libera motorul trebuie ca, înainte sa fie eliberata comanda, sa atinga turatia de întrerupere a alimentarii sau, în cazul automobilelor cu transmisie automata, turatia indicata de constructor ori, daca aceasta nu este cunoscuta, doua treimi din turatia de întrerupere a alimentarii. Aceasta se poate asigura, de exemplu prin supravegherea regimului motorului sau lasând sa treaca un timp suficient între momentul de actionare si cel de eliberare a pedalei de acceleratie, adica cel putin 2 s pentru autovehiculele destinate transportului de persoane, care au, în afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune si pentru autovehiculele destinate transportului de marfuri având o MTMA de 3.500 kg.
   2.4. Valori limita
   2.4.1. nivelul opacitatii nu trebuie sa depaseasca valorile limita ale indicelui de opacitate (coeficientului de absorbtie), care sunt urmatoarele:
    Indice de opacitate (coeficient de absorbtie) maxim pentru:
   a) mac cu aspiratie naturala: 2,5 m-1;
   b) mac cu turbocompresor: 3 m-1;
   c) o limita de 1,5 m-1 se aplica urmatoarelor vehicule omologate conform valorilor limita indicate:
   i) la linia B a tabelului din sectiunea 5.3.1.4. a anexei I la Directiva 70/220/CEE, modificata prin Directiva 98/69/CE (autovehicule comerciale usoare cu mac EURO 4);
   ii) la linia B1 a tabelelor din sectiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE7), modificata prin Directiva 1999/96/CE8) (autovehicule comerciale grele cu mac EURO 4);
   iii) la linia B2 a tabelelor din sectiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificata prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu mac EURO 5);
   iv) la linia C a tabelelor din sectiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificata prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele EEV);
    sau conform valorilor limita ce figureaza într-o modificare ulterioara a Directivei 70/220/CEE, modificata prin Directiva 98/69/CE, sau conform valorilor limita care figureaza într-o modificare ulterioara a Directivei 88/77/CEE, modificata prin directiva 1999/96/CE.
   2.4.2. autovehiculele nu trebuie respinse decât daca media aritmetica a valorilor masurate în cel putin ultimele trei cicluri de accelerare libera depaseste valoarea limita, cu conditia sa nu se înregistreze diferente semnificative între turatiile minime masurate la ciclurile de acceelerare sau între turatiile maxime masurate la ciclurile de accelerare. Aceasta medie poate fi calculata ignorând valorile observate care se îndeparteaza cu mult fata de media masurata sau poate fi obtinuta prin un alt mod de calcul statistic care tine cont de dispersia valorilor masurate.
   2.4.3. pentru a evita efectuarea de încercari inutile, prin derogare de la dispozitiile de la pct. 2.4.2, sunt admise autovehiculele pentru care valorile masurate în mai putin de 3 cicluri de accelerare libera sau dupa ciclurile de curatare vizate la pct. 2.2.2 lit. b) (sau aplicarea unui procedeu echivalent) sunt mai mici cu 0,5 m-1 fata de valorile limita precizate la pct. 2.4.1.
    ___________
   7) Directiva 88/77/CEE a Consiliului din 3 decembrie 1987 privind armonizarea legislatiei Statelor membre privind masurile care trebuie luate împotriva emisiilor de gaze si particule poluante de la motoarele cu aprindere prin comprimare folosite la propulsia vehiculelor si a emisiilor de gaze poluante de la motoarele cu aprindere prin scânteie care functioneaza cu gaz natural sau cu gaz petrolier lichefiat si destinate propulsiei vehiculelor, modificata ultima data de Directiva 2001/27/CE a Comisiei din 10 aprilie 2001 care adapteaza la progresul tehnic Directiva 88/77/CEE a Consiliului privind armonizarea legislatiei Statelor membre privind masurile care trebuie luate împotriva emisiilor de gaze si particule poluante de la motoarele cu aprindere prin comprimare folosite la propulsia vehiculelor si a emisiilor de gaze poluante de la motoarele cu aprindere prin scânteie care functioneaza cu gaz natural sau cu gaz petrolier lichefiat si destinate propulsiei vehiculelor
   8) Directiva 1999/96/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 13 decembrie 1999 privind armonizarea legislatiei Statelor membre privind masurile care trebuie luate împotriva emisiilor de gaze si particule poluante de la motoarele cu aprindere prin comprimare folosite la propulsia vehiculelor si a emisiilor de gaze poluante de la motoarele cu aprindere prin scânteie care functioneaza cu gaz natural sau cu gaz petrolier lichefiat si destinate propulsiei vehiculelor si care modifica Directiva 88/77/CEE

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #48 : Februarie 12, 2010, 04:33:50 am »

    Conditii
privind echiparea vehiculelor rutiere cu cale de blocare

    Vehiculele trebuie prevazute cu cale de blocare a rotilor, amplasate într-un loc usor accesibil pe vehicul, dupa cum urmeaza:
   a) o cala de blocare pentru:
   i) autovehicule cu o MTMA mai mare de 3,5 tone;
   ii) remorci cu doua axe, cu exceptia semiremorcilor cu sa, cu o MTMA mai mare de 0,75 tone.
   b) doua cale de blocare pentru:
   i) vehicule cu trei sau mai multe axe;
   ii) semiremorci cu sa;
   iii) remorci cu axa simpla sau dubla, având distanta dintre axe de cel mult 1,00 m, cu o MTMA mai mare de 0,75 tone;
   iv) remorci cu doua axe, cu o MTMA mai mare de 7,5 tone.

   ANEXA Nr. 15
la reglementari

   I. Conditii privind echiparea vehiculelor rutiere grele si lungi
cu placi de identificare spate

   (1) Autovehiculele pentru transport marfa cu MTMA care depaseste 12 tone (cu exceptia autotractoarelor pentru semiremorci), autobuzele articulate (cu exceptia celor urbane), (semi)remorcile cu MTMA mai mica sau egala cu 10 tone si a caror lungime depaseste 8 m, precum si remorcile sau semiremorcile având o MTMA mai mare de 10 tone trebuie sa fie echipate cu placi de identificare spate conform cerintelor precizate prin prezentele reglementari.
   (2) Placile de identificare spate trebuie sa fie omologate în conformitate cu Regulamentul CEE ONU nr. 709) (cu marca de omologare). Pentru autovehicule, aceste placi de identificare sunt dreptunghiulare si compuse din benzi oblice alternante rosii (fluorescente sau reflectorizante) si galbene (reflectorizante), înclinate si descendente catre exteriorul vehiculului. Pentru (semi)remorci ele sunt compuse dintr-un fond reflectorizant galben si o bordura rosie (fluorescenta sau reflectorizanta).
    ___________
   9) Regulamentul nr. 70 al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite(CEE/ONU) - Dispozitii uniforme privind omologarea placilor de identificare spate pentru autovehicule grele si lungi

    AUTOVEHICULE

[IMAGINE]
IMAGINE

    REMORCI SI SEMIREMORCI

[IMAGINE]
IMAGINE

   (3) Placa de identificare trebuie montata cu cuvântul "TOP" înscris orizontal pe partea superioara a placii (daca exista acest marcaj). Placile de identificare trebuie montate pe o suprafata perpendiculara pe axa longitudinala a vehiculului si simetric fata de aceasta; linia marginilor inferioare trebuie sa fie paralela la sol. Lungimea totala a unei serii formata din 1, 2 sau 4 placi este de minimum 1.130 mm si maximum 2.300 mm.

   II. Conditii privind echiparea vehiculelor rutiere lente
cu placi de identificare spate

   (1) Vehiculele lente trebuie sa fie echipate cu cel putin o placa de identificare spate conform cerintelor precizate prin prezentele reglementari. Se întelege prin vehicule lente: autovehicule care au, prin constructie, o viteza maxima care nu depaseste 40 km/h, precum si remorcile acestora.
   (2) Placile de identificare trebuie sa fie omologate în conformitate cu Regulamentul CEE-ONU nr. 6910) (cu marca de omologare). Ele sunt triunghiulare si compuse dintr-un fond fluorescent rosu si o bordura reflectorizanta rosie.
    ___________
   10) Regulamentul nr. 69 al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite(CEE/ONU) - Dispozitii uniforme privind omologarea placilor de identificare spate pentru vehicule lente (prin constructie) si a remorcilor lor

   
[IMAGINE]
IMAGINE

   (3) Placa de identificare trebuie montata pe partea stânga spate cu vârful orientat în sus sau cu cuvântul "TOP" înscris orizontal pe partea superioara a placii (daca exista acest marcaj). Placa de identificare trebuie montata pe o suprafata perpendiculara pe axa longitudinala a vehiculului, iar marginea sa inferioara trebuie sa fie paralela la sol.

   III. Conditii privind echiparea vehiculelor rutiere cu marcaje
reflectorizante pentru contur

   (1) Trebuie echipate cu marcaje reflectorizante pentru contur:
   a) pe spate: marcaj integral pentru autovehicule transport marfa cu MTMA mai mare de 7,5 tone (cu exceptia autotractoarelor pentru semiremorci) si pentru (semi)remorci cu MTMA mai mare de 3,5 tone, si daca latimea autovehiculelor si (semi)remorcilor este mai mare de 2.100 mm;
   b) pe partile laterale: marcaj partial pentru autovehicule transport marfa cu MTMA mai mare de 7,5 tone (cu exceptia autotractoarelor pentru semiremorci) si pentru (semi)remorci cu MTMA mai mare de 3,5 tone, si daca lungimea autovehiculelor si (semi)remorcilor este mai mare de 6.000 mm.
    Totusi, daca forma, structura sau functionarea nu permit montarea acestor marcaje, se poate monta un marcaj liniar.
   (2) Marcajele reflectorizante pentru contur trebuie sa fie omologate în conformitate cu Regulamentul CEE-ONU nr. 10411) (cu marca de omologare). Ele trebuie sa fie de culoare alba sau galbena pe partile laterale si de culoare alba, galbena sau rosie pe spate.
    ___________
   11) Regulamentul nr. 104 al Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite(CEE/ONU) - Dispozitii uniforme privind omologarea marcajelor retroreflectorizante pentru vehiculele din categoriile M, N si O

   (3) Recomandari privind prescriptiile referitoare la forma si la montajul marcajelor:
   1. Marcaje laterale si spate constituite din benzi
   1.1. Marcajele reflectorizante aplicate pe vehicule pot fi constituite dintr-un singur element sau din mai multe elemente, de preferinta continue, paralele sau cât mai apropiate de paralela cu solul.
    Se aplica aceeasi regula pentru autotractoare, semiremorci si alte combinatii de vehicule. Trebuie sa se evite constituirea de ansambluri compuse din vehicule cu si fara marcaje.
   1.2. Montajul marcajelor trebuie sa identifice cât mai fidel întreaga lungime si latime a vehiculului.
    "Întreaga" înseamna cel putin 80% din lungime si/sau latime.
   1.3. În cazul benzilor discontinue spatiul care separa elementele distinctive trebuie sa fie cât mai scurt posibil si nu trebuie sa depaseasca 50% din lungimea celui mai scurt element.
   1.4. Partea inferioara a marcajelor reflectorizante trebuie sa fie la o înaltime minima deasupra solului de cel putin 250 mm si o înaltime maxima de 1500 mm.
   2. Marcaje si grafici distinctive (publicitare)
   2.1. Marcajele si graficile distinctive reflectorizante nu trebuie sa fie plasate decât în interiorul marcajelor periferice laterale, cu conditia ca ele sa nu diminueze vizibilitatea marcajelor laterale sau a dispozitivelor obligatorii de iluminare si de semnalizare luminoasa. Marcajele si graficile distinctive trebuie sa fie discrete.
   2.2. Prin "discrete" se întelege:
   2.2.1. mai putin de 15 litere/caractere;
   2.2.2. înaltimea literelor/caracterelor cuprinsa între 300 mm si 1000 mm;
   2.2.3. o suprafata reflectorizanta totala de cel mult 2,0 m2;
   2.2.4. concizia mentiunilor, cum ar fi adresele si numerele de telefon

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #49 : Februarie 12, 2010, 04:34:26 am »
Calificari admise pentru atestarea ca inspector tehnic

    Ingineri
   

+---------------+--------------------------------------------------------------+
|Clasificare COR|                          Calificare                          |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214506         |inginer aviatie                                               |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214421         |inginer electromecanic                                        |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214504         |inginer material rulant cale ferata                           |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214501         |inginer mecanic                                               |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214505         |inginer mecanica agricola                                     |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214507         |inginer nave                                                  |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
 


    Subingineri
   

+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214422         |subinginer electromecanic                                     |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214502         |subinginer mecanic                                            |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214527         |subinginer mecanic avioane si motoare de aviatie              |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214523         |subinginer mecanic material rulant de cale ferata             |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|214524         |subinginer mecanic mecanica agricola                          |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
 


    Maistri
   

+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311401         |maistru aviatie                                               |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311302         |maistru electromecanic                                        |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311505         |maistru lacatus mecanic                                       |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311508         |maistru mecanic                                               |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311523         |maistru mecanic masini si utilaje pentru constructii          |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311510         |maistru mecanica agricola                                     |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
 


    Tehnicieni
   

+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311407         |tehnician transporturi                                        |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311404         |tehnician aviatie                                             |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311305         |tehnician electromecanic                                      |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311518         |tehnician masini si utilaje                                   |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311519         |tehnician mecanic                                             |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311527         |tehnician prestatii vehicule                                  |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311506         |tehnician proiectant mecanic                                  |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
|311522         |tehnician tehnolog mecanic                                    |
+---------------+--------------------------------------------------------------+
 


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Răspuns: Reglementare RNTR 1
« Răspuns #50 : Februarie 12, 2010, 04:35:10 am »
Am incercat sa il aranjez asa incat sa fie citirea cat mai usoara. Sunt informatii foarte interesante si utile.
Multumim pentru documentatie Domnului Viorel Balmez.