Deja a trecut un an si jumatate de cand nu am mai scris nimic despre masina mea. Ce-i drept, nu am mai facut mare lucru pana acum.
Din vara lui 2021 am inceput sa am o problema foarte suparatoare la masina, mai exact la pompa de frana. In momentul in care utilizam frana de serviciu si incepeau tamburii sa se incalzeasca, pedala de frana devenea tot mai tare, pana in momentul in care rotile se infranau ca la balamuc si pedala de frana se facea beton. Ca sa evit aparitia acestui ''fenomen'', in momentul in care franam, trageam si frana de mana, si, in felul asta, nu se mai intampla ''fenomenul'' descris mai sus. Iar daca se intampla, desfaceam frumos un aerisitor si lasam niste lichid sa iasa, dupa care frana mergea din nou normal. Iar asta nu era singura problema... in afara de faptul ca pe spate tinea frana numai pe o roata, avem joc excesiv la caseta de directie, probleme la cel putin un amortizor si jocuri pe la bucsi (sigur mai sunt si alte probleme, dar de astea imi amintesc). ITP-ul expira in decembrie 2021, asa ca m-am decis sa-l duc la tara in magazie pentru a sta ferit de intemperii pana in vara aceasta. L-am dus acolo, pe rotile lui, pe la inceputul lui noiembrie.
Iata ca a venit vremea sa ma ocup de el... Inainte de toate, a trebuit sa cumpar un aparat de sudura MIG/MAG, ca mester la banii mei o sa gasesc la pastele cailor. Bineinteles, mai intai am invatat sa sudez cu electrod si citind pe net, uitandu-ma la videoclipuri, am format o baza de cunostinte necesara pentru ce vreau eu sa fac. Dupa indelungi cugetari am ales un aparat de sudura ''potrivit'' bugetului meu. M-am luat dupa un tip care are blog pe facebook si pozteaza lucrari de tinichigerie. E aproape de varsta cu mine si a invatat singur sa sudeze, fapt care m-a incurajat. Aparatul este un ''Intensiv'' 200 MIG/MAG, care impreuna cu o butelie de gaz Corgon de 8l, o rola de sarma 0.8mm de 5kg, reductorul de presiune de la butelie si un carucior special pentru aparat+butelie m-au secat 2720 de lei. Nu i-am facut poza inca, deoarece nu l-am asamblat, nu am avut nevoie de el. Desi voi avea in vedere sa fac asta weekendul viitor deoarece trebuie sa-l reglez pentru a suda tabla subtire cu el. Iar, tot legat de sudura/tinichigerie, promit ca voi posta pe viitor, in detaliu, ce am invatat eu legat de sudura auto, poate ajut pe cineva care se afla in ipostaza in care m-am aflat si eu. In afara de aparat, am cumparat o foaie de tabla de 1mm grosime de la Dedeman si am comandat pasivizant de rugina si grund epoxi de la Emex - Romtehnochim (am vazut si eu la un tinichigiu de dacii ca foloseste produse de la ei), mai am de cumparat si o vopsea pentru a da peste grund dar au numai la minim 4l si este scump, nu prea mai am bani deocamdata.
Ieri dimineata am plecat cu Alex (Brillo pe forum) si cu masina burdusita de scule, plus alte chestii necesare la tara. Am trecut pe la Dedeman si am cumparat tabla iar, apoi, distractie mare pe capul nostru... foaia de 1X2m de tabla falfaia in vant, chiar daca era legata bine, asa ca am mers fiecare cu o mana scoasa pe geam care tinea brida cu care am legat tabla. A fost dificil si nu am mers mai tare de 60 la ora, sa nu mai zic ca era teroare cand ne depasea cate un tir, dar am ras cu hohote de situatia noastra si am ajuns cu bine la destinatie.
Autoutilitara din poza... nu am prezentat-o aici, poate pe viitor. Este o prostie pe care am facut-o eu in octombrie 2021, cumparata dintr-un moft ''- ca vezi Doamne, io vreau Dacie pe carburatie, nu injectata!'' asa ca m-am facut cu doamna din poza: 1986, motor 1289cc si CV in 4 trepte, am luat-o la 60.000km, acum are 72.200km. Alegerea de a detine o a treia masina veche, nereconditionata, este, pentru mine, o alegere proasta. Acum sunt nevoit sa-mi canalizez si mai mult timp, bani si atentie masinilor mele. Dar, pot spune cu mana pe inima ca Dacia asta mi-a adus numai bucurii. Am folosit-o aproape zilnic, am mers cu ea 300km la munte si altele fara probleme. Este comoda, imi place la nebunie s-o conduc si consuma relativ putin.
Revenind la ale noastre... ieri am demontat tot interiorul de la Trabant, cu exceptia bordului, si am scos motorul, pentru a reduce greutatea care se afla pe capul de sasiu. Motorul l-am scos destul de greu, ramanea blocat pe axul cutiei de viteze, dar si eu m-am incapatanat sa nu dau alternatorul si carbul jos. Pana la urma am facut fix asta si am scos motorul cu usurinta. Am dat si tobele jos ca sa am acces mai bun la toata podeaua pe dedesubt. Dupa care am intors masina pe o parte si am inceput sa curat.
Aici am avut parte numai de surprize neplacute... La capul de sasiu unde in 2017 un ''nene'' l-a ridicat pe un cric de Logan si a facut o indoitura serioasa, am aflat si de ce! Mosul de la care am luat eu masina asta in 2016 a facut o treaba de mantuiala, ca sa nu zic de tot rahatul. A prins in suruburi, peste zona afectata de rugina tabla de aluminiu, peste care a dat cu antifon. Va dati seama ce a iesit? Plus ca noi am mers cu masina asta 5 ani fara sa bag ulei in praguri (ca atat m-a dus capul).
Totusi, din fericire, intaritura din interiorul capului de sasiu pare intacta si ''peretii'' la fel, sunt acoperiti cu ceva ulei sau vaselina care cred ca e dat din fabrica. Situatia cred ca este similara si pe partea cealalta a capului de sasiu, decat ca nu mai e nicio tabla pusa pe acolo, este doar multa rugina. In afara de asta, contrapragul pe partea soferului e compromis de mult timp, partea din spate a pragului de pe partea pasagerului si traversa de mijloc la ambele capete, unde vine imbinata in prag, e si ea afectata. Plus ce s-o mai afla pe sub aripi.
Hmmm, vad ca am uitat sa fac poza la contrapragul soferului... nu-i bai! Fac weekendul care vine. Nu sunt deloc suparat de ceea ce am gasit, ma asteptam la ceva de genul asta. Si, tot uitandu-ma la videoclipuri pe net, nu mi se pare cine stie ce sa sudezi niste petice, ba chiar imi place sudura. Initial voiam sa schimb ambele praguri+contrapraguri, cum a facut Bujie, gaurit cu un burghiu pe punctele de sudura din fabrica si indepartat elementul afectat. Dar, cel putin pragul de pe partea soferului pare destul de sanatos, chair daca contrapragul nu este. Asa ca sunt destul de optimist ca ma voi descurca eu cumva.
Pe langa astea, cateva puncte de rugina pe la podea si cate ceva pe sub masticul din portbagaj. Merge destul de greu cu indepartarea antifonului, am un incalzitor din acela pentru indepartat vopseaua si nu incalzeste cat as vrea eu de repede. Voi cumpara o lampa cu gaz ca sa mearga treaba mai repede. Pana acum am curatat vreo 30% din masina in vreo 5 ore de munca. Problema este ca dupa racairea cu spaclu, tot ramane ceva (se vede pe pragul din ''sus'' pe care l-am curatat inainte de poza). Am vazut la unu' pe youtube ca acel ''ceva'' este indepartat cu o solutie pentru chestii lipicioase, adeziv, se numeste ''Goo Gone''. Intrebarea este... Exista asa ceva si la noi pe piata?
Masina o sa stea asa, intoarsa pe o parte, afara, din cauza faptului ca nu am loc sa fac asta in magazie si nici rotisor pentru reconditionare nu am. Ma tem ca in zilele in care nu sunt la tara sa nu sara naibii cineva gardul si sa-l rastoarne de tot, ca sunt tot felul de tineri invazili dpdv cognitiv in zilele noastre. Acum sa vedem ce reusesc sa fac la sfarsitul saptamanii, sper sa ajung deja sa sudez pe la capul de sasiu.
Asta e prin portbagaj, atat l-a dus capul pe mosul ala, niste lemne+mastic. As mai avea o intrebare legata de zonele astea din colt: Asa trebuie sa fie? Cu ''adanciturile'' alea?