-continuare cu frey-ul
-am reusit sa il cifez pe exterior , prin inductie electrica
-baiatul acela il tine cu un cleste din interior , si l-a trecut cateva secunde printrul inel din cupru , care l-a inrosit in secunda 2 , apoi racit in emulsie
-verificat cel original ca duritate , are 60 HRC , iar cel facut de mine a iesit la 61 HRC (duritatea pe scara Rockwell) , nu este mare branza , dar mai mult nu suporta materialul din care l-am facut eu (42 Crom-Molibden)
-mi-au zis baietii de acolo , ca mai este un material care ajunge la 64 HRC , din acel material executandu-se foi de arc sau arcuri elicoidale si ca se numeste Rull , nu am auzit pana acum de el , daca stiam poate faceam rost , acum cu alta ocazie
-urmeaza sa il montez intr-o cutie de viteze , pe care o am desfacuta de vrun an sau doi , apoi sa vad cum va functiona
-nu am multe bucati , deci pana nu pun anunt , nu va fi disponibil la vanzare, asta pentru ca nu stiu detalii ca eficienta in utilizare
-dar macar incercam ce putem si noi , pana ajungem la un rezultat mai bun
-cel negru este cel calit , cel alb este original model vechi , cu guler din acelasi material si canale de pana pe interior , ambele se portivesc pe ambele tipuri de cutii (si pe balama si pe tripoda ), cel fara guler are o saiba care tine loc de gulerul acela , la montare in pinionul respectiv (pentru frey)
-sper ca nu am plictisit pe cineva cu atata vorbarie ...