Autor Subiect: B 206 DDR  (Citit de 32046 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #60 : Decembrie 02, 2020, 06:34:22 pm »
am vazut video postat pe Facebook (sau grupul de WhatsApp) de un coleg, frumoasa masinuta. De acu o perioada o sa fie bine, cu reglajele si placa pusa

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #61 : August 07, 2022, 11:35:35 pm »
Deja a trecut un an si jumatate de cand nu am mai scris nimic despre masina mea. Ce-i drept, nu am mai facut mare lucru pana acum.

           Din vara lui 2021 am inceput sa am o problema foarte suparatoare la masina, mai exact la pompa de frana. In momentul in care utilizam frana de serviciu si incepeau tamburii sa se incalzeasca, pedala de frana devenea tot mai tare, pana in momentul in care rotile se infranau ca la balamuc si pedala de frana se facea beton. Ca sa evit aparitia acestui ''fenomen'', in momentul in care franam, trageam si frana de mana, si, in felul asta, nu se mai intampla ''fenomenul'' descris mai sus. Iar daca se intampla, desfaceam frumos un aerisitor si lasam niste lichid sa iasa, dupa care frana mergea din nou normal. Iar asta nu era singura problema... in afara de faptul ca pe spate tinea frana numai pe o roata, avem joc excesiv la caseta de directie, probleme la cel putin un amortizor si jocuri pe la bucsi (sigur mai sunt si alte probleme, dar de astea imi amintesc). ITP-ul expira in decembrie 2021, asa ca m-am decis sa-l duc la tara in magazie pentru a sta ferit de intemperii pana in vara aceasta. L-am dus acolo, pe rotile lui, pe la inceputul lui noiembrie.




              Iata ca a venit vremea sa ma ocup de el... Inainte de toate, a trebuit sa cumpar un aparat de sudura MIG/MAG, ca mester la banii mei o sa gasesc la pastele cailor. Bineinteles, mai intai am invatat sa sudez cu electrod si citind pe net, uitandu-ma la videoclipuri, am format o baza de cunostinte necesara pentru ce vreau eu sa fac. Dupa indelungi cugetari am ales un aparat de sudura ''potrivit'' bugetului meu. M-am luat dupa un tip care are blog pe facebook si pozteaza lucrari de tinichigerie. E aproape de varsta cu mine si a invatat singur sa sudeze, fapt care m-a incurajat. Aparatul este un ''Intensiv'' 200 MIG/MAG, care impreuna cu o butelie de gaz Corgon de 8l, o rola de sarma 0.8mm de 5kg, reductorul de presiune de la butelie si un carucior special pentru aparat+butelie m-au secat 2720 de lei. Nu i-am facut poza inca, deoarece nu l-am asamblat, nu am avut nevoie de el. Desi voi avea in vedere sa fac asta weekendul viitor deoarece trebuie sa-l reglez pentru a suda tabla subtire cu el. Iar, tot legat de sudura/tinichigerie, promit ca voi posta pe viitor, in detaliu, ce am invatat eu legat de sudura auto, poate ajut pe cineva care se afla in ipostaza in care m-am aflat si eu. In afara de aparat, am cumparat o foaie de tabla de 1mm grosime de la Dedeman si am comandat pasivizant de rugina si grund epoxi de la Emex - Romtehnochim (am vazut si eu la un tinichigiu de dacii ca foloseste produse de la ei), mai am de cumparat si o vopsea pentru a da peste grund dar au numai la minim 4l si este scump, nu prea mai am bani deocamdata.

                Ieri dimineata am plecat cu Alex (Brillo pe forum) si cu masina burdusita de scule, plus alte chestii necesare la tara. Am trecut pe la Dedeman si am cumparat tabla iar, apoi, distractie mare pe capul nostru... foaia de 1X2m de tabla falfaia in vant, chiar daca era legata bine, asa ca am mers fiecare cu o mana scoasa pe geam care tinea brida cu care am legat tabla. A fost dificil si nu am mers mai tare de 60 la ora, sa nu mai zic ca era teroare cand ne depasea cate un tir, dar am ras cu hohote de situatia noastra si am ajuns cu bine la destinatie.

   

                Autoutilitara din poza... nu am prezentat-o aici, poate pe viitor. Este o prostie pe care am facut-o eu in octombrie 2021, cumparata dintr-un moft ''- ca vezi Doamne, io vreau Dacie pe carburatie, nu injectata!'' asa ca m-am facut cu doamna din poza: 1986, motor 1289cc si CV in 4 trepte, am luat-o la 60.000km, acum are 72.200km. Alegerea de a detine o a treia masina veche, nereconditionata, este, pentru mine, o alegere proasta. Acum sunt nevoit sa-mi canalizez si mai mult timp, bani si atentie masinilor mele. Dar, pot spune cu mana pe inima ca Dacia asta mi-a adus numai bucurii. Am folosit-o aproape zilnic, am mers cu ea 300km la munte si altele fara probleme. Este comoda, imi place la nebunie s-o conduc si consuma relativ putin.

                Revenind la ale noastre... ieri am demontat tot interiorul de la Trabant, cu exceptia bordului, si am scos motorul, pentru a reduce greutatea care se afla pe capul de sasiu. Motorul l-am scos destul de greu, ramanea blocat pe axul cutiei de viteze, dar si eu m-am incapatanat sa nu dau alternatorul si carbul jos. Pana la urma am facut fix asta si am scos motorul cu usurinta. Am dat si tobele jos ca sa am acces mai bun la toata podeaua pe dedesubt. Dupa care am intors masina pe o parte si am inceput sa curat.

               

               Aici am avut parte numai de surprize neplacute... La capul de sasiu unde in 2017 un ''nene'' l-a ridicat pe un cric de Logan si a facut o indoitura serioasa, am aflat si de ce! Mosul de la care am luat eu masina asta in 2016 a facut o treaba de mantuiala, ca sa nu zic de tot rahatul. A prins in suruburi, peste zona afectata de rugina tabla de aluminiu, peste care a dat cu antifon. Va dati seama ce a iesit? Plus ca noi am mers cu masina asta 5 ani fara sa bag ulei in praguri (ca atat m-a dus capul).



                Totusi, din fericire, intaritura din interiorul capului de sasiu pare intacta si ''peretii'' la fel, sunt acoperiti cu ceva ulei sau vaselina care cred ca e dat din fabrica. Situatia cred ca este similara si pe partea cealalta a capului de sasiu, decat ca nu mai e nicio tabla pusa pe acolo, este doar multa rugina. In afara de asta, contrapragul pe partea soferului e compromis de mult timp, partea din spate a pragului de pe partea pasagerului si traversa de mijloc la ambele capete, unde vine imbinata in prag, e si ea afectata. Plus ce s-o mai afla pe sub aripi.



Hmmm, vad ca am uitat sa fac poza la contrapragul soferului... nu-i bai! Fac weekendul care vine. Nu sunt deloc suparat de ceea ce am gasit, ma asteptam la ceva de genul asta. Si, tot uitandu-ma la videoclipuri pe net, nu mi se pare cine stie ce sa sudezi niste petice, ba chiar imi place sudura. Initial voiam sa schimb ambele praguri+contrapraguri, cum a facut Bujie, gaurit cu un burghiu pe punctele de sudura din fabrica si indepartat elementul afectat. Dar, cel putin pragul de pe partea soferului pare destul de sanatos, chair daca contrapragul nu este. Asa ca sunt destul de optimist ca ma voi descurca eu cumva.

                Pe langa astea, cateva puncte de rugina pe la podea si cate ceva pe sub masticul din portbagaj. Merge destul de greu cu indepartarea antifonului, am un incalzitor din acela pentru indepartat vopseaua si nu incalzeste cat as vrea eu de repede. Voi cumpara o lampa cu gaz ca sa mearga treaba mai repede. Pana acum am curatat vreo 30% din masina in vreo 5 ore de munca. Problema este ca dupa racairea cu spaclu, tot ramane ceva (se vede pe pragul din ''sus'' pe care l-am curatat inainte de poza). Am vazut la unu' pe youtube ca acel ''ceva'' este indepartat cu o solutie pentru chestii lipicioase, adeziv, se numeste ''Goo Gone''. Intrebarea este... Exista asa ceva si la noi pe piata?
Masina o sa stea asa, intoarsa pe o parte, afara, din cauza faptului ca nu am loc sa fac asta in magazie si nici rotisor pentru reconditionare nu am. Ma tem ca in zilele in care nu sunt la tara sa nu sara naibii cineva gardul si sa-l rastoarne de tot, ca sunt tot felul de tineri invazili dpdv cognitiv in zilele noastre. Acum sa vedem ce reusesc sa fac la sfarsitul saptamanii, sper sa ajung deja sa sudez pe la capul de sasiu.



                Asta e prin portbagaj, atat l-a dus capul pe mosul ala, niste lemne+mastic. As mai avea o intrebare legata de zonele astea din colt: Asa trebuie sa fie? Cu ''adanciturile'' alea?
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #62 : August 08, 2022, 12:27:42 am »
da, asa sunt adanciturile alea in portbagaj. Ciudata problema cu frana, e ca si cum ar face presiune si nu mai da drumu la eliberearea franei.
Aveti ceva treaba seriosa, adica privind partea buna: cu siguranta nu o sa va plictisiti, ba mai mult, este numai oportun sa experimentati mig-magul
Ce sa va zic, spor sa aveti!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #63 : August 08, 2022, 11:06:40 am »
Exact la asta ma gandeam si eu, cumva nu mai se elibera presiunea din pompa de frana. Interesant este ca evitam aparitia problemei folosind concomitent frana de serviciu si frana de mana, ba chiar, pot spune ca uneori simteam ceva in pedala de frana, parca era putin mai moale. Singurul lucru care a fost schimbat la pompa a fost garnitura dinspre habitaclu, deoarece imi supura lichid de frana pe acolo. Dar nu mai tin minte daca a fost schimbata numai aia sau si altele. Oricum, erau ceva romanesti sau unguresti, ce avea Raoul atunci la indemana, pentru ca nu eram pus chiar atunci sa le schimb. A fost ceva spontan. Iar, un alt simptom al presiunii constante din pompa de frana este ca imi ramaneau lampile de frana aprinse pe spate. Am facut si un topic, parca. http://www.traby.ro/forum/index.php?topic=6781.0

Oricum, pompa veche o sa dispara, vreau sa comand una de pe Trabantwelt si gata.



Si inca o chestie, as dori sa nu mai va adresati in modul asta ''politicos'' - ''va plictisiti'' sau ''sa aveti'', etc. Sunt un ''pustan'' de 20 de ani, pe forum de pe la vreo 14-15 ani, chiar nu e nevoie.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline vidicanpetru

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 281
Re: B 206 DDR
« Răspuns #64 : August 13, 2022, 03:44:34 pm »
Referitor la frână, între tija pedalei și pistonașul pompei de frână trebuie să existe un mic joc care se reglează din două piulițe aflate pe tijă. S-ar putea ca acest joc să nu existe.
Spor la treabă!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #65 : August 22, 2022, 12:37:26 am »
In continuare...

                     In ulitimele doua weekend-uri m-am tot luptat cu antifonul... Am cumparat un arzator cu gaz, si, pot spune ca treaba a mers muuult mai repede. Am curatat cam in proportie de 80% din masina. Problema a fost si cam este ca dupa ce iau ''grosul'' cu spaclu, raman tot felul de urme si zone in care nu pot sa iau tot antifonul. Cum am zis si in postarea anterioara, exista substante bune pentru curatarea acestor reziduuri insa nu prea am gasit la noi in tara, sau cel putin nu stiu unde sa caut. Totusi, am cumparat ceva, ''ADBL Tar and Glue Remover'' - o solutie pentru indepartarea urmelor de adezivi si bitum. I-as da cam 6.5/10, intradevar inmoaie urmele de antifon, dar nu suficient de mult incat sa le pot curata cu usurinta. De aceea, am fost nevoit sa intervin cu peria de sarma montata pe bormasina/flex, cand se incalzea bormasina, puneam flexul. OBLIGATORIU OCHELARI DE PROTECTIE! Mi-au sarit fire din peria de sarma pe fata de nenumarate ori, plus mici particule din antifon (dupa 3 dusuri inca mai am particule de antifon lipite pe maini).



                     Apoi am dat cu niste pasivizant de rugina de la Romtehnochim (cand termin voi pune poze cu toate solutiile si sculele folosite) si am dat masina inapoi pe roti. Am decis ca este nevoie sa demontez tot ansamblul fata, deoarece cred ca rugina a cuprins si zona unde vine prins suportul motor si voi fi nevoit sa tai destul de mult din capul de sasiu. Iar, pentru a evita orice posibilitate de a deforma caroseria este necesar sa indepartez greutatea reprezentata de suportul motor+cutia de viteze+arcuri+etc. Oricum, mai devreme sau mai tarziu, trebuia sa demontez tot ce se afla in fata pentru ca vreau sa desfac arcurile ca sa le curat si sa le ung cu vaselina, sa schimb caseta de directie s.a.m.d.     
                     Operatiunea de indepartare a ansamblului fata a decurs destul de bine, cu mici exceptii. Mai intai, am profitat de faptul ca masina era intoarsa pe o parte, ceea ce mi-a oferit un acces usor la cele 6 suruburi de 17 care tin suportul motor prins de capul sasiului, pentru a le slabi. Si, spre bucuria mea, suruburile nu erau intepenite (cred ca a mai fost desfacut de fostul proprietar cand l-a ''reconditionat''). Dupa aceea am dat masina inapoi pe roti si am scos tija schimbatorului de viteze, indrumandu-ma dupa un videoclip pe net (operatiune relativ simpla, dar mi s-a parut ciudata). Am fost nevoit, apoi, sa scot coloana volanului cu pinionul de pe cremaliera, operatiune pe care eu am mai facut-o incercand sa-mi ''indrept'' volanul. Aici am intampinat dificultati din cauza contactului de pornire care ma impiedica sa ''trag'' volanul spre mine. Am uitat trusa cu chei imbus acasa, la 40 de km distanta... Asa ca, eu mi-am pus problema in felul urmator: Daca nu pot sa scot pinionul de pe cremaliera tragnd volanul spre mine, voi scoate pinionul de pe cremaliera tragand caseta de directie spre mine. Am trecut inapoi in fata, am desfacut cele 6 suruburi care tin suportul motor pe capul de sasiu, am pus un cric sub suportul motor, ca sa nu cada, si am demontat si piulitele de la amortizoare. In sfarsit am putut scoate pinionul din caseta de directie tragand tot ansamblul fata spre mine in timp ce altcineva tinea de volan. Dar, totusi, ceva il tinea acolo prins... cand ma uit mai bine, am uitat sa desfac conductele de frana din fata de pe pompa  :toothy4: . Intr-un final am terminat, deja se facuse intuneric, asa ca am tarat tot amalgamul de piese si l-am parcat langa magazie.




                        Nu am putut pune aparatul de sudura in functiune, am reductorul de presiune defect, robinetul care regleaza debitul de gaz nu se infileteaza decat vreo 2 ture in reductor si nu ajunge sa actioneze mecanismul din interior. Asa am pierdut doua saptamani... Saptamana trecuta am constatat ca nu functioneaza, i-am sunat pe cei de la care am cumparat aparatul, le-am trimis poze si o filmare in care se vede in mod explicit ca robinetul nu se infileteaza suficient si mi-au spus ca trebuie sa-l probez pe butelie... butelie care se afla la tara. In felul asta am fost nevoit sa mai pierd inca o saptamana. Weekendul asta, dupa alte poze, filmulete pe Whatsapp si telefoane am reusit sa-i conving sa mi-l schimbe. Maine ma duc la sediul lor.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #66 : August 22, 2022, 09:38:51 am »
Salutare, munca de chinez mic. Totusi, raman de parere ca nu trebuia dat antifonul jos, cel putin nu in zonele in care nu aveai de sudat, reparat. Acel antifon, daca este prins bine, va sta muuult si bine acolo si va continua sa isi faca treaba. Grija la locurile unde ai dat cu peria de sarma, daca ramana tabla goala, expusa, se va forma rugina, mica, praf, nesemnificativa insa va exista. Daca nu  se va trata cum trebuie, peste ani va iesi la suprafata. Eu as fi curatat doar in zonele in care aveam treaba, in rest, la final ii dadeai o mana peste tot si era perfect. Acum cred ca ai de munca cel putin dublu.
Ce sa zic, spor sa ai!

Offline marcel

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 227
Re: B 206 DDR
« Răspuns #67 : August 22, 2022, 06:03:19 pm »
Da...daca acea smoala a fost curatata atat de greu inseamna ca nu trebuia jupuita decat pe unde prezenta exfoliere...iar suruburile se desfac usor tot datorita acelui antifon sa zicem primitiv...?

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #68 : August 23, 2022, 08:24:37 am »
exact, unde se cojea trebuia dat jos antifonul. Suruburile nu au treaba cu antifonul, posibil sa fi fost umblat cineva inainte, la a mea de exemplu "am plans" ca sa le desfac

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #69 : Septembrie 28, 2022, 04:24:11 am »
Pana la urma am ajuns si eu la aceeasi concluzie, nu trebuia sa indepartez tot antifonul, care oricum nu s-a curatat cum trebuie... Insa, datorita acestui fapt, am descoperit cateva gauri razlete prin podea. Pe viitor, cand voi lucra la Dacia alba, voi avea in vedere sa curat antifonul numai in zonele unde s-a cojit sau unde suspectez ca e rugina.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #70 : Septembrie 30, 2022, 08:56:02 am »
de obicei unde e crapat antifonul, acolo sunt sanse sa fie ceva probleme, insa unde antifonul este etans, nu ar trebui sa existe probleme

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #71 : Octombrie 01, 2022, 01:44:54 am »
A trecut deja o luna de cand nu am mai pus poze cu ce am facut, asa ca voi reveni la poveste...o poveste care se va lungi mult si bine.

            Nu mai tin minte exact cand, dar la scurt timp dupa ce am facut ultima postare, la sfarsitul lunii August, am schimbat reductorul de presiune. Din nefericire nu m-am putut duce la tara in urmatorul weekend (27-28 august), am fost nevoit sa cumpar niste piese pentru ambele Dacii, problema pe care am rezolvat-o acea duminica in targ.
            Astfel, dupa o asteptare indelungata, am reusit sa pun aparatul de sudura in functiune, folosindu-ma de diferite videoclipuri pe youtube, deoarece manualul de utilizare este aproape inutil. A fost foarte simplu de montat si de reglat (la ora asta nu imi amintesc toti pasii, dar voi avea in vedere sa fac o lista). Si, in felul asta, am sudat pentru prima data MIG pe o bucatica mica de tabla de 1mm unde am testat si reglat amperajul aparatului (amperajul mare gaureste tabla), am ajuns pe la 60 de amperi. Sudura cu un astfel de aparat este mult mai simpla decat sudura cu un aparat clasic cu electrozi. Entuziasmat de marele pas pe care tocmai l-am facut, m-am repezit, am taiat o bucata din tabla cumparata si m-am dus la masina sa lucrez. Aici, se cam strica treaba, deoarece eu aveam 0 experienta cu polizorul unghiular. Din fericire nu m-am accidentat, dar tot ce am taiat la masina, am taiat stramb, in valuri, etc. Ba chiar, ca sa fie treaba, treabă, la un moment dat mi-a fugit flexul si am facut, pe diagonala, o gaura intre oala rotii si podeaua soferului...



            Pe partea soferului la capul de sasiu am fost nevoit sa repar destul de mult. Primele table au iesit foarte urat, taiate stramb si sudate destul de aiurea, dar m-au incurcat foarte mult si greselile facute cand am decupat din zonele afectate. Sa nu mai zic ca m-am grabit... trebuia sa ma intorc acasa si nu am vrut sa plec fara a suda cateva table, asa ca masuraturile si sabloanele facute au fost superficiale...

             
       
             Aici este la oala rotii, pe partea soferului.



             O parte destul de mica din intaritura care se afla in interiorul capului de sasiu a fost si ea afectata de rugina, aici am incercat s-o repar, din mai multe bucati. Dar, dupa parerea mea, am gresit, deoarece trebuia sa fac totul dintr-o singura bucata care sa fie prinsa de ambele parti. Acele 4 ''tablite'' care leaga intariutura de partea din fata si de jos a capului de sasiu nu cred eu ca sunt la fel de rezistente ca o bucata de tabla ''intreaga''.


 
             Apoi am venit cu ''capacul''. Aici am inceput sa fiu putin mai grijuliu in ceea ce priveste masurarea si realizarea sablonului (desi nu prea se cunoaste). Dupa care am curatat cu diluant zona si am dat mai intai cu pasivizant de rugina peste zona in care am sudat, in poza inca nu era uscat.



             Piesa asta cred ca a iesit destul de bine. Aici se afla o tabla de aluminiu prinsa cu nituri, nimic altceva...



             Astfel, am ''terminat'' pe partea soferului, mai sunt cateva lucruri de facut dar le voi face cu masina suspendata pe boltari, bagata in magazie. Asta a fost si un motiv pentru graba mea, vreau sa termin capul de sasiu ca sa pot pune masina la adapost deoarece vine toamna si se va strica vremea, plus ca eu incep facultatea si voi avea mult mai putin timp la dispozitie.



             Sa trecem pe partea dreapta a capului de sasiu... La prima vedere nu parea asa de afectat, insa am gasit destule gauri care erau raspandite pe o suprafata destul de mare, asa ca am fost nevoit sa tai destul de mult. Bineinteles ca am gasit alta tabla prinsa cu nituri...



              Primul lucru pe care l-am facut a fost sa lucrez la coltul capului de sasiu, unde se termina pragul si vine prinsa aripa (in zona tablei prinsa cu nituri). Am reparat acea zona, dar eu nu am facut poze. Totusi, din fericire, amicul meu Brillo a facut poze, insa nu vreau sa-l deranjez la ora asta pentru niste poze, le voi pune tura viitoare. Dupa aceea am reparat intaritura din interiorul capului de sasiu, de data asta cu doua bucati de tabla mai mari.



              Am petrecut destul de mult timp aici, ca sa potrivesc piesele cum trebuie le-am taiat mai mari, dupa care am polizat pana au intrat la fix.



             Iar ultimul lucru pe care l-am facut a fost sa sudez ''capacul'' din coltul a capului de sasiu. Aici am intampinat alte dificultati intrucat in interiorul capului de sasiu este un strat subtire de vaselina, pe care nu l-am curatat suficient de mult. In momentul in care am inceput sa sudez, tabla s-a incalzit iar vaselina s-a topit si in unele cazuri chiar a luat foc, arzand si grundul pe care dat de mine pe interior. Din cauza asta, au fost si unele momente in care arcul electric al sudurii a fost intrerupt de vaselina topita, dar am fost putin mai insistent, fara sa fac gauri, m-am asigurat ca piesele de metal au fost prinse bine intre ele. Totusi, sunt ingrijorat de faptul ca grundul dat pe interior este compromis, o sa-l ia rugina pe interior... Odata ce am sudat piesele pe masina nu prea vad cum le pot proteja pe interior. Am incercat sa le vopsesc inainte de a le suda, dar in zonele unde sudez se arde grundul. Asa ca, dupa ce se raceste zona dau cu un spray cu vopsea unde nu pot ajunge cu pensula, macar sa fie ceva acolo. Oare dupa ce voi pune ulei in capul de sasiu va mai exista posibilitatea de a rugini din interior spre exterior?

             In afara cele spuse mai sus, am constatat ca masina se afla intr-o stare mai precara de cat ma asteptam. Am desprins usor aripile pe partea dreapta si am vazut alte table prinse cu nituri pe la coltul portbagajului si pe la oala rotii din spate. Iar in momentul in care am tras USOR de aripa din fata, aceasta a crapat, fiind chituita...



              Bonus! Alte zone ruginite peste care s-a dat cu antifon!



             Cam atat deocamdata... Ramane sa vad ce pot face weekendul asta, mai ales ca am doar o zi si jumatate la dispozitie.


Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #72 : Octombrie 03, 2022, 08:24:49 am »
Ai avut oleaca de treaba. Cat despre sudura, nu te stresa, atata timp cat este bine sudat, nu ai de ce iti face griji de estetica. Ideea este sa ai puncte bune de prindere in sudura. Toti cei care lucram cu sudura am trecut pe acolo, toti am fost incepatori asa ca stai linistit. Poti sa te joci pe diferite grosimi de tabla/fier, unghi electrod, adancime etc ca sa iti formezi mana si sa inveti amperajul.
Sa ai grija sa tratezi totul foarte bine, protecta, inhibitor de rugina, orice este bun in astfel de cazuri si trebuie din abudenta.
Spor sa ai!

Offline Surcel Traian

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 150
Re: B 206 DDR
« Răspuns #73 : Octombrie 09, 2022, 09:19:16 pm »
Ei bine, au mai trecut doua weekend-uri in care am lucrat la masina...

            La sfarsitul saptamanii trecute, desi timpul a fost putin, am reusit sa termin de reparat capul de sasiu si am bagat masina inapoi in magazie. Am mai avut trei piese de sudat, doua ''capace'' si intaritura care vine in partea dreapta a locului unde se prinde suportul motor.


Aici nu terminasem de sudat, de aceea sunt spatii libere intre punctele de sudura.




          A fost destul de amuzant cum am bagat masina in magazie. Dat fiind faptul ca tot ansamblul fata a fost demontat, masina este suficient de usoara incat poate fi manevrata de numai doi oameni. Asa ca am dat-o inapoi pe ''roti'' si am apucat amandoi, eu si Brillo, de zona unde vine prinsa bara din fata si am plimbat-o ca pe roaba pana am reusit sa o bagam in magazie.


          Asta a fost saptamana trecuta, weekendul asta, desi am avut mai mult timp la dispozitie nu am fost deloc productiv. Tot ce am facut a fost sa dau aripile jos pe partea stanga.

 

           Arata mai bine decat ma asteptam, cel mai mult voi avea de lucru la zona portbagajului. Inafara de asta trebuie sa curat pasajele rotilor de antifon, fapt care nu ma incanta deloc. O sa mai am destul de lucru si la contraprag, acesta fiind afectat. De curiozitate am indepartat cea mai afectata portiune a acestuia ca sa pot vedea in interiorul pragului, deoarece eram inca nehotarat daca il voi schimba sau nu. Din fericire pragul ok in interior, este murdar, dar stratul de vaselina/ceara dat in fabrica pare ca si-a facut treaba. Daca indepartez vaselina amestecata cu mizerie, tabla arata bine.



             Zilele astea m-am simtit coplesit de faptul ca am foarte mult de munca la Trabant, plus facultatea si locul de munca (la care ma duc strict pentru a strange bani pe care sa-i bag in masina asta), pur si simplu nu am avut energie deloc. Deja a trecut mai bine de o luna in care nu am avut o zi in care sa ma pot odihni cum trebuie, iar situatia nu se va imbunatati prea curand... (nasoala viata asta de adult   :laughing7: ) Insa, voi duce proiectul la bun sfarsit orice ar fi.
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe!

Bărbații din oțel conduc mașini din carton!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 661
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: B 206 DDR
« Răspuns #74 : Octombrie 10, 2022, 10:54:05 am »
"(nasoala viata asta de adult   :laughing7: ) "
asta cam asa este, dar nu trebuie sa disperi, adica, stai sa vezi cand vine o ea, apoi un bebe =)))
Spor sa ai, hai ca iese pana la urma.