Autor Subiect: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC  (Citit de 22820 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 595
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« : Mai 15, 2009, 09:20:49 pm »
PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC in conformitate cu normele  FIVA


Preambul

 RETROMOBIL CLUB ROMANIA , este autoritate nationala FIVA , organism european membru UNESCO care reglementeaza activitatea in domeniul conservarii , restaurarii si  mentenantei  vehiculelor istorice .
In conformitate cu legislatia romana in vigoare RETROMOBIL CLUB ROMANIA ca autoritate nationala FIVA , emite  documentul numit „ATESTAT DE VEHICUL ISTORIC”  in baza caruia un vehicul poate fi considerat vehicul istoric putand beneficia de prevederile legale  in domeniu .

 

Procedura acordarii ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC este urmatoarea :

 

   1. O persoana fizica sau juridica care solicita pentru un vehicul atestat de vehicul istoric poate beneficia de consultanta gratuita din partea RETROMOBIL CLUB ROMANIA cu privire la eligibilitatea unui anumit vehicul inaintea achizitionarii acestuia . In acest caz solicitantul va transmite pe adresa de e-mail a RCR datele sale de contact , date cu privire la vehiculul pe care doreste sa il achizitioneze si cat mai multe fotografii ale acestuia in format digital . In maxim 7 zile RCR va raspunde solicitantului cu privire la eligibilitatea respectivului vehicul .
   2. RCR organizeaza sesiuni de atestare pentru vehicule istorice. Posesorii de vehicule trebuie sa se prezinte cu vehiculele curate (spalate interior , exterior si motor si cu zonele in care se afla seriile de caroserie si motor curatate atent), la locul stabilit de comun acord cu reprezentantii RCR . Posesorii de vehicule vor completa o declaratie pe proprie raspundere cu privire la starea de originalitate a vehiculului si la mentinerea acesteia.

          * Conditiile necesare pentru obtinerea „ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC” :
          * perioada trecuta de la data incetarii fabricatiei modelului respectiv trebuie sa fie mai mare de 30 de ani . Prin model se intelege un ansamblu caroserie-motor . Nu se admit replici de vehicule istorice.
          * Vehiculele nu trebuiesc destinate folosirii zilnice . Aceste vehicule sunt folosite ocazional la manifestari ale vehiculelor istorice sau pentru hobby , mentenanta, inspectii RAR  .
          * Vehiculele trebuie sa fie originale sau restaurate original , sunt in perfecta stare de functionare si au un aspect estetic si tehnic conform cu cerintele unui vehicul care sa faca parte din patrimoniul tehnic si cultural national . Nu sunt eligibile vehiculele utilitare sau cu destinatii speciale (ambulante , masini mortuare ,etc.) care sunt folosite uzual in acest scop .
          * Culoarea autoturismului trebuie sa fie corespunzatoare paletei de culori originale . Aceeasi cerinta se impune si pentru partea interioara a vehiculului (tapiterii , mochete , capitonaje) . Nu se admite inscriptionarea respectivelor vehicule in scop comercial .
          * La sedintele de atestare comisia tehnica a RCR va face observatii cu privire la operatiunile de restaurare care se impun pentru o eventuala atestare a respectivului vehicul . Observatiile si recomandarile comisiei tehnice a RCR trebuiesc urmate ca atare neputand sa fie atacate .
          * Comisia tehnica va comunica respingerea sau admiterea dupa caz a cererii de atestare pentru vehiculul respectiv , decizia fiind irevocabila.
          * Modificarea unui vehicul dupa atestare se face pe propria raspundere a posesorului si se poate considera ca fals in declaratii si uz de fals  . Orice modificare descoperita duce automat  la anularea Atestatului de Vehicul Istoric , la sesizarea Registrului Auto Roman si a organelor de abilitate .

Aceasta stire este preluata de pe www.retromobil.ro .
Pentru mai multe detalli referitoare la procedura va rugam vizitati site-ul Retromobil Club Romania .


Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 595
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #1 : Mai 15, 2009, 09:23:07 pm »
PROCEDURA DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE ORIGINALITATE PENTRU VEHICULE ISTORICE
in conformitate cu normele FIVA
   
     Art. 1. Clasificare

Pot primi certificate de vehicul istoric numai vehiculele pentru care RCR a eliberat anterior un atestat de vehicul istoric in baza caruia Registrul Auto Roman a inscris in CIV mentiunea Vehicul Istoric .
Vehiculele istorice se pot clasifica in urmatoarele categorii :

    * Antice –  construite pana la data de 31.12.1905
    * Veteran - construite intre 01.01.1906 si 31.12.1918
    * Vintage – 01.01.1919 – 31.12.1930
    * Post Vintage – 01.01.1931 – 31.12.1945
    * Clasice – 01.01.1946 – 31.12.1960
    * Post –Clasice – 01.01.1961 - 31.12.1970
    * Moderne – 01.01.1971 – 31.12.1977 ( cu respectarea conditiei de vechime minima 30 de ani de la data incheierii fabricatiei modelului respectiv ) .

Art.2.  Datarea vehiculelor

Criteriul principal de datare este inscrisul oferit de firma producatoare si eventualele documente de prima inmatriculare. In cazul lipsei acestor documente datarea se va face in functie de detaliile constructive ale vehiculului. De asemenea pot fi luate in consideratie acte si documente din arhive , muzee, etc.. Exceptia o constituie cazul unor modificari majore documentate, caz in care data fabricatiei o constituie data modificarii .

Art. 3. Modificari

Modificarile admise sunt cele inscrise in documentatia epocii respective si care sunt cuprinse in diverse documente de omologare ( sportive – omologari FIA) .

Art. 4. Obtinerea certificatului de originalitate RCR 

Clasificarea si aprecierea RCR se refera strict la originalitatea si calitatea vehiculului respectiv . Certificatul  RCR atesta modul in care vehiculul corespunde cu originalul. Proprietarul vehiculului inscris in CIV va completa o declaratie pe proprie raspundere privitoare la originalitatea si starea tehnica a componentelor si ansamblului vehiculului . Va permite reprezentantilor RCR., inspectia tehnica a vehiculului pentru a putea fi clarificate toate elementele necesare eliberarii certificatelor de originalitate. Orice modificare ulterioara a vehiculului , proprietarul se obliga sa o comunice catre  RCR pentru a se efectua modificarile in certificatul de originalitate . In caz contrar certificatul isi pierde valabilitatea .

Art.5. Transferul de proprietate

Vechiul proprietar trebuie sa notifice in scris RCR cu privire la schimbarea proprietarului .Trecerea noului proprietar pe certificatul de originalitate se face in baza cererii noului proprietar (trecut in cartea de identitate)  si a unei declaratii a vanzatorului .

Art. 6. Stabilirea originalitatii de catre RCR

RCR in baza regulamentului tehnic al FIVA clasifica vehiculele in functie de gradul de originalitate astfel pe urmatoarele tipuri   :

    * A- Standard – Vehicul esential original conform cu starea initiala  in care era livrat catre primul cumparator de catre constructor .
    * B- Modificat in epoca aferenta tipului – Modificari efectuate in perioada functionarii initiale ( specificatii speciale, modificari sportive ale epocii , modificari admise post-vanzare )
    * C- Copie – Vehicul asamblat cu parti originale , restaurate sau reconstruite , reproducand un vehicul de epoca particular . Cel care asambleaza vehiculul este considerat  constructor .  Acest tip de vehicul este inscriptibil si eligibil daca data asamblarii este in limitele FIVA cu privire la vechimea minima iar vehiculul imitat este identic din punct de vedere aspectual cu cel original (copiat) .

Clasificarea in  functie de starea de conservare  in urmatoarele grupe  :

    * Grupa 1 – Autentic – Vehicul conservat in starea originala , atat din punct de vedere al componentei cat si al aspectului , nealteral si fara deteriorari , exceptie facand eventiuale inlocuiri ale anvelopelor , becurilor , acumulatorilor si alte parti consumabile .
    * Grupa 2 – De origine – Vehicul conservat care este partial in stare de origine , eventualele inlocuiri sunt facute cu piese originale si este partial revopsit .
    * Grupa 3- Restaurat – Vehiculul a necesitat interventii radicale pentru a fi readus in stare originala .

 Nota : Vehiculele istorice care sunt in proces de restaurare sau a caror restaurare nu a reusit pentru a se realiza componistica originala si aspectul original nu pot primi certificat de originalitate .

Aceasta stire este preluata de pe www.retromobil.ro .
Pentru mai multe detalli referitoare la procedura va rugam vizitati site-ul Retromobil Club Romania .

Offline horatiu601

  • Trabantist Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 967
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #2 : Mai 16, 2009, 10:20:06 pm »
dar din cate stiu eu la acel model de masina trebuie sa aiba 30 ani de la iesirea ultimului autoturism din fabrica
trabantul nu este o masina,este un stil de viata!! :)

Offline Dragos

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 181
  • Go Trabi Go!
    • Pizza Cluj
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #3 : Mai 16, 2009, 10:48:26 pm »
@Horatiu601

Tu ai citit atent tot ?

Offline dalcaran

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 221
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #4 : Ianuarie 09, 2012, 05:11:11 pm »
pana in ce an s-a fabricat trabantu'?..."91?... sa stiu cand ma duc la comisia aia, in2021 sau mai astept? :BangHead:

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #5 : Ianuarie 10, 2012, 01:43:07 am »
Ori eu sunt idiot,ori din ce am citit,astia se contrazic singuri. Ei nu admit replici,insa pot fi atestate si copiile unor autovehicule clasice,chiar putand fi astfel casificate.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #6 : Ianuarie 10, 2012, 08:07:11 am »
Alti derbedei si astia de la FIVA. Sper sa se schimbe ceva in legile astea. In mod normal, dupa 30 de ani, direct la RAR si scoti un certificat de epoca si gata! Si FIVA tot la RAR te trimite dupa ce-ti dau acordul  :argue:

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #7 : Ianuarie 10, 2012, 09:59:43 am »
O fi bn oare sa ai un servici de genul asta "de taietor de frunza la caini" pe bani multi?Logic gandesc ca mare scoala de sculeri-matriteri nu au  golanii astia, varietatea cunostintelor pe care ei spun ca le au nu sunt altele decat informatiile din manualele tehnice,scheme ori internetul care este plin de toate autovehicolele posibile si imposibile.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #8 : Ianuarie 28, 2013, 01:11:55 pm »
Nu este o afacere buna :glasses9:

 Taxe de eliberare atestat vehicul istoric :

a. Vehicule neinmatriculate in Romania: 200 Euro
b. Motociclurile neinmatriculate in Romania : 50 Euro
c. Vehicule inmatriculate in Romania: 100 Euro la cursul BNR din ziua platii. Pentru membrii R.C.R. cu o vehime de minim 6 luni in asociatie taxa este de 50 Euro d. Motociclurile inmatriculate in Romania : Gratuit

Taxa de eliberare a Cartii de Identitate FIVA : 100 Euro
Se mai aduga: Cotizatie anuala (se achita pana la 31.12) : 30 Euro

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 595
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #9 : Ianuarie 28, 2013, 01:17:38 pm »
costisitoare "atestare".. cred ca ma las pagubas, doar pentru o foaie cu titulatura de "Atestat vehicul istoric" pot circula si fara ea :D momentan

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #10 : Ianuarie 28, 2013, 04:48:50 pm »
pentru un Trabant nu merită deranjul...la sub 30 de lei pe an impozitul etc...dar mai sunt oameni care au Mustang-uri vechi sau alte chestii de genul.

eu unul visez ca într-un viitor nu prea îndepărtat să-mi achiziționez un Dodge Charger din '69...clonă General Lee (pentru cunoscători), care m-ar duce undeva la sub 30.000 de dolari adusă la CT, abia recondiționată mașina(m-am interesat, chiar există o firmă în Ohio care numai asta face). nu e un preț chiar atât de exorbitant.... să zicem că nici timbrul de mediu (taxa cea nouă pe 2013) nu m-ar speria prea tare, dar cu siguranță la 3800 eur m-ar deranja. ce m-ar deranja CU SIGURANȚĂ ar fi impozitul anual către statul român de 10440 lei (104.4 mil lei vechi) pe an, care mi se pare exagerat, apoi cel mai probabil o asigurare astronomică.

la o mașină de genul...chiar merită deranjul :D
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #11 : Ianuarie 28, 2013, 07:47:19 pm »
Noi nu ne vom inghesui la FIVA :icon_jokercolor: Restul lumii probabil are de castigat :icon_salut:

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #12 : Ianuarie 28, 2013, 08:19:08 pm »
Nu e chiar asa de simplu,din gura e usor dar cand incep aia sa iti evalueze masina si sa strambe din nas si sa zica ca nu are pe aia si pe ailalta te ia capul din cauza nervilor.
Parca citisem undeva ca a respins un VW kaffer perfect restaurat din cauza unor stopuri de care evaluatorul nu isi aducea aminte dupa vremea copilariei ca acel model sa fi fost montate pe kaffer,respingandu-l din starat fara sa verifice cataloagele si alte repere conform marcii ,modelului ,si a anului de fabricatie.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Bong

  • Trabantist
  • ***
  • Mesaje postate: 479
    • http://low-society.com/
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #13 : Ianuarie 29, 2013, 12:02:17 am »
Nu e chiar asa de simplu,din gura e usor dar cand incep aia sa iti evalueze masina si sa strambe din nas si sa zica ca nu are pe aia si pe ailalta te ia capul din cauza nervilor.
Parca citisem undeva ca a respins un VW kaffer perfect restaurat din cauza unor stopuri de care evaluatorul nu isi aducea aminte dupa vremea copilariei ca acel model sa fi fost montate pe kaffer,respingandu-l din starat fara sa verifice cataloagele si alte repere conform marcii ,modelului ,si a anului de fabricatie.

a...pe un tip cu un bmw 2800 CS recondiționat impecabil numai cu piese de origine l-au respins pentru că nuanța mașinii nu era 100% conform paletei originale de culori...și până la urmă mașina a ajuns trântită și cu jante pe 18...dacă tot nu l-au primit, dar na...oricum în cazul unei achiziții precum cea exemplificată mai sus de mine, eu zic că este esențial să te consulți cu ei înainte dacă acceptă, că ar fi cam de rahat să te trezești cu o mașină cu impozitul cu 5 cifre...pe care să și trebuiască să-l plătești...plus taxa de înmatriculare care mai e și ea substanțială.
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 595
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: PROCEDURA ACORDARII ATESTATULUI DE VEHICUL ISTORIC
« Răspuns #14 : Ianuarie 29, 2013, 12:04:13 am »
si uite asa ajung bani in buzunarul BG ;))