Comunitate > Expoziţie de Trabant-uri

B 601 KWH - Conversie EV

(1/4) > >>

BogdanToma:
Salutare!

Deschid si eu topic pentru proiectul la care lucrez - un 'carton' pe baterii :D

Planul in sine a inceput acum 3 ani si tot atunci documentarea si strangerea de diverse piese. Dupa o prima tentativa de a folosi un 601, am constatat ca e  nevoie de o baza mai buna, asa ca am trecut la un 1.1 (care avea deja modificare la cutie 5 trepte VW)

Din capul locului pot sa zic ca in domeniul acesta al conversiilor, lucrurile evolueaza foarte rapid, in momentul de fata (2020) cea mai simpla si ieftina solutie de motorizare este un pachet complet Nissan Leaf (all-in-one motor + invertor + incarcator + DC/DC)

Pe scurt, planul si lista de componente ar fi:
- Motor DC: 144V, 23KW (valoare in regim constant, cu varfuri mai ridicate) - Kostov K9
- Controller dedicat EV - SolitonJR
- Baterii: Opel Ampera (16KWh nominal, undeva la 12KWh utili) - buni pentru 70-100Km
- BMS (management baterii): SimpBMS - un modul care refoloseste instalatiile originale de pe baterii, trimitand mesajele CAN potrivite pentru a-si face treaba ca pe masina de origine
- Incarcator: 3.3KWh => undeva spre 3h o incarcare completa

Motorul se va monta pe cutia existenta de viteze, cu o placa adaptoare si cuplaj direct (fara volanta&ambreiaj). Se va folosi doar treapta 3, dar (in caz de nevoie) se pot schimba si vitezele in mers, avand in vedere ca motorul are o rezistenta neglijabila.

In ultimele 2 luni s-a lucrat intens, asa ca o sa fac putin de fast forward cu niste poze de pe parcurs.

Accept pareri, incurajari, hate si fara urari de fum :D

Bogdan

https://viewer.diagrams.net/?highlight=0000ff&edit=_blank&layers=1&nav=1&title=Schema-601KWH.drawio#Uhttps%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Fuc%3Fid%3D1CtEXkX46-zS3WpzQocV_6PXVeDFEVWq5%26export%3Ddownload

BogdanToma:
Poze cu motorul si legarea de cutie. Cuplajul s-a facut cu un conector tip "jaw coupling".

sika cvmu:
Felicitari! Asteptam finalu'!

victor:
Mama de când astept topicul asta, bravos,  urmăresc

BogdanToma:
Am cantarit masina goala (fara motor, cutie, accesorii etc): 250kg fata, 250kg spate... mai perfect nu se putea :)

Calculele curente arata o greutate totala finala 430 fata si 350 spate. Relativ la greutatea maxima admisa (1080) sunt cam la limita la RAR pentru pastrarea banchetei spate... o sa vedem, sper sa nu mi-o 'dea jos', sau macar sa imi treaca 3 locuri in carte si sa pastrez bancheta intreaga.

La partea de combustibil, rezervorul de electroni :) Bateria originala pe Ampera are 360V nominal, distribuita in mai multe module. Fiind prea mult pentru controllerul meu, a fost reconfigurata in 2 jumatati de 180V legate in paralel (reconfigurare posibila direct din BMS).
Prima jumatate de baterie s-a dus in spate (cam 90kg) si a intrat la marele fix intre oale, pe un cadru prins de gaurile pentru centuri si pe intariturile de la oale.

Navigare

[0] Indexul de Mesaje

[#] Pagina următoare

Du-te la versiunea completă