Nu spun ca francezii sunt Dumnezei... M-a enervat insa, de-a lungul timpului, faptul ca pe oriunde mergeam, exista deja opinia (bine inradacinata in mentalul romanului) ca masinile frantuzesti sunt scumpe la piese, si ca daca n-ai masina nemteasca, inseamna ca n-ai masina! Si la oricare magazin de piese umblam, peste tot eram intampinat cu un aer de superioritate si asa...de dispret, ca am Renault. Ajunsesem si eu sa cred, la un moment dat din viata mea, ca trebuie musai sa-mi cumpar o masina nemteasca! Deh, folclorul e asa de puternic, mai ales cand esti tanar si nestiutor...Cand insa, dupa ani multi de soferie, si de stat pe sub masini, am vazut si eu ce inseamna CU ADEVARTAT o masina nemteasca (iar aici nu bag si Trabantul, el e altceva...aparte! ), mi-am dat seama ca "minunile germane" cu 4 roti sunt de fapt supraevaluate.
Si ca sa-ti raspund la ce spuneai tu despre tatal tau si filtrele Mann... Stii cum se procedeaza?
Ai Logan luat in rate... Buuuuuun. Te duci la revizii, se schimba filtrele... La reprezentanta! Totul in regula! Si treaba merge bine atata timp cat masina e in garantie. Atat de bine, incat ajungi sa te imprietenesti cu servisul , cu mecanicul... N-au fost niciodata problema, deja e un fel de rutina!
DAAAAAAAAR!!!! Trece perioada de garantie, masina merge bine... Cand trebuie sa schimbi iar filtrele, ca ai facut un numar de kilometri, in virtutea inertiei si rutinei de care vorbeam mai sus, te duci tot acolo, adica tot la reprezentanta... Ca nu intuiesti ce ti se va intampla...Si se face schimbul, si dupa niste sute de kilometri, masina nu mai trage... Scoate fum , merge in 3...poate chiar 2... Te duci disperat, tot la reprezentanta, sa vezi ce se intampla... Vine "ecspertu", si ce constata? Ca s-au stricat niste injectoare! Da` nu-i bai, zice el, se rezolva, ca le schimbam! Tu rasufli usurat, si zici:
-"Ok, schimbati-le!"
La care nenea de la servis iti spune:
-"Da, nici o problema, va costa 30 de milioane. Sau 40..."
La care, tu te albesti la fata, si-i spui:
-" Stai dom`le, cum sa dau atatia bani,ca e in garantie!"
Iar el, doct si superior, aproape "miscat" de problema ta, iti atrage atentia ca masina tocmai a iesit din garantie! Tu te dai de ceasul mortii, cauti solutii, intrebi in dreapta si-n stanga, si pana la urma, afli ca si pompele-injector pot fi reparate, nu trebuie sa iei musai unele noi, si ca "scapi" mult mai ieftin.
Si te duci sa-ti iei masina din reprezentanta, si s-o duci la cel care repara Delphi. Si la servisul Delphi, omu` de-acolo scoate injectoarele, constata defectiunea, le repara, si iti rezolva treaba. Cand il intrebi de ce s-a intamplat sa se strice, omul nu are o explicatie. Stie doar ca prin injectoare a circulat motorina impura. Tu-i spui ca ai schimbat filtrele, la timp, la reprezentanta, omu` cauta cartusul filtrant, dar, stupoare...nu gaseste Uniflux, cum se astepta, ci Mann sau altceva bun! Ce nu stii tu, si nu are cum sa demonstreze nici servisul Delphi, e faptul ca in reprezentanta, cand au vazut ca masina ta e iesit din garantie, "uamenii" aia de-acolo nu ti-au mai montat filtru pe original, ci o gioarsa de 2 lei, care ti-a stricat injectoarele. Iar cand tu te-ai dus disperat la ei ca ti s-a stricat masina, fara sa-ti dai seama, ei au pus la loc, un cartus pe original, dar folosit! Ca nu se cunoaste!
Stiu toate astea tot de la prietenul meu, care la randul lui a aflat de la un alt prieten de manarelile din reprezentantele Dacia/Renault. Cine are bani schimba injectoare, cine nu..le repara. Toata lumea are de castigat, mama ei de treba! Nu-i asa? Ca daca ti-o faci cu mana ta, si te zgarcesti la 1 milion, si-ti schimbi singur filtrul, si pui unul prost...poti sa zici ca tu esti vinovat. Dar cand esti "lucrat" in felul asta marsav, si n-ai habar... Ce poti sa mai faci? Ca raul deja e facut!