Autor Subiect: Reconditionare, restaurare si tot ce intra in a aduce o masina in stadiul de NOU  (Citit de 79331 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline mdv

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 499
pentru a indeparta vopseaua veche de pe masina ce granulatie folosesc ca sa nu o zgarai prea tare?
am un trabant si asta imi ocupa tot timpul!

Offline gabi trabi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 1 225
  • Das auto
Eu staim ca 240 apoi 360 si 500  :)
Das  auto

0733825596

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 187
  • Sink deep in the rust
ca sa indepartezi vopseaua vechi incepi cu 220, 240 daca vrei, merge mai repede cu 220, dar cu amandoua finetea curatarii e aceiasi.
Continui apoi cu 600 uscat, pana ajunge suprafata neteda si fina, iar la final dai cu 1200 pe ud pentru finisari de detaliu, daca repsecti procedura iese foarte bine.
Ideea e sa nu folosesti niciodata smirghel 120 sau 60 sau altel smirgheluri pentru curatat rugina sau pentru lemn pentru ca iti faci santuri in stratul de vopsea si iese o porcarie.

@gabi trabi merge si cum zice el, mai ales daca te uiti pe instructiunile diverselor vopsele auto o sa vezi ca fiecare recomanda alta granulatie la smirghel pentru pregatire.

Mergi pe granulatiile mele  si o sa iasa perfect pentru orice fel de vopsea. Testat si garantat.
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 845
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Saptezeci, vreau sa-ti multumesc pentru informatiile pe care le-ai postat.
Si eu vreau sa-mi iau Trabantul de la 0, sa il reconstruiesc bucata cu bucata. Am fost pe la o multime de comercianti de vopseluri, si i-am intrebat ce si cum se foloseste, si am ajuns la o singura concluzie: HABAR N-AU DE NIMIC! De exemplu: cand am intrebat la ce foloseste fillerul, mi s-a spus: "asa iese mai bine!" Nu am pretentia sa stie tot ce stie un vopsitor, dar ei nici macar documentatia tehnica n-o aveau! Cu alte cuvinte, nu stiau ce vand! Iar, mai nou, pe ambalajele de vopsea, sau de intaritor, sau de orice altceva, nu se mai dau indicatii de folosire. Se spune doar: "conform cu fisa tehnica a produsului". Iar cand intrebi vanzatorul de fisa tehnica, ridica din umeri!
Nu vreau sa fac offtopic, dar chiar am simtit nevoia sa-ti multumesc si sa subliniez importanta informatiilor pe care le-ai pus tu aici! :-*
Ii rog pe ceilalti forumisti sa nu dezvolte ideea pe care am enuntat-o eu, si anume incompetenta si uneori reaua vointa a comerciantilor de vopseluri . Pentru ca n-are rost. Multumesc!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
stai linistit dinulescule..ca si eu am patit la fel cand mi-am facut Trabu. M-am dus sa ma interesez care e cea mai buna vopsea , etc si ei imi recomandau o anumita vopsea. Am mers la vopsitor si mi-a spus exact ce si cum sa cumpar si cand am mers la magazin se uitau ca la felul 7 la mine si m-au intrebat: dar cine ti-a spus sa cumperi de asta?" Deci unii poate ca nici nu stiu ce vand, dar mai sunt si unii care incearca sa isi vanda marfa ce nu se vinde.

saptezeci concureaza la postul de "enciclopedia - capitolul restaurare" alaturi de alti "Enciclopedici" gen Viorel Remi Dinulescu etc.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 374
Stati linistiti voi, ca si eu mi-am facut iconita pe desktop cu ce a scris Tudor pe aici =))

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 187
  • Sink deep in the rust
Prea multa apreciere din partea dvs., doar pentru niste informatii, nimic mai mult.
Intradevar, pentru antifonare, aia ar fi tot ce se poate zice dar la vopsitorie mai sunt multe de zis precum: tehnici de pregatire corecta, modul de a verifica functionalitatea buna a pistolului de vopsit si a compresorului, miscarea corecta a pistolului de vopsit pentru o lucrare de calitate, modalitati de remediere a defectelor generate o vopsire incorecta, precum: (scurgeri, efect coaja de portocala, craparea stratului de vopsea) cat si partea de  polishare si intretinere a vopselei . Ce am zis eu pana acuma e doar o scurta introducere.
O sa fac sa fie aici pe forum documentatia corecta cu tot ce am enumerat mai sus, doar ca va fi mult de scris dar o sa ne mandrim cu singurul forum din Romania la care se gaseste absolut tot ce tine de vopsitorie, si nu vopsitorie generala ci vopsitorie cu referire la marca Trabant. Sunt fel de fel de lucruri si pozitii care se invat numai cand le gresesti tu odata.
Cand o sa ma ocazia, o sa filmez o vopsire integrala a unui Trabant si tot ce tine de ea de la pregatire pana la stratul final.

Pana atunci mai am ceva pentru voi care v-ar putea interesa tot pe parte de reconditionari, anume reconditionarea jantelor (cand zic reconditionare nu ma refer la bronz pentru sobe dat cu pensula, ma refer la culoarea originala cu care au iesit jantele din fabrica, anume bronzul ala mat).
Daca va intereseaza, aveti imaginea cu o janta reconditionta mai jos.



Daca va place, va spun cum, e chiar foarte simplu si nu necesita compresor sau pistol de vopsit.

@Dinulescu: pentru orice fel de problema sau intrebare legata de vopsitorie si antifonare/tratari de rugina, iti stau oricand la dispozitie, cu toata placerea!
Cat despre dl Viorel, orice ajutor de genul asta in Bucuresti, oricand cu toata placerea.

Si mdv, ca el a inceput topicul, daca nu am fost prea explicit sau am vorbit prea putin despre ceva din ce ai intrebat, te rog sa-mi spui sa lamurim.

A da si inca ceva pentru toata lumea: companiile care fabrica vopsele si produse auxiliare pentru vopsiri, nu au niciun interes sa incurajeze vopsitorii amatoriali. Mai nou, tot ce am cumparat eu pentru vopsire de la filler la lac, avea pe ambalaj urmatoarele instructiuni de aplicare, foarte concludente: "For professional use only"...ori ce sa inteleaga cineva care vopseste pentru prima oara o masina din asta?
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline dragosdinulescu

  • 0722696618
  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 845
  • Born stupid? Try again!
    • www.stomamed.ro
Stiu ca fac putin offtopic, imi cer scuze, dar nu ma pot abtine...
O sa fac chiar in seara asta un subiect separat, cu titlul: "Proiect TrabAro 4x4", la sectiunea "masinile mele", sau unde o sa gasesc un loc potrivit!

Am zis ca imi fac Trabant 4x4. Am luat un Aro 10, l-am dezmembrat, si acum incep sa iau la mana componentele. Deocamdata am dus jantele la indreptat/roluit. Nenea de la roluit mi-a atras atentia ca jantele nu sunt fix pe 14 toli, cat ar trebui, ci oleaca mai mici. De ce oare? Se pare ca au fost "adaptate" la fabricare niste matrite, din motive economice... In concluzie, a tras de ele pana le-a adus la 14 toli, in asa fel incat sa pot pune tubeless, ca altfel...numai cu camera mergea! Treaba asta m-a costat 150 de lei. 5 jante x 30 lei/bucata.
Acum, jantele mele asteapta un drum de Bucuresti, sa le duc la sablare (am gasit o firma care le sableaza cu gheata carbonica, ceva misto de tot...), si dupa aceea la vopsire. Cred ca e musai sa le sablez, sunt naspa rau de tot, au cateva straturi de vopsea pe ele..scorojita si pleznita. Cei care mi le vor sabla, mi-au zis ca au un atelier langa ei, de vopsire in camp electrostatic.  :D Pret estimativ: 100-120 lei sablarea, la care se adauga cam inca vreo 150 de lei vopsirea. Deci, dupa calculul meu, daca ma incadrez la 450-500 de lei, in total, pentru 5 jante de 14 toli... eu zic ca e rezonabil! Voi avea niste jante perfecte, fara lovituri fara deformari, si vor fi ca noi!

70, daca crezi ca gresesc cumva cu sablarea sau cu vopsirea, si ai tu o solutie mai buna si eventual mai ieftina, te rog sa imi spui! ;D


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 387
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Dinulescu, Trabant 4X4 se incadreaza la sectiunea Tuning.
Baga mare. E destul de interesant. Eu mai stiu doar un singur trabant 4X4 undeva pe langa Cluj. Omul il foloseste doar off-road.

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 187
  • Sink deep in the rust
Da e bine si cum zici tu, dar totusi mi se pare cam mult 270 lei pentru operatiunea asta.
In vopsirea in camp electrostatic nu as avea incredere decat daca as vedea cu ochii mei ca nu doar vopsesc tabla curata ci o pregatesc si anticroziv corespunzator, ceea ce nu cred ca ti-au inclus in pret. Iar vopseaua aia cand da de noroaie si criblura, daca nu are sub ea un tratament anticoroziv corespunator, intr-o luna s-a umflat de rugina.

Uite solutia mea, si chiar un tarif pentru ea:

Materiale necesare:

- 1 sticla de decapant pentru vopsea (diverse denumiri comerciale precum decasol, decantol sau vernistac), pretul varia undeva intre 15 lei si 25 de lei
- 4 metrii de smirghel granulatie 100 (intre 2 lei si 3.5 lei metru)
- 8 foi de smirghel granulatie 360
- 4 foi smirghel granulatie 600
- 2 foi smirghel granulatie 1200

(Toate foile de smirghel 1 ron / foaie)

- 2 tuburi de grund Body 960 (pretul nu-l cunosc dar estimez 30-35 lei amandoua)
- 1 tub de filler spray (cel de 250 grame, producatori de preferinta: Body sau Novol, pret de referinta 25 lei, culoare gri, de recomandat un 360)
- 2 tuburi de vopsea spray, culoarea la alegere (daca te intereseaza o anumita culoare, chiar si culoarea pe care o vezi la janta reconditionata) (pret 24 lei)
- 1 bidon de feruginol (pret 18 lei)

Procedura de lucru:

1. Se aplica decapant pe toata janta pentru a elimina pe cat posibil din straturile de vopsea. Aplicarea decapantului se va relua pana in momentul in care numai da rezultat. Practic, decapantul elimina din straturile de vopsea, dar nu este suficient de puternic pentru a elimina complet vopsele si grunduri pana se vede tabla curata.
2. Se vor spala jantele de decapant, si se va folosi smirghel granulatie 100, pana in momentul in care straturile de vopsea de pe janta vor ajunge la acelasi nivel.
3. Dupa ce straturile de vopsea au ajuns la acelasi nivel, se continua smirgheluirea cu foi de 360, pana in momentul in care dispar micile zgarieturi de pe stratul de vopsea, generat de granulatia mare a smirghelului 100.
4. Smirgheluirea cu 360 se va incheia in momentul in care dispar micile zgarieturi, suprafata devenind neteda si fina la atingere, fara denivelari sau santuri. Acolo unde se constata denivelari sau santuri, se mai insista cu 360 pana in momentul in care santurile sau denivelarile dispar. Nu e nimic daca apare luciul metalic in urma smirgheluirii.
5. Se continua smirgheluirea uscata cu smirghel 600, pana cand se simta la mana ca smirghelul alunca usor pe surafata.
6. Se clateste janta, si se smirgheluieste toata pe ud cu smirghel 1200. Smirgheluirea cu 1200 se incheie in momentul in care in urma frecarii, dispare aproape complet zgomotul acela de abraziune.
7. Se verifica jantele pentru eventuale greseli. Daca totul este in regula, se aplica feruginol peste tot, se lasa actionarea lui, se sterge cu apa si se lasa jantele sa se usuce pe cale naturala
8. In urma actiunii feruginolului, la suprafata jantei va aparea un praf alb denumit fosfat. Acest praf trebuie lasat acolo, dar nu in prea mare abundenta. Cu ajutorul unei carpe curate stergi odata, usor, fiecare janta.
9. Aplici pe toate jantele, in 2 straturi, grund body 960
10. Dupa uscarea completa a grundului se aplica filler spray, tot in 2 maini
11. Fillerul uscat complet se va smirghelui ud cu 1200, usor, doar pentru a ii elimina eventuala rugozitate.
12. Se vor spala jantele utilizand detergenti uzuali si se vor usca complet fie pe cale naturala, fie prin stergerea cu o carpa curata.
13. Se va aplica vopseaua spray dorita, in 2 straturi.

Asta ar fi procedura, pretul estimativ este de 153 de lei.
Vor mai ramane materiale, pentru eventuale retusuri.

Daca nu vrei sa faci investitie prea mare, poti sa mi le aduci mie la Bucuresti si ti le fac eu, doar ca va dura ceva timp, sa zicem 1 saptamana, cam asa.
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline Angel 5

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 528
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
@saptezeci, daca eu vreau spre exemplu sa nu am janta vopsita, sa fie lucioasa, ai cum sa ma ajuti?
Sa fie sa zicem cam asa. Bine, dar sa nu le prinda rugina sau sa apara pete de rugina. Pe scurt, sa fie shiny shiny! :D


PS: Buzele la jante sunt cam ciupite de jur in prejur, asa le-am luat :(. Se poate face ceva si aici? Am inteles ca ar fi ceva chit de metal...
« Ultima Modificare: August 16, 2010, 04:33:28 pm de Angel 5 »

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 187
  • Sink deep in the rust
Salut,

Stai ca nu inteleg ce vrei sa spui.
Deci tu ai niste jante si vrei cumva fara vopsire sa ajunga cum arata janta aia din imagine?
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline Angel 5

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 528
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
Salut,

Stai ca nu inteleg ce vrei sa spui.
Deci tu ai niste jante si vrei cumva fara vopsire sa ajunga cum arata janta aia din imagine?

Dap, o janta din aliaj sa ajunga asa, sa fie polishata! Pot apela si la altii, dar daca se gaseste si pe Traby forum, de ce nu? :D

Offline saptezeci

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 187
  • Sink deep in the rust
Da, am intelese acuma.

Sa stii ca procedura nu e chiar ieftina, necesita o investitie financiara destul de mare.
Sa incepem

Materiale necesare (toate din gama Meguiar's pentru un rezultat cat mai bun)

1. Sampon auto (http://meguiars.store.ro/GOLD-CLASS-CAR-WASH-SAMPON-SI-PRODUS-PENTRU-INTRETINERE/G7116EU)
2. Clay de decontaminare rapida (http://meguiars.store.ro/Argila-QUICK-CLAY/G1116)
3. Step 1 paint cleaner (http://meguiars.store.ro/Solutie-lustruit-DEEP-CRYSTAL-STEP-1-PAINT-CLEANER/A3016)
4. Step 2 polish (http://meguiars.store.ro/DEEP-CRYSTAL-STEP-2-POLISH/A2116)
5. Ceara lichida (http://meguiars.store.ro/NXT-GENERATION-TECH-WAX-SEALANT-2/G12718)
 Optional in cazul in care jantele prezinta depunderi diverse, cauta o solutie numita Einszett Acrysol, am folosit eu acuma 1 an si a fost chiar buna.
Total materiale: 409 lei (fara acrysol care era acuma 1 an era vreo 32 de lei)

Procedura de lucru:

1. Se spala jantele cu sampon auto pana ce devin curate. In caz in care pe jante gasesti urme de bitum  sau alte depuneri care nu ies prin simpla spalare, aplici conform instructiunilor de folosire acrysol, pana ce depunerile dispar.
2. Dupa uscarea jantelor, Aplici lubrifiant pentru clay de decontaminare (cu cat mai mult cu atat mai bine), si incepi sa cureti usor jantele cu clay. Clayul va elimina depunerile fine din adancul jantei, lasand un aspect curat si lucitor. Ai grija intotdeauna sa folosesti doar o bucata mica de clay si sa fie intotdeauna dat cu lubirifiant in profunzime pe suprafata pe care o decontaminezi. In momentul in care clay barul prinde culoarea neagra, il arunci si rupi alta bucata.
3. Dupa decontaminare se spala din nou jantele.
4. Se aplica Step 1 paint cleaner si cu ajutorul unei carpe curate (fie Buffing Cloth fie o simpla carpa curata si fina de bumbac) si se freaca in profunzime.
5. Dupa ce se elimina eventualele urme lasate de paint cleaner cu carpa, se aplica step 1 paint polish, de preferinta cu alta carpa curata. Se reia procedura de polishare pana in momentul in care suprafata devine lucioasa si permite carpei o alunecare usoara.
6. La final, se aplica ceara lichida, care confera protectie luciului profund capatat de vopseaua originala a jantelor.

Intretinerea periodica:

Odata la 2-3 luni, cureti bine jantele si mai dai cu ceara pentru a pastra aspectul lor frumos.

Reparatia ciupiturilor se face utilizand chit de fibra de inalta calitate, filler, si o vopsea facuta pe comanda pe culoarea jantei pentru a acoperii aspectul fillerului. In urma polisharii din pacate, orice ii faci, va fi vizibil locul in care au fost defectiuni remediate, deci cea mai buna solutie ar fi vopsirea lor totala.
Acuma, te gandesti tu ce faci, astea sunt solutiile.
Ideea e ca polisharea lor costa chiar mai mult decat repararea si vopsirea lor.
Bine, iti si ramane la material sa mai faci alte 20 de jante  :D

 
Pai ori suntem trabantisti, ori numai suntem

Offline Angel 5

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 528
  • IFA-VW Powered Trabant
    • Trabant 1.1 Blog
Buuun, frumos prezentat!

Ideea mea principala ar fi ca janta sa fie polishata iar buza respectiva dupa ce este reparata sa fie vopsita cu alb ca sa se "lege" cu plafonul meu.

Uite aici o poza oarecum in care se vede o janta mai bine. Ma rog, astea se mai discuta.

Daca e, le pot face la tine? Cat ma costa in total cu tot cu materiale + manopera pentru 4 jante de 15"?

Merci :)