Autor Subiect: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013  (Citit de 175216 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #15 : Iunie 01, 2011, 08:26:14 pm »
Un lucru este cert , astia nu mai stiu de unde sa scoata bani! Dar daca analizam un pic lucrurile nu e chiar asa de rau , romanul e descurcaret  :P.
 Daca vrei un trabi 1.1 (300 euro unul bun) sau 601 (tipla) din Ungaria , cumperi masina frumos ,cauti pe net un om care se ocupa cu inmatricularile in Bulgaria (asta te costa 400 euro) si iti inmatriculezi frumos masina => ai Trabant 1.1 cu 30de milioane .
Sau poti cumpara linistit un trabi 601 din Romania , faci contractul V-C, fisa de inmatriculare si il bagi la impozit pe numele X-ulescu si mergi linistit (sa vedem cata vreme)

Din punctul meu de vedere ,daca vrei un trabi  ori ca iti iei un 601 care te duce la 2000-3000 ron (la pretul alta trebuie sa arate si sa mearga brici ) ori ca iti iei un 1.1 bun si il inmatriculezi pe Bulgaria tot  cam acolo ajungi , dar te alegi cu o masina la care relantiul tine cu orele , mergi lejer cu 100 km/h constant ,iarna ai CALDURA , ai comfort ce sa mai ...
DAR , exista si dezavantaje  -dai vreo 200 de euro pe an (itp , impozit, rca rovinieta ..etc) , piesele de 1.1 sunt cam rare si varianta asta nu este accesibila pentru cei ce stau mai la nord de Dunare   :).
Ma simt norocos ca mi-am transcris trabiul pe numele meu (cu toate ca mi s-a parut cam mult cat am dat-~400 ron , iata ca se poate si mai rau) .
Acum sa nu mi-o luati in nume de rau , nu am nimic cu trabi 601 dar trebuie sa recunoastem ca este o diferenta destul de mare fata de 1.1 ca si comfort si performante  si una detsul de mica la capitolul bani.
In incheiere i-as zice ceva lui Borbey , dar mai bine nu  =))
Bafta  si mult fum  :love3:
Das  auto

0733825596

Offline Hunor

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 953
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #16 : Iunie 01, 2011, 08:44:38 pm »
Nu comentez asupra taxei că oricum nu ajută la nimic, asta e şi să sperăm că va fii mai bine (cândva).
În legătură cu inmatriculatul în Bulgaria... maşina va fii pe numele altcuiva, pe numele unui străin! Tu ai avea încredere în el, tu ai investi într-o maşină care nici nu e al tău? După părerea mea e prea riscant, bine poate nu cu un trabant, dar totuşi...

Citat
este o diferenta destul de mare fata de 1.1 ca si comfort si performante
Da la performanţe este o diferenţă mai mare, dar la capitolul comfort e 100% acelaşi maşină, tot atât spaţiu ai, tot acelaşi scaune, poate dă un pic mai multă căldură (asta nu ştiu, 601 n-am condus niciodată iarna) şi atât. DAR totodată cu motorul acela de VW pierzi şi feelingul acela, nu e acelaşi Trabant, după un timp îţi va fii dor de motorul în 2 timp, de fum, de simplicitatea mecanici, de sentimentul acela pe care ai când conduci un 601. Ştiu cum e crede mă ;)

PS. scuze de offtopic

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #17 : Iunie 01, 2011, 08:48:12 pm »
Citat
În legătură cu inmatriculatul în Bulgaria... maşina va fii pe numele altcuiva, pe numele unui străin! Tu ai avea încredere în el, tu ai investi într-o maşină care nici nu e al tău? După părerea mea e prea riscant, bine poate nu cu un trabant, dar totuşi...
Nu e chiar asa , ai procura deci poti face orice cu masina si nu stiu foarte bine in ce conditii poti sa obti rezidenta in Bulgaria ,deci o treci pe numele tau .
Das  auto

0733825596

Offline alex giani

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 660
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #18 : Iunie 01, 2011, 11:08:42 pm »
Eu unul m-as simti tare nesigur ,o fi si procura dar in fond si la urma urmei masina nu e a ta dar este cumparata cu banii tai dar cine isi i-a angajamentul sa o tina pe numele lui acolo decat samsarii auto bulgari.Cat despre diferentele dintre 1.1 si 601,eu zic ca da, referitor la confort aduc in discutie in primul rand caldura,lipsa vibratiilor ,a sunetului de la motor ridicat,rularea cu o viteza de peste 100km consant si lejer,dar spre deosebire de 601 ,un 1.1 nu mai poate fi reparat in 15 min pe genunchi in marginea soselei sau sa scuipi de 2 ori in el si sa ajungi acasa cum mai au unii un obicei,iar piesele de schimb costa nu uitati ca este in esenta un vw polo.
Nu exista suferinta mai mare decat amintirea fericirii trecute, in timp de nenorocire.

“Dante Alighieri, citat despre durere”

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #19 : Iunie 02, 2011, 08:23:48 am »
Eu unul m-as simti tare nesigur ,o fi si procura dar in fond si la urma urmei masina nu e a ta dar este cumparata cu banii tai dar cine isi i-a angajamentul sa o tina pe numele lui
Pe langa procura, se mai face inca un act de vanzare/cumparare (in care esti proprietar). Nu se trece data, decat in momentul in care vrei sa renunti. Contractul sta la tine. Bulgarul nu poate face nimic, deoarece exista documentul de vanzare/cumparare ;)

Offline knx

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 64
    • www.clublada.ro
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #20 : Iunie 06, 2011, 09:22:57 pm »
Noutati vechi...  :BangHead:

Nu scapa nimeni: Taxa si pe masinile aduse in tara inainte de taxa
2011-05-30 · 12:28 | Autor: M.B.

Liderii coalitiei au mandatat Guvernul sa impuna plata taxei auto la prima vanzare a masinilor inmatriculate in tara inainte de intrarea in vigoare a acesteia, cuantumul cu care va fi redusa taxa urmand sa fie decis de Executiv. Decizia a fost luata la intalnirea de luni a coalitiei, confirma ministrul Mediului Laszlo Borbely. “S-a convenit in acelasi timp sa fie respectat principiul nediscriminarii prin modificarile care urmeaza sa fie introduse de Guvern”, a spus Borbely.

In sedinta de miercuri, Guvernul amanase o decizie in privinta taxei auto, surse oficiale declarand agentiei Mediafax ca decizia va fi luata dupa o analiza de impact si pe baza unor discutii care urmeaza sa aiba loc in cadrul coalitiei.

La finalul sedintei de guvern, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, declarase ca “ordonanta sau legea” de modificare a taxei auto va fi adoptata de Executiv in urmatoarea sedinta si ca propunerea sa este aplicarea unei taxe auto care sa fie perceputa la prima vanzare a masinilor intrate in tara inainte de 1 ianuarie 2007, data de introducere a taxei de inmatriculare auto, cu o reducere a cuantumului taxei cuprinse intre 20-30%.

Reducerea taxei va fi aplicata pentru toate masinile, astfel incat sa fie evitata o noua discriminare, a aratat ministrul.

Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.

Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces in care un roman care si-a cumparat, in iulie 2008, o masina second-hand din Germania si a platit taxa de poluare pentru inmatricularea in Romania a reclamat faptul ca taxa este aplicata numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu si celorlalte masini second-hand deja inregistrate in tara si revandute.

Un document guvernamental prezentat recent de Mediafax releva ca Guvernul discuta impunerea taxei auto la prima vanzare a masinilor intrate in tara inainte de introducerea taxei, cu un cuantum redus cu 30%, si restituirea unei diferente din banii deja dati de proprietari, dar esalonat pe mai multi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro.

Expertii juridici au atentionat Guvernul ca Romania risca sanctiuni financiare din partea Uniunii Europene, in urma declansarii unei posibile proceduri de infringement, si numeroase alte procese cu proprietarii de masini, inclusiv cu cei care au pierdut initial in instanta, daca nu modifica urgent taxa auto si nu restituie din sumele platite.

Sursa: http://www.enational.ro/online-live/nu-scapa-nimeni-taxa-si-pe-masinile-aduse-in-tara-inainte-de-taxa-4155.html/

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 595
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #21 : Iunie 06, 2011, 09:25:38 pm »
sa vedem pana la urma ce va iesi, desi, tare ma tem ca nu va fi ceva avantajos si vom "fi obligati" sa dam masinile mai vechi direct la casat cu sau fara cupon.

Offline Mortu George

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 2 072
  • B-09-UHV
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #22 : Iunie 06, 2011, 10:00:53 pm »
sa vedem pana la urma ce va iesi, desi, tare ma tem ca nu va fi ceva avantajos si vom "fi obligati" sa dam masinile mai vechi direct la casat cu sau fara cupon.

Asa ca apucati-va de pe acuma sa va faceti masinile ORIGINALE 100% si bagati-le la Retromobil ceva, sa nu poata samsarii sa se atinga de ele... Fir-ar ei sa fie de nebuni... Daca eram tara inzestrata mai ziceam sa ne schimbam masinile cu unele noi dar asa... nici bani de benzina nu avem... ce sa mai zicem de toate taxele... Sunt oameni pe la tara care au o singura masina si aia e Trabant sau 1300... Proasta afacere rabla asta... Oricum omul tinde la progres... se casau si fara Rabla... Asa dau ei un slaba sansa ca cu 3800 lei ai cine stie ce reducere... cand altii tre sa munceasca si sa isi faca imprumuturi pe 12 ani pentru 5000 de euro sa-si ia ceva... D'aia suntem nr. 1 in EU cu imprumuturi la banci ce nu pot fi onorate... Ca au bagat sperante in oamenii care s-au lasat orbiti de MAREA valoare pe care o castiga pe harbul ala nevazand in viitor ca vor platii suma aia de trei ori pe dobanzile de la bancile unde au facut rate...
Posesor Trabant 601 S (de_luxe) 03.1988 dobândit din familie și "crescut" în el...
Telefon: 0722512217
http://www.traby.ro/forum/index.php/topic,1283.0.html

Offline remi

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 3 485
  • fa ce trebuie sa faci
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #23 : Iunie 06, 2011, 10:03:38 pm »
pai o tin de bibelou , si le fac in ciuda   :tongue3:
trabant 1,1 kombi 1990
 tel. 0720 615 570  (acum sunt in reteaua cosmote,portat din vodafone)

Offline gabi trabi

  • Trabantist Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1 229
  • Das auto
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #24 : Iunie 06, 2011, 10:14:19 pm »
Citat
sa vedem pana la urma ce va iesi, desi, tare ma tem ca nu va fi ceva avantajos si vom "fi obligati" sa dam masinile mai vechi direct la casat cu sau fara cupon
Stati linistiti ca vom merge mult si bine cu Trabanturile ...atat timp cat sunt inmatriculate , au taxele platite , ce pot sa iti faca ???Sa te puna sa platesti taxa de inmatriculare pentru cand ti-ai inmatriculat masina acum x ani ? >:( ..no way . Eventual pot sa puna o taxa de poluare pentru masinile non-euro , DAR cat la suta din masinile din Romania sunt non-euro  =))?
Das  auto

0733825596

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 595
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #25 : Iunie 06, 2011, 11:12:27 pm »
o sa mergem pana la adanci batraneti cu Trabantul. Nu isi permit ei sa ne scoata pe tusa, pentru ca ar pierde o groaza de bani.

Offline knx

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 64
    • www.clublada.ro
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #26 : Iunie 07, 2011, 10:58:01 am »
Ieri noaptea, in lipsa de somn, in timp ce tot butonam telecomanda, am prins ceva interesant, pe canalul NCN, binenteles era reluarea emisiunii "Clujul traieste" parca. Tema, binenteles era "noua taxa auto explicata". Ca si invitat, era fostul director de reprezentanta RAR, Marius Pop. Dansul, milita impotriva taxei de oricare fel, povestea de faptul ca, prin 2008 cand era director si-a adus si el masina din vest, a inmatriculat-o, si a dat statul Roman in judecata pt taxa, si a castigat. Prin lungul sau dialog cu moderatorul, s-a discutat despre lipsa strategiilor anti-poluare, si s-a punctat ca aceasta taxa, este doar o simpla taxa, fara a avea o baza reala, pentru ca nu exista masuri pentru a avea o strategie reala de reducere a poluarii. Din punctul de vedere al dansului, ministrul mediului e "un colector " de taxe, care la urma vor fi restituite prin cai legale, pentru ca indiferent cine va da in judecata statul Roman, va castiga, si de suferit vor avea toti contribuabilii, pentru ca banii pentru cheltuielile de judecata + despagubiri se iau din banii tuturor contribuabililor.
Se vorbea despre faptul ca, daca se doreste a se face ceva bun, trebuie sa ne uitam un pic mai spre vest, "dupa Ungaria". S-a punctat sistemul din Germania, cu impozitul diferentiat in functie de norma de poluare, despre reducerile ce se primesc daca se opteaza pt un automobil cat mai putin poluant, despre posibilitatea inmatricularii sezoniere a unui automobil al carei impozit ar fi mare pt ca e vechi si polueaza, etc.

Din punctul meu de vedere, discutia a avut si parti mai negative, dansul insista asupra poluarii masive pe care o fac motoarele "euro 0", prin exemple de genul "un motor de 1000cm3 euro zero, polueaza de 100 ori cat un motor de 10000 cm3 Euro5". S-a mai insistat pe faptul daca se doreste aplicarea celebrei zicale "poluatorul plateste" atunci s-ar introduce impozitul diferentiat in functie de norma de poluare, beneficii pt cei care au masini putin poluante (euro5/6, hibride, electrice), ca importul de masini sh nu este neaparat un lucru rau, etc.
In discutie a mai intervenit un avocat, care vorbea despre partea legala a lucrurilor, asupra situatiei unde se va ajunge.

Interesant e ca nu s-a vorbit mai nimic despre masinile vechi inmatriculate mai deloc, insistandu-se asupra importurilor.

Offline knx

  • Trabantist Junior
  • **
  • Mesaje postate: 64
    • www.clublada.ro
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #27 : Iunie 09, 2011, 10:48:53 pm »
Modificarea taxei auto ramane in continuare in aer deoarece Guvernul nu a luat in discutie acest subiect in sedinta de miercuri, 8 iunie. Saptamana trecuta, cand era asteptata o pozitie oficiala, dezbaterea a fost amanata cu minimum o saptamana, pana ce ministerele Justitiei si Mediului ajung la o varianta finala a taxei. In discutie se afla o varianta prin care aceasta sa fie platita la cumpararea oricarei masini pentru care proprietarul nu a platit taxa la inmatricularea sau reinmatricularea in Romania, insa e neclar care va fi sistemul de calcul.
sursa: http://0-100.hotnews.ro/

Offline Viorel Balmez

  • Trabantist PROFI
  • ******
  • Mesaje postate: 4 393
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #28 : Iunie 10, 2011, 08:15:28 am »
Sunt ocupati cu voievodatele acum :violent1:

Offline victor

  • Membru Fondator
  • Global Moderator
  • Trabantist PROFI
  • *****
  • Mesaje postate: 8 595
  • BT 85 GAV Power of Simplicity
    • www.VictorGavriluta.ro
Re: Noua taxa de prima inmatriculare, varianta 2011 - 2013
« Răspuns #29 : Iunie 16, 2011, 05:17:55 pm »
Guvernul a discutat, în şedinţa de joi, varianta ca modificările la taxa auto să fie promovate printr-un proiect de lege transmis şi Parlamentului spre dezbatere şi ca restituiri de bani să fie acceptate doar pentru proprietarii de maşini care au achitat taxa începând cu ianuarie 2011.

"Varianta discutată este ca modificările să fie promovate sub forma unei legi, iar restituirile de bani să fie calculate ca diferenţe dintre cuantumul taxei achitate conform ultimei modificări, aplicate începând cu ianuarie 2011, şi noile reguli. Astfel, se plăteşte diferenţa pentru cei care au achitat ultima formulă de taxă", au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale.

Principiul aplicării unei taxe auto la prima vânzare a maşinii deja înmatriculate va fi menţinut, au mai arătat sursele.

O decizie finală urmează să fie luată de Guvern într-o şedinţă viitoare.

Promovarea prin proiect de lege a noii forme a taxei auto presupune ca modificările să nu intre în vigoare în perioada imediat următoare, ci după avizul Parlamentului.

Prin proiectul de lege va fi abrogată OU 50/2008 privind taxa auto.

Un proiect de act normativ prezentat recent de MEDIAFAX relevă că taxa de poluare auto va fi redusă cu 30% comparativ cu nivelul actual indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro, dar nu şi pentru maşinile dotate cu motor Euro 5, în cazul cărora taxa va rămâne nemodificată.

În acelaşi timp, pentru maşinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai puţin sau deloc.

Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti, că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României.

Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces în care un român care şi-a cumpărat, în iulie 2008, o maşină second-hand din Germania şi a plătit taxa de poluare pentru înmatricularea în România a reclamat faptul că taxa este aplicată numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu şi celorlalte maşini second-hand deja înregistrate în ţară şi revândute.

Un document guvernamental prezentat recent de MEDIAFAX demonstra că Guvernul discută impunerea taxei auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de introducerea taxei, cu un cuantum redus cu 30%, şi restituirea unei diferenţe din banii deja daţi de proprietari, dar eşalonat pe mai mulţi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro.

Experţii în domeniul juridic au atenţionat Guvernul că România riscă sancţiuni financiare din partea Uniunii Europene, în urma declanşării unei posibile proceduri de infringement, şi numeroase alte procese cu proprietarii de maşini, inclusiv cu cei care au pierdut iniţial în instanţă, dacă nu modifică urgent taxa auto şi nu restituie din sumele plătite.

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat recent că propunerea sa este aplicarea unei taxe auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de 1 ianuarie 2007, data de introducere a taxei de înmatriculare auto, cu o reducere a cuantumului taxei cuprinsă între 20 şi 30%.

Ovidiu Bărbulescu, economic@mediafax.ro