Autor Subiect: Reconditionare, restaurare si tot ce intra in a aduce o masina in stadiul de NOU  (Citit de 80489 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 649
Deci am mutat discutia aici nu de alta tar vreau sa ma fac auzit pe cat posibil,am sa ii raspund lui dinulescu :masina mea este reconditionata vorbim de reconditionare pentru ca spuneai daca am reconditionat vreodata un trabant.
Mentionez ca trabantul meu este din 1990 cumparata de nou in acelasi an de la vestitele magazine idms,din cauza ca batranul nu a investit in ea mai nimic decat in partea mecanica si atunci cand deja nu mai functiona .Tata nu s-a preocupat niciodata de partea estetica, interioara sau a starii de sanatate si integritate a tablei deoarece acesta nu era pasionat de asa ceva ,cadea bara nu-i nimic o legam cu sarma si tot asa,daca reparatiile erau de amploare prefera sa mearga vreo 2 ani cu autobuzul.
In toti acesti 2 ani masina zacea in aer liber toate anotimpurile deci  va dati seama ,facea si muschi+licheni pe ea ,interiorul era mancat de sobolani ce sa va mai zic..........
In noiembrie 2008 am desfacut-o toata am gasit o grozavie sub duroplasta aproape toate pasajele de tabla ale caroseriei erau mancate,nu doar am grunduit asa cum spune dinulescu sau sa le fi facut cu fibra de sticla precum lucreaza mesteri din ziua de azi.Tinichigiul nu s-a speriat,ba din contra a lucrat foarte migalos toate piesele care lipseau ,din ce te intrebi din ce......? din tabla decapata de 1 mm .Tinichigiul nu a inceput sa maraie ,ca e trabant ,ca e mancat, ca vezi domne tabla de trabant are prea mult carbon si nu mai stiu eu ce vrajeluri deastea.Dupa refacerea caroseriei ,curatarea de rugina si antifonarea au fost facute de mine ,dupa care au fost inlocuite directia ,setul motor complet ,cutia de viteze rulmenti de la roti ,bucsile .Dupa care a urmat vopsirea,schimbarea chederelor de la geamuri,si in final interiorul,a urmat provocarea ce mare itp-ul ,cei de acolo mi-au spus ca masina e in perfecta stare gasind doar dezechilibru la sistemul de franare ,acesta fiind singurul ansamblu la care nu s-a lucrat.Deci prin urmare raspunsul la intrebarea lui dinulescu daca am recondintionat vreodata un trabant este ca da, am reconditionat m-am chinuit 8 luni datorita vremi si a banilor insuficienti ,este o munca asidua insa dragostea si pasiunea pentru aceasta masina m-au determinat sa o duc la bun sfarsit.Am trecut si peste jignirile si ironiile celor din jur si peste dezaprobarea tatalui cu care am avut o cearta pe tema asta ca investesc banii aiurea insa la sfarsit dupa ce am terminat-o. i-am demonstrat ca el sa inselat nu eu,radeau toti de mine ca nu voi reusi sa mai fac masina din ea, insa la sfarsit si-au retras cuvintele ,ce nu stie dinulescu insa e ca se poate reconditiona si chiar restaura deoarece el din cate stiu doar a dezmembrat trabanturi si le-a dus la remat ,nu te supara pe mine dar cand vorbesc vorbesc din proprie experienta.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
ms alex de intelegere ;)

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Nici eu nu am observat ca ar fi o tabla mai speciala. Si eu am trecut cu unul din ele prin putina sudura. La mine (nu prea mi-a placut), nu a sudat continuu profilele. O fi bine, o fi rau acum asta este. Vad in timp ce se intampla.

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 649
Nu e rau din cate am auzit, insa pentru protectie mai sporita o antifonezi la un anumit timp exemplu 2 ani si mai abundent,un amic o antifona an de an vara si nu avea probleme absolut deloc cu rugina era bine etansata si inainte de aceasta operatie o curata exemplar.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 375
Pragurile din spate au avut nevoie de intariri si in fata a mai fost ceva de sudat. Dupa ce a sudat, am dat cu grund si apoi cu vopsea. Am lipit peste un scotch subtire de aluminiu (foarte bun). Apoi am dat iar cu vopsea. Apoi am turnat ulei ars in praguri. Asa am de 3 ani. Vad ca nu s-a exfoliat nimic. Sunt insa curios cum or mai arata sudurile? De ce este bine sa nu sudeze continuu? Am mai auzit asa ceva, dar nu am explicatie.

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 649
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline TRABATOR

  • Trabantist Incepator
  • *
  • Mesaje postate: 36
    • EURO CLEAN
Vreau sa zic ca te dezamageste o masina cu o arhiva de multi ani in urma,neingrijita pentru ca nu s-a facut totul la timp.Te dezamageste in primul rand ca atunci cand vrei sa o cumperi sau deja o ai si nu te-ai ocupat de ea,vrei sa iei volanul in mana si sa pleci.Nu te gandesti ca incet, cu rabdare si cu banuti asa putin cum vin ei, chiar daca trece mult timp,sa restaurezi masina.Te gandesti ca vrei sa te urci in ea si sa pleci.Nu ai destula rabdare,poate nici destui bani si te razgandesti instant sa o restaurezi si e mai usor sa ai alte ganduri "rele" pentru ea.Eu am 3 trabanturi de aproximativ 3 luni,le-am cumparat pe rand fara sa fii avut vre-o cunostinta in materie de mecanica sau altceva marca Trabant.Unul este in stare aproape excelenta si inca doua in service.Vreau sa zic ca acestea doua sunt prafff,le-am cumparat prafff.Intentia mea e sa le salvez pe amandoua.Daca ma intrebati ce o sa fac cu 3 trabanturi,o sa va raspund "nu stiu" asa cum ma intreaba toata lumea din Tulcea care stie acest lucru.
In concluzie ca sa nu mai lungesc vorba,daca vrei sa restaurezi o masina incepi restaurarea si incepi sa numeri secundele pana ajungi la ani de zile daca necesita restaurarea timp mult si bani destui. daca te pasioneaza cu intradevar si daca vrei cu adevarat sa te preocupi,MERITA!

Respect!
Ai timp?! Ai trabant!

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 187
  • Sink deep in the rust
pentru sudurile continue este o metoda durabila de a le trata fara a recidiva in anii care vin.
Solutia este simpla, este nevoie de urmatoarele materiale:
1 Tub de grund auto tip spray, sau pentru cei care au compresor si pistol de vopsit cu atat mai bine, o cutie de vopsea cu inhibator de coroziune (aici sunt multe solutii: cea mai cunoscuta vopseaua Protecta de la Policolor, Vopsea Bronzalchid efect lovitura de ciocan de la Fabryo (fost Guzuchim), Emex Dualprotect de la Romtehnochim si multi altii, la preferinta dvs. Se poate aplica si grund alchidic simplu dar nu are aceiasi proprietati ca una din solutiile de mai sus. Principalul avantaj al acestor vopsele este ca inhiba coroziunea, chiar si aia care se poate forma in profunzimea sudurii pentru ca nu avem acces la ea. Se poate aplica si mai romaneste cu pensula dar rezultatul e mult mai bun la aplicarea prin suflare. In cazul folosirii unui grund, recomand si o solutie acida pentru fosfatizarea ruginii (Feruginol produs de Policolor)
2. O "galeata" de antifon sau vopsea insonorizanta (deobicei cantitatea difera de la 3,5 la 5Kg), se gaseste in magazinele pentru piese auto, dar atentie nu in toate. Cele mai bune rezultate le-am avut cu Guzu vopsea insonorizanta cauciucata. + o cutie simpla de vopsea alchidica (de oricare, vopsea sa fie)
3. O sticla cu benzina (de oricare benzina, cantitatea difera de numarul de suduri care trebuiesc tratate)
4. O perie de sarma sau pentru cei care au un flex cu perie de sarma sau bormasina cu perie de sarma
5. O perie conventionala si putina apa.


Mod de tratare:

1. Utilizand apa si o perie conventionala, se spala locul la un cap la altul, in acest fel eliminadu-se rezidurile ramase in urma sudarii (cenusa, vopsea sau alte produse exfoliate, praf, etc). Etapa de curatare a locului ce urmeaza sa fie tratat este foarte importanta, de aceea trebuie insistat si in cele mai stramte gaurele pana ce locul devinde curat.
2. Utilizand peria de sarma (cat suportul este inca ud) se freaca energic sudura si locul ce urmeaza sa fie tratat. Dupa 10 secunde de frecare se sterge cu apa locul frecat, repetand aceasta miscare pana cand sse ajunge la luciul metalic. In cazul zonelor care au format coroziune, se va freca pana cand coroziunea isi va schimba culoarea din specificul ruginiu (maro brun), in negru profund. Rugina de culoare neagra profunda care nu are imprejur alte urme brune, este rugina patrunsa curatata suficient. 
3. Utilizand o pensula si benzina, se va freca usor locul ce urmeaza sa fie trat, curatat anterior cu peria de sarma. Acest proces este denumit degresare. Se poate face si cu diluant. Dupa uscare se verifica sa numai existe rugina sau daca exista sa fie patrunsa fara sa mai existe alte pete brune.
4. --Numai pentru aplicarea grundurilor-- se aplica Feruginol, pe tot locul cu pensula avand grija sa patrunda peste tot, se asteapta 30 de minute si se sterge cu apa. Dupa uscarea completa a locului veti constata aparitia unui praf alb. Acel praf alb este fosfat, semnul ca feruginolul si-a facut efectul. Nu stergeti fosfatul si aplicati direct peste el grund in modul prefera (sprayat, suflat utilizand pistol de vopsit, pensulat. Daca il pensulati aveti grija sa intre peste tot). Aplicati minim 2 straturi in oricare forma de aplicare.
--Numai pentru vopsele cu efect inhibator de coroziune--aplicati in 2 straturi in modul preferat (pensulat sau suflat cu pistolul de vopsit).
5. Dupa uscarea totala a grundului sau a inhibatorului conform termenului inscris in instrcutiunile de aplicare, desfaceti galeata de antifon si varsati o canitate mica intr-un recipient. Diluati antifonul din recipient cu grundolv d509 pana devinde destul de fluid. Nu trebuie sa fie ca apa dar nici prea gros. Diluarea se va face din ochi amestecand bine. De aici, utilizand modul preferat de aplicare (suflare cu pistolul de vopsit, pensulare) incepeti cu acoperirea detaliata a sudurii, apoi a restul locului. Dupa ce constatati ca antifonul a patruns peste tot, permiteti uscare lui pentru 10-20 de minute si aplicati direct antifon in straturi groase (exclusiv pensulare), pana ce locul sudat este ingropat in antifon. Dupa uscarea antifonului 24 de ore, se aplica peste antifon pentru un efect durabil vopsea alchidica in asa fel incat sa acopere complet stratul de antifon (este suficienta 1 singura mana).

De aici, verificati odata la 2 ani cum mai arata locul.
Nu uitati dupa uscarea fiecarui produs aplicat, verificati ca acesta sa nu prezinte exfoliere, crapaturi care sunt semnul unei neaderente la suport generate de o aplicare gresita. 
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 845
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Multumim "70", pentru sfaturi! Intr-adevar, asa  trebuie procedat daca vreti sa protejati o sudura!

@giani. Bravo pentru realizare! Vreau insa sa fac o observatie, si sa nu mai sari de cur in sus! Tu ai reconditionat o masina care era intr-o stare deplorabila. Insa, nu mai umblase NIMENI la ea! Asa ca, ai putut sa repari tu, PRIMA DATA. Nu cred ca ai idee ce inseamna sa intervii dupa altcineva, care, acum nu stiu cati ani, cica a facut o reconditionare! De multe ori, "inaintasul", nu numai ca n-a facut cum trebuie reconditionarea, dar mai mult, a si stricat pe-acolo! E vorba de Trabul acela, 600, care se vede de la o posta ca a fost reparat PROST!
Cat despre mine, care numai "am  dezmembrat", afla ca inainte cu 14 ani de dezmembrare (adica in 1995), am facut si eu o reconditionare ! Iar dupa aceea, am mai facut 100.000 km cu masina! Pe drumuri de munte, forestiere, prin gropi, prin zapada, bolovani, prin orasele minunate ale patriei, am urcat borduri, am incalecat sine de tramvai, si alte asemenea. Am si avut cateva accidente, si dupa asa o istorie incarcata, crede-ma ca masina aia nu mai suporta reconditionare, ci taiere si scoatere din uz!

In consecinta, si cu ocazia asta ii raspund si lui Trabator, consider ca sunt masini care merita reconditionate (sau chiar restaurate) si masini care chiar nu merita atentie, oricata pasiune si daruire ar fi la mijloc! Pana la urma, e si o chestie de finante! Decat sa investesti 1000 de euro in RK, mai bine investesti 100 intr-o masina, pe care o repari si vopsesti cu inca 500. Total: 600. Economie: 400. La care se mai adauga piesele inca functionale pe care le-ai dat jos de pe cea veche, si care nu se stie cand vor fi de folos, sau pot fi valorificate , plus cei aproape 100 euro (la preturile actuale) pe care ii iei pe fierul vechi din "raposata"! :P

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
in loc de perie de sarba si munca "de chinez mic" , nu ar merge un pistol de sablat si o galeata de nisip?
DUpa aia , da, se poate degresa cu diluant sau benzina...dar nu mai sunt sanse dupa sablare ca sa ramana "colturi intunecate" pline cu praf rugina.
Parerea mea, e bine?

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 187
  • Sink deep in the rust
adevarat, dar deja e destul de mult de cerut masina de sablat deja da spre partea profesionala de tratament. Cea mai buna metoda mai acesibila e flexul, ala curata in detaliu si cu putere mare. Eu personal lucrez mai la mana ca imi place sa stau sa frec acuma depinde si de ce rabdare are fiecare, i-am expliciat unui prieten cum se face si mi-a zis ca l-au apucat nervii si ca a renuntat.
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
"apucat nervii"
=)) i-am explicat eu cuiva cum am facut la masina mea si deja l-au apucat nervii :)))
i se parea ca reconditionarea unei masini e asa, dai cu pensonu si speli cu apa, sau invers.
Mie mi-a luat o luna de zile (lucram de dimineata pana seara)ca sa imi fac masina, am lucrat singur la ea, si da, tot cu peria si flex am stat, si am ros din ea pana a ramas oglinda. Problema la flex este ca "mananca" din tabla, adica ia din material fie bun fie rau, el aduce la acelasi nivel totul si nici nu ajunge in toate colturile. Cand mi-am facut masina, nu stiam exact cu ce se mananca stablatul, daca stiam ce stiu acuma, imi luam un piston de ala. Se merita o astfel de investitie. Prin sablare eliminam doar acele particole de rugina, nu si "particolele" de fier curat, bun. Nu mai spun de ungherele unde chiar nu poti ajunge cum trebuie.
Dar, e invatatura de minte pt viitor.

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 845
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Yo am pistol de sablare! :D
Numa` ca... Trebuie un compresor de mare capacitate, ca sa functioneze ... Daca  nu ai un debit de macar 200 de litri pe minut, nu faci nici o branza! Basca ca iti trebuie vreo 5-10 galeti de nisip sa faci treaba, la o caroserie! Eu am imprastiat o galeata numai ca sa sablez o janta!

Intr-adevar, cu flexul scoti rugina pe suprafete mari, si mai ales EGALIZEZI sudurile la nivel! Cu sablatorul insa, te bagi in toate colturile! ;)


Offline mdv

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 499
imi poate spune cineva ce cantitati de materiale(grund,antifoniu,diluant.etc)imi trabuie ca sa antifonez un trabant?
am un trabant si asta imi ocupa tot timpul!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
iti spun cat am folosit la al meu (facut integral)
- doua cutii a cate 3kg de antifon,
- 6 cutii mici (1kg parca) de grund grii,
- diluant din cate imi amintesc (nu sunt sigur 100%) 2 sticle de 1l

cu specificatia ca pe dedesubt am dat 3 maini de grund...adica de 3 ori...dadeam..lasam sa se usuce iar dadeam..si am decis sa dau la pensula..ca sa fie in strat mai gros, apoi, am dat 3 maini de antifon iar sub capota la motor am tratat ceva mai serios...adica 3 de grund si 3 de antifon. Vezi pozele la prezentarea mea.