Liviu,atestatul pentru C se ia de la Arr dupa ce ai absolvit un curs de formare profesionala si ai trecut un examen cu cei de la Arr dat in sistem informatizat.Dupa ce faci acest curs cei de la ARR iti elibereaza o cartela tahograf personalizata care va fi doar a ta.Aceasta cartela impreuna cu atestatul eliberat de ei iti confera dreptul de a conduce un vehicul cat.C sau CE.Carnetul cat.C nu are nici o valoare fara aceasta cartela si fara acest atestat decat daca conduci ceva mai mare de 3,5 to si acel vehicul nu are tahograf!
Acum,aceste cursuri au preturi in jur de 300 lei plus minus putin asta insemnand cursul in sine.Pe langa asta ai nevoie de analize si test psihologic,inca cca 250 lei,cazier judiciar cca15 lei,taxa la Arr pt cartela tahograf si atestat,astea cred ca sunt cam 100 lei,nu sunt sigur dar aflu astazi.
Aceste cursuri se tin in mai multe locuri,la mai multi formatori,materia este aceeasi,difera locatia si pretul.Astazi am examen de reatestare ca instructor la FATII,in Militari si aflu ce preturi au cei de acolo.
Mishule,in lege este o ambiguitate:nu ai o limita a greutatii totale,probabil s-au gandit ca un autovehicul cat B nu o sa traga o remorca de 40 tone ca nu poate.Dar poate ca Musso-ul lui Dinulescu la felul cum arata trage dupa el 5 to lejer si de aici apar probleme si esti la mana politistului care de regula te cam arde ca e praful mare.Am prieteni care au fost arsi tare pe afara pe chestia asta,tine si de noroc putin,
Acum Liviu ar vrea sa traga o remorca dupa el si daca tot are C-ul mai bine isi ia E-ul pt C decat pt B macar in ideea ca poate ii va folosi mai tarziu.Oricum dai examen sala si traseu pentru ambele,difera ce-i drept costurile dar te ajuta la mai multe.Daca ai C-ul poti conduce ceva mare daca nu are tahograf dar daca ai si remorca intervine categoria E
In concluzie : pentru orice remorca inmatriculata ESTE nevoie de categoria E adaugata la B sau C in functie de marimea ansamblului.Nu va jucati cu asta,e caz penal!!!!!