Autor Subiect: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit  (Citit de 32417 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #15 : Aprilie 10, 2016, 09:10:18 am »
Poate gasesti alte garnituri.

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #16 : Aprilie 10, 2016, 05:07:00 pm »
...n'am mai avut timp sa intru aici. :glasses9:
Pentru pornit pompa- trebuie amorsata. Lichidul NU intra singur in pompa. Trebuie TRAS.
Personal, fac asa- cu o bucata de teava de frana cu mufa pe ea, montez pe pompa si cu un furtunel ca ala de la apa de parbriz, trag (fac depresiune). E suficient ca sa apas de cateva ori pedala si lichidul intra in pompa. DESIGUR NU ajunge in gura zeama aia (scarboasa). Am vazut o chestie similara la tv, numa' ca aia aveau un aparat care facea vacuum, si nu mai trebuia facuta aerisirea. Io n'am avut bani de aparat de facut vacuum.. :toothy4:
Se incepe cu circuitul spate. Apoi daca nu isi da drumul si singura spre fata, se repeta treaba.
Asta am facut la mai multe pompe la care s'au pus garnituri noi. :icon_thumleft:
popandau de trabante

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #17 : Aprilie 10, 2016, 09:35:28 pm »
Ideea e in felul urmator.....pompa care e acum pe masina nu are garniturilr noi... e pompa care o aveam dosita si am desfacut-o sa vad in ce stare este si cum sunt garniturile.
Garniturile mi s-au parut in regula si am zis ca sa incerc sa vad daca face presiune. Ideea e ca am montat-o pe masina si am inceput aerisirea la conductele cu rezervorul plin de lichid. Se facea pedala de vreo 10 ori dupa care cu pedala apasata desfaceam conductele de la pompa de frana. Dupa cateva repetari cursa pedalei s-a micit si frana s-a intarit dar la o apasare mai brusca si mai cu putere... sa testez.... ceva a puscat si pedala a devenit din nou moale si nu am mai reusit sa fac ca pedala sa se intareasca. Intrebarea e daca am umblat numa la pompa trebuie aerisit si la roti? Dupa logica mea as zice ca nu pentru ca aerul sta sus. Problema e alta.... mi s-au cam rotunjit hexagoanele de la conductele de frana :( cum se pot schimba ? Care este procedeul de facut din nou forma varfului tevii pentru etansare?

Miercuri imi ajung garniturilr noi si vreau sa sablez a doua pompa pe exterior si stuturile tot pe exterior si sa pun garniturile noi si repetam miscarea cu cealalta pompa.
if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #18 : Aprilie 10, 2016, 10:20:50 pm »
..cand s'a fleoscait pedala nu a mai SCOS lichid din pompa? e posibil ca sa se fi intors peste cap vreo garnitura sau.. daca erau conectate tevile, sa se fi deblocat vre-un pistonas la cilindri. :glasses9:
..si.. da, daca se desface vreo conducta, TREBUIE aerisit si la roti- ca orice gîgâlice de aer ramasa produce nasoale.
..cu hexagonul- doua variante- cu pila se reduce la fi 9 sau.. se schimba teava. Ar mai fi una- DACA se face rost de alte capete cu hexagonul bun, se taie capetele umflate-vechi si sebercuiesc astea mai bune.. cine are cu ce si poate. :glasses9:

..pt alte intrebari- procedura cunoscuta..  :blob7:
popandau de trabante

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #19 : Aprilie 10, 2016, 11:01:50 pm »
Liviu
 
Nu a scos lichid din pompa nici nu am vazut sa curga lichid pe undeva nici la roti nici la pompa...si da ...conductele erau conectate cand a facut " poc " si pistonas blocat nu cred ca era deoarece era proaspat desfacuta si remontata pompa.
Poti sa dezvolti unpic treaba cu bercuiala? Sa vedem ce si cum :) ca am capete de alea bune si ma bate gandul sa incerc...
Mersi
if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #20 : Aprilie 11, 2016, 09:11:02 pm »
ATENTIE-  eu am spus pistonas blocat la cilindru. NU la pompa.
Ca sa intre lichid- trebuie facuta o presiune. Cum am descris.
Si teava de spate- desfacuta si pus in locul ei un aerisitor de roata fata ori o alta teava. Altfel nu iese lichidul.. decat cu maaaare noroc. Sau, pompa pusa pe auto, cu piesele alea scoase cu cheia de 22 si se toarna inauntru lichid de frana, apoi se pun bilele- dat trebuie fixate cumva pisoanele inauntru. Complicat- zic eu.

Pentru bercuit- info pe net! :icon_thumleft:

https://www.youtube.com/watch?v=lgoIS0t7gmY

Uite si detalii

https://www.youtube.com/watch?v=6OCDpHvq28A&nohtml5=False
« Ultima Modificare: Aprilie 11, 2016, 09:18:24 pm de LIVIU/RATB »
popandau de trabante

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #21 : Aprilie 14, 2016, 04:16:29 pm »
salut au ajuns garniturile ...azi o sa ma ocup de pompa ...dar daca poate cineva sa imi zica de ce sunt de doua culori garniturile ?

Si care unde vine pusa pe pistonase !   Mersi !

if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #22 : Aprilie 14, 2016, 08:01:11 pm »
..io n'am mai pomenit asa ceva.. pana acum erau toate aceeasi culoare-  neagra.
..ce productie sunt alea? or avea prospect? :icon_scratch:
..de venit vin in aceeasi pozitie in care erau alea vechi, da' la faza cu culorile diferite..io nu stiu.. :dontknow:
popandau de trabante

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 502
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #23 : Aprilie 14, 2016, 11:56:18 pm »
culoarea nu e problema , le montezi cum trebuie , si gata ,nu au mai avut aia aceiasi culoare negru
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #24 : Aprilie 14, 2016, 11:58:55 pm »
salut...am mai multe nelamuriri ....

Am mai facut rost de un set de garnituri de pompa de frana dar din cate am observat aceste sunt cu diametru interior putin mai mic fata de cele "bicolore" :)



Stie cineva de ce?  ( garniturile alea mici unde vin puse, si alea sunt diferite nu au aceeasi forma )

una din nedumeriri este ca pe pompa am avut ambele tipuri, spre exterior ( paartea cu arcul ) am avut cu diametru int. mai mare si pe interior (pe partea cu tija de la pedala ) am avut de acelea cu diametru interior mai mic )



dupa ce am rupt o garnitura am reusit sa pun garniturile "bicolore" si le-am montat asa:



dar imi lipseste acel capac de metal cu cele patru gheare care tine pistonasele in interior sa nu iasa afara.  ARE CINEVA ASA CEVA DE VANZARE DE LA O POMPA STRICATA SAU DACA STITI UNDE SE VINDE NOUA VA ROG ! 



Si mai vroiam sa intreb .... este ceva secret in montarea pompei pentru ca acele bilute mici daca le bag in gaurile lor nu prea vad ce blocheaza ca la culisarea pistonasului ele se ridica si la revenire coboara  .... si ideea e ca nu vad cum stau ele acolo ca daca montezi pistonasele , pui bilele, pui arcurile si garnitura, infiletezi stutul pentru lichid si bila inauntru nu este tinuta de nimic .... daca inclini pompa sau o scuturi nu iasa acea bila din gaura?

P.S.

AS VREA UNPIC MAI MULT SUPORT DIN PARTEA CELOR CARE STIU.... CA TOPICURILE DE GENU EXISTA DUMNEZEU SI REFUGIATII VIETII SUNT PLINE .... SAU SA INTELEG CA NU A DESFACUT NIMENI O POMPA DE FRANA PANA ACUMA?  :laughing8:

if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #25 : Aprilie 15, 2016, 08:32:49 am »
Bilele tin pe pozitie axul din interior si sunt presate (sa stea pe pozitie), de surubul (sau cum s-o numi) in care vine montata conducta de frana. Nu au cum sa se miste de acolo. Trebuie sa apesi in capat, cu o surubelnita, si apoi sa strangi suruburile, astfel ca bilele sa poata bloca axul.

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #26 : Aprilie 15, 2016, 09:07:07 am »
.... daca inclini pompa sau o scuturi nu iasa acea bila din gaura?

Bila este mai mare decat gaura, daca este altfel, atunci este o problema.

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #27 : Aprilie 15, 2016, 09:35:48 am »
Bila la ambele pompe este mai mica decat gaura ....daca bag bila fara pistonase in gaura, ea cade in pompa !

:((((

Si din cate am vazut eu si pe desen bilele vin in gaurile unde se monteaza stutul furtunului care vine din rezervorul de lichid, nu in gaura unde vine conducta de frana!!!! :(((
« Ultima Modificare: Aprilie 15, 2016, 09:41:12 am de tzitzi_84 »
if you want something you've never had
you most do something you've never done

Offline LIVIU/RATB

  • trabantul
  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 463
  • popandau
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #28 : Aprilie 15, 2016, 10:09:46 am »
..noroc ca am 5 minute sa intru pe net :glasses9:..
Deci- cred ca viorel a vrut sa zica : conducta PRIN care vine lich de frana.( ca sunt doua)
Apoi- DACA bila ar fi mai mare decat gaura... CUM??? :o ar mai intra ca sa tina apasat pe pistonase??ca sa le blocheze..??
 Bila se pune cand pistonasele sunt presate de altcineva, cu ceva, inauntru, in ppa. Apoi.. daca bilele sunt deja puse--- cu sau fara capacu' ala, pistonasele NU mai ies.. Ca asa a fost si la desfacere. Capacu' e scos da' pist NU sar afara. Ala e UN CAPAC anti mizerie, ala NU are cum sa tina pistonasele, cu numa' alea 4 gherute... care uneori se mai si rup. Si in plus, peste ala mai vine un  manson de cauciuc- inca o protectie.
La bagat pistonasele- atentie- se ung cu lich de frana garniturile si se rotesc, avansand Altfel se dau peste cap la buza. :glasses9:
Repet- se baga pistonasele, se tin apasate, se pune cate o bila( prima spre circ fata) apoi se pun arculetele si peste, piesa cu cheie de 22. Nu conteaza cand se pune aia de iesit la circ fr spate. Nu mai tin minte unde se pun garniturile alea mici-mici-mici... da' cred ca arata in desen... :icon_thumleft:
..si gata. :wav:
popandau de trabante

Offline tzitzi_84

  • BESTIA VERDE
  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 504
  • CJ 09 DJW
Re: Asamblare dezasamblare pompa frana dublu circuit
« Răspuns #29 : Aprilie 15, 2016, 12:09:59 pm »
ok ... o sa incerc azi sa asamblez  dupa descrierea ta "LIVIU/RATB"  si poate si filmez ( daca o sa am maini destule :)  ) 

sa vedem ce iasa !!!

if you want something you've never had
you most do something you've never done