nici voltajul instalatiei nu e motiv sa nu porneasca! am doi vecini cu trabi pe 6v si nu au probleme, chit sa le pornesc o data la o luna-doua... in functie de cum se manifesta si care-s simptomele (trebuie vazut la fata locului, am vorbit dealtfel), se identifica si rezolva problema, in limita posibilitatilor momentane.
De obicei, la pornire trebuie sa ai bujii corespunzatoare (nu are sens, zic, eu, sa mai subliniez CORESPUNZATOARE! va porni cu cu d-alea de dacie, dar sa nu-l intrebati cum ii place!) ansamblu fisa-pipa cu rezistenta fara pierderi si fara corodari, bobine intregi, necrapate adica, fire bine izolate pe traseul pana la placa de ruptoare, condensatori care oprereaza normal (sa inmagazineze curentul si sa-l elibereze la deschiderea ruptorului), distanta reglata intre platini, aprinderea reglata in functie de carburatorul folosit, distanta la plututorul carbului corecta, cui poantou fara pierderi de benzina, capac ce se inchide etansa la camera de nivel constant, jicloare si canale neobturate pe traseele aer-benzina, compresie in cilindri de cel putin 6bari/atm, nu sunt sigur (zic 6 minim, pt ca in mod normal trebuie sa ai 8-9 a rece), garnituri intregi la chiulase. Cam astea sunt toate de care-mi aduc aminte acum. Se verifica TOT si se stabileste ce nu e in regula. Apoi se ia la puricat, pe rand: motor->carburatie->aprindere. Mai sunt lucrurile de bun simt, gen bendix care sa cupleze, selenoid care sa arunce bendixul, electromotor care sa invarta, ambielaj necalat, etc, etc; dar astea se observa "la ureche", aproape!